Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Saftig sjokoladekake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-05, 19:28   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Saftig sjokoladekake

Jeg lagde en sjokoladekake i sted, men jeg brukte ikke mål, bare sånn ca mengder, så dere må prøve dere litt frem...

DIngpot's saftige nøttesjokoladekake

100 g smør
50 g mørk sjokolade (min 70 %)
150 - 200 g nøtter (forskjellige typer, gjerne mandler) finhakkes
2 ss kakao
1 ts bakepulver
1 ts vaniljeessens
3 egg
1/2 dl fløte
mange ss søtning (når du synes deigen er søt nok, så søter du litt til, da noe søtsmak forsvinner under stekingen)

Forvarm ovnen på 180 grader. Smelt smøret sammen med den mørke sjokoladen over svak varme (evt vannbad). La kjøle litt. Pisk sammen egg, fløte, vaniljeessens og søtning. Hell eggeblandingen i den smeltede sjokolademassen under stadig omrøring. Bland nøtter, kakao og bakepulver sammen, og rør dette inn i den flytende sjokolademassen til deigen er som kakedeig vanligvis er, eller som Nilles ostenøttemuffins om dere har prøvd dem.

Stek i ovnen til kaken har satt seg og slipper kantene (ca 15- 20 min??)

Server med pisket krem eller cottage cheese, eller vaniljekremen jeg har lagt inn oppskrift på her tidligere. Kaken er nesten som vanlig sjokoladekake! Dere kan også lage glasur ved å smelte mørk sjokolade, blande med smeltet smør, fløte og søtning, eller bare smeltet mørk sjokolade.

namnam!!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 19:31   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*stønn*

  Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 19:31   #3
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Hørtes god ut ja! Hva slags søtning bruker du?

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 20:01   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

jeg brukte natreen pulver. Hvor mye, vet jeg ikke, da jeg tilsatte ved slump... Smakte på deigen (klarte ikke dy meg ) og syntes den var søt og fin, men noe av søtsmaken forsvant under stekingen. Hvordan kan det ha seg?? Det har jeg merket før også, når mat skal varmes opp/stekes.

Nøttemixen var en blanding av hasselnøtter, mandler og pekannøtter. Hadde det ikke vært for at de er så dyre, hadde jeg brukt macademianøtter og paranøtter også for de har så lavt karboinnhold (Pekannøtter har enda lavere da! Men synes disse ofte kan smake muggent ) og smaker nyyydelig!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 21:11   #5
lystad
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 11
lystad er på en erverdig vei

Sv: saftig sjokoladekake

vet dere hvor mye karbo kaka inneholder?

lystad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 18:35   #6
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: saftig sjokoladekake

DENNE tror jeg kommer på matbordet i morgen D

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:43   #7
Frk. Fryd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 43
Innlegg: 26
Frk. Fryd er på en erverdig vei

Sv: Saftig sjokoladekake

Denne var virkelig helt nydelig!

Frk. Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbosunnfornuft Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:49   #8
KW87
Medlem
 
KW87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 220
KW87 er på en erverdig vei

Sv: saftig sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av lystad, her.

vet dere hvor mye karbo kaka inneholder?


Det lurer jeg også på

__________________
Oppstart 5.jan.10
-8,5kg
KW87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fantastisk god sjokoladekake med nøtter! Iset Kake/dessert og snacks 11 16-11-07 16:09
Deilig Sjokoladekake Med Nøttebunn ! Fru R Kake/dessert og snacks 5 15-05-07 08:29
Sjokoladekake FantasiJenta Ketolysekuren 11 17-10-05 18:59
Meksikansk sjokoladekake Lovinda Bakst 8 14-11-04 20:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no