Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Start 20. april

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-09, 13:05   #176
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Skal hente pakken med boka mi i dag, det står vel om mengder der vil jeg tro. men har forstått det slik at vi kan spise så ofte vi vil og spise oss mett, men ikke stapp mett!!! og ikek for mange karboh. i hvert måltid. Da er vel mengden det vi blir mette av. Ut fra hva du skriver over her, så synes jeg det ser ut som om du spiser for skjeldent? Jeg spiser flere måltider enn 3. Frokost, lunch, mellom måltid, middag, kveldsmat.

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 13:30   #177
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Takk!!

Jeg får prøve å legg inn et par måltider ekstra og kanskje studere litt mer i boka, eventuelt prøve å følge en dagsmeny...

Stå på allesammen dette klarer vi...sammen.......

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 13:40   #178
April
Juniormedlem
 
April sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 47
Innlegg: 10
April er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei Håper det er greit at jeg hiver meg på denne tråden. Jeg startet på ketolyse 24.april. Til nå har jeg gått ned 2,2kg, men tenker "ofisiell" veiedag blir fredager. Jeg har prøvd alle mulige kurer uten å gå ned mer enn ca 5kg, da blir jeg lei og tar de på igjen++. Nå derimot er jeg kjempemotivert og SKAL klare å gå ned mine overflødige 30kg...selv om det kommer til å ta tid!

__________________


April er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife-> Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 15:35   #179
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

hei og velkommen April! det er viktig å ta tiden til hjelp! 30 kg er mulig å få til på noen mnd men for min del synest jeg det er greit at det tar litt tid så kroppen klarer å følge med i forandringen. jeg får i meg for lite fett, det rekner jeg med er grunnen til at det går seint med meg... det er alt etter hva en gjør det til selv

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 16:21   #180
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei April . Kjempekos at det kommer flere. Jo flere vi er jo flere erfaringer blir det vi kan dele på også. Min veiedag blir også fredager. Har samme problem som deg med å gå ned, så dette blir spennende. Håper virkelig dette funker. Første uke gikk jeg ned 2.3 kg også. Blir superspennende å gå på vekta på fredag igjen. Har også målt meg nå, i tilfelle det er cm som blir borte og ikke kg. Det er kjempemotiverende å være her inne. Masse hyggelige mennesker og ståpåvilje. Dette greier vi .

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 17:18   #181
Caramel
Nytt Medlem
 
Caramel sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 38
Innlegg: 7
Caramel er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Nede i 58,2 nå, men regner ikke med at 57-tallet stabiliserer seg før neste uke en gang. Jeg stresser ikke, har ikke så mye å gå ned, så da går det sakte. Det viktigste er at det virker

Caramel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:21   #182
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Start 20. april

Sunfrid:
Hvis jeg har forstått dette korrekt så vil de fleste etter en stund automatisk gå litt ned i antall kalorier på grunn av metthetsfølelsen endrer seg. Man blir altså mer mett, fortere mett eller lenger mett ved dette kostholdet enn hvis man pøser på med karbohydrater. Dermed vil mirakelet mange tror skjer med dette kostholdet ved at man blir mindre komme av at man totalt får i seg færre kalorier enn ved "normalt" kosthold. Det er ihvertfall inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest noen studier som er gjort blant folk som levde på low-carbo, unrestricted calories, de endte automatisk opp med å spise mindre til tross for at det ikke var begrensning på hvor mye de kunne spise.

Og hvis du spiser nok proteiner og nok fett og evt tar vitaminer så tror jeg du vil merke om kroppen får for lite energi. Hvis du plutselig blir slapp må du spise mer. Slappheten betyr at kroppen går i krisemodus og begynner å bryte ned musklatur for å få energi. Da skjer det motsatte av det du ønsker, du vil gradvis få lavere og lavere forbrenning og når du begynner å få apetitt igjen vil du legge på deg (fett).

Hvis denne greia virker slik jeg tror så vil du få en jevn fettforbrenning via lavkarbo kosthold og kroppen får da tilført mye av energien den trenger via fettforbrenning. Og teoretisk skal du da unngå at kroppen havner i krisemodus selv om du har et lavt kaloriinntak.

Jeg tror noen her på forumet som har gått ned veldig mye har valgt kalorirestriksjon. Andre spiser masse kalorier men jeg vil anta at vekten da går saktere ned. Lytt til kroppen. Blir du så slakk at du føler at du må sove midt på dagen er du på villspor. Dette er ikke noe jeg er ekspert på, men slik jeg har tolket de artiklene jeg har lest.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:28   #183
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei! Start 20. april

For å si hva jeg prøvde å si på en enklere måte:

Hvis det stemmer at man ved å spise mye fett og proteiner og lite karbohydrater setter igang en fettforbrenning i kroppen, så vil det ha lite å si om man senker inntaket av energi da denne energien uansett vil kunne frigjøres fra dine fettlagre på kroppen.

