Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-10, 22:10   #1
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Ja, det har jeg lyst til når en overlege der kan uttale seg ifølge NRK slik;

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7223586

Sitat:

Fedmen kommer ikke først og fremst av maten vi spiser - men at vi rører for lite på oss.

Sitter mer i ro

- Det betyr at barn og unge sitter mer i ro enn tidligre. Det gir mindre energiforbruk og dermed økt risiko for at man kan legge på seg, sier overlege Martin Handeland ved Senter for sykelig overvekt..

Og han/de har frekkhetens nådegave siden de har følgende resultat fra sitt "senter";

Sitat:

I ett år har familien til Ali vært med på et prosjekt for å leve sunnere i regi av Senter for sykelig overvekt. Hjelpen til tross, Ali har gått opp 14 kilo det siste året. Fedmebølgen har skylt også over Norge - og rammer hardest dem det er mest kritisk for, nemlig barna. Andelen fireårige jenter med overvekt har mer enn doblet seg siden 1980. I dag lider 17 prosent av barneskoleelevene i Norge av overvekt eller fedme.

Blir ganske forb**** kan man si..

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 23:16   #2
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

A. Keyes Lipid hypotesen lever i beste velgående.
Hvor lenge den hypotesen lever, vil jeg ikke tør å si.
Overlegen sier for lite aktivitet?
En liten sjokolade gir jo rundt 250kcal. Må man løpe 30 min for å brenne opp de? Nei.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 01:27   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Aaargh, jeg blir så sint! De tar så feil av "høna og egget". Man blir ikke feit fordi man rører lite på seg, men man rører lite på seg fordi man blir feit! Dette gjelder i alle fall for de fleste. For de av oss som er karbohydratintolerante (aka insulinresistent), så sender jo insulinet all energien inn i fettcellene i stedet for å sende den til muskler og slikt. Man kan spise og være mett, men er trøtt og sliten fordi man sulter på cellenivå!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 10:11   #4
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Aaargh, jeg blir så sint! De tar så feil av "høna og egget". Man blir ikke feit fordi man rører lite på seg, men man rører lite på seg fordi man blir feit! Dette gjelder i alle fall for de fleste. For de av oss som er karbohydratintolerante (aka insulinresistent), så sender jo insulinet all energien inn i fettcellene i stedet for å sende den til muskler og slikt. Man kan spise og være mett, men er trøtt og sliten fordi man sulter på cellenivå!

Det værste er at ungutten i beste fall kommer noen kilo mindre tilbake etter mye pine og med litt mer depressivt selvbilde, for deretter å ryke opp dobbelt så mye i vekt noen måneder etterpå

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 11:47   #5
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Jeg blir også frustrert når jeg ser det her - gleder meg til class action søksmålene kommer...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 13:34   #6
cron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
cron er på en erverdig vei

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

I fare for å bli skutt ved soloppgang: Det FINNES flere veier til Rom......

cron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHC Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 13:47   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Selvfølgelig er det et problem at folk har blitt mer sedate, men å isolere det som eneste årsak er jo temmelig idiotisk og kunnskapsløst ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 16:46   #8
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Det er ingen forskning som jeg kjenner som tilsier at man kan late seg til overvekt hvis man unngår å spise karbohydrater. Jeg tar gjerne en link hvis noen har det? Hvis ikke, les summert hva forskningen indikerer sålangt i Taubes bok...

Ja det er flere veier til Rom, men hva tror du er grunnen til at denne gutten er blitt syklig overvektig? For mye fett eller sukker? Antageligvis har han insulinresistens eller begynnende sådan. Å da foreskrive flere karbohydrater i kosten, og sitte å sulte seg ned gir en mager og ussel vei til Roma med mulig påfølgende senskader, hvis vi skal ta forskning i betraktning.

I tillegg synes det jo rart at gutten etter år på behandling der han nettop er gått "en annen vei" til Roma, gikk opp 14 KG på et år!! Og det i Spesialbehanding på senter for "Bul*****" unnskyld syklig overvekt??

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 18:10   #9
cron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
cron er på en erverdig vei

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Hvorfor så aggressiv? Hvorfor ikke bare godta at andre kan ha en annen mening?

Jeg kan ikke gi deg "en link" hvor det er vitenskapelig bevist at man går opp i vekt dersom man ikke mosjonerer og bare spiser lavkarbo, men du kan heller ikke gi meg "en link" som VITENSKAPELIG beviser det motsatte.

Hva vet du, eller jeg, om hva den gutten har hatt av inntak av mat? På hvilket grunnlag trekker du dine konklusjoner?

