Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Syden til høsten, trenger tips!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-09, 01:09   #26
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Jeg ble veldig positivt overrasket over Kanariøyene. (Har vært på Tenerife og Lanzarote.) Jeg trodde det skulle være ille... vasse i nordmenn, overturistifisert overalt osv... men så var det helt fint! Man velger jo selv hvor man skal gå/kjøre/se seg om, hvilke restauranter man skal spise på, og hvem man skal komme i prat med.

Jeg mener... går man inn på "Viking bar" så kan man ha det så godt.

Egypt er herlig! Men jeg ville aldri valgt "All Inclusive"... da går man jo glipp av valgmulighetene blant alle de sjarmerende/flotte/spennende restaurantene man kan velge mellom! Mye av moroa går jo ut på å prøve ut nye steder.

For å unngå å bli syk, passer man på å vaske hendene (f.eks med antibakterielle våtservietter) før man spiser... det er stort sett på egne hender man har bakteriene, maten er ok.

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 01:21   #27
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Og jeg stemmer i. Var full av fordommer mot Kanariøyene, og ble så overrasket over å se bildene til og høre om turen til noen VELDIG reisevante venner av meg, som ikke ville tålt å se Charterfeber i 2 minuter på TV engang. Men de visste såklart hvor de skulle da. Det kan man jo lese seg til, for jeg husker ikke hvor det var. Men det er visst flere perler.

Signerer Vaffel om det med Viking Bar.

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 10:57   #28
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Vi har satt sammen egne reiser flere ganger, men ofte er totalpakker fra charterselskapene billigst. Det man kan merke seg er at også kun fly ofte er billigere å kjøpe fra charterselskapene, spesielt når det nærmer seg. I februar i år bestilte vi flybilletter t/r Lanzarote for kr.1000 og leide en leilighet for kr.2000 på Playa Blanca. Helt super! Vi la inn en leiebil, og fikk oppleve masse! I tillegg har Lanzarote en del fine strender i et naturreservat, som kun er tilgjengelig med bil. Jeg ble positivt overrasket over sydentur til Kanariøyene.
Nå i sommer kjøpte vi billige flybilletter med Apollo til Venezia og bodde ute på Lido de Venezia. Super kombinasjon av bade- og byferie. Mulig det er for kaldt i Nord-Italia i november.

Mine stalltips er: Sjekk restplassene hos de forskjellige charterselskapene, bruk Kelkoo, som sammenligner de fleste billigsidene, for hotell - og til slutt: Bruk Tripadvisor.com! Booker aldri et hotell uten å sjekket her. Her legger folk inn sine erfaringer med hoteller osv. Det vil alltid være noen som jubler og alltid noen som surmuler, men er snittet bra, så er det stort sett greit :-)

God ferie

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 11:17   #29
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, Kanariøyene -navnet frister ikke en gang
Egypt høres jo liksom skikkelig eksotisk ut, da! Ja, det skal jeg jammen sjekke!
Er jo ikke hundre prosent sikkert at det blir, det begynte som en fantasi på en regnværsdag, og nå klarer vi ikke å slutte å snakke om det!

Kanariøyene er faktisk helt topp! Jeg har vært der i forskjellige livsfaser, og har alltid hatt det veldig bra der. Flotte øyer, masse spennende å oppleve og ikke minst et supert klima året rundt.

Egypt også spennende, men på turiststedene der er det ofte veldig masete! Selgere overalt, ikke lett å få fred.
Jordan var vi i fjor vinter, spennende !




__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:25   #30
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Men jeg ville ALDRI reist til kanariøyne. Da kan du like godt bli i Norge (om du ikke vil være omringet av nordmenn på ferie. er vel en av grunnene til at man reiser bort, eller?!)


Fantastisk snobbete holdning! Du skal nok velge reisemål med omhu hvis du ønsker å unngå andre turister. Verden er såpass liten at de uoppdagede paradisene uten turister er blitt få i antall.

