Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

40 kilo forskjell og nesten samme str?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 14:09   #1
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

40 kilo forskjell og nesten samme str?

Jeg veier 128 kilo og er 180 cm høy. Ei venninne av meg veier 80- 85 kilo og er 175 høy.

Jeg bruker str 46 i klær, handler ofte bukser og overdeler på Vivikes feks, og jeg kan låne klær av venninna mi. Hun bruker en tunika som er min nå som strammer litt over ryggen på meg nå at den ikke sitte fint...men jeg er sikket på at om 5 kilo mindre kan jeg bruke den fint.

Hvordan er det mulig at jeg som veier 40(!!) kilo mer en henne kan bruke samme klær?
Lånte en Odd Molly-tunika av ei annen venninne i går(hun er også ca 175 og veier rundt 80 kilo) som sitter fint på meg.

Nå er jo dette skjorter og tunikaer, men det er str L og XL og 44 og 46 vi snakker om her.

Det jeg syns er rart er at jeg som veier så mye mer kan bruke samme str? De aner ikke at jeg veier så mye, tror folk tipper jeg veier en 100 kilo.

Jeg må jp ha kiloene godt fodelt på kroppen tenker jeg siden folk hverken tror jeg veier så mye og at mye klær passer? Det er jo ikke normalt a en som veier 130 kilo kan kjøpe klær i vanlige butikker?

Bare undrer meg litt over dette

Nå har jeg akkurat startet på Ketolyse så satser på bra vektnedgang

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:55   #2
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str??

Jeg har venninner som veier mer enn meg, og som har klær jeg ikke kommer inn i. Jeg trekker veldig mye over brystene, men har smale hofter og lår. Likevel er det mange bukser som blir for trange i livet på meg, og jeg bruker samme størrelse i bukser som andre som har mye mer rumpe og lår.

Det handler nok mye om hvor kiloene henger på. Det var ikke mange som trodde meg da jeg fortalte tidligere at jeg hadde problemer med å handle klær i vanlige butikker.

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 03:05   #3
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str??

Det har nok mye å si hvordan kiloene er fordelt ja

Er det noen andre som har tanker om dette?

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:26   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str??

Jeg er like høy som deg og brukte størrelse 56 da jeg veide 135 kg, så vi er nok veldig forskjellige i kroppsform, det har mye å si.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:33   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Jeg brukte størrelser helt opp i femti da jeg veide 97 kilo, men jeg er 167 cm høy og hadde så godt som alt av overvekt på rygg/torso, så dette har nok mye med fordeling å gjøre. Til sammenligning bruker jeg nå med en vekt på litt over 70 kg f.eks str 40 i topper, men 36 i truser , så kroppsfasongen min er fortsatt noe "ujevn".
Høyde, selvfølgelig, og bredde på skuldre, ryggtavle og størrelse på bryst har jo veldig mye å si her.
Ikke har jeg særlig stor muskelmasse heller, og muskler tar jo mindre plass enn fett i forhold til hvor mye det veier, så kanskje du rett og slett er mer muskuløs enn venninnene dine?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:45   #6
Dietorelle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 21
Dietorelle er på en erverdig vei

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Jeg takker dere for svar, litt fint å få innspill for dette lurer jeg på

Jeg har nok en del muskler ja, har alltid trent mye og nå er det vel første gang i mitt liv jeg ikke trener....det går rett og slett ikke med vekten Går turer, men får jo ikke trent feks step og har bestemt meg for at jeg må ned ihvertfall 10 kg før jeg vil begynne å trene styrke igjen.

Mitt store mål er selvsagt å gå ned, men større enn det er drømmen min om å kunne jogge 5 km igjen

Når jeg veier 97 kg så bruker jeg str 38 og 40 og ser virkelig tynn ut

Jeg har fordelt kiloene godt på kroppen, og har store pupper som selvsagt trekker når jeg skal ha overdel.

Men syns fortsatt det er utrolig rart at jeg ikke må bruke str 50 feks når jeg tross alt veier nesten 130kg?

Begynte på torsdag og har i dag gått ned 3 kg...merker vannet slipper

Dietorelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:48   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Det er nærmest styrketrening i seg selv å bære mye overvekt også . (Ikke at det hjalp meg, akkurat . Men det er i grunn en kjennsgjerning!).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 12:54   #8
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Jeg bruker også 44 og 46, det gjorde jeg også når jeg veide 122 kg, men da var det ikke alt jeg fikk på meg i de størrelsene. Noen topper og cardigans kan jeg bruke i 42, selv med brede skuldre. Det er rompa og låra som er størst for min del, men er vel ganske fint fordelt der også.
Men jeg har små pupper, det har jeg alltid hatt.
Midjen min måler 85 cm, det strørste punktet på magen måler 112 cm. Mens det bredeste punktet på rompa/låra er 126 cm.

Men det er i grunn gøy å sammenligne størrelser, det sier jo mer enn bare bildene! Men om dere vil se bilder, har jeg noen fremgangsbilder på bloggen min. Og jeg er på ca. samme vekt som det siste bildet, men magen og midjen har krympet enda et par cm.

http://vektogkropp.blogg.no/12915971...ngsbilder.html

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:12   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Det handler om kroppsfasong og type klesplagg, ja. Jeg har alltid brukt ca 2 størrelser større på underkroppen enn overkroppen. Nå bruker jeg stort sett 42 i bukser og 36/38 i topper, uten at jeg på noen måte ser like tynn ut som andre mennesker som bruker samme skjorta.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:14   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Som deg bærer jeg nok en stooor andel av vekta mi i nedre halvdel. Da spesielt i legger og lårMUSKLER. Med riktig modell-variant av bukser er jeg 38-40 i andre er muttern samme størrelse men ikke om i hampen om vi hadde passet i samme bukse! Hun har tyyyynne bein (grrr). Og jeg har fin midje (). Men hun er nesten 10 kg lettere enn meg nå.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 13:42   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 40 kilo forskjell og nesten samme str?

Helt klart kroppsfasong
Før jeg ble gravid veide jeg 104 kilo og brukte buksestørrelse 46 som da satt noget trangt over lårene men løst over magen. Nå veier jeg 108 kilo, men har fått endret kroppsfasongen drastisk etter fødselen. Bruker nå buksestr 48-50, må holde pusten for å få igjen knappen, mens det er altfor god plass til rumpa og lårene

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nesten mål martina Dr Lindbergs 0 18-03-10 22:55
Ketolysetabletter til samme tid? Filakia Ketolysekuren 9 07-07-09 22:07
Samme produkt, forskjell på antall karboser? alsol Spørsmål og svar 2 17-02-09 11:20
Kan de spise det samme? Lil@ Barns kosthold 1 29-01-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no