Jeg synes det er på plass med litt ydmykhet på dette forumet. Det er INGEN her som eier sannheten. La meg sitere en professor i medisin som startet sin forelesningsrekke slik :"Halvparten av det jeg kommer til å lære dere er løgn, bare så leit jeg ikke vet hvilken halvpart det er."


Sist redigert av cron : 26-07-10 kl 18:20.
cron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHC Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:04   #10
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Hvorfor så aggressiv? Hvorfor ikke bare godta at andre kan ha en annen mening?

Jeg kan ikke gi deg "en link" hvor det er vitenskapelig bevist at man går opp i vekt dersom man ikke mosjonerer og bare spiser lavkarbo, men du kan heller ikke gi meg "en link" som VITENSKAPELIG beviser det motsatte.

Hva vet du, eller jeg, om hva den gutten har hatt av inntak av mat? På hvilket grunnlag trekker du dine konklusjoner?

Jeg synes det er på plass med litt ydmykhet på dette forumet. Det er INGEN her som eier sannheten. La meg sitere en professor i medisin som startet sin forelesningsrekke slik :"Halvparten av det jeg kommer til å lære dere er løgn, bare så leit jeg ikke vet hvilken halvpart det er."

Jeg synes det er på tide å være litt mer ydmyk for de som mener at helsetjenesten bare kan fortsette å opptre som om den sitter på sannheten (nei jeg mener ikke deg, jeg snakker generelt).

Resulatatet av "Sannheten" (dobling av fedme for 4 åringer!) skulle normalt tilsi at over-over legene fikk føyken på dagen og jagd uta av byen. Helse er ikke relativt, helse er alfa-omega og viktigere enn noe annet i et liv. Allikevel kan de insistere uten å bli motsagt at opp er ned, fett er ut og karbohydrater er inn. Slik får vi enda en ny generasjon barn om noen år med nok en dobling av fedme.. mens vi lytter og er så forståelsesfulle til alle de "gode" mainstream metodene som igjen og igjen feiler, men som sitter i oss pga. vår trang til å skylde på oss selv.

Og den vitenskapelige sannheten er ikke bare karboydrater og "thats it". Men jeg Har lest vitenskapen, og ja jeg Påstår at jeg kan peke på sammenheng mellom karbohydrater og energiutlegg. Linken min er Gary Taubes "Good calories, bad calories", les den og kom så tilbake og si at det ikke er grunnlag for å fokusere mye, mye sterkere på hva kosthold og horomoner gjør med kroppen og desto mindre tid på å gnåle (som doktorene har gjort de siste 30 årene) at "vi må bare trene mer" for å holde oss ved helse og vekt.

Det holder ikke, vitenskapen støtter det ikke, de gjeldende teoriene, fra lipid til lav-fett til jogging er ikke svaret, så "enkelt" er det.

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:26   #11
cron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
cron er på en erverdig vei

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Hverken du eller jeg ville vært på dette forumet dersom vi ikke var åpne for å prøve det som ikke er "mainstream", men vi må også være sunt skeptiske til dette, som alt annet. For selv om du har en bok å vise til så er det ikke sikkert at det er sannheten heller? Du er skeptisk til helsevesenet og deres kostråd og det mener jeg er bra, vi SKAL være skeptiske. Men, vær litt skeptisk til lavkarbo også?? "En sannhet varer i gjennomsnitt i 20 år"

cron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHC Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 22:05   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Det værste er at ungutten i beste fall kommer noen kilo mindre tilbake etter mye pine og med litt mer depressivt selvbilde, for deretter å ryke opp dobbelt så mye i vekt noen måneder etterpå

BiggieS

Ja, han kommer definitivt til å få et ødelagt selvbilde, for det legen sier er jo at "vi prøver å hjelpe deg, men du gidder røre deg og dytter innpå mat"! Spiseforstyrrelser har god gjødsling fra de folkene! Tenk om noen kunne fortelle gutten (og legen!) hvordan kroppen faktisk behandler næringsstoffene....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 22:11   #13
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Selvsagt skal vi bruke hodene våre og tenke kritisk på lavkarbo også, det er jo iallefall grunnen til at jeg forsatt kikker innom forumet her.

Men etter 10 år hvor jeg har blitt gjort narr av i vanlig helsevesen har jeg nå altså hatt mer eller mindre ett år i ketose og opplevd å omtrent få livet tilbake. På tross av legene, ernæringsekspertene og skolemedisin.

Mine utfordringer med helsevesenet er ikke over.

