Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysen ad undas ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-09, 10:57   #1
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Ketolysen ad undas ...

Nå trenger jeg virkelig hjelp her folkens..
Har ramlet helt av lasset..
Det gikk kjempebra i flere måneder og jeg var fornøyd som bare det
Men så..røyk jeg på en brødskive..som ble til noen øl...Som igjen gjorde at jeg ble fysen på sjokolade osv...osv.. Reine karbohelvete..

Nå har det sklidd helt ut her..og jeg føler meg skikkelig dvask og fæl..
Noen som har noen råd om hvordan man kan komme seg tilbake i sporet igjen..
Flere som har ramlet av lasset her...men kommet seg tilbake i den gode tralten igjen, selv etter noen måneder i Karboland?

Råd mottas med stor takk

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:17   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ketolysen ad undas...

Innse at spist er spist og gjort er gjort, og jo raskere du kommer deg over på riktig mat igjen - jo raskere forsvinner suget. Så lett, og så vanskelig på samme tid.

Jeg merker det er kjipt å ødelegge den gode trenden jeg var inne i, og at det nesten er på grensen til litt flaut - spesielt siden jeg har vektgrafen min fritt ute her til spott og spe. Men jeg prøver å være ærlig med meg selv og huske på at jeg gjør det her for min egen skyld, og det faktum at jeg blir jevnt over friskere for hver dag jeg unngår karbohydratene.

Masse lykke til

edit: jeg var bare en uke i Karboland, men kjenner meg igjen i beskrivelsen din

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:19   #3
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Ketolysen ad undas...

Hehe, jeg kjenner meg igjen, gitt! Jeg er nok en av dem her inne som har falt av lasset flest ganger, huff! Det er ikke så mange gode råd å gi, men etter noen uker på karbokjøret så pleier jeg å bli så forbannet på meg selv at jeg klarer å skjerpe meg igjen, og da er det ikke mer enn et par dager på lavkarbo, så pleier jeg å føle meg mye bedre, og da blir jeg motivert til å fortsette videre. (men desverre for meg så pleier jeg å sprekke med jevne mellomrom, så vekta mi går opp 2 kilo, ned 2 kilo, opp 2 kilo, ned 2 kilo....osv.....jeg kommer jo aldri i mål!)
Ja, eh, jeg hadde visst ikke så mange gode råd til deg Men jeg sender deg en medfølende tanke, iallefall

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 07:03   #4
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas...

Takk for mange gode tips og råd folkens
Det beste er vel bare å sette seg opp på hesten igjen
Det er bare så kjipt at man skal spolere sin egen innsats når det synes å gå så bra..helt ubegripelig..

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 07:20   #5
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Ketolysen ad undas...

Livet går opp og ned, men å gi opp er det dummeste man kan gjøre.

Jeg misberegnet mat fullstendig i går og matlei som jeg er, endte det med at jeg spiste både is og kjeks. Gjort er gjort og spist er spist, men jeg har iallefall vært tilbake til gode vaner i dag. Det er det viktigste.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 20:05   #6
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Ketolysen ad undas...

Vet akkurat hva du snakker om det jeg har gjort det samme... usj usj! Har vært inne i en dårlig periode som har fått meg til å gå på en skikkelig høykarbosmell - og nå MÅ jeg tilbake til himmelrik igjen.

Jeg sliter fælt, føler meg oppblåst, dvask og helt jævlig! Å starte julebordsesongen slik er ikke ønskelig, derfor har jeg i dag bakt ooopsierolls og satser på å være back again fra og med i morgen. Jeg har bare meg selv og takke, jeg vet det, men men... som du sier, det er bare å sette seg oppå hesteryggen igjen.

Hold meg gjerne oppdatert, så kan vi forsøke å motivere hverandre tilbake til det gode liv. Lykke til!

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:03   #7
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Ja holdt på å si: så hyggelig at det er flere som sliter..
Men det er jo kanskje ikke så hyggelig..
Men det er bra at vi er flere i samme båt som kan støtte og bakke opp hverandre
Vi kan jo utveksle litt råd og tips underveis, veldig glad for det. Særlig nå som julen nærmer seg..

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 09:59   #8
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Jeg er absolutt i samme båt for tida

Skriver mer senere.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 10:43   #9
CharlieMoe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 1
CharlieMoe er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Jeg har siden midten av 90 tallet kjørt lavkarbo kosthold for å holde vekten under kontroll. Kom i kontakt med denne ideen igjennom treningsmiljøet. Har trent vekter uten stans siden 1991. Er i god form, men har i utgangspunktet lett for å legge på meg både muskler og fett.

Jeg har bestandig en dag i uken hvor jeg spiser hva jeg vil. Resultatet av dette er at jeg nok ikke har samme vektreduksjon som de som har ett konsekvent lavkarbo kosthold, men jeg sprekker heller ikke. Det tar 1-3 dager å komme i ketolyse, men det virker som denne overgangen går raskere etterhvert som kroppen blir vant til denne svingningen. Begynte på lavkarbo igjen for ca. 2 måneder siden og har gått ned 8kg med denne metoden. Det er aldri noe problem å håndtere karbosug, fordi jeg vet at det toppen er 6 dager til neste "spis hva du vil" dag.

For de som synes det er vrient å takle søtsug\karbosug så kan dette være en metode.

