Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Hjemmelagd fiberrik

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-07, 19:21   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Hjemmelagd fiberrik

1/2 kg hvetekli bløtlegges 12 timer
klem ut vann gjennom melsikt
tilsett 1 ts salt
+3-4 ss mel

fordel massen på to bakeplater. klapp flatt og jevnt. rut opp massen med en skarp kniv, sett kjeksen i ovnen til tørking 100 gr i ca 8 timer til kjeksen er tør. avkjøl og oppbevar i boks

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 18:51   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

1/2 kg hvetekli bløtlegges 12 timer
klem ut vann gjennom melsikt
tilsett 1 ts salt
+3-4 ss mel

fordel massen på to bakeplater. klapp flatt og jevnt. rut opp massen med en skarp kniv, sett kjeksen i ovnen til tørking 100 gr i ca 8 timer til kjeksen er tør. avkjøl og oppbevar i boks

kan man bruke bakemiks fra ketolyse i stedet for mel?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:05   #3
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Er kruskakli det samme som hvetekli?

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 20:31   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

kruskakli er det samme som hvetekli ja...

og jeg har aldri brukt bakemixer, så det vet jeg ikke

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:11   #5
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Hvordan gikk det med Fiberrik med bakemiks Gerd?

Jeg har fått dilla på ferdig Fiberrik, men det blir litt i meste laget med karbohydrater. Hva med 2-3 ts Johannesbrødkjernemel isteden for mel eller bakemiks? Ingen karbo!

Hvor mye blir det av en slik porsjon av 500 g kli?? Eller, hvor mange? En full langpanne?

Ikke et vondt ord om Ziggylapper, men smaken er som baken...vil heller ha fiberrik-variant!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 09:00   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Heisann...

Har ikke prøvd ennå, men der jeg har erstatta mel med bakemix før har det gått veldig bra i vertfall.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 09:29   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Jeef-micro?

Hvor mye/mange blir det av 500 g kli? Lurer på karboinnholdet pr stk hvis en lager omtrent like store som ferdigkjøpte.

Jeg skal kjøpe hvetekli i dag og prøve denne med soyaprotein og litt Johannesbrødkjernemel. Bløtlegging i dag, steking morra, da skal det være klart til frokost onsdag....

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 11:56   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeef-micro?

Hvor mye/mange blir det av 500 g kli? Lurer på karboinnholdet pr stk hvis en lager omtrent like store som ferdigkjøpte.

Jeg skal kjøpe hvetekli i dag og prøve denne med soyaprotein og litt Johannesbrødkjernemel. Bløtlegging i dag, steking morra, da skal det være klart til frokost onsdag....

hmm vanskelig å si akkurat hvor mange. Jeg mener jeg strøk det utover et bakebrett, og da er det jo litt opp til deg hvor store ruter du lager. Du kan jo lage fiberrik i alle størrelser du selv vil. Mine ble litt tynnere enn de jeg har kjøpt i butikken da, og de har også tendensen til å ry litt mere, så jeg ville ikke lagd de for store.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:01   #9
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Lurer på om jeg skal bruke glutenmel i denne blandingen? http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=gluten%2A Tenker på om det blir seigere og henger bedre sammen. Vi får se!

Jeg leser på bakemixen fra Atkins, og det er stort sett bare gluten i den. Lurer også på om jeg skal finhakke valnøtter eller solsikkekjerner for litt ekstra smak.

Nå står klien og godgjør seg i bløt. Kjøpte en 400 g pakke og brukte en åpnet pakke på 200 g i tillegg. Jøss, det ble mye, jeg har brukt en stor bakebolle, kansje 30 cm i diameter og den er halvfull!!!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 10:55   #10
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Åååå, nå er jeg spent!

Jeg brukte som sagt en hel klipakke på 400 g, og antaglig 200 g i tillegg.
Jeg la også 2 dl linfrø i bløt med klien. Dere vet, hvor geleaktig vannet blir når linfrø ligger i bløt? Tenkte det var bra med alt som kunne binde massen sammen.
Noe av linfrøgeleen ble klemt ut med overskuddvannet. Jeg hadde en melsikt på ca 15 cm i diameter, og måtte fylle den 5 ganger.

Så blandet jeg i en toppet ts seltin, og to toppede ss med glutenmel.

Og 2 dl hakkete valnøtter, og 2 dl solsikkekjerner. For å få god smak, kil er ikke spesielt godt i seg selv.

Dette ble 2 fulle bakeplater, og et ganske tykt lag. Det var lett å klappe ut med hånden, og massen virker ganske seig og henger godt sammen - ihvertfall i våt tilstand! Nå står de i ovnen på varmluft og 100 grader.

Jeg har ikke rutet opp brettene i småbiter ennå, tenkte å gjøre det når de har stått i ovnen et par timer.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 11:42   #11
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Gleder meg til å høre resultatet, mam!!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 12:13   #12
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Skal vi se om jeg har forstått utregninga av karbohydratinnholdet.

600 g kli med kh på 18,5 = 111 kh
200 g solsikkekjerner med kh på 17,5 = 35 kh
100 g valnøtter med kh på 6,2 = 6,2 kh
50 g glutenmel med kh på 20 = 10 kh
Linfrø står det 0 i kh på?

Totalt 162,5 kh. Jeg runder av oppover til 165 siden jeg ikke har helt nøyaktige mål. Jeg bruker mest skjemål og dl, ikke så mye vekt.

Så fikk jeg 32 stykker på hvert stekebrett, tilsammen 64 stk. Litt større enn kjøpte Fiberrik. Det skulle bli 2,58 kh pr stk???

Arrester meg hvis jeg har regnet feil!

