Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stoppe vektreduksjon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 13:31   #1
j0achim
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
j0achim er på en erverdig vei

Stoppe vektreduksjon?

Hei hei!


Begynner å nærme meg målet mitt med stormskritt, men ønsker ikke å bytte ut kostholdet mitt på noen måte da jeg er fantastisk forrnøyd med kostholdet slik som det er


Er ikke helt i mål enda, men virkelig nære 1 til 1,5kg igjen. Så lurer litt på hvordan jeg kan leve med kostholdet jeg lever på idag uten å ende opp som "ingenting", jeg er klar over at ketolyse er vektregulerende, men ønsker ikke å gå ytterligere videre ned i vekt. Og er litt bekymret for at jeg kan gå lengre ned ved ketose, da vekten "raser" ned fremdeles.


For å nevne så spiser jeg rundt 15-20g raske karbohydrater og 15-25g treige karbo i mitt daglige kosthold. + en plass rundt 20 - 40g treige karbohydrater, i form av nøtter o.l. (Dette varierer veldig fra dag til dag)

Kan forrøvrig nevne har vært i ketose siden midt ut i mai.

j0achim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generellt lavkarbo kosthold Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 14:09   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Stoppe vektreduksjon?

Flere tråder om dette, men kortfattet.
Øk opp litt etter litt med trege karbohydrater til du glir ut i et vektplatå. I min kostholdsfilosofi regnes 100-150karbohydrater/dag å være det området hvor de fleste ligger på vedlikehold. Disse karbohydratene skal komme fra grønnsaker, nøtter og litt frukt. Du kan f.eks nå velge grønnsaker også fra "under jorda" for å få øket opp litt.

Det anbefales ikke å gjeninnføre brødvarer/sukker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil vekten stoppe av seg selv? kamp Spørsmål og svar 1 17-11-10 08:56
Pepsi Max, kan det stoppe vektnedgangen? Tor Olav Ketolysekuren 24 26-05-10 22:39
Hva mener dere? Skal jeg stoppe? hoppetussa Spørsmål og svar 14 09-03-10 17:43
Gå ned for fort? Stoppe forbrenningen? Skautrollet Mer enn 30 kg overvekt 0 01-03-09 15:54
Vil to pizzastykker stoppe ketosen min? watta Lavkarbo generelt 15 10-09-08 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no