Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-slankeren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-10, 18:07   #176
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Velkommen til de nye og lykke til

*NuNu* Fordelen med å begynne med trening nå er at du forbrenner mer fett, også når du ikke trener. Musklene veier mer enn fett, så du kan oppleve å stagnere eller gå litt opp, men det er bare positiv vektøkning. Derfor anbefales det å måle seg i tillegg til veiing. Slik kan du se at kroppen minker selv om kiloene står stille. I tillegg er det enkelt å si nå at du skal begynne en vakker dag.. Bedre å få inn en god vane allerede nå

Jeg veide meg i dag, etter 15 dager på ketolyse. Ned 6 kg! Superfornøyd med det, ja! Så da blir det *superstolt-av-meg-selv-stoff-shopping* på lørdag

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 01:06   #177
Perunille
Juniormedlem
 
Perunille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 16
Perunille er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Gratulerer, BAB med flott nedgang
For ikke å snakke om deg, dumidalia: ned 6 kg på 2 uker!!!
IMPONERENDE

I moprgen lørdag kommer min første store utfordring...skal på fest!
men har funnet meg vin med lite karber, og satser på å ikke spise noe på festen...heller spise litt når jeg kommer hjem igjen.
Håper jeg klarer det
Er veldig spent på om jeg tåler alkoholen like bra som jeg pleier eller om jeg blir drita eller dårlig/fyllesyk
Rapport følger på søndag

Angående trening, så vil jeg anbefale å trene litt i hvert fall.
Om ikke annet gå en tur hver dag i litt tempo.
Jeg trener 5-6 dager i uken og merker det godt på buksa at den blir romsligere, selv om vekten ikke viser så stor nedgang.
Veldig lurt å måle centimeter!!
Og som dumidalia sier, lurt å få inn gode vaner med en gang, mens man er motivert til å gå ned i vekt
Man får jo uansett igjen for det.
Begynn i det små, alt hjelper

Ha en superfin helg alle sammen

__________________
Perunille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 10:25   #178
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Nakkinekki, her.

Er i ketose, men går lite eller ingenting ned i vekt.....

Trener 6 av 7 dager i uka. (Totalt 1615 min. i sept.)
Kjenner jo at jeg er blitt mye fastere i fisken, men vil gå ned i vekt også!!!!

Får vel bare smøre meg med tålmodighet.


Idag viste endelig vekten et nytt tall som jeg ikke har sett på en stund.

Veier nå 66,5 kg.
Har gått ned totalt 2,5 kg på 2 uker i ketose.

Så det virker som jeg endelig forbrenner mere fett enn nydannelse av muskler når jeg trener. Her skal det fortsettes å trene masse.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 13:24   #179
*Thilie*
Juniormedlem
 
*Thilie* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 15
*Thilie* er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Nakkinekki, her.

Idag viste endelig vekten et nytt tall som jeg ikke har sett på en stund.

Veier nå 66,5 kg.
Har gått ned totalt 2,5 kg på 2 uker i ketose.

Så det virker som jeg endelig forbrenner mere fett enn nydannelse av muskler når jeg trener. Her skal det fortsettes å trene masse.

Så artig. Det er morsomt når det går nedover.

Jeg har begynt å trene nå, er i så utrolig dårlig form at jeg håper forbrenningen er større enn muskelbyggingen en god stund.

__________________
i november.
*Thilie* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 15:45   #180
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Æsj... Jeg sa jeg ikke skulle veie meg mellom mine to konsultasjoner hos Sofie Hexeberg, men i går kjøpte jeg badevekt igjen og veide meg i morges. Etter 2,5 uker på streng ketogen kost har vekta faktisk ikke rikket seg. Helt sprøtt, blei forbanna og irritert og litt snurt...

Jeg har 50 kg for mye og litt å ta av. Venter ikke mensen, har nettopp hatt. Drikker ikke lettbrus, bruker ikke brøderstatninger eller barer og får karbene fra grønnsaker, i snitt 10-15 per døgn. Fettprosenten i kosten min ligger på ideelle 75, karbene på 2-3% og resten protein.

Blæ for badevekta

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:14   #181
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: September-slankeren

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Æsj... Jeg sa jeg ikke skulle veie meg mellom mine to konsultasjoner hos Sofie Hexeberg, men i går kjøpte jeg badevekt igjen og veide meg i morges. Etter 2,5 uker på streng ketogen kost har vekta faktisk ikke rikket seg. Helt sprøtt, blei forbanna og irritert og litt snurt...

