Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Passer Eurodiett for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-09, 10:40   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Passer Eurodiett for meg?

Jeg går ikke ned i vekt, enten jeg følger ketolyse helt eller ikke..
Jeg er møkklei av å slanke meg, men jeg må ned i vekt nå. Jeg får fnatt av å gå rundt med den kroppen her.

Jeg tenker på eurodiett, men er så i tvil. For det første er jeg redd for å ikke være mett, og bli sliten på grunn av det er lite fett. Jeg har tro på smør, og vil leve lchf etterhvert, men det er ikke helt i fedons og eurodiets ånd vil jeg tro..

Jeg lurer også på motivasjonen, når jeg ikke klarer å leve strikt ketolyse engang.

Eurodiett har aldri vært et alternativ før, jeg liker å spise mat. Men nå ser jeg få andre utveier.

Noen med erfaring som vil dele? Er eurodiett levelig? og verdt det?

(Og hva er prisen på maten?)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 11:15   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Og Må man velge et behandlingsprogram, eller går det bra å bestille en time nå, få bestilt mat og bestille eventuelle flere timer selv senere?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:26   #3
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei
Talking

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Noen med erfaring som vil dele? Er eurodiett levelig? og verdt det?
(Og hva er prisen på maten?)

Maten er ganske dyr, du må nok regne med ca. kr. 3.000,- i måneden og det smaker ikke spesielt godt. Men hvis du klarer å holde deg til kun produktene så går du fort ned i vekt. Men det er beintøft å kun holde seg til produktene. Hodepine den første tiden er også normalt, abstinenser etter karbo.
Men det er jo verdt det når du ser kiloene renner av. Jeg har hatt en pause nå og er klar for ny runde - må bare ha av de siste kiloene før sommeren - det hadde vært deilig Har prøvd det meste og dette er til nå det mest effektive, men for oss som er glad i mat er det vanskelig, men det er jo bare for en periode og man skal jo ikke leve med det senere når man er i mål.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:01   #4
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Hei!
Min erfaring med ED er at du går lite sulten. Jeg er i utgangspunktet en person som ikke er flink til å følge kurer....Skal alltid rote det til litt... Men denne dietten har jeg greid å følge i 2 mnd nå, og gått ned 12 kg. Etter de 3 første dagene, hvor man er sulten og synes maten smaker pyton, går det greit. Gi produktene flere sjanser, ha masse krydder, og spis evnt. bare de du liker hvis noe absolutt ikke faller i smak. Jeg greier ikke suppene, men ellers smaker det ok.
Jeg har fått masse energi på ED, slik at jeg orker å trimme, på andre kurer har jeg vært slapp og deprimert. Du skal ha i deg nok fett i form av oliven eller raps olje.

Produktene er forholdsvis dyre ja, men du behøver ikke kjøpe mye mat ved siden av, og hvis du greier å gjennomføre er det i høyeste grad verdt pengene.
Men du må jo selvfølgelig ha motivasjon for å komme igang med dette.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:03   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Ja, jeg tror jeg skal kunne leve på det så lenge jeg går ned i vekt.
Jeg tenkte også på at jeg måtte ha time i oslo, men ser det er andre kontoret i nærheten av meg, som jeg håper kanskje er litt billigere.
Skal ringe og høre på pris for time og sånt.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:26   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Mener det er noen som går til vanlig lege som er innunder fedon, og bare betaler vanlig legetime. 200 kr lissom. Uten om den første konsultasjonen da... den tror jeg man må ha på liendbergklinikk.

syns legetimene er ALT for dyre....

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 17:16   #7
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Jeg vet ingenting om timepriser og sånt i Norge, bor i belgia. Her går jeg til vanlig lege som er godkjent for ed, og betaler pris som for en vanlig legetime. Tar blodprøver og sånt der.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 17:31   #8
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Jeg har brukt ED nå i 10 dager og det går forbausende bra.
Var veldig sulten og hadde hodepine de 3-4 første dagene men nå går det fint.
Jeg begynnte rett på fase 2 så jeg spiser middag i tillegg til 4 ED produkter daglig.
Jeg veier meg ikke men ser og kjenner på klærene at mye har skjedd.
jeg har vært hos Fedon og ja det koster skjorta men jeg føler at det er verdt det,han tar deg veldig seriøst og forklarer veldig bra hva han synes skal til.
Ser at jeg nok kommer til å ligge på 4000,-i mnd for ED mat og alt er IKKE like godt nei.Man må jo være motivert.
Mitt mål er å leve på Fedon mat testen av livet,orker ikke å være tjukk lenger.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 08:13   #9
sjokoholic
Juniormedlem
 
sjokoholic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Vestby
Alder: 52
Innlegg: 21
sjokoholic er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Jeg går hos en lege i Drøbak og betaler kr. 350,- pr. time. Den første gangen var vel litt dyrere siden da måtte jeg også ta blodprøve. Du kan bare ringe Fedon Lindberg klinikken og spørre hvilken lege som er nærmest der du bor.

