Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger råd - manglende vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 13:20   #1
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Trenger råd - manglende vektnedgang

Har kommet opp i et skikkelig dilemma og håper på hjelp fra forumet.

For 1 1/2 år siden satte jeg meg opp på venteliste for brystreduksjon av medisiske årsaker. Gikk ned ca 18 kg de første 8 månedene og så ble det bråstopp. Var strålende fornøyd med resultatet og fortsatte kostholdet pga helseårsaker uten ytterligere vektreduksjon.

Snakket med pasientkoordinator for 3 uker siden og fant ut at jeg kan miste operasjonen om jeg ikke går ned på BMI under 28, dvs mellom 5 og 6 kilo til.
Tror hovedårsaken for manglende vektnedgang er stress pga sterke smerter i skuldrene og mye hodepine. Noe operasjonen skulle hjelpe til med å lette. Skikkelig "Catch 22".

Noen som har erfaringer som kan hjelpe meg ?

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 13:31   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd - manglende vektnedgang

Uff, jeg føler virkelig med deg!

Stress, smerter og hodepine kan nok være en medvirkende årsak til at vektnedgangen har stanset opp, dette burde du kanskje opplyse om, rart om de ikke forstår dette?

Det du KAN gjøre er å ta en oversikt over det du spiser i dag - og sammenlikne med det du spiste de første par månedene når du hadde vektnedgang. Ofte har man justert litt og økt litt på underveis og det KAN være årsaken, men det må du finne ut selv ved og prøve deg fram

Bruk feks diett.no til å få en oversikt over hvordan du spiser. Husk en annen ting, med 18 kg ned, trenger ikke kroppen din like mye energi som den gjorde når du startet vektnedgangen. Spiser du like mye eller mer energi nå som da, kan det være årsaken. Dette finner du ut om du gjør en grundig analyse av kostholdet ditt.

Gjør dette først, se om du energimessig ok og at fordelingen av næringsstoffer er innenfor den retningen du ønsker og ligge.

Hvis alt er ok der, får vi pønske litt mer Hold oss oppdatert da, og legg gjerne ut litt mer detaljer om høyde/vekt og en par dagers ca matinntak - hva du spiser, energi osv.

Som en generell kommentar mener jeg bestemt at din HELSE når det gjelder plagene du har i forhold til bryststrørrelse bør komme før "nok vektnedgang", men nå vet ikke jeg hele bakgrunnen for at dette er så viktig heller. Ta evt kontakt med det lokale pasientombudet i fylket for å høre hva de mener, de pleier og være gode til å lytte og har enormt mye kunnskap de villig deler. De har ihvertfall vært til stor støtte for meg i tøffe tider med sykdom

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:02   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd - manglende vektnedgang

Jeg føler virkelig med deg jeg også
Fikk samme beskjed i høst da jeg var inne til konsultasjon vedr. bukplastikk....
Det resulterte i psykisk stress hos meg, og mer vektoppgang....

Men nå har jeg gått tilbake og sett på hvordan og hva jeg spiste da jeg gikk godt ned i vekt. Sett på sammensetning av måltider osv....
Jeg ble litt overrasket over hvor mye endringer jeg faktisk har gjort etter den tid. Tilført litt av diverse. Bare litt, men sikkert nok til at videre nedgang ikke har kommet.
Og jeg er begynt å spise slik jeg spiste da jeg gikk ned i vekt. Blitt me strengere og spiser litt mindre til hvert måltid

Håper du finner nøkkelen som gjøre at kroppen responderer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:09   #4
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien
Post

Sv: Trenger råd - manglende vektnedgang

Må innrømme at jeg synes synd på meg selv og trenger sympati akkurat nå .

Da jeg kom på platået for 10 mnd siden økte jeg bevisst karbohydrat mengden i maten for å stabilisere. Er snart nede igjen på det nivået jeg var på for 14 15 mnd siden da jeg hadde en bra vektnedgang. Smertene gjør dessverre at jeg faller tilbake til gamle vaner med trøstespising.

Helsvart er det heldigvis ikke. Ble fordi jeg hadde vært stabil i 9 mnd flyttet over på en liste som gjør at jeg kan kalles inn på kort varsel til operasjon. Mulig at koordinatoren har gitt meg uklare meldinger ??

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:06   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger råd - manglende vektnedgang

Kan det hjelpe å gjøre en drastisk endring for å få opp motivasjonen? redusere kcal og spise 80 g protein, 80 g fett og 20 g karbohydrater slik som annika dahlqvist anbefaler noen uker.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 18:20   #6
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Trenger råd - manglende vektnedgang

Takk for oppmuntring og råd.

Har vært i tenkeboksen noen dager og bestemt meg for å satse på å komme i ketose igjen. Vil redusere karbo drastisk en periode og se om det hjelper. Kommer tilbake med rapport om hvordan det går. Vil nok sansynligvis trenge mer hjelp etterhvert

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Manglende vektnedgang dawaween Lavkarbo generelt 60 30-10-11 15:59
Stress!! - og manglende vektnedgang... Fedonisten Generell ernæringsdebatt 15 24-05-11 19:24
Trenger sårt hjelp med manglende vektnedgang connie83 Lavkarbo generelt 33 07-09-09 22:53
Depper (predison og manglende vektnedgang) newone Ketolysekuren 20 16-04-09 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no