Min historie er slett ikke enestående blant brukerne her inne og det er derfor vi får sterke pro-lavkarbo utsagn: Vi ser andre begynne å tråkke ned en vei vi er overveldende sikre på ikke kommer til å føre til noe bra, samtidig som vi vet om en mye enklere vei til sunne og varige endringer.

Da blir man forbannet over at ennå en tenåring skal tvinges til å utvikle lav selvfølelse og livsstilssykdommer uten at det egentlig burde være nødvendig...

(Nå skal sant sies at jeg ikke aner noe som helst om hva denne familien har og ikke har gjort, og at det er naturlig av tenåringer legger på seg endel kilo i løpet av ett år uansett)

Men uansett, jeg forsetter å følge med - og leser biokjemi på fritiden

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 26-07-10 kl 22:35. Årsak: typo
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:04   #14
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Trist for en 12-åring å være så overvektig. Er helt enig i at det er provoserende at de (SfSo) mener de har svaret, samtidig som resultatene er så dårlige. Får håpe dette ikke er et representativt eksempel da. Kosthold betyr ingen ting altså? Det var nytt for meg i alle fall... Hvis han har gått opp 14 kilo det siste året mens han har vært med på et prosjekt i regi av Senter for sykelig overvekt, så virker det ikke som opplegget deres er så vellykket. Jeg har gått opp det samme i løpet av et år, og det krevde en del sjokoladespising for å si det sånn... Kanskje noen skulle sende familien en mail med noen tips?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 10:03   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

I fare for å bli skutt ved soloppgang: Det FINNES flere veier til Rom......



Bra innlegg du har, men nå må vi passe oss ellers kommer lynsjemobben og tar oss Oida synes jeg hører masse løpende føtter her......*springer for livet*

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 10:45   #16
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Er også enig i at: ja det finnes flere veier til Rom.....

..... men hvis den veien du går stadig blir lenger og lenger og lenger og full av hindringer.... ja da er det ganske logisk for meg at da prøver man en annen vei.

Jeg også er fullstendig klar over at mange har klart å slanke seg ved andre måter enn lavkarbo. I forhold til barn synes jeg man skal være ekstra forsiktige. En voksen kan tåle å være litt sulten og yte litt ekstra på trening fordi de kan se det positive som venter i andre enden.

Jeg har sett barn som ikke blir mette. De gråter etter mer, men foreldrene har fått beskjed om å begrense maten. Noe som igjen får foreldrene til å gråte i ren frustrasjon. Et sultent barn er det heller ikke spesielt enkelt å få med på ulike aktiviteter.

Jeg vet hvordan det er å være konstant sulten, og vet hvor vondt det er. Hadde jeg ikke funnet lavkarbo hadde jeg vært sterkt overvektig i dag.

Så ja. Jeg er klar over at mange lykkes på andre måter, men når de ikke gjør det så for guds skyld i hvertfall gjør et forsøk med lavkarbo

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 10:57   #17
cron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
cron er på en erverdig vei

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Mitt poeng er vel det at vi ikke må være så bombastiske i våre holdninger og meninger. Selv om man selv har positive erfaringer med lavkarbo, så er det ikke sikkert at alle har det? Og jeg har sett litt på nettsidene til Senteret for sykelig overvektige og de forsøker faktisk å forske på hvilke faktorer som gjør at noen utvikler fedme og andre ikke. Insulinresistens er vel ikke svaret på alt her i verden?

cron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHC Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 11:19   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Selvfølgelig skal vi være skeptiske i alle leire. Men nå er det jo faktisk sånn at insulinet er det eneste hormonet som kan lagre fett, og dermed er det en veldig viktig nøkkel å se hva som forårsaker at fettlagringen overstyrer fettfrigjøringen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:48   #19
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Insulinresistens er vel ikke svaret på alt her i verden?

Insulin dukker opp i nesten alle sammenhenger når det gjelder livsstilssykdommer. Men nei, ikke på ALT

(Hva er forresten LCHC?)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 12:58   #20
cron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
cron er på en erverdig vei

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

LCHC er feilstaving

Mitt poeng er at jeg oppfatter det slik at i dette forumet framsettes påstander som allmenne sannheter. Når man ikke uten videre aksepterer disse sannhetene, er det ikke mye rom for alternative meninger. Formuleringene av disse allmenne sannhetene har form som kan minne om hersketeknikk. For et forum som skal være åpent for alternativ tenkning er det egentlig veldig lukket.

Her kommer nok en kontroversiell påstand fra meg:
Det synes som om enkelte på dette forumet bruker lavkarbo som en unnskyldning for ikke å være i fysisk aktivitet.

cron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHC Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:07   #21
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

LCHC er feilstaving

Her kommer nok en kontroversiell påstand fra meg:
Det synes som om enkelte på dette forumet bruker lavkarbo som en unnskyldning for ikke å være i fysisk aktivitet.

