Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 09:24   #1
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

I dag er det Valentines day og bursdagen min Fyller 38 år i dag. Senere i dag skal jeg feire bursdagen min med familie. Vi skal ha eplekake og is/krem ( som ikke jeg skal spise) + div andre ting. Men hva kan jeg lage til meg selv og evt andre som ikke vil ha så mye sukker? Jeg har ikke så lyst til å fortelle at jeg bare spiser lavkarbomat, ikke enda

Er det noen enkle middagsretter som kan være greie å servere? Det må være enkelt å lage og godt. Tenkte litt på å lage feks en veldig god salat med loff/brød til ( som de kan spise) HVilken dressing kan jeg evt bruke til meg selv eller lage slik at alle kan spise den?

Blir veldig glad for tips. Dette er bare min 5-6 dag på ketolysekuren, så er ikke dreven i oppskrifter/matlagingen

Begynner foresten å få en merkelig smak i munnen nå, er tørr og har en metallsmak i munnen og merker at jeg begynner å bli litt mer tørst. Hva kommer dette av? Det smakte RART av norwegiaosten i dag tidlig, fikk en færl ettersmak.....og jeg som elsker den osten

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 09:58   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Gratulerer med dagen og ketoseånde

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:00   #3
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Hmm, en salat er jo en god ide! Hvis du har lyst å servere noe varmt, kan du gjøre som jeg pleier å steke kyllinfilletter fylt med ost med bacon surret rund. KJempe godt med litt bearnais saus og smørdampet brokkoli/aspargis. Har falt i veldig god smak her hos meg i alle fall.
Som dressing kan du jo bruke litt seterrømme, halvblandet med litt ferdigkjøpt dressing med max 5karbr pr 100g. Smak til med salt, pepper event litt sitron.

Enkel dessert kan jo være noen bringebør med litt piske krem til? Eller kansje tynne pannekaker med bær og krem?

Ellers er de symtomene du nevenr bare et tegn på at du er i ketose, og er etter hva jeg har fått medmeg helt normalt
Lykke til videre

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:01   #4
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Gratulerer med dagen

Har du sett her:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Syns det var MYE godt der

__________________



Sist redigert av hope10 : 14-02-11 kl 14:49.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:03   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Grattis med dagen og ketose- ånde!

Ånden blir bedre når kroppen får skikkelig teken på å bruke ketoner som brennstoff(4-6uker)!

Gerds oppskrifter er en stor kilde til inspirasjon. Alle ketolyse- vennelige! Bare klikk på bildene!
Middager
Tilbehør + div
Kaker og godis

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:09   #6
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Grattis med dagen og ketose- ånde!

Ånden blir bedre når kroppen får skikkelig teken på å bruke ketoner som brennstoff(4-6uker)!

Gerds oppskrifter er en stor kilde til inspirasjon. Alle ketolyse- vennelige! Bare klikk på bildene!
Middager
Tilbehør + div
Kaker og godis

Forsøker å lagre noen av oppskriftene på ark på pcen, så jeg kan skrive de ut å ha de i en perm på kjøkkenet, men det går ikke ann å få med bildet
Noen som vet hvordan jeg gjør det, har forsøkt å kopiere hele oppskriften over, å kopiere bare bildet, men det følger ikke med....

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:13   #7
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Tuuuuusen takk jenter Da skal jeg lese meg igjennom oppskriftene og se hva jeg finner. Er glad dere er her og kan hjelpe meg. Er i utgangspunktet ikke så glad i å lage mat, men heldigvis så er mannen snill og hjelper til

Å gosj, skal den ånden være der i 4-6 uker..... stakars de som er rundt meg iallafall. Men forblir smaken av mat "ekkel" også så lenge? Som nevnt lenger opp her så smakte det RART av osten i dag, en ekkel ettersmak og jeg må si at det ikke var noe særlig godt. Jeg elsker egentlig den osten

Men jeg burde være glad, nå har ikke noenting vist seg på vekten, ikke før i dag tidlig, da hadde jeg gått ned 300gr og det er da noe. Er på dag 6 i kuren. Ser jo andre som går masse ned den første uken, men trøster meg med at min vektnedgang kommer i den uken som kommer Særlig nå som jeg har den forferdelige ånden he he.

