Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En noe uncharming nødmat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-10, 22:56   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

En noe uncharming nødmat

En jeg var på LCHF-cruiset til Finland med i april fortalte at hvis han var ute og traska i byen og brått ble sulten, så fant han en matbutikk og kjøpte en pakke smør og spiste. Jeg kjente jeg ble kvalm bare han snakket om det, men kanskje er det bedre enn å måtte ty til alskens bensinstasjonspølser o.l. Noen som greier å spise BARE smør?

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:40   #2
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: en noe uncharming nødmat

Jeg syns det smaker godt jeg Både kaldt og smeltet.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:52   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: en noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg syns det smaker godt jeg Både kaldt og smeltet.

Når jeg smelter smør i en kopp til bruk i noe, så spiser jeg alltid det som er igjen i koppen etter at jeg har helt ut smøret. Synes det er kjempegodt, men det er nok med den halve teskjeia
Liker smørsmaken, ja.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 06:59   #4
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Æsj! Nei, da er det bedre å gå innom ferskvaredisken og kjøpe seg et kyllinglår.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 08:11   #5
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: En noe uncharming nødmat

Enig med Rosa, jeg kunne aldri spist smør på den måten.. fysj..!
Kyllinglår/vinger er som regel min nødmat!

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 09:57   #6
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: En noe uncharming nødmat

Neitakk.
Jeg kjøper en pk spekeskinke, eller en liten pk ost om jeg er ute og går slik.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:23   #7
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En noe uncharming nødmat

Åå fysj! Det hadde jeg ikke klart å få i meg. Har alltid med meg et par Baby Bells i vesken jeg... og et hjemmebakt knekkebrød

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 12:16   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: En noe uncharming nødmat

Greit, noen synes det ikke hørtes så godt ut..

Men er det VIRKELIG noe å æsje og fysj'e for...???

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 12:26   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Noen synes det er godt åmaule smør.

Men sånn ellers synes jeg det var et dårlig nødmatvalg, alt for lite protein og kun fett. Da ville jeg heller kjøpt en løkpølse altså Eller en pakke salami el.l som tross alt inneholder både protein OG fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 12:32   #10
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Greit, noen synes det ikke hørtes så godt ut..

Men er det VIRKELIG noe å æsje og fysj'e for...???

Jeg står for min "fysj", men samtidig respekterer jeg selvfølgelig at noen liker det.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 14:02   #11
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En noe uncharming nødmat

Personlig er jeg veldig glad i smeltet smør, men hadde ikke klart å spise bare smør alene. Men jeg har noen brødre som gjerne gjør det. Så det er ikke fremmed for meg. Men tyr selv til pølse eller ost i sånne nødssituasjoner.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 14:14   #12
Millemyra
Juniormedlem
 
Millemyra sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 14
Millemyra er på en erverdig vei

Sv: En noe uncharming nødmat

Det er nam da! Men jeg ville nok ikke ha kjøpt en smørpakke sånn nei, ville nok heller kjøpt noe kjøtt og oster ja. Babybel og spekeskinke f.eks

__________________


Millemyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 14:46   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Her er det mange som kommer fra umøblerte hjem.

Man sier ikke æsj (eller fysj for den saks skyld) til mat!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 17:09   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Serenio, her.

Noen som greier å spise BARE smør?

OM-NOM-NOM! Ja, ikke noe problem - aldri prøvd smeltet men romtemperert er supert. Og en dl olivenolje kunne jeg svelge ned ketolysevitaminene med før hehe - gud for et energirush det ble (om enn noe i overkant av plantefett...)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 17:20   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Her er det mange som kommer fra umøblerte hjem.

Man sier ikke æsj (eller fysj for den saks skyld) til mat!


-

Ja, man må jo bare komme fra et "umøblert hjem" for å si æsj og fysj til at noen kjøper seg ei pakke med smør og setter seg på fortauskanten og smasker den i seg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 17:34   #16
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Her er det mange som kommer fra umøblerte hjem.

