Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan gikk det med kosten i dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-12, 18:10   #1
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Hvordan gikk det med kosten i dag?

Da er snart 17 mai over, og de fleste av oss sitter med velfylte mager. Er din fylt med lavkarbomat eller høykarbomat?

For min del ble det:

Frokost; 2 stk Nannahs knekkebrød med smøreost, kjøttpålegg, isbergsalat og kaffe med fløte

Lunsj; En karbonade med løk, et stykke med høykarbo ostekake og kaffe med fløte

Middag; 2 stk lavkarbopølser, sellerirotmos, blandet salat med dressing, litt fanta light

Kvelds; da blir det litt hjemmelagd lavkarbo ostekake og kaffe med fløte

Alt i alt så er jeg ganske så fornøyd med at jeg ikke har skeiet ut mer enn med et ostekakestykke. Sist jeg skeiet ut var i påsken, og hadde bestemt meg for å skeie ut litt i dag, men det ble ikke så mye. Nå er jeg kun 0,1 kg fra å komme under 100 kg, og da hadde det vært surt visst vekta viser opp 2 kg i morgen.

Ha en fortsatt fin 17 mai.

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 18:25   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Har kosa meg, men kun på lavkarbo
Frokost: creme fraiche med hakka valnøtter, friske jordbær og blåbær.

So vart det masse kaffe på skulen etter barnetoget, høgkarbe kaker fristar aldri, so dei fikk stå.
Hadde ei boks med valnøtter i veska, tok ett par stykker (har eg alltid).

Middag på kafe: Biffsnadder med rømmesaus, kutta pommes frites og øka med grønt.

So kom eg heim..... og då vart det kake, lavkarbo gele-kake



Ha en fortsatt fin dag du også Engelen, og alle andre

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 19:03   #3
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Det har gått bra...! Kun spist lavkarbo... Men merker selv etter kun 4 dager med dette at jeg sliter i sosiale sammenhenger.. Føler jeg ikke finner alternativer å spise... Der vi var idag solgte de kun kaker, pølser, lomper, pølsebrød, frukt og hamburgere. Men jeg takler ikke kun hamburger uten NOE ved siden av...

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 19:08   #4
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Høykarbo i hele dag Uten et snev av dårlig samvittighet. Ikke blir jeg dårlig av det, og det bekymrer meg ikke om jeg går opp noen kilo i vann.
I morra er jeg tilbake på lavkarbo, og jeg har hatt en flottesen 17mai..

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 19:11   #5
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

I dag trur jeg det har gått greit,
Frokost: 1 stekt egg, bacon og agurk,
Tidlig middag grillet kalkunfilet, kyllingfilet og svinebiff, samt jukse potetsalat av selerirot, stekte grønnsaker og salat.
Dessert: bringebær og blåbær med litt lettis( er nok bare den i dag som ikke er helt lavkarbo). Ellers ikke noe kake eller is, så trur jeg har holdt meg innenfor.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 19:41   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Har kun spist akkurat hva jeg vil i dag. Spiller liten rolle for meg til eller fra, så er kanskje heldig sånn sett.

Åpnet med klibrød, 4 egg, bacon og majones. Glass juice, 2 glass biola med fiber

Fulgte så opp med 1 stort kakestykke av typen suksessterte på et utested.

Deretter litt sukkerspinn, en is og litt sjokkis.

Middag ble inntatt på Skarven i Tromsø og det ble en biff indrefilet, rå, med broccoli, sopp og bernaisesaus. Litt mer is og ei Kvæfjordkake (også kalt "verdens beste").

Har slitt litt i dag siden det i går ble drukket 2 whisky og jeg og kona drakk opp ei hel flaske vin hver på et utested. Fyttikatta, det er temmelig kostbart å bestille vinflasker på restaurant/nattklubb...Barregninga var formidabel kan man si, men verdt det.

Nå skal vi ut igjen så her er det bare å stålsette seg.

Blir ikke noe lavkarbo i morra heller.

  Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 20:58   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Maten var som vanlig. Men kanskje litt mye sprudlevann?
(Men er jo ikke hver dag bestefar blir 90 år, så syntes jeg hadde lov. )

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:11   #8
HildeC
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 5
HildeC er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Har gått veldig bra Eneste jeg føler jeg har skjeiet ut med er jordbær og det er jeg fornøyd med! Gubben har spist is og pølser, litt misunnelig, men det er så verdt og ikke stappe i seg det Sparer sprekken til en annen gang

HildeC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:21   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Her har det som valig vært rømmegrøt (lavkarbo) og spekemat.
Så litt sjokolade til kaffen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:33   #10
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Det har gått bra. Jeg har holdt meg til min vanlige kost, med unntak av en is og en stor prosjon fruktsalat. Har hatt en super nasjonaldag

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:34   #11
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av Jaudå, her.

Høykarbo i hele dag Uten et snev av dårlig samvittighet. Ikke blir jeg dårlig av det, og det bekymrer meg ikke om jeg går opp noen kilo i vann.
I morra er jeg tilbake på lavkarbo, og jeg har hatt en flottesen 17mai..

