Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stevia fra Medurt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-06, 23:34   #1
skipskip
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 42
Innlegg: 4
skipskip er på en erverdig vei

Stevia fra Medurt

Mitt første møte med stevia var SteviaDryss fra Medurt Pharma (du finner link på stevia.no). Bismaken passer greit inn i enkelte ting, men ikke så bra inn i andre.
Folk har jo før nevnt stevia fra K.A.L. uten bismak, men så leser jeg i denne tråden at stevia har bismak.
Noen som har prøvd begge disse, og kan sammenligne?
Og hvor kjøper dere stevia?

skipskip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (ca.) Svar med sitat
Gammel 18-11-06, 21:04   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra Medurt

All stevia har nok litt bismak, men det er litt forskjell fra produkt til produkt. Jeg hadde akkurat tenkt å bestille stevia nå fra samme sted du har kjøpt (og det var derfor jeg fant dette innlegget ). Har sendt mail til dem og fått vite at "ren stevia" er det som er mest likt det jeg brukte før fra KAL.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 21:18   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra Medurt

Jeg har nå fått Stevia (Steviadryss) fra Medurt. Synes den er veldig bitter, mye mer enn jeg husker den fra KAL var. Måtte spise noe annet for å døyve smaken, den var meget sterk.

Jeg har prøvd å bake med den også, da var jeg veldig forsiktig med mengden, så det ble lite søtt, men en tydelig bitter smak likevel.

Kommer nok ikke til å få brukt denne til veldig mye ...

Mitt råd er altså: Ikke kjøp


Sist redigert av Huldr : 05-11-07 kl 22:46.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 00:01   #4
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra Medurt

Takk, da kan jeg jo spare meg det!
Har lurt litt på hvordan det smaker, men det hørtes jo ikke så veldig godt ut, nei.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 08:00   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Stevia fra Medurt

Hm... og dere tror ikke at det er mulig å venne seg til smaken? Stevia virker jo som et himmelsk produkt. Uten sukker og uten karber, ikke er det kunstig heller. her er info og forskjellige produkter:
http://www.cayote.nu/stevia-t-4.html
http://www.cayote.nu/stevia-naturligt-sott-c-74.html
Jeg har riktignok hatt en boks av det en gang i tiden, men husker ikke hvordan det var.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 14:50   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra Medurt

Selger de ikke KAL sitt lengre?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 15:28   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra Medurt

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hm... og dere tror ikke at det er mulig å venne seg til smaken? Stevia virker jo som et himmelsk produkt. Uten sukker og uten karber, ikke er det kunstig heller. her er info og forskjellige produkter:
http://www.cayote.nu/stevia-t-4.html
http://www.cayote.nu/stevia-naturligt-sott-c-74.html
Jeg har riktignok hatt en boks av det en gang i tiden, men husker ikke hvordan det var.

Det var jo litt spennende, smakssatt stevia ...

Jeg har egentlig likt stevia greit før, men synes denne jeg kjøpte nå var bitrere ...

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Selger de ikke KAL sitt lengre?

Vet ikke, den de har på Medurt er iallefall en annen ... Kan jo hende KAL fås kjøpt i en annen nettbutikk?


Sist redigert av Huldr : 06-11-07 kl 16:01.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 15:57   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra Medurt

Fant KAL her (googlet, fant flere linker, men kikket bare på disse):

http://www.suzannes.com/kapustexpo3o.html

http://www.amazon.com/KAL-Stevia-Ext.../dp/B00014J2UO

Den siste er dyrere, men la den inn fordi den har "anmeldelser" fra kunder (klikk på linken som sier Customer Reviews), nesten alle sier at den fra KAL er best. Noen sier også at andre merker er mindre søte, det syntes jeg om den fra Medurt også. Fikk ikke noe søtsmak ut av den slik jeg har brukt den, iallefall. Men KAL skulle det veldig lite til for å gi en god søtsmak. Og ettersmaken er veldig svak slik jeg husker den. Bittelitt lakrissmak, bare.

Jeg fraråder ikke å kjøpe Stevia generelt, altså .

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stevia Kristian Generell ernæringsdebatt 54 18-09-11 22:51
Trekke fra antall karbohydrater ? ajn Atkins kosthold 19 10-06-06 11:56
Heistad gele, stevia og splenda... elian Lavkarbo generelt 4 22-06-05 22:51
Stevia Nille Lavkarbo generelt 0 22-05-04 10:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no