Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går upp i vikt ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-13, 14:12   #1
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Går upp i vikt ...

Jag har läst både Atkins och ketolyse boken. Ser en del info i de, och inte minst härinne, om när viktnedgången stoppar upp. Men mitt problem är att jag går UPP i vikt
Det är något jag missat och jag hoppas någon har tips till mej!

Jag började på lavkarbo genom köp av 2 veckors mat från spisdegslank.no
På de 2 veckorna gick jag ned 4 kg.
Efter det var färdigt började jag rätt på ketolysekuren. Efter jag började på kuren har jag gått upp 1 kg ( har inte minskat i cm heller)
Jag äter vitaminerna som är anbefallt och går tur på 30-60 min varje dag.
Ketostixen är mörkrosa och jag äter inga Atkins choklader eller liknande. Dricker heller ingen light brus.
En typisk mat dag är
Frukost, avokado med majonäs och räkor plus ett par ss extra Virgin olove oil. En kopp kaffe
Lunch. Sallad bestående av, isbergssallad, gurka, tomat, fetaost,, oliver och olja. Eller sallad med kyckling och parmesan och bacon
Mellanmål, rå blomkål
Middag, kött eller fisk och broccoli med sås av römme.
Kvelds, ost och ett kokt ägg och nån sked olivolja..


Vad kan jag göra?
Som sagt.. jag går nu UPP i vikt. Känner lite småpanik. Har på de 3 veckorna på ketolysekuren gått upp 1 kg.
Har följt lavkarbo diet i 5 veckor. Går in i min 6 vecka nu. (Varav 3 av veckorna är ketolyse kuren )

Är 164 lång och väger nu 75 kg.
Idealvikt är 55-60 kg

Hjälp

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 14:44   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt...

Hvorfor spiser du mange ss olivenolje hver dag? Det er vanvittig mye kalorier... Jeg ville halvert mengden minst og sett om det ikke løsner litt da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 14:53   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt...

Jeg lurte også på dette med så mye olje. Spiser du for eksempel en HEL avokado og tar to ss olje i tillegg til frokost? 1ss olje er jo ca 100kalorier. Blir fort mye kalorier av det.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:06   #4
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt...

Tack för svar!!
Då slutar jag med oljan direkt!
Anledningen till de skedarna med olja var att jag läst överallt att man måste äta fett och hur viktigt det var!
Och jag har av någon anledning trott att jag fått i mej för lite fett genom bara maten...:/

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:20   #5
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Går upp i vikt...

Opprinnelig lagt inn av Looop, her.

Tack för svar!!
Då slutar jag med oljan direkt!
Anledningen till de skedarna med olja var att jag läst överallt att man måste äta fett och hur viktigt det var!
Och jag har av någon anledning trott att jag fått i mej för lite fett genom bara maten...:/

Haha, jeg og har lest dette med "spis fett, spis fett, det er utrolig viktig!" osv. Kjenner meg igjen, panikken over å ikke få i seg nok fett...Jeg skulle ønske noen sa hva som er normalt inntak.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:35   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt...

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Haha, jeg og har lest dette med "spis fett, spis fett, det er utrolig viktig!" osv. Kjenner meg igjen, panikken over å ikke få i seg nok fett...Jeg skulle ønske noen sa hva som er normalt inntak.

Frem med kalkulator og regn. Du skal ha ca 1g protein pr kg vekt. Og 15-20g karbo, så da får du regne ut hvor mye mere fett du trenger for at fettet skal utgjør 70-75% av energiinntaket.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:49   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Går upp i vikt...

Fatter ikke at noen orker å helle i seg olje jeg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 16:02   #8
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt...

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Fatter ikke at noen orker å helle i seg olje jeg

Riktig olivolja ( jag har från oliviers ) är riktigt gott
Men det blir ju inte direkt problematiskt att sluta med det för att säg det sånn.

( var ju bara en idé jag fick eftersom jag missuppfattat fett mängden )

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 17:15   #9
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt ...

Synes dette med "spis masse fett" er noe tull. Har til og med hørt noen påsta at man ikke kommer i ketose uten en del fett.
Jeg har vært i ketose i 8 uker i dag, og har til nå mistet 11 kg
I tillegg til lavkarbokost, teller jeg kalorier, og står i mellom 1400-1800 hver dag. Innenfor dette kalori-inntaket kan jeg ikke frotse i meg fet mat, og har mange dager nesten ikke inntatt fett.
Jeg spiser nok ikke noe mer fett nå, enn før jeg startet med lavkarbo, og det fungerer for meg.
Hjelper ikke alltid å gjøre slik andre, for vi reagerer ulikt på mat
Prøv deg litt fram med midre fett osv, se om det fungerer

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 21:15   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt ...

Spis deg slank maten ligger vel ganske lavt både på karber og fett? I såfall vil kroppen tro det er hungersnød og derfor holde på den energien den nå får. Den trenger noen uker med godt med næring for å forstå at det er ok å gi slipp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 22:48   #11
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Spis deg slank maten ligger vel ganske lavt både på karber og fett? I såfall vil kroppen tro det er hungersnød og derfor holde på den energien den nå får. Den trenger noen uker med godt med næring for å forstå at det er ok å gi slipp.

