Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Det koster å være feit

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-09, 16:07   #1
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Det koster å være feit

Kom brev fra banken i dag. Vi har akkurat byttet bank og for å bli fordelskunde måtte vi bl.a tegne en forsikring i banken også.
Det ante meg at dette ikke ble kult da jeg måtte fylle ut info om høyde og vekt.
Vel, i dag kom brevet.
Pga min BMI har de hevet premien, og sammen kom det en lang remse med farer ved høy BMI. Jeg forstår jo at de må skrive det, men det er ikke noe kult å lese likevel.

Sjeleglad for at jeg er på vei nedover nå... Og om et år kan jeg kanskje slå i bordet med BMI innenfor normalvekt...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 16:29   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Det koster å være feit

Huff, det kan ikke være noe hyggelig. Selv er jeg så nærtagen at dette hadde sikkert ødelagt hele dagen for meg. MINST!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 17:58   #3
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Det koster å være feit

Kjenner igjen det problemet, vi endte selv med å måtte skifte forsikring pga sinnsykt forhøyning fordi vi begge to var over grensen på bmi.
Min mann var 2 kilo over grensen og jeg var 15 kilo over.
Vi måtte ut med over 300 kroner ekstra i mnd pga overvekt (uførforsikring), det ble 3600kroner ekstra i året...helt sinnsykt!

Når vi skiftet så er det kun jeg som må betale ekstra og det er ikke i nærheten av den summen over.

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 18:00   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det koster å være feit

Etter BMI??? Seriøst? Hva om du hadde vært kroppsbygger, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 18:12   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Det koster å være feit

så idiotisk! de skulle i det minste vist om det var muskler eller fett som dro BMIen opp!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 10:28   #6
blomsten
Juniormedlem
 
blomsten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 22
blomsten er på en erverdig vei

Sv: Det koster å være feit

uff..det der har jeg også vært med på ,men jos meg r det noe forsikringsgreier,og jeg måtte oppgi vekten min....Trenger jeg å si at det ble ikke gjort,og skjemaet havnet i søppelbøtta????

blomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: snuser på eurodietten Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 10:30   #7
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det koster å være feit

Vi tok opp ekstra på huset her i vår, og måtte også ha noe forsikringsgreier, men no vekt var det ikke snakk om å oppgi.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:16   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Det koster å være feit

Oj, dette har jeg aldri opplevd. Men jeg er jo uføretr*gdet fra før da, pga ME..

Stor klem til Mokki

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:57   #9
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Det koster å være feit

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Oj, dette har jeg aldri opplevd. Men jeg er jo uføretr*gdet fra før da, pga ME..

Med kronisk sykdom får man vel ikke forsikring uansett. Enten man jobber eller er ufør. Man får bare krysse fingrene for at ikke noe skal skje... og tenke på papirarbeidet man sparer. (Og slipper iallefall å oppgi vekta.)

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 13:51   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Det koster å være feit

Er vel livsforskiring det er snakk om her vil eg tro? Selv er jeg akkurat inni denne fasen. Pga at eg skrev om forhøyet kolesterol måtte eg inn til legetime som Nordea Liv betalte og legen måtte fylle ut ett skjema. Nå venter vi bare på svar fra NAV, de må sende inn alle papir på eventuelle sykemeldinger. Ikke hjelp i at eg har vært sykemeldt tre ganger, en gang pga at eg var matforgifta, en pga lungebetennelse og en da jeg fjernet mandlene mine. For ei suppe!
Tviler egentlig på at eg får livsforsikring men vi får vel se
Flaut å oppgi vekt er det uanseett

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:03   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Det koster å være feit


Hvilke selskap er det dere bruker?
Jeg fikk livsforsikring i Sparebank1 nærmest dyttet på med da jeg tok opp lån, kan ikke huske å ha fyllt ut særlig mye mer enn fødselsnummeret. Nå er det riktignok 10 år siden, men jeg var ikke innen for normal BMI da heller. Så om de krevde det ville jeg husket det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:09   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Det koster å være feit

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Hvilke selskap er det dere bruker?
Jeg fikk livsforsikring i Sparebank1 nærmest dyttet på med da jeg tok opp lån, kan ikke huske å ha fyllt ut særlig mye mer enn fødselsnummeret. Nå er det riktignok 10 år siden, men jeg var ikke innen for normal BMI da heller. Så om de krevde det ville jeg husket det.

