Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-15, 11:50   #101
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Yodette, her.

Dette var ikke spesielt myntet på deg, altså Carisma - sånne platå er jo helt vanlig.

Jeg tror neppe det kan kalles platå når det varer i årevis. Kroppen min er totalt fucked og jeg ser ikke noe poeng i noe lenger. Får vel begynne å akseptere at jeg er an av dem som skal være på jorden for at dere andre skal se bedre ut (aka the ugly friend )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 11:58   #102
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Huff da Carisma , ikke si sånn ! For mange kg er ikke ensbetydende med ugly ! :-0
Jeg har ikke vært medlem i årevis og kjenner ikke din historie men utfra der jeg leser så skjønner jeg at vekt har vært ett problem i mange år. Har du sjekket hele kroppen , fra hue til ræva om det kan være ubalanse noen steder som stopper vektnedgang ? Hilsen ei som ikke stoler på at leger alltid gjør jobben sin ! :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 13:02   #103
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

For mange kg er ikke ensbetydende med ugly !

Nei, endel er heldigere enn andre. Jeg er ikke en av dem Men like mye som det kommer alt det andre, at man automatisk er lat og dum i andres øyne, og at man må jobbe dobbelt så hardt som andre for å få halvparten så mye anerkjennelse. Og ikke minst det at folk tror man ljuger hele tida, siden "alle" veit at det jo bare er å slutte å stuffe trynet med dritt så raser kiloene av Å alltid tenke på hva man har i handlevogna for å slippe de fordømmende blikkene, bortkastede jobbintervjuer fordi man er forkastet i det man åpner døra og blir sett, å vite at barnehagen sannsynligvis sjekker hva junior har med i matpakka, fordi det ikke akkurat ser ut som han får sunn mat hjemme.... Så freak er vel kanskje mer passende enn ugly

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Har du sjekket hele kroppen , fra hue til ræva om det kan være ubalanse noen steder som stopper vektnedgang ? Hilsen ei som ikke stoler på at leger alltid gjør jobben sin ! :-)

Jada, selv Fedonklinikken har gitt meg opp. Det er vel lite annet ENN ubalanser

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 14:55   #104
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Å så frustrerende med en kropp som ikke vil da ! :-( og det er dessverre som du sier mye forhåndsdømming av overvektige mennesker .. kjenner igjen det faste utrykket spis mindre tren mer hvertfall. Alle er ikke støpt i samma forma ! Fastlegen min er helt høy karb/lav fett så har ikke fortalt han hvordan jeg spiser. Eller jeg nevnte det og da fikk jeg beskjed om at jeg ville få hjerteinfarkt og høyt kolesterol. Utrulig hvor uvitende mange leger er !
Huff jeg føler med deg :-(

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 10:32   #105
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

2,7 kilo igjen av de 8 før jul.






Har 21 igjen til mål, da så bare å fortsette.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-15, 15:20   #106
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Da var Halloween-utfordringen over, og der gikk jeg på snørra gitt. Så melder meg inn her jeg da, er jo fortsatt noen uker til jul

Målet mitt må ble endel lavere da. Så tror jeg setter målet mitt til 68.5 kg. Det blir ned 3.2 kg, og er ny minstenotering.

Startvekt julemål: 71.7 kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 10:22   #107
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 8 kg til jul!

Hei! Ja da hiver jeg meg på her! Siden det er ca 8 uker til jul, så satser jeg på 4 kg!
01.11.15 73,7 kg

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 23:21   #108
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg tror jeg skal fortsette på induksjonsliknende kosthold (som nå) til disse 8 kiloene er borte. Etter det skal jeg øke litt på karbohydrat-nivået, så jeg kan variere mer. Må nok lete litt etter inspirasjon og ideer til ulike retter også. Og veie maten igjen, slik jeg gjorde de første 4-5 dagene av induksjonen.

Fint utslag på ketostixen fortsatt, selv med veldig fortynnet urin.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-15, 23:22   #109
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Ja og Hei Aslaug!
Velkommen!

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 06:43   #110
Prenille
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 42
Prenille er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Hei hei, jenter! Jeg flytter inn her hvis det er greit, for halloween er nå bak oss.
Håper på -5 til jul så jeg når målet jeg satte meg i juni. Er nok et noe hårete mål, men det passer vel i movember.

Prenille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:22   #111
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Velkommen Prenille :-) passer så absolutt i movember :-D

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:23   #112
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Ned 0,4 kg og 2,5 kg til jul :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 12:55   #113
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Velkommen Prenille Du var jo så flink i Halloweentråden

Jeg spiste dessverre litt pizza på lørdag, så i dag viste vekta opp 300 gram. 72.0.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 16:37   #114
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Offisiell veiedag

I dag morges veide jeg 74,8 kg = 2,8 kg igjen til jul.

