Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-09, 15:59   #26
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Jeg har levd lavkarbo i rundt 10 år, og det jeg har registrert hos meg selv er at om jeg har perioder jeg føler meg skikkelig nedfor viser det seg alltid at jeg har slurvet med å ta kosttilskudd i en periode forut for dette.

Jeg tenker derfor at det kan være mangel på vitaminer/mineraler som kan føre til nedstemthet snarere enn mangel på karbohydrater (eller fett, for den saks skyld)

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:06   #27
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Sitat:

"Forskning viser at mangel på fett over lengre tid kan føre til depresjoner."
Ja men den beskrivelsen passer vel bedre på studiet ditt.

Sitat:

Du blir nok litt ufrivillig morsom når du refererer til utdannelsen din samtidig som du serverer svada.

Det er utsagnene over jeg mener. Dette var første posten til vedkommende på forumet, og så skal man være nødt å ta i mot slikt? De aller fleste stilte saklige spørsmål om dokumentasjon på påstanden, men kommentarene over er utelukkende negative personkarakteristikker.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:28   #28
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Viktig å respektere hverandre, ikke bli for kjepphøy, alle kan lære noe av hverandre. Alle har vi ulike erfaringsgrunnlag.

Ja, jeg skal være enig i at man går ut med høy flaggføring når man hevder at det man lærer på studiet om ernæringsfysiologi er sannheten, men vi har vel alle gått på skolen, og vi vet jo at en del man lærer der heller ikke alltid stemmer med virkeligheten.

Jeg vet om ernæringsfysiologer som hevder det motsatte også; at fett og proteiner er det viktigste.

Så hører man om avhandlinger på idrettskost som hevder at pizza grandiosa er en fet matvare, vet ikke om jeg skal le eller gråte, men likefullt, denne personen gjør så godt han eller hun kan.

Så selv om vi kan trekke på smilebåndet av andres uttalelser, så gjelder det å holde seg i skinnet og diskutere

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:53   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Siden jeg har levd lavkarbo siden 1982 burde jeg vel i.h.t. til denne såkalte "teorien" være innlagt for lenge siden. Enda et symptom jeg burde ha fått etter alle disse årene ?!

Når jeg spiser skikkelig lavkarbo og ikke skeier ut er jeg i bedre form både psykisk og fysisk. Om jeg skeier ut og får i meg for mye sukker eller stivelse blir jeg slapp og dårlig, trøtt og sliten og kjenner at jeg sliter på alle måter. Humør, hud og hår er i dårlig form.

Det er nok flere faktorer enn kosthold som har meg depresjon å gjøre, å påstå at det er lavkarboksthold som er den "utløsende faktor" viser at ernæringsstudiet nok trenger en del oppdateringer ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:54   #30
Marsjenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 11
Marsjenta er på en erverdig vei

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Hei

Jeg fikk indre uro, og skjelvinger av lavkarbo (ikke ketolyse ) Jeg begynnte så smått å spise litt fedonbrød, og/eller litt potet/ris til middag. ble kvitt uroen, men går ikke like fort ned som da jeg kuttet ut verstingene helt.

Marsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:59   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Marsjenta, her.

Hei

Jeg fikk indre uro, og skjelvinger av lavkarbo (ikke ketolyse ) Jeg begynnte så smått å spise litt fedonbrød, og/eller litt potet/ris til middag. ble kvitt uroen, men går ikke like fort ned som da jeg kuttet ut verstingene helt.