Sitat:

Gleder meg til å høre resultatet, mam!!

Ja, jeg er så spent jeg også. De må tørke til sent på ettermiddagen...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 15:51   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Høres både logisk og riktig ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 15:59   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

høres spennende ut å ha i solsikefrø, linfrø osv da mam... gledermeg til å høre hvordan de ble til slutt... som sagt så har jeg aldri fått mine så fine som fiberrik da, de har rydd litt, men de er så gode som fiberrik kan bli

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 18:13   #15
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Namminam!

Jeg kan melde at de henger bra sammen. Jeg gir glutenmelet æren for det! Eller kansje linfrø virket som klister?

Men det tar tid å tørke to brett. De har bare tørket rundt kanten. Jeg har satt en visp i klem i stekeovnsdøra så det er en liten åpning, og så prøver jeg å tørke lenger.

De må være helt tørre for å slippe bakepapiret. Og når de tørker, blir de tynnere, ikke så tykke som de virket når jeg klappet ut massen på bakeplater.
Men jeg må da få ned kh innholdet. Jeg vet ikke om solsikkekjernene gjorde så mye utav seg, egentlig. Ferdige Fiberrik med solsikke har de laveste kh, men det skjønner jeg ikke. Kh er nesten like høyt som i hvetekli.

Neste gang prøver jeg med 1 ss soyaprotein, og 1 ss glutenmel. Kansje ikke solsikkekjerner, men mere linfrø og valnøtter. Må prøve å komme ned til 2 kh eller mindre pr stk.

Godt å kjenne noe uten egg i!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 22:05   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

jeg tåler ikke egg, så jeg synes det er greit å ha noen alternativ til ziggys polarlapper, eller prinsessebrødet.

når jeg tenker meg om så har jeg vel også latt de stå ganske lenge i ovnen med ei sleiv el noe i døråpningen

hva er glutenmel forresten?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 23:06   #17
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Gluten er bindestoffet i hvetemel. De med cøliaki tåler ikke gluten. Du har ikke cøliaki?
Det er nevnt endel i forumet, og jeg la inn en link i går. Tror jeg har lest at det binder sammen så bra at 10 g gluten erstatter 100 g mel. Kjøper det på helsekostbutikk.

Og de tørre ferdigbakte tåler normal håndtering uten å gå istykker.

Men så har en av mine søte små tuklet med innstillingen på ovnen, så et brett er brent i bunnen. Pokker. Får se i morgen om de er så brent at det bare er å kaste de. Det var heldigvis bare halvparten.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 23:14   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Obs! Man kan ha (hvete)glutenintoleranse også ... det har visst jeg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 23:44   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Obs! Man kan ha (hvete)glutenintoleranse også ... det har visst jeg ...

men da vil man vel normalt ikke tåle kli heller? eller??

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 23:52   #20
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

men da vil man vel normalt ikke tåle kli heller? eller??

Du sier noe ... Det har jeg ikke tenkt på. Trodde kli var trygt, men jeg har faktisk fått vondt i magen hver gang jeg har spist Fiberrik i det siste. Trodde det var majonesen jeg hadde oppå jeg ikke tålte, men kan egentlig ikke se noen grunn til at jeg ikke skulle tåle den ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 07:41   #21
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Disse skal jeg prøve en gang!! Flott at resultatet ble bra, mam!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 10:35   #22
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Hm, jeg er ikke heeelt fornøyd med kh innholdet. I forhold til kjøpte Fiberrik med solsikke. De har 3,7 kh pr stk. Men alle karbohydrater teller med.

Sesamfrø har bare 4,5 g kh på 100 g. Skal prøve det neste gang, og bare 1 ss glutenmel. En toppet ss var akkurat 25 g.
Jeg kjenner nesten ikke smak av solsikke, men valnøttene kjenner jeg litt smak av.

Jeg la inn et spm og Spielberger soyaflak i går, de er merket med forskjelig kh. Noen poser står det 5 kh på, og andre 3,1 eller 6,3. Stemmer det at det er så lite kh som 3,1, så blir det interessant å bruke.

Uansett så er Fiberrik masse god fiber for tarmene, både ferdig og hjemmelaget. Skal ta med i ferien, der har vi bare grill og propanapparat.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 10:46   #23
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Uansett så er jo disse fiberrikene bra for alle som holder på med vedlikehold, eller som følger Fedon eller F2. Da teller man jo ikke karber på samme måte som Atkins induksjon eller ketolyse, og uansett så vil jo disse ha lav GI. Og som du sier så er jo fiber kjempebra for fordøyelsen

Bare husk vann, vann og mere vann!!!

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 13:38   #24
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Kan du kanskje bruke litt Johannesbrødkjernemel for å binde sammen, i stedet for glutenmel? Sparer vertfall litt karber da.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 23:10   #25
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: Hjemmelagd fiberrik

Har prøvd å bake dette nå, men gjordte om litt la i vått 300g fiberblanding ala ca 19 carber, og 100g solsikkefrø ala ca 19 carber og en del linfø. Fikk tilsammen to bakebrett og delte opp i små brød litt mindre enn fiberrik, og fikk da ca 70 stker.... og det blir jo bare litt over 1 carb per brød! Er egentlig ganske gode!!!

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberrik? Viviann Spørsmål og svar 3 30-09-06 20:22
Fiberrik Trolljenta Spørsmål og svar 11 10-09-06 17:53
Fiberrik med tranebær mofe Kosttilskudd 4 19-05-06 11:23
fiberrik,,, ayliah Induksjonen 9 16-11-05 08:22
Fiberrik og andre matvarer Albertine Induksjonen 6 30-03-04 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no