Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Frukt og lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 01:20   #26
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Frukt og lavkarbo?

Selv om fruktose er værre for kroppen enn glukose, så er ikke dette noen grunn til å være redd for frukt. Kroppen tåler utmerket en viss mengde fruktose, og om denne fruktosen kommer i form av frukt, så får man også med en del fiber som begrenser de eventuelle skadene fruktosen gir.

Frukt inneholder uansett ikke så mye fruktose. Mesteparten av sukkeret i frukt er glukose. Den største kilden til fruktose, og etter min mening den eneste grunnen til at folk får i seg fruktose i skadelige mengder, er vanlig sukker.

For all del, grønnsaker og bær er bedre enn frukt rent ernæringsmessig, men jeg syns det grenser mot fanatisk dersom man dropper å spise et eple pga antall gram karbohydrat. Det er greit å ikke ha lyst på frukt, og foretrekke andre ting, men dersom du er glad i frukt så skal du ikke ha dårlig samvittighet fordi du spiste et eple eller noen druer.

Det argumenteres for at frukt i dag ikke er det den var før, og dette er helt riktig. Kunstig gjødsel gjør at planter vokser raskere. Jo fortere frukten vokser, jo mindre tid får den til å absorbere mineraler fra jordsmonnet, og næringsinnholdet blir fortynnet (=det er mindre næringsstoffer i frukt sammenlignet med tidligere/økologisk dyrket frukt).

Sprøytemidler beskytter mot ytre belastninger, noe som gjør at frukten produserer mindre forsvarskjemikalier/antioksidanter. Selv om frukt er en dårlig kilde til vitaminer og mineraler, er det en god kilde til noen kreftbekjempende stoffer under samlebegrepet fytokjemikalier. Frukt med tynt skall (som eple) inneholder mer av alle disse stoffene enn frukt med tykt skall (banan, appelsin).

Jeg syns det er en uting at frukt blir fremstilt som noe usunt i lavkarbomiljøet. Frukt og bær er gode alternativer til f.eks. dessert eller som ingrediens i måltider.

Konklusjonen blir: Ikke få dårlig samvittighet dersom du spiser frukt. Velg gjerne økologisk dyrket frukt, som har et høyere innhold av mikronæringsstoffer og antioksidanter/fytokjemikalier.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 08:24   #27
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Frukt og lavkarbo?

Melon er jo en grønnsak og har vel ikke noe i denne tråden å gjøre...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 08:56   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Melon er jo en grønnsak og har vel ikke noe i denne tråden å gjøre...

Hvor har du det fra?
I følge Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker går meloner under klassifiserigen Bløtfrukter.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:01   #29
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hvor har du det fra?
I følge Opplysningskontoret for frukt og grønnsaker går meloner under klassifiserigen Bløtfrukter.

Lærte på skolen at melon var grønnsak..og det står også på frukt.no...

"Det finnes likevel noen unntak for denne regelen, f.eks. meloner og rabarbra, som betraktes som grønnsaker, men likevel brukes som dessert. "

Link til siden: http://www.frukt.no/gronne-fakta/akt...r-forskjellen/

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:02   #30
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Sjekker man næringsinnholdet i jordbær, står det gjerne 6,6g karbo pr 100g.
Til sammenligning har honningmelon og kataloup henholdsvis 5,6g og 4,2g karbo pr 100g

Mens vannmelon har 7,6 g kh

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:23   #31
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frukt og lavkarbo?

Melon er en grønnsak. Pappaen er agurk.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:24   #32
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Melon er en grønnsak. Pappan er agurk.

Av en eller annen grunn ble de setningene der veldig morsomme i hodet mitt. Jeg tror jeg trenger søvn.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:24   #33
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Frukt og Lavkarbo???

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

gulrøtter inneholder også masse karbo... Kjedelig men sant!