Man sier ikke æsj (eller fysj for den saks skyld) til mat!


-

Man kommer sannsynligvis ikke fra et møblert hjem hvis man går rundt i byen og spiser på ei pakke smør

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 19:36   #17
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, man må jo bare komme fra et "umøblert hjem" for å si æsj og fysj til at noen kjøper seg ei pakke med smør og setter seg på fortauskanten og smasker den i seg


Men en iskrem kan man sette seg ned i all offentlighet og spise? Er det mindre æsj? Eventuelt hvorfor?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 19:37   #18
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Øystein, her.

Man kommer sannsynligvis ikke fra et møblert hjem hvis man går rundt i byen og spiser på ei pakke smør


Hvorfor mener du det?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:03   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Men en iskrem kan man sette seg ned i all offentlighet og spise? Er det mindre æsj? Eventuelt hvorfor?


-

Det har ikke noe med tanken på FETTinnholdet å gjøre for min del hvertfall, men mer fordi at jeg blir j***** kvalm av en liten teskje med rent smør. (det er vel på grunn av fettet, men ja..)

Er det veldig rart?? Kan jeg aldri se for meg at det er gitt....

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:09   #20
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: En noe uncharming nødmat

Vel, personlig kunne jeg jo aldri tenke meg å spise smør alene altså
Menneh, for den ihugga lavkarber er vel ganske optimalt å spise. Nå er det nå sånn at jeg vil faktisk like det jeg stapper i kjeften, og smør alene, nei takk

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:16   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Klart, når man er vant til å spise rent fett, så er det sikkert noen som vender seg til rent smør også. Synes det er en sånn fæl blanding av feit og søt smak på meierismør, som gjør at det vender seg på innsiden når jeg tenker på å spise det rett fra pakka.

Nå kommer ikke jeg fra et veldig møblert hjem, så da kan jeg si FYSJ til det Ikke til det at noen spiser rent fett, men at det er nettopp SMØR som blir fortært.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:27   #22
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Lærte dere ikke engang i barnehagen at man ikke skal si "æsj" til mat til tross for at man selv tilfeldigvis ikke liker maten?

Jeg trodde det var allment akseptert.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:29   #23
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Jo, man skal ikke si æsj til mat. Og jeg sier ikke at smør er æsj. Jeg sier det er æsj å gå rundt og gafle i seg smør. Det er æsj. Det synes jeg rett og slett er helt kvalmt.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:34   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Nei vettu. Jeg har ikke fått noe oppdragelse av hverken barnehage, foreldrene mine/øvrig familie, skole, arbeidslivet eller noen ting.

Men det er godt å se at de fleste andre i verden aldri har rynket på nesa eller uttrykt sin mening når de hører at andre f.eks spiser sauetestikler (nam), oksehjerne (mmmmm så godt), blodpudding, rent okseblod, slanger, snegler eller for den sakens skyld brød eller sjokoladepålegg for de som måtte synes det smaker vondt.

Synes det er vel så uforskammet å sitte her og si at alle som grøsser når de "ser for seg" å spise smør med skje, kommer fra umøblerte hjem. Maken til hovmodighet og selvgodhet da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:41   #25
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jo, man skal ikke si æsj til mat. Og jeg sier ikke at smør er æsj. Jeg sier det er æsj å gå rundt og gafle i seg smør. Det er æsj. Det synes jeg rett og slett er helt kvalmt.


Nå må du bestemme deg. Du sier jo nettopp "Æsj!" i det første innlegget ditt i denne tråden.

Er det bedre å sitte i ro og spise smør, eller er det konseptet med å være i bevegelse mens man spiser du reagerer på? Er det like "æsj" at man går rundt og gafler i seg en yoghurt? Hvis ikke, har du tenkt på hvorfor?

Syns du det ville være i orden at alle sa "æsj" når de så andre spise mat de selv ikke liker?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nødmat? Vaffel Ketolysekuren 19 29-07-09 09:57
Tips til "nødmat" Jellyfish Ketolysekuren 3 10-07-08 17:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no