Så hvis det stemmer hva som står i bøkene så kan man innta ganske lite energi og fremdeles være oppegående og unngå at kroppen går i krisemodus.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 19:41   #184
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

I am pink

Yes Da var stiksen og boka i hus og jeg er veeeldig rosa 50 på skalaen!!! Da er jeg i gang. Tror jeg skal slenge meg på veie dag på fredager. Så slipper jeg skuffelsen ved evt stagnasjon noen dager.

Skal i reise bort i konfirmasjon i helgen, så der får jeg min første utfordring Men proteinbrødet er baket og klar for reise!!!!

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:41   #185
sisinsto
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg bor langt ute på landet uten det helt store utvalget av butikker. I morgen skal jeg på bytur og da blandt annet i helsekostbutikk. Noen som kan hjelpe meg med en handleliste, både i helsekosten og i en større matvarebutikk

  Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:57   #186
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

idag var eg å fikk tak i heistad gele.. har ikkje smakt enda, men det e 0 karbo i så e jo johannesbrødkjernemel/nestargel noe eg ser etter sjøl sia det er så mange oppskrifter her på forumet som en kan bruke det i. så det ville eg ihvertfall hatt på handlelista og et målebånd om du ikkje har målt deg

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 23:17   #187
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hvor får jeg tak i Heistad gele?

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 23:24   #188
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

eg fikk tak i heistad gele på coop mega. har tenkt å sjekke europris og, kan tenke meg dei har...?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 00:02   #189
Sassy88
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 85
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av mossa, her.

Hvor får jeg tak i Heistad gele?


De fleste Coop-butikkene har

__________________


Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 02:46   #190
JuneM
Nytt Medlem
 
JuneM sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 33
Innlegg: 5
JuneM er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Hei igjen

Jeg har ett lite problem kan man si..
Jeg er aldri sulten lenger.. før på kvelden..
Til frokost spiser jeg div. vitamintabeletter.. Og før "middag" spiser jeg sånne "ekstrakt av hvite hagebønner" tabeletter.. De skal hjelpe mot at kroppen tar imot "feil" type karbs.. Ikke det at jeg spiser det da men :P hehe..
Men jo, problemet er at det blir bare ett stort måltid om dagen, og da spiser jeg meg gjerne litt for mett.. Jeg tror jeg lager alt for mye mat, og har ikke samvittighet til å kaste det.. Det er jo så godt! :P hehe..
Men jeg drikker ca 2,5 liter vann iløpet av dagen, så kan jo ha noe med det å gjøre.

Her har dere foresten min oppskrift på det jeg for det meste eter:
en halv pakke smårettsbacon
5 biter kyllingindrefilet
en halv brokkoli
2-3 hvitløksfedd
en halv løk
og ca 1/3 boks med Cremè Fraicè..

Jeg steker først kyllingfileten (frossen) på høy varme, og når den begynner å bli myk skrur jeg ned på halv varme ca.. så har jeg oppi baconet..
Når det begynner å bli ferdig har jeg oppi løk og brokkoli, og lar det "surre" litt..
Så tar jeg alt av panna og har på CF..

Det er for det meste det jeg spiser.. Hender jeg lager kyllingomelett eller noe sånt, men går så alt for fort lei det :/

Men hvordan er det med meieriprodukter?
Jeg spiser utrolig mye ost, og majones..
Jeg er i ketose, men har bare gått ned 1 kg ca..

__________________

Prøver en gang til!


JuneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 07:48   #191
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

Takker for alle svar i forhold til mat mengder pr dag...

Jeg ble litt klokere.....tror jeg

TUSEN TAKK

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 12:10   #192
mossa
Medlem
 
mossa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Jessheim
Alder: 56
Innlegg: 118
mossa er på en erverdig vei
Thumbs up

Takk

Takk, den skal jeg få tak i
Elsker gele og hva er bedre enn 0 karbo om man får lyst på noe søtt!!!

