Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-11, 18:57   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Hvis du har en god, gammel mandelkvern, så kan den enkelt modifiseres.
Skru av sveiva.
Finn en mutter som er lang nok og skru den inn i stedet for sveiven.
Finn en passende koppnøkkel (er det det det heter??) og bruk den batteridrevne drillen i stedet for å sveive.
Enkelt og greit.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8383.jpg (510,8 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg IMG_8384.jpg (603,5 KB, 32 visninger)
__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 20:35   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Smart!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:24   #3
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Genialt

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:39   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Jeg så dette tipset i en blogg en gang (husker ikke hvilken) og denne metoden ble utviklet av kjæresten til ei som satte ham til å male 5 liter med mandler

Latskap er moren til alle gode oppfinnelser

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:55   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du har en god, gammel mandelkvern, så kan den enkelt modifiseres.
Skru av sveiva.
Finn en mutter som er lang nok og skru den inn i stedet for sveiven.
Finn en passende koppnøkkel (er det det det heter??) og bruk den batteridrevne drillen i stedet for å sveive.
Enkelt og greit.

Smart

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:30   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Genialt, takk for at du deler!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:33   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Endelig kan verktøyet til gubben brukes til noe fornuftig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:40   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Finn en mutter som er lang nok og skru den inn i stedet for sveiven.

Ideen er genial og gubben leter for øyeblikket etter, ikke en mutter, men en skrue som kan erstatte sveiven!

Mutter




Skrue

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 00:11   #9
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Lurt!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 00:18   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Ja det var virkelig genialt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:47   #11
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Genialt!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:02   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ideen er genial og gubben leter for øyeblikket etter, ikke en mutter, men en skrue som kan erstatte sveiven!

Mutter




Skrue

På de mandelkvernene jeg har sett må man bruke mutter. De har en sveiv som er formet likt i enden.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:51   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

På de mandelkvernene jeg har sett må man bruke mutter. De har en sveiv som er formet likt i enden.

På bildet i første innlegg ser du en sveiv lik min. Den er formet som en skrue for å passe inn i mutteren som sitter i huset. Jeg har slitt ut utallige slike mandelkverner og alle har sett akkurat sånn ut!

Min mann satt i går i en skrue lik den som er på sveiven og nå har jeg batteridrevet mandelkvern, med skrue!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:02   #14
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Ja, det er sikkert forskjell på dem, men at noen har mutterende er sikkert og vist.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:20   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ja, det er sikkert forskjell på dem, men at noen har mutterende er sikkert og vist.

Det er godt mulig, men det er ikke det som er vist på bildet og det var det jeg uttalte meg om!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 18:51   #16
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du har en god, gammel mandelkvern, så kan den enkelt modifiseres.
Skru av sveiva.
Finn en mutter som er lang nok og skru den inn i stedet for sveiven.
Finn en passende koppnøkkel (er det det det heter??) og bruk den batteridrevne drillen i stedet for å sveive.
Enkelt og greit.


GENIALT! Nå ble mannen i huset glad. Han er sååå lei av å male for hånd.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:03   #17
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Festlig. Haha

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:25   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ideen er genial og gubben leter for øyeblikket etter, ikke en mutter, men en skrue som kan erstatte sveiven!

HAHAHA, selvfølgelig skal det være en skrue!!
(Og allerhelst en maskinskrue, ikke en treskrue som var avbildet, hehe)

Jeg sier alltid feil om støpsel og (stikk-)kontakt - og nå også skruer og muttere!! Ser jo hvilken vei dette går...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:27   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

På bildet i første innlegg ser du en sveiv lik min. Den er formet som en skrue for å passe inn i mutteren som sitter i huset. Jeg har slitt ut utallige slike mandelkverner og alle har sett akkurat sånn ut!

Min mann satt i går i en skrue lik den som er på sveiven og nå har jeg batteridrevet mandelkvern, med skrue!

...og er det ikke kjekt????

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:56   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

...og er det ikke kjekt????

Har ikke malt noen mandler enda, men det skal vi gjøre for alvor på fredag. Da kommer broren min for å bake kransekaker og lage marsipan sammen med meg, så jeg må nok teste før det!
Lurte på å prøve Gerds kransekakestenger i morgen, faktisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:01   #21
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

*jeg løper og demonterer og leter etter drillen i dette øyeblikk*

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 00:10   #22
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Tips til maling av mandler på mandelkvern!

For dem som ikke har en slik mandelkvern selger de "nymoderne" kverner på blant annet Elkjøp (Litt usikker på prisen, tror samboeren (jobber der) babla om et par hundre kroner..)


Jeg stod nemlig og så på en mandelkvern som en må sveive for hånd og fikk beskjed om at det var uaktuelt å gå til innkjøp av når man fikk ei som kunne gjøre jobben selv for et par hundre kroner mer

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandler Clockwork Lavkarbo generelt 1 12-07-10 19:24
Elektrisk mandelkvern Adriane Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 27-11-09 14:21
Mandelkvern? smilefjes Generell diskusjon 8 25-07-08 12:13
Er ikke mandler mandler? megselv Ketolysekuren 10 14-02-08 09:33
mandler sunbeam Atkins kosthold 2 10-09-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no