Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Influensavaksine, hva mener dere om det?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-07, 11:05   #1
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Influensavaksine, hva mener dere om det?

Hva mener dere om influensavaksinering?
Selv vil jeg ikke ta den fordi jeg nesten aldri blir syk på den måten. Er ikke sikker på om jeg noen gang har hatt en skikkelig influensa en gang. Det jeg tenker, er at jeg ikke vil tulle med et godt immunforsvar. Jeg tror nemlig det har innvirkning på immunforsvaret. Noen som vet?

Problemet mitt er at vi får tilbud om vaksine gjennom jobben. Jeg jobber i Helsevesenet. Har ikke tatt imot dette tilbudet før, og er den på jobben som er minst syk og har minst fravær. I år føler jeg litt press fra de andre og arbeidsgiver om å ta den. Nå føler jeg at dette er blitt en anbefaling mer enn et tilbud, og føler meg litt i dilemma. Hva om jeg nå skulle bli skikkelig influensasyk i vinter!? Da vil jeg jo føle meg dum og få skjyldfølelse...
Synd at det skal være slik, for jeg har ikke lyst til å gi etter. Det har jo vært en del negativt om influensavaksinen i media også.
Så lenge det er delte meninger om dette, så føler jeg at man bør stå ganske fritt til å velge dette selv.

Hva mener dere?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 12:26   #2
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Trodde det var viktigst for de i risikogruppen å ta vaksinen? Og ikke nødvendig for normalt friske mennesker.
Jeg hadde fulgt magefølelsen, og din ser ut til å være at du ikke ønsker dette. Det må da være opp til den enkelte å avgjøre om man ønsker dette eller ei? Og hvis du skulle bli syk; tja - da trenger kanskje kroppen en periode med ro?

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 12:27   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg ser ikke poenget med å ta den for de som ikke MÅ ha den (eldre, syke osv), for influensa er noe man får veldig sjelden, det går vel som regel minst 4-5 år eller mer mellom hver gang man kan få influensa, så da er det vel bedre å bare ta den uka en gang hvert 5. år. :nemlig:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 12:36   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg syns i utgangspunktet dette er opp til hver enkelt, samtidig så jobber du blant pasienter, og influensa er jo smittsomt....

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 12:57   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Influensa kan du få hvert år, så det er ikke riktig at man som regel får den hvert 4-5 år.

Vaksinen mot influensa er vel noe som er anbefalt at man først og fremmst gir til folk som ikke tåler en influensa så godt. Som frisk så har det ikke noe å si for oss om vi får influensa, men selvfølgelig bør man tenke litt på hvilken type jobb du har. Det er jo greit om man ikke smitter pasienter/brukere med influensa.

Samtidig syns jeg ikke du skal være nødt til å ta den. Jeg har jobbet på sykehus med pasienter som er veldig følsomme for smitte, og som ofte ikke tåler en influensa (premature) og jeg har aldri tattnoen influensavaksine. Siden du ikke har vært så veldig mye syk på jobben syns jeg heller ikke du skal ha dårlig samvittighet dersom du velger å ikke ta vaksinen og blir syk. Det er ikek så ofte du er borte fra jobb.

For oss friske tror jeg bare det er sunt å bli syk en gang i blandt, så jeg hadde ikke tatt den vaksinen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 13:08   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Kan du få den hvert år? Men det er vel svært uvanlig at man får det hvert år da? Har alltid hørt (via leger og andre) at det er sjelden man får skikkelig influensa, og at omtrent 80 % av de som mener de har influensa egentlig bare har en kraftig forkjølelse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 26-10-07 kl 13:22.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 13:19   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg har aldri hatt influensa. Vi får vaksinen gjennom jobben, men jeg ble sjuk den ene gangen jeg prøvde så det gidder jeg ikke

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:11   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kan du få den hvert år? Men det er vel svært uvanlig at man får det hvert år da? Har alltid hørt (via leger og andre) at det er sjelden man får skikkelig influensa, og at omtrent 80 % av de som mener de har influensa egentlig bare har en kraftig forkjølelse.

Utbredt misforståelse det der!

Jeg har hørt at man kan få influensa så sjelden som hvert tiende år jeg ...

Og Nalana, jeg synes ikke du skal gi etter for presset. Det er din kropp!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 21:21   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kan du få den hvert år? Men det er vel svært uvanlig at man får det hvert år da? Har alltid hørt (via leger og andre) at det er sjelden man får skikkelig influensa, og at omtrent 80 % av de som mener de har influensa egentlig bare har en kraftig forkjølelse.