Da jeg var ung backpacker møtte jeg mange som reiste rundt i verden for en periode. Mange av dem snakket nedlatende om "turister" og hvor latterlige de var. De hadde et selvbilde som tilsa at de selv var alt for spesielle til å bli kalt turister. Jeg kaller det latterlig snobberi.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:22   #31
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Fantastisk snobbete holdning! Du skal nok velge reisemål med omhu hvis du ønsker å unngå andre turister. Verden er såpass liten at de uoppdagede paradisene uten turister er blitt få i antall.

Da jeg var ung backpacker møtte jeg mange som reiste rundt i verden for en periode. Mange av dem snakket nedlatende om "turister" og hvor latterlige de var. De hadde et selvbilde som tilsa at de selv var alt for spesielle til å bli kalt turister. Jeg kaller det latterlig snobberi.


-

Jeg mener ikke at man ikke kan unngå turister. Men det jeg mener er at alle de 5 gangene jeg har vært på kanariøyene har jeg møtt på folk fra min egen by og da føler jeg lissom ikke at jeg er sånn på feire ferie som jeg ønsker da
Men kanariøyne er jo så mangt. Kunne godt tenke meg å dra til en annen øy enn lanzarote, GC eller Tenerife. En øy uten flyplass hvor man må komme seg ut på egenhånd. Sikkert topp

Kall meg gjerne snobbete, det synes jeg er helt ok

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:26   #32
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Sitat:

Jordan var vi i fjor vinter, spennende !

Det hørtes veldig orginalt og spennende ut Ikke ofte man hører om folk som drar dit.

Kunne godt tenke meg å reise til Vietnam jeg. Det tror jeg kunne vært flott!

Sitat:

Mine stalltips er: Sjekk restplassene hos de forskjellige charterselskapene, bruk Kelkoo, som sammenligner de fleste billigsidene, for hotell - og til slutt: Bruk Tripadvisor.com! Booker aldri et hotell uten å sjekket her. Her legger folk inn sine erfaringer med hoteller osv. Det vil alltid være noen som jubler og alltid noen som surmuler, men er snittet bra, så er det stort sett greit :-)

og finn.no

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 14:44   #33
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Hva med Kapp Verde - ligger en times flytur sør for kanariøyene...? Nytt reisemål i 2008 tror jeg. Har snust litt på det selv, men etter 3 turer til Hellas tidligere, så klarer vi ikke å finne noe som er like koselig ut på bilder - så vi fortsetter å reise til Hellas Neste tur om 3 1/2 uke. To voksne og to barn til rett under 10000 for ei uke.... SUPERT!!!

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:06   #34
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Gurimalla, jeg har alltid drømt om å reise til Kap Verde, men det har alltid vært for dyrt for meg. Nå skal jeg sjekke det ut igjen.

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:13   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Takker fortsatt for tips! Stas!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 01:42   #36
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Sjekk a! Utrolig billig, blir nesten frista sjøl til plutselig å befinne meg et annet sted..

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 10:35   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Dæven! På tide å få bra økonomi, nå!
Noen som trenger et par nye raggsokker? Eller hva med et par bosniatøfler i den kalde sommernatten

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:08   #38
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Sats på kysten langs Barcelona, Photo! Var der i juni i år, og hadde en fantastisk tur. Billig! Du flyr med Ryan Air til Garcia Aeroport, og tar buss eller tog til Calella. Calella ligger omlag en times kjempefin togtur langs kysten fra Barcelona, dermed kan du kombinere turen med heftig storbyliv og shopping. I Calella tar du inn på Hotel Haromar, som ligger nærmest rett på stranda (vei og toglinje mellom, men det er undergang rett ved hotellet). Ingen luksus, men et helt greit, billig hotell, med stor frokostbuffet inkludert i prisen. Lett å leve lavkarbo. Calella er en trivelig liten småby med en fantastisk strand. Langt, langt billigere å leve der enn på Kanariøyene eller Mallorca. Anbefales på det varmeste - og jeg skal definitivt tilbake.

