Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Heia, er ny her og trenger råd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-06, 08:35   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Heia, er ny her og trenger råd!

Hei alle sammen!

Ser at det er så mange som er kjempeflinke her! Jeg har bestemt meg for å prøve Ketolyse kuren. Har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med

1. Jeg skal i et bryllup om 6 uker, håper jeg kan gå ned 5 kg på denne kuren, er det mulig?

2. Totalt så må jeg ned 20 kg, målet mitt er til januar- er dette et realistisk mål?

3. Matbudsjettet blir vel dyrere nå, eller?

4. Hvor lang tid har dere brukt å gå ned 10-15-20 kg?

5. Jeg er 37 år, så forbrenningen er vel ikke på topp, så jeg tar imot ALLE gode råd og vink!

Håper vi kan motivere hverandre, jeg skal kjøpe boken idag og bestille vitaminene på nett!
Dette MÅ jeg klare

Ha en super uke-klem fra Nita

nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 08:44   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Opprinnelig lagt inn av nita58

Hei alle sammen!

Ser at det er så mange som er kjempeflinke her! Jeg har bestemt meg for å prøve Ketolyse kuren. Har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med

1. Jeg skal i et bryllup om 6 uker, håper jeg kan gå ned 5 kg på denne kuren, er det mulig?

Klart mulig. De fleste går ned mer, men 1 kilo i uka er vel egentlig mest kurant.

2. Totalt så må jeg ned 20 kg, målet mitt er til januar- er dette et realistisk mål?

Kanskje, men det betinger at du følger kostholdet nøye. Men som sagt, ca 1 kilo minus pr.uke.

3. Matbudsjettet blir vel dyrere nå, eller?

Tenk på all drittmaten du ikke kjøper! Nei det virker kanskje dyrt pr.måltid, men summa, summarum er det et rimelig kosthold. Men nye klær er dyrt

4. Hvor lang tid har dere brukt å gå ned 10-15-20 kg?

Jeg var nok vesentlig fetere enn deg og har gått ned ca 25 kg siden slutten av januar

Her ligger dagboka mi:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7473

5. Jeg er 37 år, så forbrenningen er vel ikke på topp, så jeg tar imot ALLE gode råd og vink!

Håper vi kan motivere hverandre, jeg skal kjøpe boken idag og bestille vitaminene på nett!
Dette MÅ jeg klare

Det gjør du! Lykke til!

Ha en super uke-klem fra Nita


Ha en fin dag!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 08:51   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Velkommen hit.

Andre kan sikkert gi deg litt mer fyldige råd, men jeg kan prøve å svare litt kort på spørsmålene dine.

1. Det er fullt oppnåelig om du er ganske overvektig (da går man ned fortere), men husk at de første 4-5 kiloene ofte er vann, og vil ofte ikke vises så godt, men igjen så kommer det an på hvor overvektig du er. 5 kg ned vises mye bedre hos en person som skal ned 10-15 kg enn en som skal ned 30 eller mer. Men da går det ofte tregere også.

2. Igjen, fullt oppnåelig dersom du er veldig stor. Men det er jo mer enn 1 kg i uka, og det går fortere i begynnelsen, så ikke fortvil om du ikke når målet ditt, det er bare tall. Og du må holde deg til opplegget resten av livet med modifikasjoner når du har nådd målet ditt, siden dette er en livsstil og ikke bare en kur der man begynner å spise "normalt" igjen etterpå. Fort ned = fort opp igjen.

3. Det kommer an på hvordan du levde før du startet på den nye livsstilen. For min del er det mye billigere nå, siden jeg brukte en formue på drittmat før. Det kunne glatt gå med 1000 kr på en helg i bare cola, snop og take-away, for ikke å snakke om hvilke summer som forsvant i løpet av ei uke med taco, cola, pizza osv. Det er flaut å si det, men jeg sier det for å illustrere hvordan man kan tenke på det. For mange er det ikke dyrere å leve på lavkarbo, bare man gjør de rette valgene. Egg er billig på Kiwi, kyllingfilet og kjøttdeig er billig på Kiwi, frukt og grønnsaker er ofte på tilbud osv.