Vel takk takk jenter og happy valentines dag!

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:16   #8
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:29   #9
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av prøvende, her.

her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene

Åååå kan vi også spise Dronning Maud, det har ikke jeg kommet på, å jeg laget det til min far igår, så lurt

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:31   #10
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av prøvende, her.

her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene

Hvor finner jeg de oppskriftene? Hørtes deilig ut! Dronning Mads pudding....er det noe de har i poseform i butikken? Men hvordan vet man egentlig hvor mye man kan spise av dette som man lager?

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:33   #11
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av prøvende, her.

her vurderer jeg enten å lage Dronning Mads pudding (med sukkererstatning og sukkerfri sjokkolade) eller Pavlovakake. Begge deler er gode og ikke slik at andre kjenner forskjell på smakene

Disse hørtes nydelig ut!! Har du oppskriften på de?

Og til TS: Gratulerer så mye med dagen!! Glemte å skrive det over her....

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:35   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Nurse, her.

Hvor finner jeg de oppskriftene? Hørtes deilig ut! Men hvordan vet man egentlig hvor mye man kan spise av dette som man lager?

Søkefunksjonen her er ikke av de beste, men den ligger oppe til høyre på den øverste grønne linjen. Bruk Utvidet søk, så får du flere treff!
Eller gå Lavkarbo oppe på den blåsvarte linjen og søk der!

Dronning Maud

Pavlova

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:37   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av Nurse, her.

Men hvordan vet man egentlig hvor mye man kan spise av dette som man lager?

I mange av oppskriftene her står det karbo- innhold. Hvis ikke må du regne på det og finne ut selv hvor mye et stykke inneholder etc.
Som regel ikke mye karber, men vi skal jo ikke ha mye kunstig søtning heller feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 10:39   #14
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Dronning maud får du ikke i butikken nei...

1 egg
1 dl kremfløte
1 ss sukrin/sukker/splenda( bruk sukrin)
1 plate gelatin
romessens
Pisk egg og sukkererstatning til eggedosis, pisk fløten til krem, og bland med eggedosisen. Bløtlegg gelatin plate, klem ut vannet og løs den opp i litt kokende vann. Helles over blandingen mens du rører hele tid(ellers blir det klumper) ha i ett par dråper rom essens.
Ha det i en bolle og server med revet sjokolade på toppen(gjerne mørk og sukkerfri) samt jordbærsyltetøy.

Denne oppskriften er for en, regn ett egg per pers, men om du skal lage til feks 8, holder det med 5 egg. Kan fryse restene feks. Vær forsiktg med romeessens prøv deg frem og finn en smak du mener er grei

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 14:38   #15
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Gratulere med dagen

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 16:27   #16
monicah82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 45
monicah82 er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Forsøker å lagre noen av oppskriftene på ark på pcen, så jeg kan skrive de ut å ha de i en perm på kjøkkenet, men det går ikke ann å få med bildet
Noen som vet hvordan jeg gjør det, har forsøkt å kopiere hele oppskriften over, å kopiere bare bildet, men det følger ikke med....

Enten må du lagre bildet på pc og importere inn i dokumentet du har oppskriften i, eller skrive ut hele siden gjennom nettleseren. File -> print og velg bare å skrive ut side 1 så du slipper å skrive ut ekstra sider som ikke har noe med oppskriften å gjøre..

monicah82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo <3 Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 20:57   #17
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Gratulerer med dagen!








__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 21:03   #18
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Gratulerer så masse med dagen

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 22:34   #19
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Hurra hurra! Hva kan jeg lage?

Tusen hjertelig takk for koselige gratulasjoner I kveld ble det Pavlova på meg. Mannen lagde Den var veldig god og vi hadde ferske deilige blåbær og bringebær på. Nam nam..... Er veldig glad for alle tips og tilbakemeldinger jeg har fått. Dere er supre!!!!

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hurra hurra hurra! Første 10 kg borte marjusen Ketolysekuren 32 13-10-10 22:24
Hurra - 20 kg ned Morgengry Ketolysekuren 16 02-07-07 13:32
HURRA HURRA HIPP HIPP HURRA Jeg ser 8-tallet!! donjuanwannabe Atkins kosthold 7 04-04-04 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no