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:15   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Barcelona har jeg veldig lyst til å besøke, men det er da nord-spania, er det ikke? Blir kanskje litt dårlig med badetemperaturer i november, tenker jeg?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:49   #40
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Ah! November. Da ville jeg nok reist lengre sør ja. Egypt? Gambia? Og, bare for å rette opp meg selv (litt hjernedød her i varmen) - flyplassen Ryan Air flyr til ved Barcelona heter selvfølgelig Girona og ikke Garcia!

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:55   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Skinnogbein, her.

Ah! November. Da ville jeg nok reist lengre sør ja. Egypt? Gambia? Og, bare for å rette opp meg selv (litt hjernedød her i varmen) - flyplassen Ryan Air flyr til ved Barcelona heter selvfølgelig Girona og ikke Garcia!

Jepp, Egypt tror jeg står høyt i kus! Det er vel liksom det at november er en ganske trist måned når det er overgang fra høst til vinter, og sådan perfekt tid å dra sørover

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 15:14   #42
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Kan varmt anbefale å reise til Kroatia. Ikke blitt helt "turistmaskin" ennå der.
Vet ikke helt temperaturen der på høsten, men sjekk evt. denne
http://www.kroatiaguiden.no/index.php

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 16:42   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Ah, kult! Men Kroatia er parallelt med Italia, tror ikke det er voldsomme badetemperaturer der i november .
For, vi er mest hypp på, som sagt å bare dasse rundt i bikini og drikke iskalde bloody marys . Er ikke så farlig med kultur, bare komme seg unna til et behagelig sted for rekreasjon

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 16:51   #44
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Hvorfor ikke da se om det i lavsesongen er mulig å finne et bra all inclusive-hotell på ei strand? Finnes jo en del resorter som ser ganske fantastiske ut på bilder i alle fall i Egypt, Tunisia osv. 5-stjerners hoteller med spa OG tilgang til strand... Jeg har ikke prøvd det selv, men har vurdert å ta meg ei uke på et sånt sted i løpet av vinteren. Kun en koffert med noen bøker og bikini i Men da må vel muligens kultur osv vike...

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 16:59   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Jada, kan vel alltids myse på en pyramide om det skulle bys en anledning, men dette er utelukkende for avslapning og solslikking og bading, og vi har i grunn få kulturelle krav, bare vi slipper blodfyll og snørrunger

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:58   #46
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Mannen og jeg var i Egypt for snart 5 år siden. Det var i nov/des. Kjøpte uspesifisert med Star Tour og kom på et veldig ok hotell for under kr 2.000,- for to uker (tror det var enda mindre, husker ikke helt). Vi oppgraderte oss til dusj og do da siden jeg var gravid... Vi havnet i Hurghada. Ikke akkurat en kjempe koselig by, men sol og strand var bra. Vi liker å oppleve litt så vi dro innom Egypt Air i Hurghada og kjøpte flybilletter til Kairo og videre til Luxor. Gikk ikke fly fra Luxor tilbake til H. så da tok vi taxi. Kr 200,- for ørten timer i taxi. Kjørte i politieskorte gjennom ørkenen, noe de iallefall anbefalte turister da. Både Kairo og Luxor var verdt turen. Anbefaler å ta drikkevaksine, bruke antibac servietter og kjøpe Bio Tura på helsekost. Mye bedre enn Idoform synes vi iallefall (har prøvd det ut på flere turer i India uten å bli dårlig!!).
Jeg tror jeg ville ventet med å bestille til det nærmer seg iallefall hvis dere er litt fleksible på datoer. Det er gjerne mange billige turer i nov/des.
Gambia tror jeg også kan være spennende, men der er det malaria så det utelukker oss barnefamilier iallefall i noen år til..
Lykke til og god tur

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 11:22   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Kult! Takk for tips. Ja, vi er fleksible så det holder, jeg er arbeidsledig og hun har hjemmekontor .
Åh, nå håper jeg virkelig det blir noe av

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 21:48   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Men skal du dra dit blir man absolutt anbefalt å legge litt penger i hotell pga en litt nedprioritert standard.