Ja, huff, hele 6.7 gram karbo pr 100. I forhold til bananen syns jeg ikke det er så ille jeg?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:20   #34
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Selv om fruktose er værre for kroppen enn glukose, så er ikke dette noen grunn til å være redd for frukt. Kroppen tåler utmerket en viss mengde fruktose, og om denne fruktosen kommer i form av frukt, så får man også med en del fiber som begrenser de eventuelle skadene fruktosen gir.

Frukt inneholder uansett ikke så mye fruktose. Mesteparten av sukkeret i frukt er glukose. Den største kilden til fruktose, og etter min mening den eneste grunnen til at folk får i seg fruktose i skadelige mengder, er vanlig sukker.

For all del, grønnsaker og bær er bedre enn frukt rent ernæringsmessig, men jeg syns det grenser mot fanatisk dersom man dropper å spise et eple pga antall gram karbohydrat. Det er greit å ikke ha lyst på frukt, og foretrekke andre ting, men dersom du er glad i frukt så skal du ikke ha dårlig samvittighet fordi du spiste et eple eller noen druer.

Det argumenteres for at frukt i dag ikke er det den var før, og dette er helt riktig. Kunstig gjødsel gjør at planter vokser raskere. Jo fortere frukten vokser, jo mindre tid får den til å absorbere mineraler fra jordsmonnet, og næringsinnholdet blir fortynnet (=det er mindre næringsstoffer i frukt sammenlignet med tidligere/økologisk dyrket frukt).

Sprøytemidler beskytter mot ytre belastninger, noe som gjør at frukten produserer mindre forsvarskjemikalier/antioksidanter. Selv om frukt er en dårlig kilde til vitaminer og mineraler, er det en god kilde til noen kreftbekjempende stoffer under samlebegrepet fytokjemikalier. Frukt med tynt skall (som eple) inneholder mer av alle disse stoffene enn frukt med tykt skall (banan, appelsin).

Jeg syns det er en uting at frukt blir fremstilt som noe usunt i lavkarbomiljøet. Frukt og bær er gode alternativer til f.eks. dessert eller som ingrediens i måltider.

Konklusjonen blir: Ikke få dårlig samvittighet dersom du spiser frukt. Velg gjerne økologisk dyrket frukt, som har et høyere innhold av mikronæringsstoffer og antioksidanter/fytokjemikalier.

Ikke nødvendigvis fremstilles det som usunt, men de fleste forumbrukere er ute etter vektnedgang. Da er frukt dårlige valg på bekostning av mettende og næringsrike grønnsaker. Man kan ikke jamre over stopp i vektnedgangen og samtidig "unne seg". Jeg sier ikke at det er det som er tema i denne tråden, men jeg undrer meg stadig over manglende ønsket vektnedgang og "kan ikke leve uten"/utskeielse/sprekk.

I beste mening...

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:28   #35
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Frukt og lavkarbo?

Jeg kan spise en kvart vannmelon uten å gå ut av ketose, så jeg gomler i vei

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:30   #36
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Ikke nødvendigvis fremstilles det som usunt, men de fleste forumbrukere er ute etter vektnedgang. Da er frukt dårlige valg på bekostning av mettende og næringsrike grønnsaker. Man kan ikke jamre over stopp i vektnedgangen og samtidig "unne seg". Jeg sier ikke at det er det som er tema i denne tråden, men jeg undrer meg stadig over manglende ønsket vektnedgang og "kan ikke leve uten"/utskeielse/sprekk.

I beste mening...

Helt enig, men måten mange snakker/skriver om frukt kan tolkes til at frukt er en uting.

Skal man ned i vekt, så må man være forsiktig med frukt, på samme måte som man bør redusere på kilder til raske karbohydrater, og spesielt matvarer som kombinerer raske karbohydrater med mye fett, da disse er spesielt fetende.
Men frukt bør man ikke fokusere på før det andre er i boks. Å erstatte de andre nevnte matvarene med frukt er et godt steg i riktig retning, så kan man redusere mengden frukt etterhvert i prosessen.