Dette er en fysisk reaksjon - rett og slett en slags abstinens mår en spiser lite karber og kommer i ketose. Det har ikke noe med depresjon å gjøre og går som regel over når kroppen har omstilt seg...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:02   #32
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Tiden det tar for kroppen å tilpasse seg et annet ernæringsgrunnlag kan ta flere måneder. I denne perioden vil man kunne oppleve alt fra ingen forskjell til alt man kan tenke seg - slapphet, svetting, frysing, humørsvingninger, lavere forbrenning, osv

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:18   #33
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Siden jeg har levd lavkarbo siden 1982 burde jeg vel i.h.t. til denne såkalte "teorien" være innlagt for lenge siden. Enda et symptom jeg burde ha fått etter alle disse årene ?!
...
Det er nok flere faktorer enn kosthold som har meg depresjon å gjøre, å påstå at det er lavkarboksthold som er den "utløsende faktor" viser at ernæringsstudiet nok trenger en del oppdateringer ....

Til cellys forsvar, h*n sier "Forskning viser at mangel på fett over lengre tid kan føre til depresjoner." Ikke at det VIL føre til depresjoner.
Du som individ alene kan hverken bekrefte eller avkrefte en påstand som dette. Det er jo også grunnen til at vi ber om dokumentasjon på det celly sier.
H*n sier heller ikke at lavkarbo er utløsende faktor for depresjon. H*n sier at mangel på fett kan føre til depresjon, og at det er hans/hennes personlige mening at lavkarbo kan føre til depresjon. ("jeg tror")

Celly, jeg håper ikke du har blitt skremt vekk fra forumet pga denne tråden. Du har garantert kunnskap vi alle kan lære av, og det er finnes masse kunnskap her inne som du kan lære av. Overse de kjipeste kommentarene, og ikke stikk av enda!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:43   #34
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Hei Tonemor.

Litt usikker på hva du mener med deprisjon, men jeg har erfart at i periodene hvor jeg kutter ned på karbo (eller er i ketose) så kan jeg få forverret PMS. Har vanligvis PMS problemer med noen måneders mellomrom, men de er definitivt verre i denne type 'overgangsfaser'. Vet ikke om dette er det samme som du erfarer, men vet fra tidligere innlegg (og samtaler med andre) at jeg ikke er alene om dette, se tidligere innlegg; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13300

Vet også at dette etterhvert bedrer seg slik at PMS'en nesten blir borte (for meg i alle fall), virker som om lavkarbo er positivt på dette området også.

Uansett, lykke til videre tonemor !

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:28   #35
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: jeg hadde gått på den i 10 uker

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg tror du må lete etter andre årsaker til tungsinnet ditt. Legen bør kunne hjelpe deg å finne ut om det er noe fysisk galt, og/eller henvise til psykiater.

For meg så utløser denne kuren også endel psykiske utfordringer. Jeg har mange kilo for mye og det at jeg nå endelig tar tak i dette problemet har blant annet ført til:
- skam for at jeg har latt meg selv forfalle slik
- sorg over en barndom som er delvis årsak til vekta mi. masse issues som må bearbeides
- usikkerhet på hvordan livet som tynn vil bli

Og masse annet, men vil ikke brette ut hele livet mitt heller.
Poenget mitt var nok mere at en slankeprossess også setter igang en rekke andre mekanismer i kroppen i tillegg til selve vektnedgangen. Så jeg vil tro at det er andre årsaker enn ketogent kosthold som har gitt hovedinnlegger en mild depresjon.
Men det er bare spekulasjoner basert på egen erfaring.

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:52   #36
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

hei jeg går på friskvernklinikken.i en overvektsgruppe d.v.s at vi er 10 stk i en gruppe og blir fulgt opp av psykiater,fysioterapeut(trening) og ernærinsfysilog. ernæringsfysiologen som da har jobbet med overvekt endel år, vil ha oss på lavkarbo kost ikke ketose, det bruker hun kun på de som ikke går ned i vekt med annet.karbohydrater og fett sammen er det jeg har lært der at ikke er bra.
har tatt meg laaang tid altså 3 mnd å komme meg dit jeg er nå og klare og kutte sååå mye ned på karbene..
og greteroedes opplegg har også ernæringsfysiloger med seg ..så er enig der at de lærer det de lærer på skolen som basis og går ekstra i dybdene enten på lavt fett...eller lavkarbo.
protein er de enige i begge to og er man på lavkarbo ikke ketose skal man jo også være obs på og spise sundt fett.

hmm lurer på om dette ble bare rot..

maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:28   #37
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Sitat:
"Forskning viser at mangel på fett over lengre tid kan føre til depresjoner."
Ja men den beskrivelsen passer vel bedre på studiet ditt.