Hvor har du dette fra? I Sharm el Sheik er ingen hoteller eldre enn fra ca 1997, rett og slett fordi det inntil da var en ørken. Det betyr med andre ord at standarden er veldig bra. Har vært der 2 ganger, uspesifisert begge ganger. Føærste gang havnet vi på 4*+ hotell, andre gang på 3* (som på mange måter var bedre enn det første ). En tidligere kollega jobbet som guide der i flere år, og sa at de operer med en annen skala siden det er så nytt, så 3* tilsvarer 5* i tyrkia og hellas.
Har hørt litt ymse om Hrugada da, så ville satset på sharm. Og som noen nevnte, få med hvertfall Kairo. Gjennom Pyramidene betalte vi 995 pr pers for 2 dagers guidet tur med overnatting på mövenpick hotell, skikkelig classy!
Sambo dykker, så han elsker sharm, det er regnet som en av verdens beste dykkersteder. Jeg bare snorkler, billig og man ser masse spennende (murene balndt annet).
Maten er veldig billig og bra, første gang vi var der sleit jeg med å bruke opp 4000kr på en uke, inkludert shopping!
Det mange syns er stress etr at de er veldig arabiske, dvs de vil selge deg ting. Men hvis man klarer å se at de egentlig er hyggelige, og ikke bli stressa av det går det veldig fint. I vår syns jeg det var stress første dagen, så var det bare underholdende. Og de er rundhåndet med komplimentene!

Ellers har jeg hørt Kypros skal være bra, fortsatt varmt, men med få turister, i november.
Bulgaria var jeg i septmeber 2007, i Nessebar. Fint sted, men vi hadde 7 grader og regn 2 av dagene, frøys kattunger på meg!

Forresten er ikke barcelona i nord-spania Det er riktignok lengst nord på middelhavskysten. Sambo har vært der i november og hatt 20grader, men det kan like gjerne være 0 på den tida.

Kanariøyene har hatt en oppussing for å bli kvitt harry-stempelet. Søk litt på reiseskildringer, så kan man finne bra tips. Men det er ikke særlig billig å leve der lenger. Pga Euro'en...

Her bodde vi siste gang, 4000 for 2 uker. 3 svømmebasseng blandt annet http://www.pyramidene.no/hotell.asp?id=106http://www.pyramidene.no/

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 11-08-09 kl 21:55.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 22:43   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Ok, reisemålet er mer eller mindre bestemt, og vi har utsatt å dra til slutten av januar/begynnelsen av februar. Rett og slett fordi det for meg er så økonomisk utopisk å skulle få det til. Men, argumentet er jo at på den tida så er det fortsatt skikkelig vinter, og man er som regel så mett på snø og kulde. Det blir perfekt!
Vi kom fram til at reisemålet mest sannsynlig blir Sharm el Sheik, ikke minst har en kompis av oss vært der mange, mange ganger, så vi kan fiske litt tips fra han.
Gleder meg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 22:42   #50
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syden til høsten, trenger tips!

Her i huset har vi tenkt å prøve husbytte. Har snakket med flere som har prøvd og alle anbefaler det. For sikkerhets skyld sier de at de setter bunader og sølvtøy i en eske hos naboen. Denne linken http://www.homeforexchange.com/?gcli...FQqjPAodmnsHAA synes jeg har mye, den var også av de anbefalte i en artikkel i Dagbladet her for en tid siden. Vi vil prøve fordi det er billig, vi trenger noen til å fore kattene og fordi det åpner for å lære mye om et sted. En kan jo avtale å utveksle informasjon om hvor det er lurt å handle, spise, dra på tur, offentlig kommunikasjon osv.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei jeg er ny og trenger tips Thea_84 Spørsmål og svar 4 29-06-09 23:20
Hei, jeg trenger tips og råd jente21 Lavkarbo generelt 10 09-08-08 20:16
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 22:09
Trenger vi å ta mer kosttilskudd nå på høsten og vinteren Tidligere bruker Kosttilskudd 12 08-11-05 12:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no