Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

"Nugatti" Fudge Cake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-12, 20:32   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

"Nugatti" Fudge Cake *med bilde*

Bunnen:
2,5 dl fin- og grovhakkede hasselnøtter
1 ss kakao
1 ss Natreen
1 eggehvite

Fyllet:
100 g sjokolade (70%)
100 g usaltet smør
3 egg
1 ts vaniljepulver
2-3 ss Natreen
2-3 ss Sukrinmelis
Liten klype salt
1/2 ts bakepulver
2-2,5 dl finhakkede hasselnøtter

Glasuren:
50 g sjokolade
50 g kremfløte
Evt. litt Natreen
+ Grovhakkede hasselnøtter på toppen

Kjør først 250 gram hasselnøtter i en food processor til nøttene stort sett er finhakkede. Sil ut de groveste nøttebitene fra nøttemelet, de bruker du i kjeksbunnen og som dekorasjon på kaka (spar en liten dæsj til slutt).

For å lage bunnen: Bland ca. 50/50 fin- og grovhakkede hasselnøtter med resten av ingrediensene, og trykk deigen utover en liten smurt springform. Stekes i ca. 10-12 min på 170 grader.

For å lage fyllet: Smelt smøret i microen til det bobler skikkelig, brekk sjokoladeplata opp i småbiter og la det smelte i smøret. Bruk evt. microen til hjelp, men blandinga må IKKE bli kokvarm. Pisk eggene lett sammen. Hell sjokoladeblandingen sakte over eggene mens du pisker/rører godt. Ha så i resten av ingrediensene. Vent gjerne med søtningen til sist så du kan smake til hvor søtt du vil ha det. Hell over i springforma og stek videre i ca. 15 min (den skal være fuktig og "mousse-aktig" når den er nystekt).

For å lage glasuren: Kok opp 50 g fløte i microen, ta skåla ut og smelt 50 g sjokoladebiter i fløten og rør til en jevn og fin sjokoladesaus. Ha i litt mer søtt hvis du vil (smak til). Smør på den avkjølte kaka og strø litt grovhakkede hasselnøtter på toppen.

Anbefaler å servere den oppvarmet eller romtemperert med pisket krem eller is til

Edit: Prøvde å fryse denne, og den var faktisk mye bedre tint og varmet i microen enn den var nystekt!


Sist redigert av shailene : 15-07-13 kl 01:03.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 20:44   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Nugatti" Fudge Cake

*stønner*

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 21:23   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Nugatti" Fudge Cake

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 23:11   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: "Nugatti" Fudge Cake

Ja.. beste lavkarbo-sjokoladekaka jeg har laget så langt! Sitter og nyter et stykke nå med masse piska krem.. Nam!

Ikke fullt like tung og mektig som andre oppskrifter jeg har prøvd, men jeg skal eksperimentere enda litt til for å få den litt mildere og mer melkesjokolade-aktig når denne kaka er oppspist. Så er mulig oppskrifta blir endra litt etterhvert, kanskje det gjør seg med mer nøtter og en skvett fløte i.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:48   #5
Frøken H
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
Frøken H er på en erverdig vei

Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Hei,
tenkte å prøve meg på denne....:-) Lurer bare på om du brukte flytende natreen??

Frøken H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:20   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Hvorfor i all verden har jeg ikke kjøpt hasselnøtter !? *ærremuliåværrasådum*

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 07:50   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hvorfor i all verden har jeg ikke kjøpt hasselnøtter !? *ærremuliåværrasådum*

Ja absolutt uten problemer. Ingen hasselnøtter her heller

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:10   #8
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Opprinnelig lagt inn av Frøken H, her.

Hei,
tenkte å prøve meg på denne....:-) Lurer bare på om du brukte flytende natreen??

Bruker pulver! Du kan helt sikkert bruke flytende også, det står vel på flaska hvor mange dråper som tilsvarer 1 ss pulver?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:13   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hvorfor i all verden har jeg ikke kjøpt hasselnøtter !? *ærremuliåværrasådum*

Hehe

For skikkelig hasselnøttsmak tror jeg dere trygt kan bruke enda mer finmalte nøtter i denne, selv hadde jeg ikke mer da jeg laga den, men tror den hadde blitt bedre da.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:22   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Du rører bare eggehviten inn i bunnen? Ikke noe stivpisking?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 10:25   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: "Nugatti" Fudge Cake

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du rører bare eggehviten inn i bunnen? Ikke noe stivpisking?

Ingen stivpisking, nei. Bare rør/kna til en jevn deig

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
sjokoladekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
"Nugatti" Jannike Annen mat 10 18-12-11 20:10
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no