Mvh Jarle

CharlieMoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen \ Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 11:54   #10
TanteGrusom79
Nytt Medlem
 
TanteGrusom79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
TanteGrusom79 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Jeg har samme erfaring som Jarle skriver her. Jeg har nok ikke like stort vekttap, men det er helt nødvendig for meg om jeg ikke skal sprekke. Jeg har dessuten et vekttap på +/- 1 kilo i uka som for meg er helt akseptabelt, og som også avhenger av hvor mye jeg har trent. Når det er sagt tar jeg ikke helt av på spisedagen, men spiser "normal" mat som jeg normalt ikke kan spise. Denne dagen er også planlagt så jeg kan legge den på en dag jeg feks er invitert bort. Da går det faktisk an å kose seg uten å takke nei til alt mulig. Etter en slik karbodag føler jeg meg dessuten helt jævlig, og det i seg selv er motivasjon nok for å fortsette dietten de neste 6 dagene. Dagen derpå sørger jeg for å spise en fettrik frokost, ekstrem lavkarbo og har en god treningsøkt. Da er jeg som oftest i ketose igjen på kvelden.

Forøvrig kjører ikke jeg et helt nazi-ketolyse opplegg. Jeg spiser noe mer karber, men da hovedsakelig fra grønnsaker og jeg er mer selektiv på fettkildene. Jeg får meg bare ikke til å proppe i meg bacon o.l.

At du nå føler deg dvask og fæl er bare et tegn på hvor godt kroppen din har hatt det på diett. Det i seg selv burde kanskje være motivasjon nok om du tenker litt på det! Lykke til med å komme deg opp på hesten igjen

__________________

TanteGrusom79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:29   #11
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Herlige tips og råd her, folkens!
Da håper jeg at jeg og kan legge inn en "kosedag" en gang i uka..
Min svakhet er øl...Og det er jo ofte man får lyst på det i helgen.. Og det er ikke så mange utesteder som selger lavkarbo-øl
Har ikke behov for å proppe i meg så mye annet usunt, da jeg spiser vegetarisk.
Men øllen min..Den skal jeg ha!

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:33   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysen ad undas ...

Opprinnelig lagt inn av Maggen, her.

Men øllen min..Den skal jeg ha!

Ikke for å være kjip, men øl er nok det aller værste man kan skeie ut med. Det er en av de få tingene som påvirker blodsukkeret mer enn rent sukker

Og når det gjelder skeie ut dager generellt. Det er tydeligvis noen som er heldige med å benytte det. Andre ikke. Jeg kan ikke gjøre på den måten, da kroppen min bruker en uke bare på å bli kvitt vannet etter en utskeiing. Det tar som regel fettforbrenninga 2-3-4 uker å komme ordentlig i gang, og det vi si at slike dager gjør (for de fleste av oss) at forbrenninga aldri kommer ordentlig i gang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:40   #13
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolysen ad undas ...

Bruker minst to uker på å komme igang med forbrenningen, jeg også. Og det gidder jeg ikke, har prøvd bare en gang, og vet at det må bli lenge til neste gang. Antagelig i et bryllup i januar. Ikke "optimalt lenge til", men kan ikke godt be dem gifte seg senere Er nok av de som må holde seg på "den smale sti" til jeg er nede i den vekten jeg vil ha, så får jeg heller eksperimentere litt da, når målet ikke er SÅ himla langt unna.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:46   #14
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Ja øl er sikkert det aller verste man kan tylle i seg.. Men et liv uten øl vil være helt uaktuellt for meg...
Er ikke så begeistret for vin og andre drikker..
Får bare prøve å begrense inntaket... prøve.....

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:04   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysen ad undas ...

Opprinnelig lagt inn av Maggen, her.

Men et liv uten øl vil være helt uaktuellt for meg...

Det blir jo, som med alt annet i livet, et spørsmål om hva som betyr mest.
Det dreier seg jo hovedsaklig om en kort periode hvor man ønsker å redusere vekta. Når man stabiliserer seg på en vekt så kan man jo drikke det en gang i mellom.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:18   #16
Maggen
Medlem
 
Maggen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 97
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Ja ikke sant
Får vel bare prøve seg litt frem da.. Hvis vekttapet stopper helt opp så får man bare kutte øllingen..

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:26   #17
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysen ad undas ...

Det er bare 1 karb i Aas LITE øl, ikke akuratt å sprekke og ødelegge ved å ta et par av dem innimellom

__________________
Gry Helen





gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:08   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysen ad undas ...

Opprinnelig lagt inn av gryhelen, her.

Det er bare 1 karb i Aas LITE øl, ikke akuratt å sprekke og ødelegge ved å ta et par av dem innimellom

En karb pr flaske eller mer som 1 karb pr dl?
En karb pr dl er jo 5 pr halvliter.......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:08   #19
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysen ad undas...

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

(men desverre for meg så pleier jeg å sprekke med jevne mellomrom, så vekta mi går opp 2 kilo, ned 2 kilo, opp 2 kilo, ned 2 kilo....osv.....jeg kommer jo aldri i mål!)

DET hørtes kjent ut

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om å avslutte ketolysen ... Megvel Spørsmål og svar 3 19-02-08 21:53
Pause fra ketolysen? terry Lavkarbo generelt 3 15-01-08 13:24
Dette med forsinkelse inn/ut av ketolysen-opp med hånda de som først er straffa nå? Megvel Lavkarbo generelt 1 28-12-07 13:04
Er det ketolysen som gjør at jeg mister hår? tullann Ketolysekuren 18 18-08-07 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no