Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hunder og kosthold

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-09, 22:39   #26
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Nå har jeg tenkt å bruke 6 mnd på full overgang til BARF.

Hvorfor skal du bruke så lang tid på det?

Sitat:

Er resten 62 % vann?

Ja, vanninnholdet i V&H og andre råfor er omtrent identisk med vanninholdet i kjøtt, iom at det er kjøtt. Norwegian Polar er kokt og således ikke et råfor, men antageligvis bedre enn tørrfor


Sist redigert av Bulldog : 18-01-09 kl 22:46.
  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:41   #27
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Der står det jo at ulvene ikke spiser vominnholdet i de store dyrene, men i de små dyrene. Jeg er ganske sikker på at jeg har lest nettopp dette tidligere, men også at vominnholdet fra de små dyrene har en funksjon - nemlig fiberet. Ellers tror jeg alle som har hatt hund har sett at hunden spiser gress en gang i blant, gjerne når de har magetrøbbel.

De spiser vominnholdet på dyr som er så små at de mer eller mindre spises hele. Jeg har vært på kurs

Sitat:

Men så er det ganske lang vei fra disse små mengdene til det konvensjonelle tørrforet som de fleste hunder spiser nå da.

Det skal være snickers og twist

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:07   #28
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Men hvis hunder overhodet ikke trenger fiber, hva er da grunnen til adferd som å på eget initiativ gå å spise gammel nedfallsfrukt o.l.

(Hadde foressten bikkje som var to måneder fra å bli 16 år gammel og stort sett aldri var syk. Så jeg har ikke inntrykk av at hun tok noe skade av å få i seg litt grønt )

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:10   #29
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Men hvis hunder overhodet ikke trenger fiber, hva er da grunnen til adferd som å på eget initiativ gå å spise gammel nedfallsfrukt o.l.

Sukker?

Sitat:

(Hadde foressten bikkje som var to måneder fra å bli 16 år gammel og stort sett aldri var syk. Så jeg har ikke inntrykk av at hun tok noe skade av å få i seg litt grønt )

Nei, de tar helt sikkert ikke skade av det Det jeg mener er at de ikke trenger det, og at fordøyelsen deres fungerer utmerket uten.

  Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:16   #30
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Sukker?

Men sier du ikke at de ikke trenger sånt i det hele tatt da? Ikke mye sukker i en dyreskrott?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:19   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Hunder spiser sin avføring avføring, at de spiser nedfallsfrukt sier ikke så mye

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:33   #32
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Jeg bare tenker at hvis hunder spiser noe ute i naturen, så er det gjerne en grunn til det. Altså... Hvorfor skulle de bruke energi på å skaffe mat som er helt meningsløs for dem? Som de verken kan nyttegjøre seg kalorimessig eller som en funksjon for fordøyelse (som fiber). Også er det sånn at alt jeg finner av informasjon om BARF inneholder påstanden om at hunder har godt av små mengder fiber pga fordøyelsen, og at dersom man skal etterligne hundens naturlige kosthold som inneholder små mengder vominnhold, i tillegg til frukt, så vil det jo være unaturlig å totalt utelate dette...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:33   #33
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Og storfugl spiser småstein.
Det at hunder tygger litt gress, behøver vel ikke bety at kostholdet skal bestå av 30% karbohydrater? Katta mi gnager på gresstrå iblant - men katter er vel rovdyr likevel?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:36   #34
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Og storfugl spiser småstein.
Det at hunder tygger litt gress, behøver vel ikke bety at kostholdet skal bestå av 30% karbohydrater? Katta mi gnager på gresstrå iblant - men katter er vel rovdyr likevel?

Rottisen min spiser småstein!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:38   #35
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hunder spiser sin avføring avføring, at de spiser nedfallsfrukt sier ikke så mye

Den hunden jeg har nå, og den forrige hunden min spiste ikke sin egen avføring. Hunden jeg hadde før det igjen spiste sin egen avføring, men den var også syk... Uten at jeg vet om det har noen sammenheng...

http://no.wikipedia.org/wiki/Coprophagia_(hund)

"den hunden jeg har nå" var vel en overdrivelse foressten. Det er en hund jeg har et par dager i uka bare...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:39   #36
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Og storfugl spiser småstein.
Det at hunder tygger litt gress, behøver vel ikke bety at kostholdet skal bestå av 30% karbohydrater? Katta mi gnager på gresstrå iblant - men katter er vel rovdyr likevel?

Jeg har ikke noe oppslagsverk her altså... Men jeg mener at det som regel anbefales noe sånt som 1-2% fiber i et BARF-kosthold. Veldig små mengder med andre ord.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:58   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Jeg måtte lissom bare si det, alle hundene som vi har hatt da jeg vokste opp gjorde det, bortsett fra den første; Lassie, men hun drakk kaffe og spiste småkaker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:05   #38
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg måtte lissom bare si det, alle hundene som vi har hatt da jeg vokste opp gjorde det, bortsett fra den første; Lassie, men hun drakk kaffe og spiste småkaker

he he Skikkelig kaffekjerring den hunden der!


Sist redigert av Veggpryd : 19-01-09 kl 05:39.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:37   #39
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Også er det sånn at alt jeg finner av informasjon om BARF inneholder påstanden om at hunder har godt av små mengder fiber pga fordøyelsen, og at dersom man skal etterligne hundens naturlige kosthold som inneholder små mengder vominnhold, i tillegg til frukt, så vil det jo være unaturlig å totalt utelate dette...

BARF er én filosofi når det kommer til hunders optimale diett. Sjekk ut Prey modellen og du ser at tankene rundt fiber og vegetabilsk kost er noe annerledes.
Jeg er ikke den største fan av BARF. Jeg synes det er altfor mye vegetabilsk kost og altfor mye bein.

