Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Turmat over flere dager?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-12, 22:11   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Turmat over flere dager?

Har sett litt i gamle tråder her, men får ikke heelt den store inspirasjonen. Ser noen har tørket kjøtt, men jeg har ikke tid og ressurser til det. Det må være noe som er lettlaget. Sånn jeg ser det nå, er det beste alternativet fiberrik og makrell i tomat, så jeg blir litt motløs....trenger litt ny input. Er det noen som har masse flotte idèer til mat som er lett å ta med i en sekk som blir stappet, samt holder seg i flere dager? Både frokost/lunsjmat og middag.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:32   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Turmat over flere dager?

Egg + bacon (i små porsjonspakker) + spekepølse. Egg både ferdigkokte og rå. Hjemmelagde knekkebrød. Real turmat (se etter pakkene med best sammensetning). Tørket kjøtt kan du kjøpe (ikke billig) og tilsette turmaten. Nøtter.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:50   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Turmat over flere dager?

Jeg tørket flere poser med wokblanding i sommer og sammen med tørket kjøttsaus, tørket skinke og kylling ble det grei basis til suppe osv. Hadde med små bokser med kokosmelk som min tunge oppakning. Funka gull i 8 dager uten kjølebag. Egg holder seg, det finnes egne plastholdere. Med plass til 6 egg.

En liten boks med fet kokosmelk, evt en splasj sitronsaft( har noen dråper i drikkevann, så har med en flaske) og hjemmelaget musli, så har man kjapp frokost. Vel og merke om man kan tillate seg den vekten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 23:14   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Turmat over flere dager?

Jacobs har en god middagspølse, den tar vi i en gryte sammen med tomater på boks, løk, og for eksempel bønner eller kikerter. Kjøper tomater på boks, bønner osv i pappkartonger, ikke hermetikk.

Plastholdere til egg selges på XXL.

Noe kan tas med frosset hjemmefra. I sommer lagde vi luksusgryte med elgkjøtt, grønnsaker, og tilogmed fløte. Det var riktignok første dagen på tur og kort vei å gå, men den var god!

Vi har også stekt ferdige karbonader (sjekker innhold, det er svært forskjellig), med kokte frosne grønnsaker, og litt tyttebær fra fryseren (selvplukket fra i fjor).

Bacon holder en stund, så det har vi hatt siste dagen flere ganger. Det hender vi tar en skinkeboks ++ også, men det er ikke en favoritt, og den inneholder mye annet enn kjøtt.

Ellers har vi plaid å ha med lavkarbobrød, knekkebrød, og hjemmelaget frokostblanding med tørrmelk (nøtter og frø, kokosrasp, evt havregryn). Speket kjøttpålegg, ferdigskåret ost og baconost på tube holder også en god stund. Har pleid å ta med cherrytomater hvis vi har plass.

Ferdig skavet fenalår er også digg! Samt tørrfisk-snacks.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 08:17   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Turmat over flere dager?

Hva slags tur er det du skal på Imp?

For når vi er å kanotur, så holder frosne karbonader o.l. seg i flere dager i en liten stoffkjølebag, pakker inn hver matsort i avispapir og legger i bagen. På denne tiden av året holder det meste seg kaldt lenge. Funker i bunnen av en sekk, pakk inn maten i ullgenser mm.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 08:23   #6
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Turmat over flere dager?

Nøtter, knekkebrød, tubeost, egg, spekemat.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omelett for flere dager lille_trille Lunsj 10 02-06-12 10:02
Fettrik mat over flere dager Anos Lavkarbo generelt 10 26-05-11 18:59
Skal legges inn på sykehus et par dager dager, trenger tips til mat jeg kan ta med Saphire Lavkarbo generelt 29 06-05-11 21:36
Flere dager av journalen borte? tangoto Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 08-04-10 22:08
Turmat Tidligere bruker Lavkarbo generelt 1 16-01-05 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no