Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hudproblemer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-12, 13:55   #1
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Hudproblemer

Alle snakker om at de får så fin hud av å gå på lavkarbo. For meg er det helt omvendt.
Har problemer med tørr hud og er avhenging av å smøre meg med skikkelige kremer. MEN... Jeg har alltid fått skryt for at huden min ser bra ut.
Er på runde 2 med lavkarbo nå (hadde opphold nå i noen mnd), og igjen er huden min blitt litt tørrere og fått kviser- samme som sist gang. Det ble liksom ikke så kjempe mye bedre med månedene heller.

Noen som har noen gode råd?

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:38   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hudproblemer

Jeg får heller ikke så fin hud på lavkarbo. Slipper kvisene, men er tørr og mer ømfintlig. Jeg har byttet krem, bruker nå Dior Hydralife og den gjør underverker (og blakker lommeboka )

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:53   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hudproblemer

Bruker dere Cocosa og tar tran? Det har gjort min hud enda mykere, glattere og renere. Jeg har testet både uten og med.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 19:33   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hudproblemer

Jeg tar udos choise og tran hver dag, og huden er myk og fin
(lar jeg være, blir huden tørr)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:20   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hudproblemer

Skulle tro det ville bli bedre , normaliseres, med tiden. Hormonbalansen forstyrres/reguleres når man begynner på lavkarbo har jeg lest her inne, mange får mens/syklus-forandringer. Enten hormonbetinget eller utrensnings-symptomer, tenker jeg det skyldes, eller skifte av hudpleieprodukt, selvsagt. Jeg har også ganske tørr hud, t-sone-hudtype, og er veldig fornøyd med a-vitaminkrem som jeg kjøper uten parfyme fra shopping4net.com til ca 100 spenn + frakt på 40 kr. Jeg bruker den på de ømfintelige hendene mine også, som ingen kremer reparerer om vinteren unntatt denne tykke fine kremen.

når det er sagt kan det tenkes at det er noe du spiser som du ikke tåler så godt, tomat, nøtter , ost eller noe? Kan teste ut det kanskje?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 10:51   #6
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Hudproblemer

Takk for svar folkens!

Jeg tar Møllers tran hver dag og har brukt en litt dyrere krem i noen år nå som både funker og blakker meg litt..

Det med allergi var en god ide! Jeg bør kanskje teste det ut.

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:27   #7
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Hudproblemer

Jeg har også problemer med tørr hud men etter at jeg begynte med Møller tran og Aloe Vera juice har det blitt bedre :-)
også bruker jeg den nye STEAMCREAM. Den er knallgod og kommer i en tøff liten boks som passer glimrende i håndveska hvis du trenger påfyll gjennom dagen :-)

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 14:42   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hudproblemer

NB - hudproblemer kan ha med matintoleranser å gjøre. Og husk at matintoleranser kan være alt fra ganske kraftige reaksjoner til svake reaksjoner som kan være vanskelig å fange opp.

For min egen del tåler jeg melk dårlig (og mel enda dårligere). I hverdagen prioriterer jeg å være 100% melfri, men spiser litt melk og ost og sånt når jeg har lyst. Nå i ferien var det vanskelig å få melfri frokost så det ble mye youghurt. Det kan jeg love dere vistes på huden. Lassevis av småkviser på haka for min del.... Da vi kom til et sted der jeg kunne defaulte til egg&bacon (og reduserte melken til litt likør om kvelden) ble huden mye bedre med en gang.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:24   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hudproblemer

jeg kom på en ting til, en mangel på vitamin eller mineral/sporstoff. e vitamin øker blodsirkulasjonen ut i de minste blodårene, og a vit reduserere talgproduksjonen, sink kan funke ved fet hud.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 02-03-12 kl 15:30.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:29   #10
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hudproblemer

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Bruker dere Cocosa og tar tran? Det har gjort min hud enda mykere, glattere og renere. Jeg har testet både uten og med.

Ikke tran, men jeg tar fri fly - altså omega 3 kapsler. Og cocosa i kaffen / te'en min

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 16:12   #11
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hudproblemer

Apropro hudkremmer så inneholder mange av de parfymerimerkene dårlige ingredienser, og er innholdsmessig ikke stort bedre enn det man kjøper i butikken.

Ts, du sier du har tørr hud. Er du sikker på at det ikke er fet fuktfattig hud du har?
Jeg kan bli veldig tørr til tider (slik at ansiktshuden flasser) men har fet fuktfattig hud. Om jeg da smører huden med kremer som inneholder olje (fet krem) så får jeg vanvittige kviseutbrudd. Gjerne slike vonde underhudenkviser.

For min del fungerer decleor hydra floral anti-pollution flower nectar moisturising cream, og dermalogica active moist.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 18:49   #12
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hudproblemer

Jeg har hatt problem hud i alle år. Har virkelig vært plaget. Grudde meg til å være sammen med folk for jeg såg ut som en fjortis av verste sort og da var jeg voksen.
Da jeg begynte på lavkarbo ble det verre (om det så var mulig). Helt til jeg fjernet melk fra kosten. Nå er huden kjempefin. Har aldri hatt så fin hud før jeg. Men er litt tørr hvis jeg bruker lite olje/tran. Men det klarer jeg fint å regulere.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 02:36   #13
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Hudproblemer

Kjenner meg igjen med trådstarteren, jeg får også verre hud på lavkarbo. Vanligvis har jeg klart å holde kvisene rimelig i sjakk, men på lavkarbo kommer kvisene for fullt både i ansiktet, hårfestet, bryst og rygg... Fortvilende!! Dersom man skulle ha matallergi av noen slag, burde det jo også gjelde før lavkarbo, ved vanlig kosthold.. samme med ansiktsprodukter, det som funket før, funker plutselig ikke nå. Jeg er derfor overbevist om at dette er hormonelt betinget. Hormoner er så mangt og blant annet merker jeg at stoffskiftet endres på lavkarbo, ved at jeg blir en varm person, men egentlig pleier å fryse stort sett hele tiden. Så hva kan man gjøre? Vente..? For min del har det ikke blitt bedre, enda mange mnd er gått (opp mot 1 år). Men sist jeg hadde "pause", normaliserte huden seg igjen. Dumt det skal være slik, for det er en skikkelig bakside med lavkarbo for min del

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 10:28   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hudproblemer

Opprinnelig lagt inn av Ego, her.