Hunder får hardere mage på råfôring enn når de fôres tørt. Akkurat som vi får hardere mage når vi spiser lavkarbo/ketolyse. Men de gjør fortsatt fra seg, det er bare mindre og ikke like ofte.

Jeg har ikke gitt karbohydrater til mine hunder (til sammen 4) på 5 år. De har ikke fått fiber, og de har klart seg mer enn fint nok uten.

PS: Til den som skulle bruke 6 måneder på å skifte over hunden sin til rått. Det høres ut som en skrekkelig lang omvei. Jeg har alltid skiftet mine over natta, og det har gått fint.. Ingen diaré eller noe. Jeg anbefaler alltid andre om å gjøre det samme. Det begynner å bli endel hunder, og jeg har hørt om én eneste hund som ble litt mjuk i magan i et par dager. Ellers har hundene tålt det mer enn fint.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:42   #40
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Den eldste tispa mi har furunkulose, og ble merkbart bedre etter at vi byttet til råforing

"Turkey! Turkey! Turkey!"

Jeg har to eksempler til på hunder som både hadde furunkulose og allergi mot husstøvmidd. Min første og min nåværende. Jeg tør ikke engang tenke på hvordan de hadde sett ut om jeg ikke hadde fått de over på rått. Begge ble nesten totalt kvitt furunkulosen, og var/er langt mindre plaget av allergien.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:44   #41
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

"Turkey! Turkey! Turkey!"

Jeg har to eksempler til på hunder som både hadde furunkulose og allergi mot husstøvmidd. Min første og min nåværende. Jeg tør ikke engang tenke på hvordan de hadde sett ut om jeg ikke hadde fått de over på rått. Begge ble nesten totalt kvitt furunkulosen, og var/er langt mindre plaget av allergien.

Jada, jada! Jeg er overbevist!
Kan du anbefale råfor, da?
Det jeg ga min første, gikk ut for mange år siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:52   #42
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jada, jada! Jeg er overbevist!
Kan du anbefale råfor, da?
Det jeg ga min første, gikk ut for mange år siden!

Another one bites the dust!
Jeg fôrer på en base av Vom & Hundemat (http://vomoghundemat.no/) og i tillegg får han endel annet rått snacks. Kalkunhalser, kyllinghalser, koletetter, hel høne, okesehaler, lever, nyrer, hjerter, lammeribbe, vel du skjønner vel tegningen.

Men du kan fint fôre 100% på Vom&Hundemat. Nr 33 er et veldig godt fôr, og tilsett gjerne en god dose Omega3 i tillegg. Spesielt "hudhunder" har veldig godt av det.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:04   #43
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Tusen takk for kjapt svar!

Da må jeg nok ut å handle litt bare noen får måkt frem bilen min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 13:20   #44
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Hunder og kosthold

Vom&Hundemat er fullvitaminisert og mineralisert. Det glemte jeg å si. Skal du fôre 100% med bare kjøtt og bein uten å ha et fullfôr som base kreves det litt mer kunnskap for å klare å balansere dietten.
Lykke til! Jeg vil gjerne høre hvordan det går!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:56   #45
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

[quote=Bulldog;620454]Hvorfor skal du bruke så lang tid på det?

Kanskje litt lang tid, men har forsøkt før og han har veldig sensitiv mage (veier 10 kg)
Har lest at vom og hundemat selges i store frosne pakker, og er grisete både å dele opp og tine. Det var en som tinte det i dusjen

Var på hundeutstilling i Danmark og snakket med en veterinær som var spesialist på hudsykdom hos hunder. Han sa at tørrfor rett og slett var dritt

Slaktere har nesten blitt en utdødd rase. Men i de store butikkene i Sverige får jeg ofte kjøpt fersk lever, hjerte og nyrer. En halvfrossen rå kyllingvinge knaskes fort opp.

Noen som vet om man må eller hvorfor maten må tilsettes vitaminer? Og hvaslags? Virker som om ville dyr klarer seg bra

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:01   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Men når dere gir kylling o.l rått, gir dere da med bein? Er ikke kyllingbein veldig skummelt for hundemager?
Wheaten terrieren hos foreldra min bare returnerer sånne ting ufordøyd når de får det i seg (dvs de spyr det opp).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:06   #47
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hunder og kosthold

Hm. Det var rart.
Det er viktig at alle ben skal gis rå. De må ikke være stekt eller kokt.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:10   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Hm. Det var rart.
Det er viktig at alle ben skal gis rå. De må ikke være stekt eller kokt.

Ah, *klaske panne*, selvfølgelig Det er ikke rå bein de har spist da nei.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 17:40   #49
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Men sier du ikke at de ikke trenger sånt i det hele tatt da? Ikke mye sukker i en dyreskrott?

De liker sukker, de trenger det ikke. Omtrent som oss mennesker

  Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 17:46   #50
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hunder og kosthold

[quote=Adriane;621177]

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvorfor skal du bruke så lang tid på det?

Kanskje litt lang tid, men har forsøkt før og han har veldig sensitiv mage (veier 10 kg)
Har lest at vom og hundemat selges i store frosne pakker, og er grisete både å dele opp og tine. Det var en som tinte det i dusjen

Det er (var, hvertfall) å få i 0,5kg pølser også. Litt greiere å håndtere

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ME og kosthold Huldr Fysisk og mental helse 9 04-04-07 15:04
Genetikk og kosthold mofe Spørsmål og svar 5 20-12-05 21:09
ME og kosthold sommerfugl Generell ernæringsdebatt 11 14-11-05 19:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no