Ojdå... det va ju inte bra. Står om kalorimängden men inte om fettmängden på hemsidan.
Kanske min kropp gått i sparebluss!
Men det släpper efter nån vecka alltså?
Isåfall är jag ju där nu.. får se vad som händer nu när jag tar bort olivoljan.
Har tro på att det är den som förstört..

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 22:50   #12
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt...

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Haha, jeg og har lest dette med "spis fett, spis fett, det er utrolig viktig!" osv. Kjenner meg igjen, panikken over å ikke få i seg nok fett...Jeg skulle ønske noen sa hva som er normalt inntak.

Skönt att höra att det inte bara är jag som blir förvirrad..
Känns som en djungel ibland....

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 00:04   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt...

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Haha, jeg og har lest dette med "spis fett, spis fett, det er utrolig viktig!" osv. Kjenner meg igjen, panikken over å ikke få i seg nok fett...Jeg skulle ønske noen sa hva som er normalt inntak.

I "gamle dager", da fokuset var på ren mat og sammensetning og ikke så mye på kalorier som det har blitt nå sa man at når du tror du har nok fett tar du litt til. Som skaldeman sier, man må tenne fettbålet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 07:24   #14
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Går upp i vikt ...

Ett tips er å bruke diett.no eller lignende tjeneste for å se hva du faktisk får i deg av makronæringsstoffer og kalorier.

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 07:38   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I "gamle dager", da fokuset var på ren mat og sammensetning og ikke så mye på kalorier som det har blitt nå sa man at når du tror du har nok fett tar du litt til. Som skaldeman sier, man må tenne fettbålet.

Kjempefint råd for den som er fettskremt og spiser for lite fett. Men da bør man kanskje vite hvor man ligger i løypa, for jeg er av de som fulgte det rådet og gikk ikke ned et gram. Litt regning viste at jeg åt 1000 kalorier enn vedlikeholdsbehovet. Null problemer med å spise alt for mye på ketogen kost, nesten så jeg kan spise mere enn ved høykarbo( for da får jeg bråvondt i magen).
Så kanskje ikke så dumt å sjekke? Flere har jo også ved en sjekk oppdaget at de har ligget på kanskje bare 1000kalorier om dagen, og det var jo rent for lite for de fleste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 07:46   #16
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Går upp i vikt ...

Opprinnelig lagt inn av FrøkenStress, her.

Synes dette med "spis masse fett" er noe tull. Har til og med hørt noen påsta at man ikke kommer i ketose uten en del fett.
Jeg har vært i ketose i 8 uker i dag, og har til nå mistet 11 kg
I tillegg til lavkarbokost, teller jeg kalorier, og står i mellom 1400-1800 hver dag. Innenfor dette kalori-inntaket kan jeg ikke frotse i meg fet mat, og har mange dager nesten ikke inntatt fett.
Jeg spiser nok ikke noe mer fett nå, enn før jeg startet med lavkarbo, og det fungerer for meg.
Hjelper ikke alltid å gjøre slik andre, for vi reagerer ulikt på mat
Prøv deg litt fram med midre fett osv, se om det fungerer

Høres veldig fornuftig ut. Har en voksen sønn som på vel 1 år gikk ned ca 70 kg med lavkarbo. Han har heller ikke spist masse fett for å gå ned i vekt.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 07:53   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt ...

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Høres veldig fornuftig ut. Har en voksen sønn som på vel 1 år gikk ned ca 70 kg med lavkarbo. Han har heller ikke spist masse fett for å gå ned i vekt.

For noen kan det hjelpe, for eksempel i starten å passe på at kroppen har nok fett, slik at den forstår at fett er energikilde nr 1. Men etter hvert kan man ta bort litt fett fra kosten, slik at kroppen får anledning til å bruke av sine egne reserver. Dessverre ikke alle som går ned like lett som din sønn. For noen av oss koster det blod,svette og tårer og prøving og feiling for å gå ned 1/2kg i måneden, selv om vi startet på 75kg overvekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 08:26   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt ...

Best å ta en sjekk og tell noen dager når man er usikker. Selv om fett og proteiner metter bedre enn høykarbo så er det ikke alle av oss som har den naturlige bremsen når det blir nok - selv ikke på sånn mat.
Så regn sammen. Ligger du mye over 2000-2200 kcal og ikke er i vesentlig bevegelse så kutter du olivenoljetilskuddet i første omgang og klarer deg med litt olje der det er naturlig - i dressing o.l. Ta også en stikkprøve på kalorifordelingen. Jeg vil tro du ligger vel høyt på fett?
Synes forøvrig maten din så grei ut sånn i første omgang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 08:56   #19
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt ...