__________________


sjokoholic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:33   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Takk for svar alle sammen
Jeg fant en lege i nærheten av meg nå, og ringte dit nå. Fikk time i morgen allerede, og timen koster 650 kroner..... Men, det blir verdt det.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 20:07   #11
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Hei! Lykke til på legetime! Det er dyrt hos legen ja! Jeg går ikke så mye til legen, men går en gang i måneden til diabetes- sykepl, som er på samme klinikken. Det koster mellom 500 og 600 kr. Kommer an på om jeg skal ta blodprøver eller ikke.
Inne på forumet her finner du en kjøp-/ salgstråd, der kan du sikkert få kjøpt ED- produkter mye billigere, men det kan være lurt å finne ut hva du liker før du bestiller der.Jeg bestiller nå( fra Oslo) bare det jeg vet jeg klarer å spise. Jeg har selv lagt ut produkter på den tråden jeg nevnte, noe er solgt/ byttet bort, noe ikke.
Det er kjipt i begynnelsen av kuren, men så fort du ser at du går ned i vekt, kommer motivasjonen for fullt!! Så ikke gi opp etter 3 dager, da er det verste over! Jeg har over 40 kg. å få bort,15 kg.er borte på de 2 månedene jeg har holdt på, men jeg har langt igjen før målet er nådd..........TA EN DAG AV GANGEN......... er mottoet mitt!! Se på det som en investering i bedre helse! LYKKE TIL!
Hilsen Siren

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 21:28   #12
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

hei.. jeg gikk på eurodiett for et par år siden..gikk fint ned i vekt, men var sulten, og hadde veldig løs mage.. dvs, turte ikke fjerte en gang...da ble det raskt truseskift...
likte ikke shakene, og ommelettene ver helt grusomt.. brekker meg når jeg tenker på det... så jeg klarte det ikke...
Jeg går til fastlegen min som driver med både eurodiett og ketogen kost så jeg valgte å prøve ketogen kost i stedet denne gangen og er suuuuper fornøyd... her kan jeg tillate meg opp til 40 kh pr dag men moderat med fett i forhold til du kan på ketolyse... måtte bare betale vanlig egenandel jeg...var vell 180 eller noe...lykke til

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 08:27   #13
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Tror nok jeg går over til ketogen kost etter hvert, men nå trenger jeg et skikkelig boost. Er det lurt å faste til timen, mon tro? De tar vel blodprøver?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 19:14   #14
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Tror nok jeg går over til ketogen kost etter hvert, men nå trenger jeg et skikkelig boost. Er det lurt å faste til timen, mon tro? De tar vel blodprøver?

Hei!
Du bør nok faste til legetimen, ihvertfall om de skal ta blodprøver! Men du kan drikke så mye vann du vil!

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 20:22   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Jeg fastet, og de fikk tatt alle prøvene sine (minst 8 glass!)
1200 ble det totalt, for en dobbeltime og blodprøver.. også veide jeg meg. over 40 prosent kroppsfett, gitt....
Jaja..
Nå blir jeg sittende og vente i en uke, til jeg får go eller ikke..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 08:56   #16
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Lykke til, Areola. Håper du får en pang-start!!! Det motiverer veldig. Jeg gikk ned tre-fire kilo første uka, og da får man motivasjon til å holde ut.

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:47   #17
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

jeg tror du gjør det rette om du føler eurodiett er riktig for deg... mass lykke til

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 21:22   #18
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Hjertlig tusen takk

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 23:03   #19
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Lykke til Areola - Bare vær sta de første to ukene - kan være du vil slite med hodepine noen dager -det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg gikk bare til fastlegen min - betalte vanlig legetime for det, pluss hva de tar for å ta blodprøve.
Husk å ta vare på alle regningene/kvitteringen for eurodiettproduktene. Ifjor hadde jeg utgifter på tilsammen 15000 kroner. (august til desember). Jeg klarte ikke å holde meg til bare produktene - jeg mptte ha grønnsaker i tillegg. Fant ut av sellerirot med litt pepper i - moset med en grønn dært på toppen ved siden av biffen på lørdagen var kjempegodt.

Min fastlege skrev attest til meg i januar - En bekreftelse at fjorårets utgifter var utgifter til helsefremming og jeg får trekt ifra hele beløpet på skatten min må selvfølgelig legge ved atteste og kvitteringene. Veldig fornøyd med det:-)
Uansett - Tenk positivt og lykke til. Dette klarer du fint

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 22:50   #20
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Tusen takk for tips om skatt, sweet, det skal jeg jammen prøve meg på, når den tid kommer. I dag fikk jeg varene, og jeg har allerede delt de opp i 14 dagsrasjoner, og venter spent på mandag. Det er da jeg begynner, har jeg bestemt. Jeg har gått inn i ketose drøssevis av ganger, så jeg vet hvordan det føles. Ikke at det gjør det noe behageligere

oooh, jeg er så spent!


Og forresten, jeg fikk nytt bestillingsblad med regningen, prisen har gått opp nå, til 135 for de vanlige pakkene! Det kommer i tilegg 3 nye varer om noen ikke visste det. fransk potetstuing, coscos og risotto. (synes det kanskje blir litt feil da, på en ketogen og videre lavkarbodiett...)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 02-04-09, 23:04   #21
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Passer Eurodiett for meg?

Ække mye ris eller poteter i de posene der, så jeg tror ikke du skal bekymre deg for karbene.....Har smakt potetmosen og risottoen her i Belgia.Ikke noe for meg, men prøv deg fram med mye krydder og grønnsaker. Jeg gav opp litt lett og spiste bare vegetarianerburger på fase 1. Den er KJEMPEGOD! Vet ikke om den selges i Norge?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Passer ikke inn Jollers Generell diskusjon 45 28-02-08 20:51
Passer Ketolyse for meg? michij Ketolysekuren 13 20-11-07 22:25
Dikt som passer til brudepar Gladimat Generell diskusjon 20 24-04-07 12:21
Hva slags kur passer best? Feline Spørsmål og svar 11 02-02-06 10:17
Hva passer best? guro Trening 1 14-08-05 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no