Syting på manglende fremgang kan være irriterende ja. Spesielt om vedkommende ikke er villig til å redusere på det som holder han/henne tilbake (f.eks. et stort inntak av frukt). Er man ikke villig til å ofre noe for å få ønsket fremgang, så har man i mine øyne ikke rett til å syte over manglende resultater heller.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:35   #37
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Frukt og lavkarbo?

Jeg gikk ned mange kilo selv om jeg spiste frukt, så det behøver ikke være en uting. Men nå har jeg sluttet med det også, fordi jeg slet med sultfølelse, og da erstattet jeg heller frukten med mer mat og mer fett. Det hjalp!

Veeldig sjelden jeg spiser noe frukt nå. Er det noe så smaker jeg på EN drue liksom. Men nå går det lite frukt her i huset også, etter at jeg sluttet med det.
Men koser meg ofte med bær, jeg elsker jordbær, blåbær, rips, bringebær...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:40   #38
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Frukt og lavkarbo?

Uansett hvordan man ser på det så er det faktisk slik. Frukt og lavkarbo hører ikke sammen.
En av de grunnleggende reglene i lavkarbo er at man ikke skal spise mat som inneholder mer enn 5 kh per 100g.
Og når ts sier hun prøver å spiser max 25 om dagen så sier det seg selv. Frukt kan hun ikke spise. Hvis ikke hele dagsinntaket hennes består av en banan. Og hvis det gjør det så er det jo heller ikke lavkarbo men lavkalori.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:55   #39
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Frukt og lavkarbo?

100 g eple har 10 kh, det er ikke så mye hvis en kan spise opp til 150 kh som jeg gjør. Men, blir jo mye hvis grensen er 20 kh.


Sist redigert av Kari Marita : 22-06-11 kl 20:25.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:04   #40
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo?

Jeg spiser frukt og bær / masse grønnsaker hver dag med god samvittighet, men jeg lever på lavkarbo (som slettes ikke trenger å være helt ned i 5-25 karber pr dag, pr definisjon er det lavkarbo om man f.eks spiser 72 karber også) for å lettere leve med diabetesen min.
Jeg velger alltid å spise frukt og bær rett etter et måltid. I måltidene mine er det alltid fett, og da blir effekten av frukten på blodsukkeret mitt mye lavere enn om jeg spiser frukt mellom måltidene.
Når det gjelder grønnsaker som gulrot f.eks., så er den glykemiske belastningen på kroppen mye lavere om man spiser gulrota rå, istedet for å koke den.
Det samme med potet, som kokt er det en skikkelig blodsukker-slegge. Avkjøles poteten og brukes i en fet og god salat, så stiger plutselig ikke blodsukkeret mitt så mye.
Nå er jeg klar over at om man følger en strikt plan med ekstremt få karber, så er det vanskelig å spise mye frukt. Men jeg anbefaler å også se litt på den glykemiske belastningen i stedet for bare å se på karbe-innholdet.
Jeg har for eksempel funnet ut at i min kropp vil bønner senke blodsukkeret ved en vanlig middag (som består av en stor andel grønnsaker) i stedet for å øke det....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 22-06-11 kl 21:22.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:05   #41
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Uansett hvordan man ser på det så er det faktisk slik. Frukt og lavkarbo hører ikke sammen.
En av de grunnleggende reglene i lavkarbo er at man ikke skal spise mat som inneholder mer enn 5 kh per 100g.

Feil. En av de grunnleggende reglene for LCHF er at man ikke skal spise mat med mer enn 5 KH per 100 gr. Lavkarbo er en paraplybetegnelse for alle karbohydratreduserte kosthold med inntil 150 gram KH per dag. På Fedon kan man f.eks. spise 2 frukt per dag (ikke hvlken som helst frukt, banan skal man f.eks. styre unna).

