Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 14:08   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg tror det gikk mest på misforståelser. Kort fortalt: Den ene siden trodde at den andre siden sa at barn MÅTTE ha karbohydrater, og den andre siden trodde at den ene siden sa at man mishandlet barna hvis de fikk litt frukt og yoghurt og slikt. Og det virket som at den andre siden trodde at den ene siden mente at barna aldri skulle få smake på høykarbomat i det hele tatt. Vi har diskutert og kommet frem til at vi ikke er sååå langt fra hverandre som vi trodde.

Jeg er overbevist om at friske barn KAN fint gå på streng lavkarbo, men at de ikke MÅ. Så lenge man får i seg de vitaminer og mineraler som trengs, hva skal man med karbohydrater. Jeg er for forebygging gjennom mat. Man trenger ikke å vente til barnet har blitt sykt for å gi det sunn mat vel? Ja, jeg er en av de barnløse som synser. Hvis jeg noen gang får barn, så kommer jeg til å gi dem maten jeg er mener er sunn til hverdags. Kanskje litt frukt, smågodt eller chips til lørdagsgodt og jeg kommer ikke til å nekte dem kake når det tilbys. Om de spiser brødskiver hos venner: so what? Jeg kommer ikke til å gjøre noe nummer ut av det. Det er ikke snakk om å være fanatisk, men å fokusere på mat som jeg er overbevist om at er sunn i hverdagen. Jeg ser ikke hva som skal være galt i det. Foreldre som tror at grove brødskiver til alle måltider bortsett fra middag er sunt, gir barna sine det og ikke seigmenn til frokost, lunsj og kvelds vel? For å sette det litt på spissen.

Friske barn trenger ikke å være så strenge som tilnærmet null gram karbohydrater. Barn tåler mer karbohydrater enn voksne siden insulinstrikket ikke har blitt tøyet like mye og barn er som regel veldig aktive og bruker mer av karbohydratene. Og flere folkegrupper spiser jo slik hele livet og de har ikke diabetes, overvekt, undervekt (så lenge de får i seg nok mat da), ADHD, hjertesykdom og slikt som vi anser som "epidemier" fordi det er så utbredt i den vestlige verden. Jeg har sett flere innlegg her om barn som blir snillere på lavkarbo. Jevnere humør og sånt.

Jeg vet om ei som har veldig sterke meninger om raffinerte karbohydrater. Uraffinerte karbohydrater synes hun er helt OK. Hun baker sine egne brød med speltmel og søter med lønnesirup. Ett av barna hennes spiste en gang på en vanlig brødskive i barnehagen (hun jobber der, men i en annen avdeling). Da hun så det slo hun brødskiva ut av hendene hans! Da snakker vi fanatisk... Som om en brødskive skulle skade...

Jeg orker ikke engasjere meg så ille i denna barnekostholdsdiskusjonen lenger. Den er liksom over for mitt vedkommende. Det var visse på den tiden som mente at bær og nøtter var så langt man måtte trekke det når det gjaldt barns kosthold, så det var nok visse ekstreme meninger ute og gikk der.

Har ikke noe i mot at folk uten barn engasjerer seg i den altså, men er jo litt påfallende at folk uten barn skal ha så mange meninger om nettopp dette Akkurat som andre skal ha meninger om en hel masse andre ting de overhodet ikke har noe praktisk erfaring med. Folk må gjerne ha teorien i orden, men det er desverre praksisen vi må forholde oss til, til syvende og sist.

Barn kan sikkert spise ketogent, for all del. Ser ikke at noen av legene eller "guruene" som er pro lavkarbo mener at dette er noe å satse på, så da forholder jeg meg til det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:45   #27
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

jeg må bare kommenter her nå gitt klarer ikke å la være...
Jeg går på lchf og det gjør ikke min mann og vårt barn.

