Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-08, 19:05   #1
høna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 22
høna er på en erverdig vei

Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

Begynte på kuren idag; egg og bacon, salat til lunsj, noen jordbær med fløte, biff m brokkoli og bernaise. Er sååå trøtt og kvalm og måtte gå hjem tidlig fra jobb idag pga diare....

Er dette vanlig?
hvor fort kaqn jeg komme i ketose?

høna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo...prøver hvertfall! Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 19:41   #2
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

Opprinnelig lagt inn av høna, her.

Begynte på kuren idag; egg og bacon, salat til lunsj, noen jordbær med fløte, biff m brokkoli og bernaise. Er sååå trøtt og kvalm og måtte gå hjem tidlig fra jobb idag pga diare....

Er dette vanlig?
hvor fort kaqn jeg komme i ketose?

Hei
Gratulerer med kur-start!

Jeg vet ikke om diare er vanlig, men jeg får også slike problemer ved dette kostholdet (fett-diare?). Det er sikkert mange ulike måter å løse det på, du kan f.eks. spise Lepicol-kapsler før maten morgen og kveld. Lepicol inneholder Psyllium Husk-fiber, Acidophillus og Bifidum-bakterier. Det funker i alle fall veldig bra for meg.

Trøtthet og kvalme vil sannsynligvis snart bli erstattet med overskudd og fravær av sult. Men en del har det litt ubehagelig de første dagene på ketogen diett, ja.

Jeg vet ikke hvor fort man kan komme i ketose, men jeg hadde utslag på stixen andre kvelden.

LYKKE TIL - dette kommer til å gå bra, vet du!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:05   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

masse lykke til.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:51   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

Jeg hadde utslag på stiksen første kvelden. Har forstått at det kan ta noen dager. Ikke uvanlig med diarre. Går fort over. Lykke til.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 18:26   #5
hupfer
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Gjøvik/Sogndal
Alder: 39
Innlegg: 15
hupfer er på en erverdig vei

Sv: Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

det er den første dagen min med ketolyse i dag, jeg har akkurat tisset på stixen og den er mørke rosa happy happy!

hupfer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:19   #6
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

Hei dere! Jeg har vært ut av ketose nå i et par mnd pga diverse grunner. Men jeg hadde tenkt å prøve igjen og stiksen slo ut i går!
Spørsmålet mitt: hvis jeg var i ketose i går hvorfor får jeg ikke fargen på stiksen i dag? Virker som de slår ut bare når jeg spiser mye fett, for eks bacon og egg....men betyr det da at det er fettet som får det til å slå ut eller er jeg virkelig i ketose? hmmm jeg var så flink til dette før men har glemt så mye....

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:22   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Spørsmålet mitt: hvis jeg var i ketose i går hvorfor får jeg ikke fargen på stiksen i dag? Virker som de slår ut bare når jeg spiser mye fett, for eks bacon og egg....

Drikker du mye vann/væske? Da kan du "miste" utslag på stixen selv om du er i ketose, rett og slett fordi urinen blir svært utvannet. Da kan det hende du får utslag når du har spist feks bacon og egg, ikke fordi det er så fett, men fordi det er ganske salt...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no