Influensa er ofte forskjellige virus fra år til år. Det er ikke vanlig å få influensa hvert år... Jeg har vel hatt det tre ganger ellernoe... men det er mulig ja

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 21:44   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Influensa er ofte forskjellige virus fra år til år. Det er ikke vanlig å få influensa hvert år... Jeg har vel hatt det tre ganger ellernoe... men det er mulig ja

Jepp, det er helt klart mulig men da har man MAKS uflaks. De fleste er vel "immune" i flere år etter en skikkelig influensa. Jeg har kun hatt det EN gang tror jeg, og det var i 1998. Grusomt, jeg var totalt sengeliggende i en hel uke og orket såvidt å snakke! Klarte nesten ikke gå på do selv, engang. Huff! Influensa er helt grusomt, håper jeg slipper det flere ganger.
STERKE forkjølelser med hoste, feber, vond hals osv har jeg hatt omtrent hver vinter da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 21:52   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp, det er helt klart mulig men da har man MAKS uflaks. De fleste er vel "immune" i flere år etter en skikkelig influensa. Jeg har kun hatt det EN gang tror jeg, og det var i 1998. Grusomt, jeg var totalt sengeliggende i en hel uke og orket såvidt å snakke! Klarte nesten ikke gå på do selv, engang. Huff! Influensa er helt grusomt, håper jeg slipper det flere ganger.
STERKE forkjølelser med hoste, feber, vond hals osv har jeg hatt omtrent hver vinter da.

Ja det er grusomt å ha influensa, men heldigvis kommer vi sterke friske gjennom det uten problemer Enig med deg i at vaksine bør være forbeholdt syke, svake og eldre

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:50   #12
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Er veldig glad for at min bestemor på 97 år får tilbud om en slik vaksine; når det gjelder meg selv, ikke noe særlig.
Det går veldig lenge mellom hver gang jeg får influensa. Forkjølelse ja, men ikke influensa. Det er mange som ikke har helt oversikt over forskjellen, har jeg latt meg fortelle og tror en kraftig forkjølelse er influensa.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 13:58   #13
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Hei!

Jeg er vel i den gruppa som er skeptisk til vaksiner generelt, og definitivt i fht friske mennesker og antatt behov for influensavaksine. Når jeg leser om vaksiner er det ofte samfunnsøkonomiske argumenter, ikke helsa til dene enkelte, som vektlegges. Om du velger å ikke vaksinere deg skal du ikke ha dårlig samvittighet om du like vel skulle bli syk, også de som tar den kan bli/blir syke. Det er din kropp, ikke arbeidsgivers.

Jeg tror kroppen har godt av å utvikle antisitoffer gjennom sykdom. Jentungen har ikke fått noen vaksiner, og vi tok guttungen ut av vaksinasjonsprogrammet da han var ca 1 år gammel. Vi har ikke tvilt på at avgjørelsen var riktig. Jentungen har en utrolig mye bedre helse enn broren, og han var ikke syk før første vaksine, men slet med øre- og halsinfeksjoner i mange år etterpå som vi tilskriver dette.

Mer om influensavaksinen:

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1075389305.83

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1171544288.11

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:14   #14
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Takk for linker

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:33   #15
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

jeg har astma og må ta vaksine...jeg blir sjuk i mange uker om jeg blir forkjøla lr får influensa så det er ikke bra for meg...vaksina er jo ikke laget for friske...bare tull og ta den om du ellers er frisk

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:59   #16
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Tror at de av oss som TÅLER å bli syke bare har godt av en slik omgang - det styrker immunforsvaret. Men de som har helseproblemer av en slik karakter at de vil kunne bli alvorlig syke -de bør helt klart vaksineres! Så derfor oppfordrer jeg min noen-og-førtikilos tunge datter til å ta en slik vaksine - i tillegg til min mor på 88! Selv skal jeg definitivt IKKE ha noen vaksine

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 23:34   #17
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

bare vas, spis riktig.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 23:38   #18
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg har aldri tatt vaksinen. Jeg er frisk som en fisk hele året, sett bort fra noen forkjølelser nå og da. Så har ikke helt sett behovet

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 23:51   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg ser at denne tråden egentlig er gammel.
Men jeg har noe å melde. Som Nanna er jeg astmatiker.