Når vi har middag spiser de poteter eller ris og tar seg en is til dessert.(noen ganger)
jeg sender med yoghurt også får han frukt på slutten av dagen i bhg.
Vårt barn spiser faktisk det samme som vi gjør han er 19mnd og har vi kjøtt så foretrekker han å spise det isteden for poteter og grønnskaker han kan godt spise bare biff feks. og vi/jeg lar han gjøre det for han får i seg nok hveteprodukter i bla brød (som vi baker selv grovt vel og merke) det jeg skal frem til er at naturlig så tyr man til kjøttet eller fisken, det er ikke så rart at poteter og ris har fått betegnelsen metningsgarintyr på fagspråket.....Ett stabilt og godt kosthold en god blanding tror jeg er viktig for ett voksende lite barn. og på lørdagene får han kjeks,rosiner og kjerlighet på pinne men det er KUN lørdag.

Jeg tror vi alle ønsker å gjøre det beste for våre barn og vi mennesker er forskjellige og reagere på forskjelige måter så det er jo velig individuelt for hvert enkelt menneske hva det har godt av.

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:07   #28
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Ja min sønn spiser ris osv. Han er ikke så glad i poteter.Han går ikke på streng lavkarbokosthold, han spiser det gubben spiser. Men han får ikke ting med HVETE og sukker. Men selvsagt i begrenset. Han får lov å kjøpe godmorgen yoghurt på skolen osv. Han spiser lavkarbo brød og lavkarborundstykker fordi han ikke skal ha hvete .

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 15:26   #29
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lilleberta mi spiser lavkarbo, men det er da ingen diett. Det er sånn det blir. Byr meg litt imot å koke ris til henne, bare fordi at hun ikke skal spise lavkarbo.


Herregud, tør du det? Det finnes jo ingen forskning som viser at det ikke er farlig på lang sikt! :-)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:10   #30
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg orker ikke engasjere meg så ille i denna barnekostholdsdiskusjonen lenger. Den er liksom over for mitt vedkommende. Det var visse på den tiden som mente at bær og nøtter var så langt man måtte trekke det når det gjaldt barns kosthold, så det var nok visse ekstreme meninger ute og gikk der.

Til hverdags, ja. Jeg tviler på at det er så mange som mener at barn aldri skal ha noe som er i nærheten av høykarbo.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Barn kan sikkert spise ketogent, for all del. Ser ikke at noen av legene eller "guruene" som er pro lavkarbo mener at dette er noe å satse på, så da forholder jeg meg til det.

Sier de at det er skadelig for barna? De sier vel mer det at det ikke er vits i å være så streng, men ikke at det er skadelig. Og så går det vel mer på at barna skal føle at det er et normalt kosthold og at det er lettere å få i barna mat når man har mer å velge mellom.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:36   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har ikke noe i mot at folk uten barn engasjerer seg i den altså, men er jo litt påfallende at folk uten barn skal ha så mange meninger om nettopp dette Akkurat som andre skal ha meninger om en hel masse andre ting de overhodet ikke har noe praktisk erfaring med. Folk må gjerne ha teorien i orden, men det er desverre praksisen vi må forholde oss til, til syvende og sist.

Barn kan sikkert spise ketogent, for all del. Ser ikke at noen av legene eller "guruene" som er pro lavkarbo mener at dette er noe å satse på, så da forholder jeg meg til det.

Skal man ta denne helt ut så må man kun bruke leger som har kjent aktuell sykdom på kroppen. Sikkert ikke en ulempe, men ikke noe krav mener nå jeg.

Ellers er jeg da enig i at "ekstrem lavkarbo" kun bør brukes ovenfor barn i - ekstreme tilfeller (da muligens barnefedme), men ikke som hverdagskost for "standardbarn"... Det håper jeg kom fram i det jeg skrev.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 19:24   #32
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har svart - du kjenner meg på "engleansiktet"

Så bra svart, du er så flink!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 19:40   #33
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Herregud, tør du det? Det finnes jo ingen forskning som viser at det ikke er farlig på lang sikt! :-)


-

Godt sagt, Kula!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:27   #34
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt.

