Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-08, 15:56   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Bruker canderel til vanlig, har ikke så mange slag å velge mellom i butikkene her jeg bor. Er det greit å bruke? Hvilke søtningsstoff bør vi ha, både til kaker og vanlig strø?

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 16:27   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Les her, du

http://forum.lavkarbo.no/showthread....%F8tningsstoff

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 16:27   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg har brukt splenda og av og til natreen (når jeg har vært tom for splenda)

Husker ikke hva Torkil skrev om det i boka. Har ikke boka her nå.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 16:28   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg vet ikke hva Torkil anbefaler i boken sin (om noe), men det er mange som erfarer at søtstoff også gir sukkerhunger. Samt at det kan bremse vektnedgang. Men dette er veldig individuelt, så du får prøve deg frem på hvordan kroppen din reagerer.

Selv bruker jeg Stevia som erstatning, kjøpt fra USA.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 17:46   #5
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg bruker Sukrin... Det er 25% mindre søtt enn vanlig sukker, og er >VELDIG> dyrt, desverre. Men det er det søtningsmiddelet jeg liker smaken best på Også har det vanlig sukkerkonsistens, knasende og tungt. Ikke så lett at det blåser bort, sånn som Natreen og splenda og sånn

Men en ting: Natreen i pulver har over 90gr karbo! Natreen i flytende har 0gr... Vet ikke hvorfor, men det er vel verdt å merke seg...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 17:55   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.


Men en ting: Natreen i pulver har over 90gr karbo! Natreen i flytende har 0gr... Vet ikke hvorfor, men det er vel verdt å merke seg...

Se denne tråden;

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=513

Der diskuteres natreen/maltodextrin. Det fine er at natreen-pulver ikke veier like mye som sukker, derfor ok.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:02   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Så når jeg kjøper suketter til teen min bør jeg unngå den blå som heter Natreen altså?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:47   #8
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg bruker også Sukrin, er det som smaker best og som jeg anser som sunnest.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:24   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg blir ikke helt klok på dette med søtningsstoff. Folk anbefaler masse forskjellig, samt andre sier man ikke burde røre det! Foreløbig bruker jeg natreen, men skulle gjerne hatt noe som ikke har karbs i seg. Natreen har en bitter smak om jeg bruker mye av det (f.eks baking). Sukrin syntes jeg ikke smakte noen ting...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:26   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Har levd lavkarbo i snart 2 år, og er fremdeles ikke helt klok på dette med søtstoff

Personlig må jeg holde meg mest mulig unna, pga. det trigger så innmari søtbehovet mitt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:32   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg har kun søtning i te en gang i blant, da blir det suketter (natreen). Men så baker jeg i perioder. Da er jeg usikker på hva jeg burde putte i, for da er det ofte store mengder.. (sjokoladekake, brownies ol).

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:35   #12
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Sukrin har ca 75% av søtsmaken til vanlig sukker, så man må bruke litt mer. Det passer glimrende til baking.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:36   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jeg har kun søtning i te en gang i blant, da blir det suketter (natreen). Men så baker jeg i perioder. Da er jeg usikker på hva jeg burde putte i, for da er det ofte store mengder.. (sjokoladekake, brownies ol).

De få gangene jeg baker, så bruker jeg splenda. Blir ikke så mange karbene, siden det er så lett i vekt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:40   #14
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg synes det er litt vanskelig å bake med Splenda, siden det har så lett vekt. Sukrin er lettere siden det ser helt ut som vanlig sukker. Så da tar jeg utgangspunkt i vanlige oppskrifer, og så søter jeg det bare litt ekstra.Og så inneholder det jo 0 karbo.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:37   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Hmm.. men det som er så merkelig er at jeg ikke smaker sukrin! Det smaker... Ingenting! Flere av vennene mine er helt enige, så det hjalp ikke å sukre teen min med sukrin.. Kommer ikke det til å skje med bakingen også da? :/ Skulle nesten tro at jeg manglet noen smaksløker Har lest at det er veldig forskjellig fra person til person om de smaker sukrin i det hele tatt!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:47   #16
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Hmm, jeg har ikke smakt sukrin i te, for den drikker jeg gjerne usøtet, men kanskje den blir litt borte når man heller den direkte i noe som er kokvarmt?

