Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå går vekten oppover

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-11, 12:53   #1
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei
Unhappy

Nå går vekten oppover

Huff... merker jeg er litt frustrert nå. Jeg har gått på lavkarbo siden mars. Men i Juni hadde jeg sommerpause og fråtset i, vel... det meste! Men jeg følte meg så fæææl så jeg GLEDET meg til å komme over på kostholdet jeg føler passer meg best igjen.

Når jeg hoppet av lavkarboen i Juni var vekten hede i 80,1, og når halve ferien var over var den på 82,5. Veide meg ikke fra den dagen da vekten min ble ødelagt. Men var ganske fornøyd med at det var relavtivt liten forskjell og mesteaprten sikkert vann.

Har nå gått til inskaffelse av vekt igjen, etter straks 1 mnd på ganske streng ketolyse. Har hatt vekten i 1,5 uke nå. Starten uheldigvis på 82,1 igjen, og har gått opp noen hundre gram for hver eneste dag, og nå har jeg gått opp til 83,2 ????

Jeg vet jo hva som skal til, jeg har jo gått ned 8 kg allerede + de 2 jeg har gått opp da, men... Jeg spiser det samme nå, som jeg gjorde før.

En ting er hvis jeg hadde hatt en partystopper og at vekta sto stille.. men oppover?? Jeg merker jeg blir litt lei. Men samtidig så vil jeg ikke spise brød heller, for det frister ikke. Jeg bare vil ned i vekt!

Jeg spiser jo slik jeg skal, sånn til en viss grad hvertfall. Sliter med matlysten så ender ofte med å lage meg vafler da det ofte er det eneste som går ned (med pålegg som f.eks ost eller salami, kremost, majones etc)
Ingen søtning i røra, kun smør, egg, fløte, mandelmel og fiberhusk. Så burde gå bra der..

Ellers spiser jeg kjøtt, med grønnsaksmoser ofte til middag.. Lunsj varierer. alt fra rester til salat, til knekkebrød med pålegg..

Jeg prøver å tenke, om jeg gjør noe annerledes nå enn før.. Eneste jeg kan komme på er at jeg har innført bittelitt bær. Men det er over 1 uke siden jeg har spist bær også, og det er jo den siste uken +, jeg har gått opp som jeg har merka på vekt. I tillegg så har jeg jo tydligvis ikke gått ned et gram siden jeg begynte på lavkarbo igjen for en måned siden..

/rådvill...

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:34   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå går vekten oppover

Kanskje det hadde hjulpet med en nilleuke?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:00   #3
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Nå går vekten oppover

Nilleuke...?

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:03   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå går vekten oppover

Søke da vel. Nilleuke

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:07   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nå går vekten oppover

Ja, jeg støtter Megvels forslag - selv om det ikke er noen "rare" ingredienser i vaflene dine, kan det lønne seg å bytte dem ut med ren og hel mat en periode for å se om det gir effekt. Altså, kjøtt og grønnsaker og fett.

"Nilleuke" er vel et litt internt navn her på forumet for streng Atkins Induksjonsfase, ofte gjennomført uten meieriprodukter.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 17:57   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå går vekten oppover

Torkil advarer mot slike avbrekk nettop fordi det ikke går like fort ved ny start. Jeg smører deg herved inn med et tykt lag tålmodighetskrem og håper den varer lenge Bruker du ikke diett.no er det et nyttig redskap du kan vurdere å ta i bruk for å se hva du får i deg. Jeg ville som anbefalt over spist kun grønnsaker, egg, kjøtt, fisk og ost og rent fett,
( og unngått nøtter, frø, fløte, rømme, cf .)

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:42   #7
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Nå går vekten oppover

Ja, jeg er veldig klar over at det er hardt å starte på igjen. Men nå har det jo gått en måned.. Og jeg hadde godtatt det litt lettere om vekten bare sto stille, men å gå opp nå synes jeg er litt frustrerende

Jeg skal prøve å kutte ned på meieriprodukter, og spise masse rent. Så håper jeg for guds skyld det hjelper før motivasjonen min begynner å dale

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekten raser OPPOVER andee Spørsmål og svar 14 29-11-09 09:25
Iiiik, det går oppover igjen! ketomamma Ketolysekuren 7 04-10-09 22:03
Vekta går oppover Minus Induksjonen 2 10-10-07 14:00
Det går oppover og oppover og oppover og.... Georgine Ketolysekuren 38 11-04-06 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no