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

så bra svart, du er så flink!:d:d

:d takk!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:32   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt.

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Så bra svart, du er så flink!

Sier det samme!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 20:55   #36
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sier det samme!

takk du også... blir så j.. engasjert sjø!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:14   #37
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

lurer på hvorfor kommentarene er fjernet?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:16   #38
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

lurer på hvorfor kommentarene er fjernet?


Jeg ser kommentarene, sjekket nettopp.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:24   #39
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

ja der var de tilbake

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:00   #40
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er nok mest folk uten unger som sitter og skriker høyt om hvor flott ketogen kost er for barn. Føler ikke det er noe særlig problemstilling her inne lenger egentlig. Var ekstremt en periode..

Nei det kan hende, jeg har bare kommet over noen innlegg jeg stusser litt på

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg opplever ikke at mange lavkarbotilhengere er så bastante som du sier her

Her blir jeg litt provosert: Hvordan vet du at den informasjonen som kommer fra lavkarbobøker ikke er "god nok" som argument mot mange av påstandene som disser lavkabo?
For min egen del har jeg ikke bare lest bøkene om lavkarbo - som "noen" tjener penger på (jeg har også gått på flere Grete Roede kurs - som også noen tjener penger på, jeg har også vært medlem av VGs vektklubb, som er VGs nest største inntektskilde...) Jeg har i tillegg lest meg opp på forskningsrapporter vedrørende en del av de feilaktige påstandene som verserer i media. Og du, JO faktisk mener jeg at jeg i mange tilfeller KAN mer enn de såkalte ekspertene som ikke er oppdaterte innen nyere forskning! Jeg har nemlig satt meg godt inn i BÅDE "normal kost" OG lavkarbokost.
Det å si at kroppen TRENGER karbohdyrater er helt feil feks. Kroppen trenger GLUKOSE - men den kan fint produsere denne selv. Noen tåler ikke ketogene dietter med lite karbohydrater, men innen lavkarbo er det fleksibilitet som gjør at man kan spise så mange kh man selv føler seg komfortabel med - gjør ikke det at lavkarbo egentlig passer for alle som ønsker seg en frisk og normalvektig kropp?

I tillegg går det også nå - sist i VG i går - påstander som at høyfettkosthold (med lite kh vel og merke) gir hjerte- og karsykdommer. Dette er direkte feil, en metaanalyse av over 20 studier som gikk over 5-23 år som involverte nesten 350 000 mennesker har konkludert med at det finnes INGEN bevis for at inntak av mettet fett kan kobles til økt forekomst av hjerte- og karsykdommer! Faktum er at siste setning sier at det ser ut til at det heller er høyt karbohydratinntak sammen med fett som gir hjerte- og karsykdommer, men at dette må forskes videre på.
Denne metaanalysen har tydeligvis denne ekspertisen ikke lest om - men JEG har lest den! Sjekk ut www.espenrostrup.com for mer god informasjon om forskning innen lavkarbokosthold.

Jeg velger og gjøre meg opp min egen mening ved å sette meg godt inn i den informasjonen som finnes. Jeg mener jeg er en kritisk leser av informasjon, slik at jeg prøver og sørge for at påstander jeg leser kan backes opp av forskning.

Du trenger ikke like det selv om mange mener noe Du har rett til dine egne meninger basert på den kunnskapen du selv sitter med. Jeg reagerer heller på at så mange såkalte eksperter påstår at MITT kosthoold er FARLIG for meg - når jeg beviselig ved egen erfaring har spist meg symptomfri fra chrons... og når disse påstandene - som ALDRI blir begrunnet i kildehenvisninger til forskning kan motbevises med nyere forskningsresultater, er det ikke rart lavkarbotilhengerene blir provoserte, for hvorfor skal bare den ENE siden i en debatt være nødt til å presentere kildene sine?


