Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilke pølser kan jeg spise?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-08, 11:08   #1
morroer
Nytt Medlem
 
morroer sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: rogaland
Alder: 55
Innlegg: 5
morroer er på en erverdig vei

Hvilke pølser kan jeg spise?

Er det noen som vet om noen pølser det går an å spise. Ser at peperonipølse ikke innholder hverken sukker eller karbo. kan jeg spise det på ketolysekuren?. Noen som vet? Noen som har andre tips?. Kjenner jeg begynner å bli litt lei bacon. Kunne tenkt meg noen andre alternativer.

__________________
morroer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 15:01   #2
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Vilke pølser kan jeg spise?

Her i huset bruker vi ganske masse bacon.. Men dei dagane eg er VELDIG lei.. Så har eg ein pose (eller 2-3) med sognemorr, forepølse osv liggande.. Spekekjøtt uten tilsett sukker kan du spise så mykje du vil av.. (så lenge du er klar over at saltet binder vann..)

I tillegg så har me handla oss eit fenalår til jul*gliiiis*.. (Må desverre innrømme at eg tviler på at den varer heilt fram til den 24..)

Ellers.. Så er det berre å ta seg ein tur på din lokale butikk og SJÅ på nærings innholdet.. Så er det opptil deg å bestemme hvor mykje karbo som er FOR masse..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 15:30   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Vilke pølser kan jeg spise?

Et par baconalternativer :
Steik en kjøttpudding av kjøttdeig og egg.
Avkjøl og skjær i skiver. Bra frokost.

Har ellers laga endel suppe med kjøtt, kål, fenikkel,selleri og plenty av fett.
Himmelsk avveksling

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 16:42   #4
kokopeli
Medlem
 
kokopeli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 57
kokopeli er på en erverdig vei

Sv: Vilke pølser kan jeg spise?

Keotlyse pølser sier nå jeg bare da :P
De er såååå snadder, favoritten før var wienere pølser, men etter å ha smakt julepølser nå så er jeg helfrelst :P

Men ja wienere og knakk pølser er kjempe gode og julepølser minst like så.. Grillpølsene var litt blandet følelse hos meg.

Du finner forhandler oversikt på www.ketolyse.no - dersom du har Meny i nærheten og de ikke har inne, kan du be de bestille, slik gjør jeg det og venter nå på 5 pakker julepølser og 5 pakker winere pølser, de kommer i morra tror jeg *slafs*

.kokopeli.

__________________
http://ketolyse.blogg.no
Min side for å holde oversikt over dagligemåltider


kokopeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:10   #5
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Hvilke pølser kan jeg spise?

Jeg har spist en god del av Gilde sin peperonipølse, det har smakt godt med litt "ny" smak. Har også spist litt vanlige pølser innimellom, men nå er ikke jeg så veldig opptatt av å gå ned i vekt akkurat nå. Vekten holder sg i allefall stabil Lurt å variere litt sånn at en ikke blir så fort lei.

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 13:40   #6
shaya
Juniormedlem
 
shaya sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sogndal
Innlegg: 14
shaya er på en erverdig vei

Sv: Hvilke pølser kan jeg spise?

Så man kan bestille noe som heter ketolyse pølser? er det liksom det jeg skal spørre etter på butikken eller er det en annen navn på dem?

Lurte også på om det er greitt og spise gilde julepølse?

takktakk

__________________


DELMÅL 1
shaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 15:40   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Hvilke pølser kan jeg spise?

Jacobs pølsene på meny, er gode og ca 0 karbo. chillipølsene anbefales sterkt

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 16:23   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hvilke pølser kan jeg spise?

Rema har også pølser, to i posen med forskjellige smaker. Lurer på om det var Grillkongen, en med chillismak tror jeg. Godt å steke, eller skjære i biter og steke også. Ca. 1 kh pr. 100gr. torr jeg det var. (Har hatt litt i fryseren, så er litt usikker om det selges utenom grillsesongen da.)

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:54   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke pølser kan jeg spise?

Bratwyrst har lite carber

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 22:29   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvilke pølser kan jeg spise?

Jeg lever jo flere md. i året i Frankrike og der er majoriteten av pølser råe og omtrent alle pølser er uten karber. De 'tyske' pølsene er jo kokte og ligner mye på våre grillpølser, men altså ikke laget med potetmel som benyttes i omtrent alle pølser her i Norge. Her i Norge så har jeg spiser lammepølser i sommersesongen eller så ser vel de fleste pølsene ca 5gk/100g og kan spises de og ved å velge de feteste så meter de jo på færre pølser.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 11-12-10 kl 22:32. Årsak: typo
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med pølser? Felix Atkins kosthold 16 20-06-09 19:18
Hvilke Fedonbarer kan man spise på ketolysekuren? Lollypop! Ketolysekuren 3 05-09-07 14:50
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
hvilke vitaminer/mineraler er skadelig å spise for mye av?? nomma Kosttilskudd 13 06-04-06 21:54
Pølser Gamla Ketolysekuren 18 18-04-05 20:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no