Dersom man skulle ha matallergi av noen slag, burde det jo også gjelde før lavkarbo, ved vanlig kosthold

Det spørs jo hva du spiser det. Du velger jo andre matvarer nå vel? Men ellers enig i at det trolig er hormonelt betinget. Men hvorfor får ikke mange på lavkarbo kviser da?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 17:27   #15
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Hudproblemer

Ja si det. Er vel noen, inkludert meg selv som er reagerer raskt med hudproblemer på hormonendringer. Så egentlig kan man vel spørre seg, skjer det en hormonendring når man går over på et lavkarbokosthold?

Når det gjelder matvarer, så nei, jeg velger jo egentlig ikke andre varer, men har ekskludert noen som naturlig er. Jeg spiser en del melkeprodukter, som jeg vet man kan reagere på, men dette spise jeg tidligere også.

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 16:32   #16
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hudproblemer

Nå får jeg kun én kvise i måneden, så jeg bør kanskje ikke uttale meg - men jeg har ellers en svært vanskelig hud på vanlig kosthold. Jeg har slitt med atopisk hud, hånd-/foteksem, sår sprukken hud, kløende rød felter osv. osv. siden jeg var barn. I tillegg til hyppige luftveisinfeksjoner, periodevis astma og andre autoimmune problemstillinger. Dersom hudproblemene skyldes et immunforsvar på tur (slik det gjorde hos meg) vil sannsynligvis et lavkarbokosthold virke betennelsesdempende og stimulere immunforsvaret i en riktigere retning. Det har iallefall vært tilfellet hos meg. Samtidig har jeg jo opplevd at syklusen har blitt sparket grundig i gang (på tross av at den var i god gjenge i utgangspunktet). Etter å ha hengt her inne i halvannet år har jeg skjønt at de fleste kvinner opplever dette, og at dette tar lang tid å stabilisere. Jeg har fremdeles noe kortere sykluser enn jeg hadde tidligere, på tross av at det er halvannet år siden jeg la om kosten. Men selv om frekvensen er høyere har blødninger og slikt normalisert seg, så da tenker jeg det er håp for dem med hormonell hud også

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:13   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hudproblemer

Opprinnelig lagt inn av Ego, her.

Ja si det. Er vel noen, inkludert meg selv som er reagerer raskt med hudproblemer på hormonendringer. Så egentlig kan man vel spørre seg, skjer det en hormonendring når man går over på et lavkarbokosthold?

Når det gjelder matvarer, så nei, jeg velger jo egentlig ikke andre varer, men har ekskludert noen som naturlig er. Jeg spiser en del melkeprodukter, som jeg vet man kan reagere på, men dette spise jeg tidligere også.


Har du prøvd å kutte ut melkeprodukt for en periode for å se?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:48   #18
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Hudproblemer

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Apropro hudkremmer så inneholder mange av de parfymerimerkene dårlige ingredienser, og er innholdsmessig ikke stort bedre enn det man kjøper i butikken.

Ts, du sier du har tørr hud. Er du sikker på at det ikke er fet fuktfattig hud du har?
Jeg kan bli veldig tørr til tider (slik at ansiktshuden flasser) men har fet fuktfattig hud. Om jeg da smører huden med kremer som inneholder olje (fet krem) så får jeg vanvittige kviseutbrudd. Gjerne slike vonde underhudenkviser.

For min del fungerer decleor hydra floral anti-pollution flower nectar moisturising cream, og dermalogica active moist.

Jo det er nok litt mer denne typen jeg har...
Jeg også bruker decleor, men får fremdeles litt utslett i panne og på venstre side av munnen. hehe...
Jaja... Får vel bare fortsette og håpe at det stabiliserer seg etter hvert.

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:55   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hudproblemer

jeg har lest om mange av kremene på iherb.com. og husker noen sa de fikk hjelp med dette problemet i omtalen av ett av produktene. kanskje verdt å lese litt der? mange naturlige kremer der. sjekk best selling og bet rating, men husk at de med svært lav pris kan selge bra nettop pga prisen og ikke nødvendigvis innholdet.og sjekk innholdsfortegnelsen. http://www.drbaileyskincare.com/blog...y-facial-skin/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:57   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hudproblemer

http://www.naturesgift.com/essentialoil-skincare.htm

http://medsavailable.com/articles/qu...essential-oils

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
hud


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og hudproblemer charlot Lavkarbo generelt 12 03-04-10 17:44
Hudproblemer av Cocosa lillen Spørsmål og svar 4 02-04-10 11:06
Ny diett - hudproblemer - INFORMER MEG :) Zoomer Fysisk og mental helse 4 28-07-08 19:45
Hudproblemer i ketose Sugarpill Spørsmål og svar 17 17-06-07 10:58
Omega3 og hudproblemer Manina Kosttilskudd 7 31-01-07 11:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no