Nei her tror jeg det ble noe tull.. Det var ikke helt sånn jeg mente det, jeg er bare elendig i å ordlegge meg
Det er ikke sånn at jeg ikke tror at den informasjonen er god nok altså! Jeg prøvde bare å speile det litt den andre veien.. Om du skjønner? Her inne har det jo blitt sagt litt av hvert om alle som har vært i media siste ukene, om deres intensjoner, setter tvil om metodene og ekspertene..Jeg prøvde bare å få de til å se det fra andre siden

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:10   #41
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Nei her tror jeg det ble noe tull.. Det var ikke helt sånn jeg mente det, jeg er bare elendig i å ordlegge meg
Det er ikke sånn at jeg ikke tror at den informasjonen er god nok altså! Jeg prøvde bare å speile det litt den andre veien.. Om du skjønner? Her inne har det jo blitt sagt litt av hvert om alle som har vært i media siste ukene, om deres intensjoner, setter tvil om metodene og ekspertene..Jeg prøvde bare å få de til å se det fra andre siden

Tja, jeg opplever at det ikke er noe problem og få informasjon om hva den andre siden mener eller tror - stort sett her inne ser jeg at vi argumenterer imot de påstandene som foreligger i media - som oftest er de også uten kildehenvisninger.

Det er ikke rart at man stiller spørsmålstegn ved intensjonene til en del av de bastante lavkarbomotstanderene når de 1) ikke har kildehenvisninger, 2) ikke er oppdatert på nyere forskning eller 3) føler noe som helst behov for å nærme seg lavkarbotilhengerene på en saklig måte

Jeg føler at lavkarbotilhengerene (om man kan bruke det ordet) i bunn og grunn er flinkere til å begrunne og kildehenvise sine påstander enn den andre siden er De fleste av oss har "vært" på den andre siden også.... og når det ikke har funket særlig godt... og de ikke har god forskning bak seg som backer opp det de sier - så kan man jo fint lure på hvorfor de er så aggressive imot lavkarbokosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:57   #42
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja, jeg opplever at det ikke er noe problem og få informasjon om hva den andre siden mener eller tror - stort sett her inne ser jeg at vi argumenterer imot de påstandene som foreligger i media - som oftest er de også uten kildehenvisninger.

Det er ikke rart at man stiller spørsmålstegn ved intensjonene til en del av de bastante lavkarbomotstanderene når de 1) ikke har kildehenvisninger, 2) ikke er oppdatert på nyere forskning eller 3) føler noe som helst behov for å nærme seg lavkarbotilhengerene på en saklig måte

Jeg føler at lavkarbotilhengerene (om man kan bruke det ordet) i bunn og grunn er flinkere til å begrunne og kildehenvise sine påstander enn den andre siden er De fleste av oss har "vært" på den andre siden også.... og når det ikke har funket særlig godt... og de ikke har god forskning bak seg som backer opp det de sier - så kan man jo fint lure på hvorfor de er så aggressive imot lavkarbokosthold

Jeg sikter til en del innlegg som har vært her i de siste ukene.. Har vært noen veldig bastante holdninger her omkring bare..
Men det kan godt være at jeg har misforstått også

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:35   #43
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Jeg sikter til en del innlegg som har vært her i de siste ukene.. Har vært noen veldig bastante holdninger her omkring bare..
Men det kan godt være at jeg har misforstått også

Ok Jeg kan bare ikke helt se at de "bastante" holdningene her inne ikke har vært velfunderte og godt begrunnet Du må gjerne komme med eksempler så er det lettere og kommentere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:45   #44
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ok Jeg kan bare ikke helt se at de "bastante" holdningene her inne ikke har vært velfunderte og godt begrunnet Du må gjerne komme med eksempler så er det lettere og kommentere

Jeg må si meg enig med deg... Jeg klarer ikke se dette bastante jeg heller.....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:47   #45
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ok Jeg kan bare ikke helt se at de "bastante" holdningene her inne ikke har vært velfunderte og godt begrunnet Du må gjerne komme med eksempler så er det lettere og kommentere