Sitat:
Du blir nok litt ufrivillig morsom når du refererer til utdannelsen din samtidig som du serverer svada.

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Det er utsagnene over jeg mener. Dette var første posten til vedkommende på forumet, og så skal man være nødt å ta i mot slikt? De aller fleste stilte saklige spørsmål om dokumentasjon på påstanden, men kommentarene over er utelukkende negative personkarakteristikker.

Så godt at du reagerte på språkføringen. Veldig enig med deg, dette er ikke et forum verdig! Håper ikke det skemmer bort flere fra å delta diskusjoner..

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:30   #38
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Synsning eller ei... synes man skal behandle alle med respekt.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 12:58   #39
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ingen kaster seg over noen her, men det kan faktisk være farlig når noen har misforstått veldig og /eller feilinformerer grovt!

Det er viktig å ikke bare slenge ut påstander, man skal passe seg for å være skråsikker uten å kunne henvise til pålitelige kilder! Eller poengtere at dette er noe man selv tror eller har opplevd!

Vi skal kunne diskutere det meste her, men da må man kunne stole på at de faktaene som presentere er akkurat det, fakta, og ikke synsing!

Takk! Lavkarbokosthold i alle varianter blir angrepet av ”utdannede” personer. Professorer, leger, forskere, ernæringsfysiologer, fysioterapeuter og you-name-it. Det de ofte har til felles er at de fremhever sin utdannelse/tittel for å underbygge sine påstander. De setter seg med andre ord i en posisjon ett hakk høyere enn dem de diskuterer med. ”Jeg-vet-best-fordi-jeg-er-utdannet”. Dette er en form for hersketeknikk som er mye utbredt. Det må være lov å si ifra når man blir servert udokumentert svada.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 13:23   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Jeg har levd lavkarbo i rundt 10 år, og det jeg har registrert hos meg selv er at om jeg har perioder jeg føler meg skikkelig nedfor viser det seg alltid at jeg har slurvet med å ta kosttilskudd i en periode forut for dette.

Jeg tenker derfor at det kan være mangel på vitaminer/mineraler som kan føre til nedstemthet snarere enn mangel på karbohydrater (eller fett, for den saks skyld)

Enig! Jeg var i en periode veldig lite engasjert i ting rundt meg, og så mørkt på livet genrellt. Noen vil nok kunne klasifisere det som deprimert, eller veldig tungsindig. I tillegg var jeg mye svimmel i den perioden. Så jeg fikk sjekket blodprøvene mine om jeg kunne mangle jern e.l. Det viste seg at jeg trengte tilskudd av Folat. Etter jeg begynte med det endret hele mitt syn på verden, og ikke minst mitt energinivå seg på et par dager! Så det kan være lurt å få tatt en full blod-prøve sjekk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 13:24   #41
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Takk for at dere deler erfaringene deres!

-det setter jeg virkelig stor pris på!

Jeg skal så smått prøve igjen, da jeg trivdes godt med å gå ned i vekt (og fremdeles har litt i overkant av 10kg igjen til matchvekt. Og ser at jeg nok må bli flinkere med vitaminene, har sløvet litt der. Og har alltid slitt med å få i meg nok fett i kurene (gikk på Eat før), så der har jeg to ting å jobbe ut fra. Legen min sa at jeg burde vente med videre slanking til jeg er "ovenpå" psykisk igjen, men når en er overvektig, vil jo nettopp slanking være med på å komme seg "ovenpå"! Synd det ikke finnes en light-versjon av ketolyse, enter er du i ketose, eller så er du ikke det..

Takk og bukker igjen!