Men dersom TS bare skal ha 25 KH per dag må h*n styre unna frukt. Det du derimot kan spise litt av er bær, fortrinnvis bringebær som har et av de minste KH per 100 gram

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:18   #42
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Feil. En av de grunnleggende reglene for LCHF er at man ikke skal spise mat med mer enn 5 KH per 100 gr. Lavkarbo er en paraplybetegnelse for alle karbohydratreduserte kosthold med inntil 150 gram KH per dag. På Fedon kan man f.eks. spise 2 frukt per dag (ikke hvlken som helst frukt, banan skal man f.eks. styre unna).

Men dersom TS bare skal ha 25 KH per dag må h*n styre unna frukt. Det du derimot kan spise litt av er bær, fortrinnvis bringebær som har et av de minste KH per 100 gram

Cyan, du har helt rett.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:33   #43
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Frukt og lavkarbo?

så det vil si at det og kunne spise litt frukt kommer ann på hvilke kostholdsfilosofi man velger
Har jeg forstått det riktig?

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:41   #44
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo?

ja, men grensen du setter for karber begrenser det.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:44   #45
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

så det vil si at det og kunne spise litt frukt kommer ann på hvilke kostholdsfilosofi man velger
Har jeg forstått det riktig?

Ja, fordi det avhenger av mengden karbohydrater du tillater deg pr. dag. MEN; slik jeg forstår det kan fruktsukkeret stimulere søtsug. Banan og druer er verst (høy GI), slik jeg husker min Lindberg-kost noen år tilbake.

Jeg ville ikke spist frukt på ketolyse.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:58   #46
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Frukt og lavkarbo?

Frukt er selvfølgelig veldig sundt, men desverre vankelig å kombinere med et strikt lavkarbo-kosthold. Hvis man spiser mye frukt så er det viktig å redusere fettet tilsvarende.
Etter å ha spist lavkarbo i snart 2 år så prøver jeg og noen venner ut et kosthold med nesten bare frukt (skal holde på frem til høsten), og så langt så har vi bltt sjokkert over helse-effekten det har gitt i tillegg til vektnedgang og energiboost. Det var kanskje på tide med en pause fra lavkarbotåka..?

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 18:00   #47
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Frukt og lavkarbo?

Skriv inn matvarer oppe til venstre på denne linken,så finner du karbs.
http://www.matvareguiden.no/sider/bmi.asp

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 18:20   #48
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Etter å ha spist lavkarbo i snart 2 år så prøver jeg og noen venner ut et kosthold med nesten bare frukt (skal holde på frem til høsten), og så langt så har vi bltt sjokkert over helse-effekten det har gitt i tillegg til vektnedgang og energiboost. Det var kanskje på tide med en pause fra lavkarbotåka..?


Fortell!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:21   #49
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Frukt og lavkarbo?

Jeg syntes aldri jeg greide å få helt flat mage (vaskebrett) med lavkarbo, og i tillegg så slet jeg litt med energinivået og humøret det siste 1/2 året. Så jeg begynte å lete etter en løsning. Da kom jeg over denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44422

Til tross for at han fikk sterk motstand her på forumet så syntes jeg at mye av det han sa virket interessant, så jeg leste litt og så noen videoer om fruitarian, og 80/10/10, og bestemte meg for å ta "ferie" fra lavkarbo i sommer og gjøre et forsøk. Etter noen dager så fikk jeg også selskap av noen lavkarbo-venner som slet litt med samme problematikk som meg.

Nå har vi holdt på i bare noen få uker, men effekten av det så langt har vært enorm. Merket uhyggelig stor forskjell etter bare noen dager. Felles erfaringer så langt har bl.a vært: lettere i kroppen, tynnere, mye mer energi, hvitere tenner, bedre luktesans osv osv.. og ikke minst veldig godt humør

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis så mye frukt du vil, frukt er fantastisk! Iset Lavkarbo generelt 94 17-09-10 23:36
Frukt og lavkarbo cilemora Spørsmål og svar 2 16-09-08 13:55
Frukt og lavkarbo Millsi Lavkarbo generelt 2 01-03-08 15:51
Frukt? Lille Kalori Spørsmål og svar 1 23-05-06 23:12
Frukt og bær Nille Type O 0 12-12-04 00:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no