Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser jeg feil?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-09, 13:25   #1
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Spiser jeg feil?

Hadde gått ned 2 kg viste vekta (veier meg alltid på kvelden) og fikk masse motivasjon og var strålefornøyd. (på 4-5 dager)

2 dager senere var jeg plutselig på 80 blank igjen og ble litt furt.

Har ikke spist spesielt mye de siste dagene, lurer på om jeg spiser for mye karber eller for lite fett?

Maten i går så slik ut:

Frokost: 2 kokte egg, 1 skive laks, en klatt majones, en Myas cookies uten sjokolade (og alt for lite natreen ) og en halv avokado med litt olivenolje og salt. Et par glass vann og en skje tran. (spiste dette rundt kl halv 1, har litt søvnproblemer for tida så sovner ikke før 5 om morgenen, derav densene frokosten)

Middag: Spiste rundt halv 7. Orket ikke lage noe hokus pokus så jeg stekte 12-14 kyllingvinger i litt smør og hadde en salat med isberg, agurk, fetaost og litt basilikum ved sidenav.

Kveldsmaten i går ble litt uhelig da jeg ble med sambo på jobb og ikke kom hjem før halv 1 om natta, siden vi var ute så fikk jeg ikke spist da jeg var sulten og var skrubb da jeg kom hjem. Spiste en Myas Cookies, 2 stekte skiver med spekeskinke og 2 små skiver brie. Liten matlyst, bare tok det som var enklest.

dagen før spiste jeg vel bare 2 speilegg og bacon til frokost og koteletter med soppstuing av fløte ogen dæsj creme fraiche med brokkoli til. og et par cookies til kvelds.

gjør jeg noe galt med maten?

Har uka så mulig det er det som "ødelegger"? Ble skikkelig stressa over at jeg spiser feil nå

Følger ingen spesiell diett, prøver å holde meg nedenfor 15 - 20 karber dagen og være i ketose mens jeg koser meg, hehe!

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 15:05   #2
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg feil?

Jeg synes ikke det ser ut til at du spiser så veldig feil. Nå vet ikke jeg hva slags cookies du spiser, men du virker jo veldig bevist på alt det andre så jeg antar det ikke inneholder så mye kbh det heller?
Jeg tror nok "uka"-di kan påvirke vektnedgangen, det gjorde den for meg og det har jeg sett flere her har skrevet også.
Tror det bare gjelder å ha bøttevis med tålmodighet og fortsette å være like flink som du er
Jeg forsøker iallfall å overbevise meg selv om det nå om dagen. Lykke til videre

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 15:10   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg feil?

Tenker også at det å veie seg på kvelden ikke kanskje er det beste, varierer hva man spiser i løpet av en dag og dette fuller opp.
Men siden du heller ikke har valgt en filisofi så er det vanskelig å si om du spiser noe feil da vi ikke vet hva en egenkomponert diett går ut på

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 15:35   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg feil?

Må også bare tilføye at for meg er lite/dårlig søvn den største vektbremsen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 15:53   #5
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg feil?

Takk for svar!!

Veit det er "vanskelig å si" når jeg ikke følger noe spesifikt, men målet er vel egentlig å være i ketose og å se vektnedgang. Kanskje det er ketolyse jeg følger? Vetikke, har ikke satt meg nok inn i det til å sette ord på dietten min enda, hehe!

Jeg sover ikke dårlig eller lite lengre, det var et problem for noen uker siden men nå er problemet at jeg bare klarer ikke sovne alltid

Sitat:

Nå vet ikke jeg hva slags cookies du spiser, men du virker jo veldig bevist på alt det andre så jeg antar det ikke inneholder så mye kbh det heller?

Forresten, Myas cookies fant jeg oppskrift på her inne og de består bare av nøtter, egg og smør og litt natreen det er jo nesten bare fett.. Burde jeg ikke spise så mange av disse eller går det bra så lenge jeg spiser ca det jeg skrev over her? Elsker å trøkke de i trynet som et mellommåltid eller hvis jeg ikke er matlysten kjempegode, nam nam! Tror dem regna ut ca 1 karb per cookie?

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 15:55   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg feil?

For endel er nøtter og søtningsstoff med på å bremse vektnedgangen, men andre kan psise mye av dette uten problem.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 19:15   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg feil?

Du kan ikke veie deg om kvelden, da er du dømt til så variert resultat som det er overhodet mulig. Du må ha et likt utgansgspunkt!
Det beste er å veie en gang i uka eller måneden..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 19:19   #8
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Spiser jeg feil?

Vei deg en dag i uka om morgningen etter do-besøk.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:21   #9
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg feil?

Ok har begynt å veie meg om morgenen nå og står på -3 kg

Takk for svar! Skal begynne å ta det 1 gang i uka, men jeg var så spent tihi har egentlig veiedag på torsdager <:

Får kutte ut nøtter da, spiser svært lite søtningsstoff, så.. Åååh, jeg elsker Myas Coockies som mellommåltid..! Man må visst ofre noe for skjønnheten får lage en ladning på lørdager i stedet!

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:24   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg feil?

Det er ikke feil å veie hver dag, men du bør kun ha 1 offisiell veiedag, for vekten svinger naturlig hver dag.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 14:31   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser jeg feil?

Vil ikke si det er riktig å veie seg hver dag heller for er jo lett for at vekta styrer livet og den vil gå opp og ned i løpet av uka. Og de nedturene som viser seg å komme hvis det har gått opp noen gram er det mange som blir påvirket av dessverre.
Sett vekta en plass der du ikke ser den hver dag. Jeg har mi på boda, mest fordi da har jeg samme underlag hele tiden, men også for at eg rett og slett skal glemme den

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg feil?? Tulla81 Lavkarbo generelt 14 06-05-08 00:27
Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil? snupperella Ketolysekuren 24 17-09-07 14:47
Kva gjer eg feil??? Konkelimonke Ketolysekuren 23 01-03-07 18:15
Noe er feil.. Klumpe Spørsmål og svar 6 18-12-06 22:57
Feil på Ketolyse DVD Torkil Ketolysekuren 4 17-05-06 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no