__________________


tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:30   #42
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Takk for at dere deler erfaringene deres!

Opprinnelig lagt inn av tonemor, her.

Synd det ikke finnes en light-versjon av ketolyse, enter er du i ketose, eller så er du ikke det..

Lightversjonen er lavkarbo Mange som har god vektnedgang på et slikt kosthold hvor man ikke er i ketose

Lykke til!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:08   #43
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Hei.
Tenkte jeg skulle dele litt kunskap og erfaring med deg.
I ketose eller ved bruk av ketogen diett produserer kroppen mer GABA. Det er dette som gjør at epeleptikere kan dra nytte av en ketogen diett. Det demper "raske nerveimpulser" i hjernen som bidrar til evt anfall.

Nå er ikke jeg noen mester på eplepsi, men jeg kan noe om mangel på impulskontoll. Lave verdier av GABA kan bidra til mania. Derfor foreskrives det bla antiepeleptiske medesiner til folk med bi-polar lidelse, iom at dette stoffet (GABA) er å finne i slike medesiner og demper bla dårlig impulskontroll.
Derimot kan for høye nivåer av GABA føre til at nerveimpulsene blir "for dempet", noe som kan føre til til at en kan opplever å kjenne seg påvirket av beroligende. Nå har jeg lest at for høye nivåer av GABA kan føre til angst. (jeg tror at slike høye nivåer stortsett kun kan forekomme ved kunstig inntak av GABA).
Nå inneholder en ketogen diett for barn med eplepsi 3/4 med fett og 1/4 karb og protein. Voksne og andre sam har behov for mer protein i forhold til ungå muskeltap kan ligge på 2/3 på fett.

Jeg er ikke noe lege eller annen ekspert men det skader ikke med litt info, og siden mania er det "motsatte" av depresjon så kanskje det var noe info her som kunne kanskje bidra til noe mer klarhet, eller forvirre

Tenkte jeg kunne dele litt med mine selvstudier ang dette. Med ketogen diett har jeg hatt en form for selvmedisinering mot min bi-polare lidelse, som ikke lenger er en lidelse for min del. Den er der men jeg har ikke vært "syk" siden jeg startet på Ketolysekuren for 3 år siden. Har kuttet karber atomatisk siden det i perioder, og har skjønt at "lavkarbo" har vært VIKTIG i forhold til det at jeg IKKE har vært syk, men først etter at jeg sist mnd hørte om GABA i antiepeleptiske medesiner og GABA på ketogen diett at jeg skjønte sammenhengen til at jeg har vært "frisk" siden da. For meg har dietten gitt meg livet tilbake. Jeg kjenner meg for første gang som jeg var når jeg var 14 år, meg selv igjen! Det er en utrolig opplevesle å kjenne nesten som en har våknet opp etter en lang drøm/mareritt, og kan leve og kjenne seg selv. (selv nær familie og venner har gitt den samme tilbakemld).

Jeg håper du finner dine svar og en løsning. Det er veldig viktig med et godt balansert kosthold, trening og "den lille bomst" (H.C. Andersen) for å leve et liv i balanse. Kanskje ikke Ketolyse er det rette for deg, men det betyr ikke at du skal gi opp håpet på vektnedgang ved hjep av overnevnte
Kunskap er makt!

Håper dette ikke ble for "rotete" hihi




Noen kilder:
http://no.wikipedia.org/wiki/GABA
http://www.enotalone.com/article/4118.html
http://www.rikshospitalet.no/ikbView...p_doc_id=44637

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og depresjon? cathrine Fysisk og mental helse 42 23-02-09 07:37
Magnesium mot søvnløshet og depresjon indi Kosttilskudd 1 01-04-08 22:37
Johannesurt mot depresjon mofe Nyheter / media 12 24-03-05 11:46
Om depresjon - Nå kr 69,- i bokklubbene Marianne Bøker om ernæring og helse 0 10-01-05 07:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no