Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Ganske så brukbare kokoskuler

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-10, 17:33   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Ganske så brukbare kokoskuler

Så en diskusjon om kokkoskuler her inne for noen dager siden, og tenkte jeg skulle prøve å lage noen. Jeg synes selv at de ble veldig gode (kanskje litt i søteste laget selvom jeg ikke tilsatte noe søtning i det hele tatt), men fysj så kvalm man blir etterhvert a!

1 plate mørk sukkerfri sjokolade fra sukkerfritt
1 plate mørk sukkerfri sjokolade (fra Sverige, husker ikke merket, men veide 85g og hadde mellom 4-5 karber per 100)
75 g kokkosmasse
ca 1/6 av en delphiafett-pakke
60 g ketolyse bakemix.

Evt kokkos til pynt

Jeg smeltet sjokoladen med delphiafettet, tilsatte det tørre, og lagde kuler så det sang etter. Først prøvde jeg med bare kokkos (uten bakemixen) og kun sjokoladen fra sukkerfritt. Da ble det altfor mye kokkos. Liksom kokkos med sjokosaus. Derfor smeltet jeg i den andre sjokoladen også, og fremdeles var dte på en måte for mye kokkos. Det var ikke så godt å tygge. Derfor blandet jeg i bakemixen, for å få i noe mer masse som ikke var kokkos. Da smakte det godt. De fleste rullet jeg i kokkos, mens resten helte jeg ut på en plate, la det i kjøleskapet i en time til det var kaldt. Har delt opp i passe ruter nå, og de er deilige og litt myke inni. Jeg tror de hadde blitt enda litt mykere hadde jeg tilsatt mer delphiafett så det skal jeg gjøre neste gang. Det ble også veldig søtt, ¨hjalp litt når jeg tilsatte bakemixen, men bare litt

Jeg klarte kun 3 kuler før det sa stopp, dette var MEKTIG! Men da orker man jo ikke så mye per gang

Jeg regnet på det og kom fram til 17,8 karber, slettes ikke ille, for det ble en god del.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:30   #2
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Det var jeg som etterlyste disse.

Takk for at du la ut denne oppskriften!!!
Dette SKAL lages til Jul!!!!!

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:32   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

De sukkerfrittsjokoladener er EKSTREMT søte! Jeg tror jeg heller ville gått for en skikkelig mørk sjokolade for å få de mindre kvalmende.
Nå er du på ketolyse, men jeg husker jeg lagde kokoskuler en gang i tiden med store havgryn. Har også laget de med soyaflokker. De ble gode, og akkurat passe mektige.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:35   #4
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Jepp jeg skal prøve å lage de med 75% mørk sjokolade.
Ikke noen med kunstig "sukker".

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:47   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

De sukkerfrittsjokoladener er EKSTREMT søte! Jeg tror jeg heller ville gått for en skikkelig mørk sjokolade for å få de mindre kvalmende.
Nå er du på ketolyse, men jeg husker jeg lagde kokoskuler en gang i tiden med store havgryn. Har også laget de med soyaflokker. De ble gode, og akkurat passe mektige.

Har ikke noen oppskrift på de tilfeldigvis?? Dette høres veeeeldig ut som noen barndomsminner!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:51   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Denne var det vel jeg prøvde en gang i tiden, med det veldig politisk ukorrekte navnet, men det var det vi kalte de også da vi var små . De er gode! Men ser det er bakekakao i stedet for sjokolade, og det kan kanskje funke bedre, da har man uansett selv styringa på søtning . Og de blir nok mye bedre med vanilje og kaffe/espresso!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:22   #7
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Det er sånne kokkoskuler jeg har hatt lyst til å lage også! De ble veldig søte, så neste gang skal jeg lage med mørsk sjokolade (evt en av hver) og mer delphiafett så de blir enda mykere. Skal også prøve med mindre kokkos og mer bakemix i kulene, tror de blir bedre da

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:47   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå er du på ketolyse, men jeg husker jeg lagde kokoskuler en gang i tiden med store havgryn. Har også laget de med soyaflokker. De ble gode, og akkurat passe mektige.

Vil det funke med kruskakli tro? Jeg må prøve litt i helga kjenner jeg!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:54   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vil det funke med kruskakli tro? Jeg må prøve litt i helga kjenner jeg!

Prøv!
Jeg er stort sett for lat til å gidde å lage godteri, haha. Sånn sett er det en kontraindikasjon på at latskap er roten til alt ondt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:55   #10
lillamumi
Medlem
 
lillamumi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: på landet
Alder: 48
Innlegg: 73
lillamumi er på en erverdig vei

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Hvordan vil DISSE kule komme ut da??
Syns de så gode ut, og noe jeg kunne laget til jul

__________________
lillamumi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:58   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Opprinnelig lagt inn av lillamumi, her.

Hvordan vil DISSE kule komme ut da??
Syns de så gode ut, og noe jeg kunne laget til jul

Disse skal også prøves i helga! Må vel bli nærmest som en slags kokosmakroner med sjokolade?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:44   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ganske så brukbare kokoskuler

Opprinnelig lagt inn av lillamumi, her.

Hvordan vil DISSE kule komme ut da??
Syns de så gode ut, og noe jeg kunne laget til jul

Da har jeg prøvd dem. Veldig lette å lage, jeg brukte mørk kokesjokolade (70%) kakao og synes de ble gode, men noen vil nok synes de er for lite søte, det går jo an å ha i en eller annen form for søtning. Jeg brukte muffinsformer og hadde 1 ss i hver form, det ble 20 topper. Det vil si ca. 2,15 g kh pr. stk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vet om en oppskrift på kokoskuler? Nakkinekki Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-09-10 11:33
Ny her og ganske fortvilet... mokki Spørsmål og svar 13 26-03-06 16:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no