Samme her

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:37   #12
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg har ikke fått feria nasjonaldagen, bare jobb... og det eneste jeg har spist er en halv gyros på et gatekjøkken.. ikke noe bra.

Den lavkarbobløtekake over her i rødt, hvitt og blått... så farlig god ut :-)

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:46   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Ren lavkarbo hele dagen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 21:46   #14
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Den lavkarbobløtekake over her i rødt, hvitt og blått... så farlig god ut :-)

Og det var/er den - skal ikkje seie kor masse eg har spist

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:05   #15
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Har akkurat kommet hjem fra en ukes sydentur. Har ikke noe mat i huset, gubben har også vært borte det meste av uka, så jeg måtte finne på noe. Det ble to knekkebrød til frokost, liten kyllingfile`med litt grønnsaker midt på dagen og to baconpølser med salat til kvelds. Mye mat i dag, men jeg har gått ned litt over en kilo i ferien. Nå nyter jeg et glass rødvin

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:10   #16
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Har blitt pølser, lompe og sellerirotmos på meg
Skjeiet ut med en kronesis, men det skjer ca bare en gang i året at jeg spiser kjøpe-is,
og så ble det en halvliter LITE-øl. Og litt 70% sjokolade.

Magen har reagert litt på utskeielsene, og det er bare bra, for da får jeg lyst til å spise mer fornuftig i morgen...

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 17-05-12 kl 22:48.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:22   #17
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Her gikk det vel lukt til helv.... Men det hadde det gjort alt i går så... Og det var ikke med mening en gang...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:22   #18
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Utskeilse var litt kake og høykarbo rømmegrøt og saft. Spekemat til.

Ellers har det gått i egg og lavkarboknekkebrød med smør, reker og majones på salatblader, jordbær og fløte. Noen striper 87% sjokolade. Føler meg vel og mett.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:43   #19
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Lavkarbo hele dagen
Frokost: Nannahs knekkebrød med eggerøre og laks
Middag: Svinesteik med grønnsaker og litt brunsaus, kake (lavkarbo) til dessert.
Mer lavkarbokake til ettermiddagskaffen
Kvelds: Eggerøre og laks som var igjen fra frokosten

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:48   #20
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Her og har det vært lavkarbo hele dagen:
fetaost, oliven, parmesan ost og cherry tomater til frokost
skinkesalat og lavkarbo flatbrød til middag
pannekaker, krem og litt bringebær til kvelds

Jeg sparer min utskjejelse (ikke sikker det staves slik, men hjernen står stilt) til popkorn til Grand Prix. Det er tradisjon og så tar jeg heller en liten smell der!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:35   #21
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Ikke no pes! Skjeia ut med 8 små biter honningmelon. Ellers var resten lavkarbo, hadde med sjokoladekake, svigers likte den så godt at hennes kake sto urørt

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:37   #22
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Sånne dager hvor man er mye på farten er de dagene hvor jeg er mest sulten. Ikke fordi jeg skeier ut, men fordi jeg lar være å spise når alternativene ikke er gode nok. Det jeg kan spise blir som regel for magert, og jeg blir sulten.

Skippet frokost, fikk dårlig tid.
Buffet på hotell til lunsj
Litt pålegg og jordbær hos mine foreldre.

Ingen kaker, ingenting søtt, ingen chips, ingen utskeielser. Da har magen min det best.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 23:46   #23
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Spiste som jeg pleier. Jobbet noen timer med kiosksalg utenfor kirka og fikk tatt en skogtur i sola med mamma.
Prøvde å lage prottismarengsen til kristine weber på kvelden men den ble mislykka og hivd i søpla. Har fått masse bær av mamma. Tar noen blåbær til frokost i morgen sammen med finnbiff og lar sønnen min ta jordbærene.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 07:32   #24
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Gah!
Jeg klarte å glefse innpå en hel sjokoladekake-fra funksjonell mat..
Og det i løpet av 24 timer..

Den var så utrolig god, og jeg greide ikke skjerpe meg...
Nå skal det sies at jeg ikke spiste/drakk så mye annet heller da...
Men i dag er det tilbake i rett spor igjen
Bra det er 17 mai bare en gang i året..

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 08:18   #25
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Hvordan gikk det med kosten i dag?

Jeg spiste loff til frokost, is, kaker og pølse til lunsj, is, kjeks og potetgull til kvelds, og avsluttet med et glass rødvin!! Hjelpes meg! Opp 1,5 kg i dag, og en cm rundt livet. Men jeg hadde planlagt å kose meg på 17. mai, og DET kan man jo trygt si at jeg gjorde, haha! Men utrolig deilig å finne frem grillkyllingen til frokost i dag. Er det ikke litt rart, man blir så LETTET over at man kan spise sunt igjen

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye gikk du ned den første uken? (Om du gikk ned) lårannediskon Ketolysekuren 20 07-09-11 11:29
Hotellferie, hvordan gikk det på lavkarbo? aslaug Lavkarbo generelt 8 23-07-09 14:37
Forholdstenkning i kosten fett er fett Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 31-10-07 16:46
Tro hvordan det gikk med alle "tv-slankerne"? villebill Generell diskusjon 7 30-04-07 10:42
Hvordan øke FETTET i kosten? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 02-12-05 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no