For bakst med sukrin er særdeles vellykket altså!

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:16   #17
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg bruker mest splenda. Jeg søter ofte med bringebær og bruker også ofte ublandet Fruiss saft (med sukralose) som søtemiddel i desserter. Jeg liker veldig godt den som smaker Grenadine, hva nå enn det er for noe? Men den smaker rød saft sånn som jeg husker det fra gamle dager.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 09:53   #18
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg bruker Splenda. Fungerer helt fint.

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 10:47   #19
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg skal nå teste ut sukrin, som jeg får tilsendt i en pakke, men i hovedsak bruker jeg splenda og natreen.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:40   #20
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Er det noen forskjell på suketter? Hvilken som er best for oss på ketolyse? Canderel eller Natreen?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 18:55   #21
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Jeg holder meg langt unna slike kjemiske søtstoffer.

Aspartam inneholder en metanol-del som kan skape synsforstyrrelser, jeg bruker aspartam som maurkverk, det funker. Aspartam har dårlig innvirkning på hjernen, flekker/huller dannes. Aspartam er i ferd med å erstattes som kunstig søtningsmiddel i flere land pga de negative virkningene det har i kroppen, derfor er det jo greit å få godkjent et annet kunstig søtningsstoff, nemlig

sucralose er ikke noe sukker. Det er et kjemisk stoff naturen aldri har sett før. Faktisk settes det i samme kategori som organoklorider (DDT, PCP, PVC, HCB, kloroform; kjente insektsmidler og løsemidler). Det har i praksis ikke blitt utført omfattende testing på mennesker over lengre tidsrom. Ingen vet langtidsvirkningene

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:54   #22
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Men sukrin er, etter som jeg har skjønt, naturlig. Og da skal det vel være greit å bruke?

Skal ikke være lett, dette, nei.

(jada, ser at tråden er noen måneder gammel, men problemstillinga er jo aktuell hele tida )

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:10   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva er det mest anbefalte søtningsstoffet for oss ketolysere?

Opprinnelig lagt inn av dynamitt, her.

Jeg holder meg langt unna slike kjemiske søtstoffer.

Aspartam inneholder en metanol-del som kan skape synsforstyrrelser, jeg bruker aspartam som maurkverk, det funker. Aspartam har dårlig innvirkning på hjernen, flekker/huller dannes. Aspartam er i ferd med å erstattes som kunstig søtningsmiddel i flere land pga de negative virkningene det har i kroppen, derfor er det jo greit å få godkjent et annet kunstig søtningsstoff, nemlig

sucralose er ikke noe sukker. Det er et kjemisk stoff naturen aldri har sett før. Faktisk settes det i samme kategori som organoklorider (DDT, PCP, PVC, HCB, kloroform; kjente insektsmidler og løsemidler). Det har i praksis ikke blitt utført omfattende testing på mennesker over lengre tidsrom. Ingen vet langtidsvirkningene

Leste et sted at sucralose har lang nedbrytningstid. Den mengden man inntar kommer ut igjen i samme mengde og blir sendt rett ut i kloakken. Resultatet er søtere og søtere vann/hav og det er ikke sikkert fisken vil trives med det i lengden

Fant et sted som sier litt om det... Hva kan man spise nå som IKKE er skadelig for noen eller noe??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysere, hvordan satte dere målet deres? Lykkelig Ketolysekuren 26 18-09-08 23:28
Ketolysere som har litt peil se hit Lisekir Ketolysekuren 0 31-03-08 06:38
TiL Alle Ketolysere: matvraket Kosttilskudd 9 23-03-08 01:11
Regionalt inndelt tråd om anbefalte butikker. Fjonken Lavkarbo generelt 3 06-03-06 11:55
Ekspertens anbefalte dagsmeny Albertine Lavkarbo generelt 7 21-02-06 17:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no