Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I ketose og fullstendig utslitt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-09, 20:06   #1
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

I ketose og fullstendig utslitt

hei, jeg har nå vært i ketose i snart 5 mnd, alt har vært topp har gått bra ned i kilo og helseproblemene jeg hadde har forsvunnet. Så plutselig for et par uker siden begynte jeg å bli mer og mer utslitt. Orker ikke gjøre noen av de tingene som vanligvis ikke var et problem,
ikke jobber jeg mer enn før, nesten ingenting egentlig. blir sliten av de 2 kvartalene fra bussstoppet til barnehagen til guttungen, problemer med å holde meg våken på bussen. klarer ikke sortere tankene mine og ha en skikkelig samtaler med vennene mine, jeg bare roter.
Så da er spørsmålet mitt.... Er det noe som heter å være i ketose for lenge? i så tilfelle, er 5 mnd for lenge?
Jeg tar alle vitaminer og mineraler som jeg skal. Det eneste jeg ikke er så flink til er å få i meg nok proteiner, men det er mye grunnet til at jeg er så sliten at jeg nesten ikke orker røre i cottage cheesen, mye mindre stå å lage middag...
Føler jeg bare klager, men er så frustrert. vil fortsette på dette kostholdet, men er faktisk alene med et barn og klarer ikke være skikkellig tilstedet og alt går som et maskineri når jeg absolutt er nødt til å gjøre noe. Gjør bare det som er absolutt nødvendig og ikke mer..

Håper noen har gode råd/svar til meg...håper absolutt ikke jeg må gi opp når jeg har kommet så langt.. Har jo blitt en livsstil som jeg begynte å elske...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 20:19   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: i ketose og fullstendig utslitt!

Har det litt sånn som deg akkurat no, men meir at eg faktisk merker kvalme, hodepine og svimmelhet. Har nå gått på ketolyse siden mai, men noen korte pauser innimellom. Kan ha en smamenheng med at jeg har vært sjuk også da, men går til lege og sjekker at alt er i orden, har ny time 6.april så den ser eg igrunn litt fram til no. Men eg har av og til hatt sånne dager som dette, slapp og tiltaksløs, men det har gått over.
Vært hos legen og sjekket at alle prøver og slik er bra?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 20:34   #3
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: i ketose og fullstendig utslitt!

hmmm, er litt svimmel og kvalm i perioder. men har alldri følt meg slik jeg gjør nå. Er mer sliten nå enn etter fødselen og jeg ikke hadde sovet på 28 timer...
sjekket verdiene sist for 3 mnd siden. Da var alt i sjønneste orden. har time om 2 uker, så da får jeg ta nye prøver...
Er det alvorlig syk? eller bare noe som har gått?
hmmm syntes dette er vanskelig..

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 20:47   #4
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: i ketose og fullstendig utslitt!

Høres ut til at du kan ha fått deg en skikkelig farang du stakars
Der der hørtes ikke så bra ut.
Det er ikke så sikkert at kuren har skylda, men andre årsaker.

Jeg ville ha bestillt meg en legetime hadde jeg vært deg, hvis ikke det bedrer seg fort..
Kroppen har vi bare en av vet du... og den må vi nesten passe godt på

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 21:06   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: i ketose og fullstendig utslitt!

Opprinnelig lagt inn av deniz, her.

hmmm, er litt svimmel og kvalm i perioder. men har alldri følt meg slik jeg gjør nå. Er mer sliten nå enn etter fødselen og jeg ikke hadde sovet på 28 timer...
sjekket verdiene sist for 3 mnd siden. Da var alt i sjønneste orden. har time om 2 uker, så da får jeg ta nye prøver...
Er det alvorlig syk? eller bare noe som har gått?
hmmm syntes dette er vanskelig..

Neida er nok bare noe som har gått tenker eg, men mulig eg må bestille meg en time hos legen før 6.april hvis det ikke blir bedre.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 22:43   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose og fullstendig utslitt!

Har du tatt en graviditetstest?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 23:37   #7
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: I ketose og fullstendig utslitt!

bellabo : ja føler jeg er ganske nerme og møte veggen nå..., har jo den timen om 2 uker så prøver jeg holde ut til da.. men ringer å får en før om jeg ikke ser noe bedring, eller om jeg blir verre.. Håper nesten det er noe annt så jeg ikke trenger ut av ketosen..

megvel : er nok ikke nødvendig, singel mor og har ikke tid til å date, så da måtte jeg vært hmmm, langt over svangerskapstidens på vei...hahaha
men ellers hadde det vært en av de første tingene jeg hadde tenkt på...

hmmm, nå er det sent nok til at jeg kan tillate meg selv å gå å sove. Er redd om jeg lar meg selv hvile for mye at det bare skal avle det og gjøre meg enda mer sliten...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:13   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose og fullstendig utslitt!

Hvordan er formen din i dag?

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:04   #9
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: I ketose og fullstendig utslitt!

hei har vært helt ute av stand til å holde meg våken om kveldene, så har ikke fått svart. fant ut jeg hadde anemi. dvs svært lite jern. så får håpe at når jeg har fått i meg det jeg trenger av det at jg skal være tilbake for fullt...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:40   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose og fullstendig utslitt!

Fikk du sjekket b-vitamin verdiene også?
B12 er viktig for å ta opp jern. Og er det lavt er livet vanskelig...zzzz

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 14:24   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose og fullstendig utslitt!

b vitaminer og jernlagr ja! GHåper du blir bedre. Har du prøvd Floradix (flytende) med litt c vitamin til funker det på meg!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslitt Donna Fysisk og mental helse 1 26-02-09 22:53
Fullstendig panikk Odde Generell diskusjon 1 22-02-09 11:53
NÅ mister jeg motet fullstendig! Sense Ketolysekuren 9 06-07-08 22:40
SHIT! Jeg har bommet fullstendig! SkinnyToBe Ketolysekuren 5 10-01-08 21:39
Fullstendig tom for energi nystolen Spørsmål og svar 11 27-08-07 13:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no