Har hittil syntes at dine innlegg har vært ganske underholdende men nå synes jeg faktisk du er ganske stygg Det er mange på dette forumet som av forskjellige årsaker ikke har mulighet til å være i særlig stor fysisk aktivitet. Andre derimot er med i hver måneds treningsutfordring.

Det virker som om du rett og slett går inn for å terge på deg folk og at det er eneste grunn til at du er her

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:16   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Her kommer nok en kontroversiell påstand fra meg:
Det synes som om enkelte på dette forumet bruker lavkarbo som en unnskyldning for ikke å være i fysisk aktivitet.

Jeg trenger ingen unnskyldninger for å ikke være i fysisk aktivitet (eller, alt er jo relativt). At stort sett alt ved helsen min er bedre med lavkarbo er for meg en ubestridelig sannhet, men den er så klart empirisk. Dette er et brukerstyrt forum, dermed blir mange av sannhetene, uansett hvor relative de er, veldig personlige.
Det er vel heller den ideen om at trening i seg selv er selve nøkkelen til helse og vektkontroll man vil til livs . Det er ingen her som sier at det er unyttig å trene! Selvfølgelig er det ikke det! Det gir smidighet i kropp og ledd, over tid en forbedret basalforbrenning, og for mange gir det rett og slett energi og glede. Med det sagt så er det også en del av oss som synes det holder lenge med den daglige fysiske fostringa, som å gå i stedet for å ta trikken/bussen/bilen/heisen, sånne ting. Noen er også av helsemessige årsaker forhindret fra å trene/mosjonere, på grunn av sykdom eller betydelig overvekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:17   #23
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Mitt poeng er at jeg oppfatter det slik at i dette forumet framsettes påstander som allmenne sannheter. Når man ikke uten videre aksepterer disse sannhetene, er det ikke mye rom for alternative meninger. Formuleringene av disse allmenne sannhetene har form som kan minne om hersketeknikk. For et forum som skal være åpent for alternativ tenkning er det egentlig veldig lukket.

Dette er jo et lavkarbo-forum, men enig i at man kan være flinkere til å skille mellom egne erfaringer, sunn fornuft og vitenskaplig dokumenterte påstander med kildehenvisninger.

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Her kommer nok en kontroversiell påstand fra meg:
Det synes som om enkelte på dette forumet bruker lavkarbo som en unnskyldning for ikke å være i fysisk aktivitet.

Det er da ikke kontroversielt? Med så mange brukere så er det helt sikkert noen - men innen ketolyse (som jeg har vært mest aktiv under) så er det stadig nevnt at det er viktig med mosjon. Du tenker sikkert på fedonistene hehehe

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:18   #24
cron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 15
cron er på en erverdig vei

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Karissma :Innlegget ditt er et eksempel på det jeg mener. Du bruker store bokstaver og bruker skjellsord for å beskrive meg som person fordi jeg mener noe annet enn deg. Jeg er selvfølgelig klar over at ikke alle har mulighet til å være i fysisk aktivitet. Det har ikke jeg heller alltid, grunnet sykdom og medisinering. Men, dersom du leser innlegget mitt så skriver jeg ENKELTE, ikke ALLE. Og jeg skrev det som en påstand, ikke som en sannhet

cron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHC Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:27   #25
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Saksøke "senter for sykelig overvekt"

Opprinnelig lagt inn av cron, her.

Karissma :Innlegget ditt er et eksempel på det jeg mener. Du bruker store bokstaver og bruker skjellsord for å beskrive meg som person fordi jeg mener noe annet enn deg. Jeg er selvfølgelig klar over at ikke alle har mulighet til å være i fysisk aktivitet. Det har ikke jeg heller alltid, grunnet sykdom og medisinering. Men, dersom du leser innlegget mitt så skriver jeg ENKELTE, ikke ALLE. Og jeg skrev det som en påstand, ikke som en sannhet

Jeg har lest innlegget til Karissma flere ganger nå og greier ikke finne skjellsordene som påstås å være der.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, fedme, nyheter, syklig overvekt, verdens gang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sykelig overvekt, hvor kan man få hjelp? Ina64 Generell diskusjon 24 12-05-10 13:04
35 + overvekt Hilde Kristin Mer enn 30 kg overvekt 8 24-06-09 11:10
Norsk senter for riktig ernæring Evelyn Ketolysekuren 9 15-04-08 21:56
Norsk senter for riktig ernæring Evelyn Ketolysekuren 0 07-03-08 12:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no