Enig med de andre her. Syns menyen ser fin ut, men at du kan kutte ut olivenoljen til frokost og kvelds først og fremst og se hvordan det går. Så står det ingenting om mengdene med rømme du bruker i sausen. De dagene jeg har rømme- eller fløtesaus knuser jeg fort kaloritaket mitt (som jeg har satt til 2000) dersom jeg ikke sper sausen godt med vann. Rømme og fløte er ganske kaloritette.

Ellers er det viktig å få i seg NOK fett, men jeg kan ikke huske å ha lest at man skal pøse på med fett noe sted

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:09   #20
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt ...

Då har jag räknat kalorier! Först kom jag fram till att jag behöver minst 1653 kcal och max 1984 kcal per dag.
Dagen igår kom på 1793 kcal. ( oljan utgjorde 432 kcal )
Fördelningen såg ut som följer:
Protein 74, 9
Fett 148, 9
Karb 15, 7

Dvs fett procenten är på 62, 5..
Det är ju faktiskt mindre än det so stod ovan. (70%)

Försöker oansett med mindre fett framöver

__________________



Sist redigert av Looop : 16-04-13 kl 10:19.
Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:18   #21
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Går upp i vikt ...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

For noen kan det hjelpe, for eksempel i starten å passe på at kroppen har nok fett, slik at den forstår at fett er energikilde nr 1. Men etter hvert kan man ta bort litt fett fra kosten, slik at kroppen får anledning til å bruke av sine egne reserver. Dessverre ikke alle som går ned like lett som din sønn. For noen av oss koster det blod,svette og tårer og prøving og feiling for å gå ned 1/2kg i måneden, selv om vi startet på 75kg overvekt.

Det kan jo ha noe å gjøre med at han i en alder av 30 år aldri har slanket seg før? Han har også vært veldig flink med lavkarbokosten og trening da, så har ikke kommet gratis her heller

Forøvrig så gikk jeg også veldig lett ned 40 kg på Atkinskur for ca 10 år siden. Funker ikke på samme måte nå nei

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:51   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt ...

Opprinnelig lagt inn av Looop, her.

Då har jag räknat kalorier! Först kom jag fram till att jag behöver minst 1653 kcal och max 1984 kcal per dag.
Dagen igår kom på 1793 kcal. ( oljan utgjorde 432 kcal )
Fördelningen såg ut som följer:
Protein 74, 9
Fett 148, 9
Karb 15, 7

Dvs fett procenten är på 62, 5..
Det är ju faktiskt mindre än det so stod ovan. (70%)

Försöker oansett med mindre fett framöver

Hmm... hvor mye aktivitet er du i da? Etter "teorien" burde du gå ned. Men... har du slanket deg gjennom kaloritelling før? I så fall kan det ta noe tid før kroppen stabilliserer seg igjen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 11:17   #23
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Går upp i vikt ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hmm... hvor mye aktivitet er du i da? Etter "teorien" burde du gå ned. Men... har du slanket deg gjennom kaloritelling før? I så fall kan det ta noe tid før kroppen stabilliserer seg igjen.

Nej aldrig räknat kalorier. ( förutom eventuellt de 2 veckor med mat från spisdegslank.. ) Har därimot vart på Atkins för ca 5 år sen (efter första födsel)
och rasade den gången ned i vikt.
Efter nylig genomgådd graviditet gick jag upp lika mycket som sist och såg fram emot att köra Atkins igen.
(Gick upp 35 kg båda gånger, tror det är homonellt )
Gick fort ned mååånga kilo men resten är bom fast.
Min motion består av gå turer. Minst 30-60 min varje dag. Oftast blir det mycket mer.

Men jag ska följa med på fettmängden en stund framöver. Äter ju inte Exakt samma varje dag. Så kan hända det är det fast det inte var så just igår.

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 13:21   #24
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går upp i vikt ...

Merkelig. Bare vær obs på at en del av oss har kropper som lett går i sparing om det blir for lite mat også.

Men --- har finlest det du skriver litt mer. Du gikk rett på spisdeg slank og gikk ned 4kg på 2 uker.
Deretter går du på ketolyse og går opp 1 kg på 3 uker.

Da vil jeg vel egentlig si at dette ikke er så unormalt. De første ukene gikk du ned mye vannvekt og kanskje litt fett. Dette var en høyfett/lavkalorikur... tror jeg.
Så gikk du over til ketolyse... Antakelig har du tatt på mest vann igjen i denne perioden og jeg vil nesten tro at det samme hadde skjedd om du fortsatte på spisdegslank.

Kroppen får som regel sjokk - og så stabilliserer den seg før den eventuelt slipper mer, eller ikke.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:26   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Går upp i vikt ...

Avokado inneholder nesten bare fett, majones inneholder også masse fett. Da er det unødvendig med olivenolje i tillegg. Det er når man spiser fettfattig kjøtt / fisk det er viktig å tilsette olje eller annen fettkilde.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Standardsvar om våg och vikt ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 17-03-06 00:54
Därför går du inte ner i vikt! ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 11-10-05 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no