Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Pedometer !

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-05, 10:01   #1
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Pedometer !

Jeg har fått meg et pedometer ! Det er en sånn liten sak man fester i belte som viser hvor mange skritt man har gått (viser også avstand, kaloriforbruk, har ofte radio osv). Det anbefales at man går minst 10.000 skritt pr dag for å holde vekten med normalt inntak av mat (vet ikke helt hvordan de har regnet ut dette...)
Så, jeg har som mål å gå 10.000 skritt pr dag - og da mener jeg i det daglige, på jobben, en tur ut i lunsjpausen, hjemme, ute og leker med barn, til butikken osv.
Den lille dingsen gjør det hele litt mer "spennende" :-)


Jeg fant ut at på en vanlig ukedag (sitter mye foran PC på jobben..) går jeg ca. 7.500 skritt - ergo : bør få lagt inn litt ekstra gåing. En dag jeg var på jobb OG trena aerobic på kvelden ble det 13.500.

De er ikke dyre - koster f.eks kr. 100,- på Biltema.

AjN

  Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 10:37   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg har også en sånn... kjøpte den i sommer fordi den bare kostet 13 kr men jeg har ikke prøvd den enda da... men min teller ikke kalorier, men bare skritt da
må prøve den snart tror jeg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 11:30   #3
Kame
Juniormedlem
 
Kame sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 50
Innlegg: 45
Kame er ny på veien

Jeg har hatt en fra Kelloggs i over 1 år, uten å bruke den, men dro den frem forleden. Det hjelper på, jeg må innrømme at jeg gjerne tar "eit steg hit, og eit steg dit" med dingsen på!

(At min "jukser" og plutselig teller bakover, nevner vi ikke. )

__________________




Kame er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 11:42   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kame

At min "jukser" og plutselig teller bakover, nevner vi ikke.



Ikke at jeg skal si noe, for jeg vet ikke om min i det heletatt virker

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 12:25   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

jeg fikk en sånn på mc donalds en gang jeg når den filmen kom ..... men den er helt på vidda noen ganger hopper over skritt , teller når jeg hoster med andre ord ikke helt nøyaktig men man får jo en viss pekepinn da ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 12:28   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

da har jeg tatt på meg min i allefall... så skal vi se da... heheh

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 13:03   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

da har jeg tatt på meg min i allefall... så skal vi se da... heheh

å så gøy skriv inn her hvor mange skritt det ble da ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 13:54   #8
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

ÆSJ ! Mista den i bakken så batteriene falt ut og så var jeg tilbake på NULL !

På min kan man stille følsomheten, slik at den registrere faktiske skritt og man må ikke trampe eller hoppe for å få det med. Den har også noe som heter "target", jeg kan legge inn at jeg vil gå 10.000 skritt og så teller den ned og piper når jeg når målet. Skikkelig nedtelling, blir gøy å gå omveier nå! Den har også "panic-alarm", en liten hempe jeg kan dra i, og da begynner den å ULE noe voldsomt :-)

Fikk denne i gave, kjøpt på en flyplass ett eller annet sted... Man trenger jo ikke så mye mikkmakk, bare den teller skritt og teller noenlunde riktig...

AjN

  Svar med sitat
Gammel 21-09-05, 14:48   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

hittil har jeg gått 2970 skritt da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:24   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Pedometer !

Det var denne tråden som gjorde at jeg kjøpte skritt-teller.....og nå bare MÅÅÅ jeg ha den på.
Er ikke oppe i 10.000 skritt om dagen jeg da, men det hender Det jeg derimot ser er at jeg klarer å øke litt hver uke...lurer inn litt lengre rute eller går trappa litt flere ganger om dagen også er jeg ikke så redd for å gå en omvei. eller noen ekstra skritt.... Er litt morsommere å måtte ta en ekstrarunde liksom....

Dette må jo være positivt uansett hvor mange skritt jeg klarer eller ikke...?

Takk for tipset, ajn.....Hvordan går det med deg og antall skritt nå da? Følger du med?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 13:27   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Pedometer !

og i dag skal nøtta på biltema ja

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 19:24   #12
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pedometer !

Opprinnelig lagt inn av Anne

Takk for tipset, ajn.....Hvordan går det med deg og antall skritt nå da? Følger du med?

Det går altfor dårlig !!! Jeg går ikke noe ekstra om dagen...elendig med trening !!!

Glad du nevnte meg her - nå får jeg jammen ta meg sammen, både når det gjelder å gå ekstra og når det gjelder å bruke spinningsykkelen hjemme!

Takk for "dytten", Anne !

AjN

  Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 19:51   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Pedometer !

Opprinnelig lagt inn av ajn

Det går altfor dårlig !!! Jeg går ikke noe ekstra om dagen...elendig med trening !!!


AjN

Ja da får vi vel bare tusle videre da..... en uke til...med 10%økning er målet mitt denne uken..

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 20:07   #14
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Pedometer !

Skjønner ikke hvordan den dingsen kan telle skritt jeg da...

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 20:09   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Pedometer !

Ikke jeg heller...men det er så mye jeg ikke skjønner, så samme kan det være bare den teller

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 21:02   #16
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Pedometer !

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Skjønner ikke hvordan den dingsen kan telle skritt jeg da...

det er sånne kuler inni der (ihvertfall i billigmodelene) som klinker borti en slags måler *alltid like god til og forklare *

jeg kjøpte meg en ny i dag jeg som telte kcal og , men den kan vel ikke være så nøyaktig det er jo stor forskjell om jeg hadde veid 55 kg eller 140 liksom .... jaja men man trengte sånt lite batteri da og det hadde jeg jo ikke ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 21:02   #17
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Pedometer !

Hehe, bare den måler riktig da

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no