__________________



Den eneste nedgangen jeg gleder meg over, er vekt nedgangen
mossa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vandlig mat! Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 20:21   #193
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Hei! Start 20. april

no har eg smakt gelen med bringebærsmak og hadde pisket krem på. det var nydelig godt!!!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 21:02   #194
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

hvordan går det med alle sammen? noen som har vært plaga me hodepine og slapphet? det har jeg tidligere, men denne gangen har jeg kun hatt hodepine en dag(seriøs supersterk migrenehodebank!!!) har ikke vært særlig trøtt heller, heller våken og veldig opplagt!! hadde tenkt meg ut å gå tur ¨å, men sambo skulle selvfølgeli ut en tur med bilen, og gullet vårt ligger oppe å sover, så da ble det vel dataen istedet da, hehe....

føler ikke at jeg går så fort ned den gangen her, men spiser litt mer karbo så jeg ikke skal gå så fort lei. ligger vel på 30 opp mot 40 om dagen, men er i ketose da, så da er vel alt vel og bra venninna mi begynte på kur i dag hun også, men hun har ikke fått boka og resten av pk ennå da... sitter å vurderer å gå løs på litt husvask jeg nå, men.... hmm...trenger motivasjon....

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 09:43   #195
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Da har ei uke gått og jeg er 14 cm mindre og 4,5 kg lettere. Det kjennes faktisk. Deilig følelse. Hodepinen varte i to dager. Sliter med å få i meg nok varierte grønnsaker. Men kresen som jeg er har jeg prøvd nye ting og det har gått greit. Gleder meg til fortsettelsen. Håper jeg går ned minst 1 kg kommende uke og.

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:08   #196
Hapylady
Medlem
 
Hapylady sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 137
Hapylady er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Denne uka gikk jeg bare ned 0.5 kg. Men ned er ned.
Målte meg om mandagen, men tok det også i dag så veiing og måling blir samme dag. Bort med 8 cm.rundt fordelt .
Ønsker alle en riktig god 1 mai.

__________________



Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:36   #197
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Jeg utsetter veiingen til i morgen. Sykt barn, veldig urolig natt, drikking og tissing og spising midt på natten og tull og tøys, så da utsetter jeg veiingen til vi er mer i normal døgnrytme.

Jeg har mellom 10 og 50 i utslag på stixene, og lurer på om jeg rett og slett spiser litt mye? Føler ikke at jeg har gått ned noe særlig, men vi får se i morgen.

Skinke, ost og agurk til frokost.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:59   #198
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg utsetter veiingen til i morgen. Sykt barn, veldig urolig natt, drikking og tissing og spising midt på natten og tull og tøys, så da utsetter jeg veiingen til vi er mer i normal døgnrytme.

Jeg har mellom 10 og 50 i utslag på stixene, og lurer på om jeg rett og slett spiser litt mye? Føler ikke at jeg har gått ned noe særlig, men vi får se i morgen.

Skinke, ost og agurk til frokost.

Etter det jeg har forstått så har det ikke så stor betydning på utslaget. Jeg har for oftest nest høyest da jeg har drukket 3-4 liter om dagen. I går drakk jeg bare 2 liter og fikk 100%. Det er da mer konsentrert og gir større utslag. Korriger meg hvis jeg tar feil altså :-)

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:01   #199
kelin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 38
kelin er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Denne uka gikk jeg bare ned 0.5 kg. Men ned er ned.
Målte meg om mandagen, men tok det også i dag så veiing og måling blir samme dag. Bort med 8 cm.rundt fordelt .
Ønsker alle en riktig god 1 mai.

Gratulerer! Kjempebra!!

__________________
kelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 11:12   #200
tingeling2009
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 8
tingeling2009 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Start 20. april

Idag hadde jeg første veiedag! Var litt nervøs... Jeg var på jentekveld igår og så ungkarsfinalen, og da drakk jeg baylies og spiste litt popcorn. Selv hadde jeg medbrakt jordbær og vanlijekesam så vi dyppet dem i... Når jeg gikk hjem fra jentekvelden inatt, følte jeg meg som en stappa pølse... Men jeg tvang meg selv på vekta idagmorges - litt som en slags "straff" for at jeg hadde skeiet ut - og hadde ingen forventinger med noe særlig vektnedgang.. Jeg startet jo på kuren på mandag! MEN JEG HADDE GÅTT NED 2,2KG!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er så utrolig lykkelig nå!!!! spesielt fordi jeg trodde jeg hadde ødelagt ALT igårkveld på jentekveld... Så nå er jeg sååå lykkelig! Og suuupermotivert for en ny uke i ketose!!!!! :-) Solen skinner, det er langhelg, og jeg er 2,2kg lettere enn jeg var for en uke siden! LYKKE!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wETrOja/]
tingeling2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter/restarter 1. april? NÅ! Lavkarbo generelt 11 03-04-09 13:28
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no