4. Jeg har gått ned 10-15 kg mange ganger, i løpet av 3-4 uker faktisk. Men jeg skal ned 60 kg totalt, så det forsvinner glatt 10 kg på et par uker i vann fra min kropp! Hadde jeg veid 30 kg mindre hadde det tatt mye lenger tid. Alt har jeg RAST opp igjen når jeg har sprukket fra lavkarbokostholdet, bare i løpet av et par uker har jeg lagt på meg 10 kg igjen.

Håper du trives med kostholdet, og et tips er å se litt i de aktive journalene på forumet, finn ut hvem som feks. går på ketolysekuren og les journalene deres, der får du sikkert mange tips til menyer da mange skriver inn hva de spiser hver dag.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 08:53   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Åja NÅ fikk jeg med meg at du skulle ned 20 kg totalt, jeg trodde det var 20 kg frem til januar bare hehe. Da går det nok saktere enn meg feks. meg, men ikke fokuser på vekta, fokuser på helsen og på målene feks. Ikke vei deg mer enn en gang i uka, og bruk MÅLEBÅND, der ser du oftere fremgang enn på vekta, spesielt siden musklene vokser på lavkarbo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 08:53   #5
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Tusen takk for råd og vink!

Jeg lurer på bare en ting til.....de som har gått ned så mye og på kort tid, blir det ikke mye rynker og løs hud rundt omkring???

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 08:59   #6
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Jeg veier 79 kg, og er 1.58 cm lav/høy!

Veide 58 kg for 10 år siden og har gått opp 10 kg siden januar....kanskje disse kg ikke sitter så hardt på kroppen! ....håpe håpe....!

__________________










Sist redigert av nita58 : 12-09-06 kl 11:12.
nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 09:01   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Jo om man skal ned mye så blir det nok det. Sikkert ikke så mye ved 10-20 kgs nedgang men man kan nok begynne å snakke om løs hud når man skal ned så mye som 50-60 kg...

Men man kan nok forebygge dette litt ved trening tror jeg, og at man får i seg nok vitaminer, spesielt c-vitamin som er bra for hudens kollagen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 23:54   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Opprinnelig lagt inn av nita58

Tusen takk for råd og vink!

Jeg lurer på bare en ting til.....de som har gått ned så mye og på kort tid, blir det ikke mye rynker og løs hud rundt omkring???

Dess fortere man går ned, dess større sjanse er det for at skinnet ikke får tid til å trekke seg sammen. Det tar tid. Dess yngre du er dess lettere trekker huden seg sammen. Det kommer også an på hva slags hud du har. Gener/arv etc. En kjenning av meg har tatt av 40 kg og har flott glatt stram hud. Hun er 30 år gammel. Jeg har vel tatt av va. 18 totalt og har løst rygg/mage- og armskinn. Ikke så mye riktignok, men nok til at det irriterer. Men jeg er snart 50. Selv om jeg har gode gener og god hudkvalitet (har lite rynker og sånn) vil ikke magen min være med Skaldemann har snakket med en plastisk kirurg som er spesialist på slikt. Han hadde sagt det kunne ta 6-7 år før huden hadde trukket seg helt sammen. Skaldeman trøstet meg med at det var håp for meg enda !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 08:30   #9
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Heia, er ny her og trenger råd!

Takker for svar!

Jeg er 37 år, tror jeg har bra elastisitet i huden!
Jeg fikk barn for 2 år siden og hadde ingen strekk merker. Huden gikk fint tilbake etter kort tid etter fødselen.........det hadde kanskje litt å si at jeg gikk opp bare 7 kg i svangerskapet! Jeg veide 6 kg mindre etter svangerskapet, enn da jeg startet!!!

Veldig irriterende at jeg har gått opp i 10 kg, ca 2 år ETTER fødselen!!! Kiloene begynte å snike seg på litt og litt etter at jeg sluttet å amme henne. Ja ja, nå er det slutt og kiloene skal bort vekk!!!!

Ha en fin dag!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger råd om trimsykkel Albertine Trening 12 22-01-08 14:13
Trenger brød råd Janne Oppskrifter 7 22-08-05 21:41
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no