Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor får man hodepine

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-08, 19:30   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei
Unhappy

Hvorfor får man hodepine

når man går på lavkarbo??

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:03   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor får man hodepine

Det som gir den verste hodepinen for meg er å kutte kaffen.
Også er det litt karbabstinenser ved siden av.
tar som oftest ikke mer enn en uke så er det borte

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:12   #3
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor får man hodepine

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

når man går på lavkarbo??

Det samme lurer jeg på? Nå har jeg benyttet ketolyse kuren i drøye to måneder, og har fortsatt vondt i hodet. Og ja, jeg tar vitaminer, mineraler etc

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 21:16   #4
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor får man hodepine

Jeg tror det har noe med avvenningen å gjøre, sånn generelt. Jeg har alltid fått vondt i hodet når jeg har slanket meg, samme hvilken diett, Grete Roede, Ketolyse osv. Men på Euro-dietten har jeg faktisk ikke fått vondt i hodet...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 00:55   #5
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor får man hodepine

JEg får når jeg ikke drikker kaffe. Avhengig jeg?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 01:18   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor får man hodepine

jo

men til saken... tror ikke det er vanlig å ha hodepine i flere uker eller mnd i strekk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 08:39   #7
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Sv: Hvorfor får man hodepine

Jeg gikk 4- 5 mnd på ketolyse/ skaldeman før jul og har begynt på kuren igjen nå; men hodepinen følger med som hånd i hanske! En måte for meg å moderere smerten er å ta innta ekstra med tomat eller hvitløkspulver for å få i meg litt mer karbohydrater. Dette virker noenlunde for mitt vedkommende, men smerten er ikke helt borte. Hvis noen lurte på hvorfor jeg tok ekstra hvitløkspulver så er det fordi jeg bruker en spesiell type som inneholder en god del stivelse.

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 11:30   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor får man hodepine

Ofte kommer hodepinen fordi man drikker for lite vann. Skallebank ala dagen derpå fordi man er dehydrert...... mange er ikke klar over at man blir fort dehydrert på ketogen diett fordi den i seg selv er vanndrivende....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 12:52   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor får man hodepine

Jeg gikk rundt med en heidundrande hodepine i noen uker for litt siden. Kom plutselig på at jeg drikker altfor lite vann, huden var tørr og alt mulig. Økte vanninntaket kraftig og hodepinen forsvant PANG etter en dag.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 15:30   #10
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor får man hodepine

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg gikk rundt med en heidundrande hodepine i noen uker for litt siden. Kom plutselig på at jeg drikker altfor lite vann, huden var tørr og alt mulig. Økte vanninntaket kraftig og hodepinen forsvant PANG etter en dag.

Takk for tips!
Da er/var du heldig, Iset Min hodepine gir seg ikke om jeg drikker aldri så mye vann, dermed leter jeg etter andre årsaker til at den henger ved. Jeg var ikke plaget med hodepine før jeg startet på ketolysekuren, og jeg tror jeg følger det meste som jeg skal. Boka har jeg også
Så jeg må nok fortsette å lete etter svar på hva som ligger bak.....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 15:35   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor får man hodepine

Ja, hos MEG var det dehydrering, men det er selvsagt ikke det hos alle. Hodepine er grusomt.
Forresten så tror jeg ikke absolutt ALLE får det like gunstig av så lite som 15-20 karber i døgnet altså. De fleste går det nok greit med, men jeg tror faktisk enkelte av oss (deriblandt meg selv) trenger litt mer. Min mann kan godt ligge på 20 gram, han trives faktisk best med det, men jeg må opp i 40-50 for å få maksimal effekt på helsen. Det er nok veldig individuelt også.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:58   #12
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Hvorfor får man hodepine

Jeg går på streng lavkarbo og har aldri hodepine Drikker vann, men ikke noen ekstreme mengder

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:41   #13
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor får man hodepine

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Jeg går på streng lavkarbo og har aldri hodepine Drikker vann, men ikke noen ekstreme mengder

Så flott da Beths!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om hodepine HP Induksjonen 11 10-10-15 14:06
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Lär av viktökarna! ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 19-05-07 09:18
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no