Det går sakte, sakte nedover. Fortsatt 100 cm rundt der navlen er.

Jeg prøver meg på mer hverdagsaktivitet. Trur jeg har noe å vinne der.

__________________
Hovedmål:

Julemål:


Sist redigert av Miranda13 : 07-11-15 kl 13:07.
Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 18:23   #115
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Det går saktere nå enn til å begynne med hos meg også. Ser vi har det samme magemålet hehe. Jeg går synlig ned i vekt rundt lår og hofter, for ikke å snakke om puppene , men magen som har mest går det sent med..

Hvor mange karber spiser du om dagen ? Jeg prøver å holde meg rundt 20 , men ser at jeg fortsatt er i ketose og går ned med opptil 45 g.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 19:12   #116
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Det går saktere nå enn til å begynne med hos meg også. Ser vi har det samme magemålet hehe. Jeg går synlig ned i vekt rundt lår og hofter, for ikke å snakke om puppene , men magen som har mest går det sent med..

Hvor mange karber spiser du om dagen ? Jeg prøver å holde meg rundt 20 , men ser at jeg fortsatt er i ketose og går ned med opptil 45 g.

Jeg har mista oversikt den siste uka, men målet mitt er 15. Noen ganger blir det nok mindre. Hvis jeg skal gå ned i vekt kan jeg nok ikke spise over 20 g. Jeg trur allikevel balanseringen med protein og fett er viktigst for meg. At alt skal balanseres, mener jeg. Gjerne 80% energi fra fett, noen få fra karbo og omtrent 15% fra protein. Jeg ser dette på kakediagrammet på diett.no.

De kiloene jeg har gått ned gjør at jeg får på meg et par bukser og skjørt som jeg hadde vokst ut av. Puppene får gjerne bli mindre. Da får jeg en god unnskyldning til å kjøpe ny bh.

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 19:27   #117
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Balansen er nok viktig ja ! Jeg spiser 70% fett , 25 % protein og 5 % karb , hvertfall optimalt :-) den siste uka har jeg vært høyere på karbo av en eller annen grunn , mellom 30 og 40 men går fortsatt nedover. Men får snøre inn igjen for rundt 20-25 er best for meg.

Har nok pupper å ta av jeg å så ingen fare ;-) kanskje jeg kan komme meg inn i normalstr i bh etterhvert ;-)

Har ei bukse som mål mot jul..Den får jeg igjen såvidt, hadde ikke sjans i august ! Så går rett vei om ikke sakte, innimellom :-)

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 20:48   #118
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Balansen er nok viktig ja ! Jeg spiser 70% fett , 25 % protein og 5 % karb , hvertfall optimalt :-) den siste uka har jeg vært høyere på karbo av en eller annen grunn , mellom 30 og 40 men går fortsatt nedover. Men får snøre inn igjen for rundt 20-25 er best for meg.

Har nok pupper å ta av jeg å så ingen fare ;-) kanskje jeg kan komme meg inn i normalstr i bh etterhvert ;-)

Har ei bukse som mål mot jul..Den får jeg igjen såvidt, hadde ikke sjans i august ! Så går rett vei om ikke sakte, innimellom :-)

Det er jo så deilig når fravokste klær passer igjen! Jeg må finne fram en bukse som bare er bittelitt trang og henge den opp, så jeg ser den og lengter etter å bruke den hver dag

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 14:23   #119
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Fast veiedag på tirsdager så da får jeg føre opp i dag. Samme vekt som på lørdag da. 71.7 kg.

Startvekt julemål: 71.7 kg

03.11: 71.7 (0)

Julemål: 68.5 kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 07:41   #120
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har hatt en liten setback der vekta først hoppet veldig lavt ned og deretter tok seg en runde opp igjen. Nå i morges er vekta igjen nede på det laveste, så jeg antar det vil fortsette videre nedover de neste dagene. Fortsatt to dager igjen til veiedagen for uke 3.



__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 11:58   #121
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 8 kg til jul!

01.11.15 73,7 kg
05.11.15. 73.1 kg

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 14:37   #122
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Stått stille i lang tid nå, men i morges viste vekta ned 200g, hvilket er ny minstenortering. Hurra!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 15:01   #123
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har ikke kommet meg i gjenge som planlagt etter sist helgs utskeielser (fering av min fars 70 års dag)... Så jeg er absolutt ikke i rute for tiden, men snart. Tror jeg.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 16:39   #124
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Grattis Spinnerette

Opp 100 her, men det gjør ikke så mye. Kjenner forskjell på kroppen, fikk trent i går for første gang på flere mnd, og tanteuka melder seg snart. Så det er nok bare naturlige variasjoner, og det går jo nedover til slutt

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 07:37   #125
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg trenger visst litt mer fiber enn jeg får...



__________________
Påskemål:


Hovedmål:

Sist redigert av Yodette : 06-11-15 kl 07:56.
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no