Jeg har 50 kg for mye og litt å ta av. Venter ikke mensen, har nettopp hatt. Drikker ikke lettbrus, bruker ikke brøderstatninger eller barer og får karbene fra grønnsaker, i snitt 10-15 per døgn. Fettprosenten i kosten min ligger på ideelle 75, karbene på 2-3% og resten protein.

Blæ for badevekta

Hei,
Ikke alle raser ned i vekt, dessverre… selv om det ser sånn ut når man leser her inne. Tenkte jeg bare skulle minne om at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og noen kropper trenger opp til 4 uker før de oppnår optimal forbrenningsmodus. I tillegg vil jeg nevne at sykdom, skader, medisiner etc kan være bremseklosser. Du har sikkert hørt at stress kan være en partystopper og det gjelder ikke bare mentalt stress, jeg sliter bl.a. med kroniske smerter noe som er en stor stressfaktor for kroppen og jeg har heller aldri rast ned i vekt.
Legger ved denne, fin lesning når ting går litt i motbakke:
Dette er IKKE en sjamporeklame!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:21   #182
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Du har helt rett arnakristin - en påminnelse er greit å få stadig vekk når alt ser ut til å gå i oppoverbakke.

Motivasjonen min forsvant ikke med vektresultatet, heldigvis. Til det er jeg altfor skadet av lavkalorikurer. Jeg er overbevist om at denne måten å leve på er optimalt for at jeg skal føle meg så vel som JEG kan. Jeg bare blei litt pissed for jeg ønsker jo å gå ned i vekt også.

Men pytt pytt. Kanskje neste uke

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 09:58   #183
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Jøss.... har denne tråden ramla helt ned til side 3?
Er vi virkelig så inaktive, Septemberfolk? Det virker jo ikke sånn på veietråden

Jaja.... i morra starter den andre "smell-helga" i løpet av kuren min. En liten gjenforeningshelg med gamle studiekamerater fra Edinburgh. Har vært planlagt fra før jeg begynte på kuren, så det får man bare klare.

Skal så klart prøve å spise så riktig som mulig, men med den gjengen der så blir det nok en del fyll og sikkert dertil raske måltider. Må nesten regne med å gå opp litt mer enn jeg slapp unna med på forrige smell. Skal forsøke å holde meg til vin, men en og annen øl er det mulig jeg unner meg.

Gleder meg til turen, men håper vektoppgangen ikke blir for høy. Etter denne smellen er det ingenting liknende planlagt før jeg har planlagt pause i desember, så det får gå sin gang

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 16:39   #184
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Vi får dytte litt på denne da

Du Fjasnissen - mange sier at når de er på storbyturer og sånt, så går de opp mindre enn de tror og frykter. Noen har en teori om at det at man er i mye bevegelse hjelper godt på å forbruke mye av de karbohydratene man måtte få i seg.

Jeg tipper du har lavkarbo litt innunder huden nå. Det gjør at man nok helt sikkert foretar riktigere valg til tross for sprekk - det hjelper selvsagt på om man som du faktisk har gått bra ned på forhånd og ikke har lyst å gi hele opplegget på båten i flere dager

Tror du greier deg helt fint jeg, kos deg uansett om du spiser og drikker slik eller sånn

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 17:33   #185
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Joda.... klart det kan gå bra. Gikk jo bra når jeg var i Nederland, selv om det da var halvannen dag jeg måtte passe på maten, og ikke litt over tre.

Nå skal det også sies at skotter er temmelig fæle på fast-food. Går du på en standard "burger-sjappe" der og bestiller en cheesburger (noe jeg så klart ikke har tenkt til å gjøre) så får du et stykke kjøttdeig med ost på, som de har bakt inn i "batter" (en deigrøre) og frityrstekt. De er også kjent for sin spesialitet "Deep Fried Snickers Bar".