Dere som jobber i jobber der dere er i kontakt med mange mennesker (helsepersonell, barnehagepersonell, lærere, andre som tar på folk daglig!) bør ta vaksine av hensyn til de som blir så veldig syke. Husk at man er smittsom før man får symptomer. Har du mennesker rundt deg som ikke tåler å bli syk så ta vaksinen! Influensa er aldeles forferdelig, spesielt for de som allerede har en hjerte-lunge sykdom. Det er disse som dør. Eller i beste fall får tre ukers sykemelding. Som nanna og jeg

Tåler man egg så ta vaksinen sier nå jeg. Ikke for din egen del.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 00:03   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg ser at denne tråden egentlig er gammel.
Men jeg har noe å melde. Som Nanna er jeg astmatiker.

Dere som jobber i jobber der dere er i kontakt med mange mennesker (helsepersonell, barnehagepersonell, lærere, andre som tar på folk daglig!) bør ta vaksine av hensyn til de som blir så veldig syke. Husk at man er smittsom før man får symptomer. Har du mennesker rundt deg som ikke tåler å bli syk så ta vaksinen! Influensa er aldeles forferdelig, spesielt for de som allerede har en hjerte-lunge sykdom. Det er disse som dør. Eller i beste fall får tre ukers sykemelding. Som nanna og jeg

Tåler man egg så ta vaksinen sier nå jeg. Ikke for din egen del.

Veldig kloke ord fra en smart dame!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 00:06   #21
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at folk skal ta en vaksine av hensyn til alle som evt ikke tåler å bli syke. Da får heller de som ikke tåler sykdommen vaksinere seg. Smitte finnes over alt, og det er desverre ikke alle sykdommer man kan vaksineres mot heller. Man kan få alt mulig som man ikke kan beskytte andre mot å få

Jeg syns det er fint at tilbudet finnes, men for min del som har hatt influensa tre ganger, så har det ikke noe hensikt å ta vaksinen.

Tar de som ikke tåler å ha influensa vaksinen, så trenger jo ikke alle rundt å gjøre det om de ikke ønsker det selv. Det er jo en del bivirkninger med en vaksine også, og jeg tror for min del er det værre for kroppen min med bivirkningene av en vaksine jeg ikke trenger enn det er å ha influensa


Men det er min mening da... finnes vel like mange synsinger på dette som det er mennesker...

__________________
.
frosketelling:14

Sist redigert av jeef-micro : 19-03-09 kl 00:16.
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 00:20   #22
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Det er ikke alle som KAN vaksinere seg. De som er allergiske mot egg. De som er spedbarn. Da jeg bodde i utlandet og var gravid så FIKK jeg ikke vaksine selv om jeg hoppa opp og ned.

Dette var eneste vintersesongen siden tidenes morgen jeg ikke fikk vaksine. Fikk jeg influensa? JA så veldig også! Ble innlagt til observasjon i uke 37 (et svsk er 40 uker for de som ikke er inne på det), barnet i magen hadde puls over 200 pga min feber (det skal ligge på rundt 120 i den alderen), og legene løp rundt. Det var aldeles grusomt.

Om folk flest tar vaksine så blir influensa-epidemien så liten som mulig.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 00:36   #23
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg har for første gang vaksinert meg mot influensa sist høst. Det var rett og slett fordi jeg hadde vært syk siden starten av juli med bronkitter, bihulebetennelser og lungebetennelse. Jeg turte ikke ta sjansen på enda en infeksjon før jeg var oppe og gikk igjen.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 00:47   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har for første gang vaksinert meg mot influensa sist høst. Det var rett og slett fordi jeg hadde vært syk siden starten av juli med bronkitter, bihulebetennelser og lungebetennelse. Jeg turte ikke ta sjansen på enda en infeksjon før jeg var oppe og gikk igjen.

Syns det er helt riktig å ta vaksinen om man ikke tåler å ha influensa. Enten det er pga annen sykdom, alder eller at man er utsatt på en eller annen måte

Jeg har dårlig immunforsvar pga lav pH i blodet, og får lett infeksjoner, men tåler heldigvis å ha influensa, så jeg kommer ikke til å vaksinere meg, men det er jo opp til den enkelte å velge

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:46   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, hva mener dere om det?

Jeg leste for litt siden at vaksinen man får ikke lenger hjelper på influensaen. Influensaviruset har endret seg såpass mye siden vaksinen ble utviket at kroppen ikke kjenner det igjen lenger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 20:30
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no