Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Salt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-07, 17:24   #1
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Salt

Leste i ketolyse-boken at jeg ikke bør bruke vanlig salt, men seltin eller LO-salt. Seltin har jeg prøvd før, og jeg syns det smaker skikkelig forferdelig! Er det noen som vet om LO-salt smaker noe bedre?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:11   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Salt

Kan anbefale LO salt jeg ja. Bruker det hver dag.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:14   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Salt

bruker seltin saltet jeg.... men det er såå sjeldent jeg bruker salt så jeg merker ikke stort forskjellen

Håper du finner "din" salt snart

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:00   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Jeg bruker seltin. Syns den er helt grei jeg...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:21   #5
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Salt

Syns den nye Seltinen, med 50 % mindre natrium, er ganske grei.

Men jeg har nå mottatt salt jeg har bestilt fra nettsiden www.alsosalt.com, fra USA.
Det er glimrende! Mye sterkere saltsmak enn både Seltin og LoSalt har, men dette er helt uten natrium!!

Bestilte vanlig salt, og et salt med smørsmak (!) derfra. Sistnevnte er veldig godt, særlig til blomkålmos!

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:36   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Oj salt med smørsmak høres jo knallgodt ut!

Hva med havsalt da? Jeg bruker bare det, jeg. Og litt urtesalt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:40   #7
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Salt

hmm salt med smørsmak... den må ejg teste ut!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 20:43   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Jeg bruker bare herbamare sitt urtesalt (selges på helsekost og i Meny tror jeg). Det er urter og havsalt.

eriksen: Kunne du skrevet inn innholdsfortegnelsen på saltet ditt med smørsalt?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:38   #9
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Salt

Ser i ressursene her at urtesalt har veldig høyt innhold av karbohydrat. Men det er kanskje så små mengder at det ikke spiller noen rolle uansett?

eriksen: hvor mye betalte du i porto for det saltet? Og er sodium det samme som natrium?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:55   #10
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Salt

Seltin smaker vondt???
Uansett...salt er jo ikke bra.
Har sluttet helt med salt etter jeg gikk over til sterkere krydder og urter.
Nå synes jeg salt smaker pyton.
Det er som med søtt...du kan vende deg av meg å være sugen på salt, slik som med sukker.
Er dere ikke enige?

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 23:10   #11
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Salt

Det kan man sikkert... Er litt vanskelig bare! Har aldri vært spesielt hekta på søtsaker, men jeg er omtrent flaska opp på salt! (Og jeg trodde jeg hadde gode foreldre, hehe)

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 00:06   #12
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Tenker dere på jod-inntak? En skal jo ha i seg noe av det.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 00:17   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Salt

Jeg må bare ha salt for å få smak på maten min. Og vi spiser jo så lite salt på lavkarbo uansett så det er ikke farlig. Men litt salt skal vi vel få i oss uansett. LO salt er ihvertfall bedre enn vanlig salt.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 07:50   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Synes seltin fungerer greit når man bruker det under matlaginga, ikke helt det samme å salte f.eks et kokt egg med det etterpå.
Men helt greit.

Jeg har liksom aldi plukka opp de store faremomentene med salt, utenom de Seltin-reklamene da...

Vanlig havsalt til å bruke i saltkverner, er det ok da? Som det sises, så bruker man ikke SÅ mye salt, om man stort sett spiser ren mat, og noe mat er jo salt fra naturens side...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:35   #15
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Jeg bruker Confecta havsalt som jeg kverner. Har alltid innbilt meg at havsalt inneholder jod naturlig, men det står det faktisk ikke noe om!
Ellers bruker jeg lite salt i maten. Jeg liker ikke når det smaker salt, det skal bare forsterke smaken på det andre.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 15:14   #16
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Salt

Ingen salt inneholder jod naturlig. Skalldyr, saltvannsfisk, grønnsaker, og egg inneholder jod. Kjøtt inneholder også jod men da litt mindre enn førstnevnte matvarer.

Så det er ingen fare for jod-mangel på ett lavkarbo-kosthold.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 21:35   #17
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Sv: Salt

Husker dessverre ikke hva jeg betalte totalt for saltet, men kjøpte bare to glass, slik at jeg slapp fortolling og moms da...

Næringsdeklarasjonen sier:

(Serving size = 1/4 tsp, 1 g)
Calories: 1
Total Fat: 0 g
Sodium: 0 mg
Potassium: 320 mg (9% DV)
Total Carb: 0 g
Protein: 0 g

Ingredienser:
Kaliumklorid, L-lysin mono-hydroklorid (en aminosyre), naturlig smak, kalsiumstearat.

Ingredienslista ser litt merkelig ut, men det er trygge stoffer...

Bare gå på www.alsosalt.com og sjekk ut hva de tilbyr.

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 22:34   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Salt

Takk eriksen. Siden den inneholder natural butterflavor, så betyr vel det at jeg må holde meg unna den (tåler ikke melkeprodukter).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 08:31   #19
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Salt

Opprinnelig lagt inn av eriksen, her.

Husker dessverre ikke hva jeg betalte totalt for saltet, men kjøpte bare to glass, slik at jeg slapp fortolling og moms da...

Næringsdeklarasjonen sier:

(Serving size = 1/4 tsp, 1 g)
Calories: 1
Total Fat: 0 g
Sodium: 0 mg
Potassium: 320 mg (9% DV)
Total Carb: 0 g
Protein: 0 g

Ingredienser:
Kaliumklorid, L-lysin mono-hydroklorid (en aminosyre), naturlig smak, kalsiumstearat.

Ingredienslista ser litt merkelig ut, men det er trygge stoffer...

Bare gå på www.alsosalt.com og sjekk ut hva de tilbyr.

Et surrogatsalt? Et salt som ikke er salt som de selv sier .

Ellers er seltin flott fordi det inneholder en god del magnesium.
"Pink salt" fra Pakistan er vel ellers noe av det beste, men kanskje vanskelig å få tak i.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salt mcfrogner Spørsmål og svar 8 04-07-06 17:40
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
Avokado med salt stabbur Caxa Lunsj 1 06-02-06 16:16
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 10:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no