Skal nok klare å styre unna de værste fellene, men ser for meg at valgene kan bli få når man skjener rundt klokka 2 om natta

Og går det opp, så går det sikkert ned igjen etterpå.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:49   #186
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: September-slankeren

Jeg har vært opptatt med å gå ned 9 kilo, så jeg har ikke hatt tid å være aktiv i denne tråden. *fnise uhemmet*

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:04   #187
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Wow.... bra jobba, Nurket

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:29   #188
MaLyng
Juniormedlem
 
MaLyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 35
MaLyng er på en erverdig vei
Smile

Sv: September-slankeren

Sorry folkens! Jeg har vært opptatt med å gå ned 7 kg
Ikke fullt så mye på vel en mnd... men men...likevel. Det går rette veien

__________________


MaLyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:30   #189
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

åssen går det med dere alle ?! har dere mye "sprekk dager" og åssen henter dere dere inn igjen?

jeg synes det er så lett og hive på en ekstra dag jeg, når jeg først har hatt en dag med fritt villt ;p

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:11   #190
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: September-slankeren

Jeg kjører på som om ingenting har skjedd etter en sprekk. Sprekkene mine er stort sett planlagt, og har hitils ikke vært grove, så jeg ser ingen grunn til å "ta en ekstra dag" eller spise annerledes enn jeg ellers ville gjort.

Okay, så var lunch litt vrient i dag. Hadde jo ikke noe i kjøleskapet når jeg kom hjem, og salaten fra Deli De Luca frista ikke så mye.... så jeg juksa bittelitt med en liten Skyr og skinke og ost som jeg rulla sammen.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:41   #191
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

mine sprekker er også bestandig planlagt så sånnsett er det greit.. men jeg tar det nok litt mere ut.. men kjenner det er veldig lett og ta en ekstra dag med sprekk når jeg først er igang på en måte. hehe..

men jeg er veldig fornøyd med nedgangen min da så virker ikke som det gjør no.. nå har jeg hatt pause i 4 dager pga ferietur.. men blir spennende og se om en ukes tid

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:06   #192
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

---------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 19:16.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 21:12   #193
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

så flink..

jeg er helt avhengi av og ha noen sprekker altså.. så lenge jeg har forhonds bestemt meg for når den skal være, så klarer jeg og holde meg unna alt annet frem til den dagen hehe

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:19   #194
Nakkinekki
Medlem
 
Nakkinekki sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Nes i Akershus
Alder: 52
Innlegg: 136
Nakkinekki har en fantastisk aura rundt segNakkinekki har en fantastisk aura rundt seg

Sv: September-slankeren

Har vært forkjølet, så har ikke vært på PC'n noen dager.

Var flink i helga og sprakk ikke.
Var på bursdagselskap, men spiste kun kjøttpålegg og litt grønt+bitte litt kake.

Er fortsatt i Ketose.

Fryseren begynner å bli tom, så må ta en Harrytur til sverige i helgen.

Og ellers så har jeg målt meg rundt liv og hofte...totalt 10 cm borte fra liv og 4 cm fra hofte...7 kg ned og 7 kg igjen.

__________________





Nakkinekki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:32   #195
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Jeg er heller ikke så aktiv her inne, jeg blir veldig opphengt i mat og vekt hvis jeg er her for mye.. Derfor kjører jeg bare mitt løp og er innom og sjekker ståa innimellom
Jeg er imponert over resultatene våre! Vi skulle egentlig regnet sammen totalvekta ved start og hvor mye som forsvinner, kunne vært gøy å se hvor mye fett vi ble kvitt til sammen

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:59   #196
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

til alle dere som er lei egg og ikke finner på no te frokost..!

jeg kjøpte hele Linfrø (0 karbo) hadde dette i en kopp med litt vann og salt så det blei en slags "grøt" trykket det ut på bakepapir med en gaffel og inn i stekeovnen i 3 min 200 grader.. kjøles på rist og Vips du har knekkebrød

vet om noen som bruker egg isteden for vann men jeg likte vann best. smaker ikke sånn fatastisk men du har noe og legge pålegget på ost og majones er min favoritt på denne

kan vist også bruke micro..

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:10   #197
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: September-slankeren

Start 01.09: - 0 kilo
Veiedag 24.10: - 10 kilo

ANDRE DELMÅÅÅÅÅL NÅDD!!!!

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 23:00   #198
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

Gratulerer fettnurket!!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:50   #199
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: September-slankeren

Hvordan går det med dere andre september-startere? Her var det virkelig stille for tiden. Har alle falt av underveis?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:39   #200
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: September-slankeren

-----


Sist redigert av Etherena : 03-11-11 kl 10:58.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no