Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Slik slutter du med sjokolade ... vektklubb.no

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 21:28   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Slik slutter du med sjokolade ... vektklubb.no

Det som er interessant her, er at både Fedon og Torkild (ketolyse) er med og gir råd. Sjekk linken her

Det som jeg finner merkelig, er at ingen av de snakker om at et lavkarbokosthold, og avsukring, kan hjelpe enormt på sjokoladesuget...
Er dette virkelig alt Torkild sier, eller er han "redigert"??

Sitat:

Torkil P. Andersen
Spesialist i allmennmedisin og daglig leder i Ketolyse AS (som tilbyr lavkarbo-høyfettdietter)
* Skriv ned fem gode grunner til at du vil redusere ditt sjokoladeforbruk. Ha lappen i lommeboken, på skapet med sjokolade, og legg inn på mobiltelefonens skjermbilde.
* Oppsøk en hypnotisør og bli hypnotisert til å oppfatte deg selv som ikke sjokoladeavhengig. Virker ikke for alle og effekten kan avta over tid. Men det kan være en god starthjelp.

*Lurer*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:30   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Slik slutter du med sjokolade... vektklubb.no

Høres ut som at de enten vil ha han til å høres litt vel alternativ ut, eller at de har plukket ut det eneste som sammenfaller med deres egen vranglære?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:41   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slik slutter du med sjokolade... vektklubb.no

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Høres ut som at de enten vil ha han til å høres litt vel alternativ ut, eller at de har plukket ut det eneste som sammenfaller med deres egen vranglære?

Enig, noe lukter - og det er ikke bacon!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:23   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Slik slutter du med sjokolade... vektklubb.no

Nå fikk jeg veldig lyst til å bare ta et HCLF-argument som: "Alle vet jo at ... " for alle som har prøvd LCHF, vet jo at sukkersuget går over når man ikke spiser sukker i 2-3-4 uker og jo lengere man går uten sukker, jo værre smaker en sjokolade... I alle fall en melkesjokolade!! Og mesteparten av de sjokoladene man får kjøpt i norske butikker.

Synes også at det hørtes pussig ut...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:38   #5
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Slik slutter du med sjokolade ... vektklubb.no

Snodig.

Jeg synes heller ikke melkesjokolade og en del annet smaker noe særlig lenger, det er for skarpt og for søtt.

Men det finnes da god sjokolade også. Lindt, for eksempel.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når slutter dere å drikke vann om kvelden? Pearl Spørsmål og svar 11 17-03-08 15:01
Da slutter jeg Jippi Ketolysekuren 3 21-10-07 09:08
når slutter du å være i ketose Lovehandle Ketolysekuren 3 07-08-07 10:03
Fis og promp med VG's vektklubb! Goggen Generell ernæringsdebatt 17 15-09-06 14:08
VG sin vektklubb Helene Generell diskusjon 6 15-11-05 09:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no