Ah, men kommer jeg med eksempler blir det jo baluba aldeles her Jeg vil jo ikke henge ut noen heller.. Det er snakk om noen enkeltpersoner, og ikke en stor gruppe av forumet så da syns jeg det blir litt feil Ikke vet jeg noe om disse personene heller.. For alt jeg vet kan det være noen kranglefanter, eller bare noen som er generelt sur på verden

Tror vi bare legger det dødt jeg

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 06:25   #46
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Såklart det er noen illeeee bestante lavkarbister her inne. Kan alt, vet alt og "alle som sier imot er en idiot". Skjønner ikke helt hvordan det er vanskelig å se.. Men det er ingenting imot hva det har vært og takke faen for det. Var helt uutholdelig å være her den tiden hvor "alle" trodde ketose var den eneste måten å få verden til å gå rundt på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 06:44   #47
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Hvem er det som kommer med disse EKSTREME meningene eller har disse BASTANTE holdningene her inne? Synes det har blitt skrevet mye om "dem" den siste tiden (ikke bare i denne tråden), og jeg har fremdeles ikke fått det med meg hvem dette er. Synes dere heller skal komme med konkrete tilfeller, istedet for å drive med ryktespredning og svartmaling av brukerne her inne.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 08:13   #48
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

I jøssenavn, det var da fælt til overreagering og SVARTMALING over en bitteliten påstand, Veggpryd? Folk liker å fremstå som at de tror de kan og vet alt er neppe veldig såre over at folk oppfatter dem på den måten, så tror du kan ta det heeeelt med ro på deres vegne. Å dra frem eksempler for deg her, fra folk som ikke har mulighet til å se det og forsvare det, DET ville vært ryktespredende, baksnakkende og urettferdig. Men kan godt si til deg når det skjer?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 10:14   #49
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Ah, men kommer jeg med eksempler blir det jo baluba aldeles her Jeg vil jo ikke henge ut noen heller.. Det er snakk om noen enkeltpersoner, og ikke en stor gruppe av forumet så da syns jeg det blir litt feil Ikke vet jeg noe om disse personene heller.. For alt jeg vet kan det være noen kranglefanter, eller bare noen som er generelt sur på verden

Tror vi bare legger det dødt jeg

Legg det gjene dødt du Jeg tenkte mer på påstander som oppfattes som bastante jeg da, ikke HVEM som hadde kommet med de

Siden du mener det finnes bastante påstander fra lavkarbosiden, kunne vi jo sett på de om de virkelig ER så bastante eller om de er backet opp med gode argumenter og gode kilder

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 10:30   #50
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Ett av barna hennes spiste en gang på en vanlig brødskive i barnehagen (hun jobber der, men i en annen avdeling). Da hun så det slo hun brødskiva ut av hendene hans! Da snakker vi fanatisk... Som om en brødskive skulle skade...

Minner meg litt om ei jeg traff på et nettsted for mange år siden. Der i gården levde de kun på økologiske matvarer og hun lagde is til ungen ved å fryse vannet fra gulrotkoking og sånt. Og et par ganger hadde ungen fått en banan som ikke var økologisk og det hadde hun såååå dårlig samvittighet for!

Noe trekker det så langt at det går over til fanatisme, spør du meg...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er lavkarbo-barna? krokodillen Barns kosthold 23 11-06-13 09:51
Hvordan vil mere fett påvirke Fedons mat? nyher Dr Lindbergs 12 16-07-11 20:17
Kan eksamen påvirke vektnedgang? Lene:) Ketolysekuren 2 30-04-10 23:14
Hvordan vil dette påvirke min kur? Tittentei Ketolysekuren 10 05-09-07 06:56
Hvordan få barna med på lavkarbo? Fjonken Barns kosthold 6 13-02-06 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no