Der har du nok svaret ditt også, at det er 10 år siden De har blitt mye strengere med dette enn de var før og forsikringene nå dekker enda mer vistnok....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:19   #13
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Det koster å være feit

Har opplevd noe lignende jeg også, for mange år siden, da veide jeg 8 kilo for mye.

Folkens, dette er enda en grunn til å opplyse nordmenn om lavkarbo!!

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:25   #14
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Det koster å være feit

Ble egentlig litt irritert nå jeg

som nevnt over her...HVA MED DE SOM HAR MYE MUSKLER DA ?????

BMI, stemmer ikke for folk som er godt trente.. halloooo hvor er logikken.. man skal trene for å være sunn, men da blir BMIèn for høy..

Usj.. papir-regler altså...

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:38   #15
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Det koster å være feit

Det var en del skriverier i media ang dette med BMI-krav ved livs og uføreforsikring tidligere i år, og da holdt de frem en vektløfter eller kroppsbygger som eksempel. Han var jo sterk som en okse og sunn som sanasol, men fikk ikke forsikring fordi han hadde for høy bmi... Jeg skjønner at de må ha regler for slikt, men det burde kanskje heller dreie seg om fettprosent...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:39   #16
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Det koster å være feit

Må være forskjell på forsikringsselskapene tror jeg, jeg måtte nemlig ikke oppgi vekt, men de var VELDIG opptatt av (og måtte ha ekstra dokumentasjon på) at jeg tråkka kraftig over for 5år siden og tilbragte en måned på krykker!

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:40   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Det koster å være feit

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

VELDIG opptatt av (og måtte ha ekstra dokumentasjon på) at jeg tråkka kraftig over for 5år siden og tilbragte en måned på krykker!

Så med andre ord får du forsikring hvis du sitter bom stille og er tynn som ei flis...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:01   #18
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Det koster å være feit

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så med andre ord får du forsikring hvis du sitter bom stille og er tynn som ei flis...

høres slik ut ja... men jeg måtte som sagt ikke oppgi vekt, bare svare for skader etc siste 10år... og som tidligere danser\fotballspiller\kampsportutøver så har jeg ei lita liste der...

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:56   #19
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Det koster å være feit

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Må være forskjell på forsikringsselskapene tror jeg, jeg måtte nemlig ikke oppgi vekt, men de var VELDIG opptatt av (og måtte ha ekstra dokumentasjon på) at jeg tråkka kraftig over for 5år siden og tilbragte en måned på krykker!

Da kommer jeg aldri til å få noe forsikring. Jeg tråkker jo over flerfoldig ganger i året

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:03   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det koster å være feit

Hva om man har for lav BMI, da? Får man fortsatt forsikring til vanlig pris?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 20:55   #21
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Det koster å være feit

Jeg og min mann fikk oss livsforsikring for et år siden. Min premie økte pga min BMI (som da lå på 32), samt at de kontaktet legen min og økte premien fordi jeg har blitt behandlet for depresjon. Min mann jobber i byggebransjen, bl.a. med sanering av miljøskadelige stoffer, og hans premie ble hele 3000 kroner dyrere enn min, selv med mine depresjoner og overvekt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 13:53   #22
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Det koster å være feit

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva om man har for lav BMI, da? Får man fortsatt forsikring til vanlig pris?



Ekke det sunt da ?

He, he

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 14:41   #23
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Det koster å være feit

Som kroniker fikk jeg enkelt og greit unntak for enkelte ting. TrygVesta. Var ikke no problem egentlig.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva kan være kaldt og hva bør være varmt-TAPAS Bjørg Festmat 4 03-02-09 21:20
Du dør ikke av å være feit! Gamla Generell diskusjon 4 02-10-06 15:06
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53
Feit mat gjør deg feit!! Goggen Lavkarbo generelt 5 06-03-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no