Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pizza

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-10, 12:46   #26
Raps
Juniormedlem
 
Raps sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 17
Raps er på en erverdig vei

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Åh, det var ikke meningen å angripe deg eller rakke ned på din beslutning om å ta et pizzastykke.

Men jeg synes det er veldig vanskelig å se for meg et sånt møte-scenario hvor det eventuelt skal være frekt å ikke spise, når det i hodet mitt er helt vanvittig mye frekkere å stille spørsmål ved hva andre spiser og ikke spiser.

Jeg ser den . Men jeg er ikke en person som strutter av selvtillitt og synes ofte det er vanskelig med oppmerksomhet rundt meg selv og min overvekt, derfor var det lettere for meg å styre unna hele situasjonen.

Det beste hadde seff vært og ikke spist, men

__________________
Startet ketolyse 16.sept-10
Startvekt 80,3 kg
Raps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 13:17   #27
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av Raps, her.

Det beste hadde seff vært og ikke spist, men

Gjort er gjort, og spist er spist
Men kanskje greit å finne ut av hvordan du vil takle lignende situasjoner i fremtiden. Så slipper du å stresse med det en annen gang (nå vet jeg ikke om du stresset så fryktelig med det, men)
Legge en liten slagplan liksom

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:04   #28
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av Raps, her.

Synes det er rart at ingen av dere forstår meg, men men.
Det ble nå et pizzastykke, og jeg fikk ikke vondt i magen heller. Så får det heller gå noen dager ekstra før jeg mister mer vekt. Og ingen har vel dødd av litt pizza

I morgen er det på`n igjen

Jeg forstår deg og er helt enig med deg
Fortsett i morgen og masse lykke til

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:05   #29
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Pizza

kikker opp og ser at jeg ikke klarte helt å sitere

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:08   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

kikker opp og ser at jeg ikke klarte helt å sitere

Jeg har retta opp, du har bare klart å slette første del av koden .

-Modd

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 08:05   #31
Raps
Juniormedlem
 
Raps sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 17
Raps er på en erverdig vei

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Jeg forstår deg og er helt enig med deg
Fortsett i morgen og masse lykke til

Tusen takk!!

__________________
Startet ketolyse 16.sept-10
Startvekt 80,3 kg
Raps er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 13:14   #32
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Pizza

skjønner hva du mener. Har vært i mange sånn situasjoner. Jeg hadde tatt et lite stykke og kosa meg vel og lenge med den. UTEN Å FÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET! Så hadde jeg fortsatt som vanlig etterpå. Jeg har ikke fått vondt i magen. Det er ikke sånn at du ødelegger alt ved å ta en pizza bit. Jo, kanskje du går ut av ketose. Men i all verden. tar da ikke lang tid å komme inn i den igjen. Det er ditt liv. Du bestemmer

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 14:10   #33
Randi70
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Skage i Namdalen
Innlegg: 13
Randi70 er på en erverdig vei

Sv: Pizza

Hvorfor lyve????? Dårlig ide. Jeg har vært i flere slike situasjoner. Sier jeg prøver et nytt kosthold og holder meg unna mel. Det kan jo være mange årsaker til det. Jeg begynte faktisk på Ketolysekuren ikke først og fremst pga. slankingen, men pga. revmatismen. Så er jo slankingen en bonus :-)

Vi er forskjellige....noen tåler mer karbo enn andre. Jeg har spist et pizzastykke jeg ble servert. Fikk ikke vondt i maven og stixen hadde utslag. Hvis du er forsiktig med andre karboer, tåler du et pizzastykke. Noen karboer skal du jo ha iløpet av dagen. Men hvis det er en sånn pizza med kjempetjukke skorper, trenger du jo ikke å spise all bunnen.

Kos deg

__________________


Randi70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:03   #34
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Pizza

Jeg forstår deg veldig godt. I mange situasjoner er det ikke ok sosialt sett å takke nei og så føle at man må forklare seg. Feks i møte-/jobbsammenheng. Virker som om mange ikke forstår dette, har kanskje noe å gjøre med hva slags miljø man er i, hva slags jobber man har, osv.

Selv ønsker jeg ikke noe fokus rundt dette mot meg, så jeg takker høflig ja og spiser litt. For meg er dette en varlig livsstilsendring og jeg vet med meg selv at skal jeg være helt rigid så sprekker jeg.

For meg er det hverdagen som teller - og i hverdagen spiser jeg riktig.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:06   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Pizza

Det var ikke meningen å være lite forståelsesfull, altså. Det er tydeligvis mange meninger om dette, for meg handler det mer om et prinsipp, at det jeg spiser er min privatsak, og jeg synes det er trist at eventuelt press fra omgivelsene skal måtte få meg til å gjøre noe jeg egentlig ikke vil. Det vil kome flere sånne situasjoner, og det er ikke godt for kroppen å sprekke ofte heller. Jeg tenker heller at min helse er overordnet andres eventuelle fornærmelse. Men igjen, vi er forskjellige, og jeg kan faktisk ikke sprekke, det er et for stort offer for meg rent fysisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:08   #36
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enig med talerne over. Hvorfor skal det være frekt å ikke spise pizza i et møte? Dette er en uforståelig problemstilling for meg.

Sier det samme.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 15:18   #37
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pizza

Hvorfor komplisere det, lyve og komme med unnskyldninger?

Holder ikke et «Ellers takk»?

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 18:56   #38
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Sv: Pizza

Det er ikke noe problem å spise ett pizzastykke på ketolyse. Ofte er det en fordel med ett karbomåltid i uka - sånn for å fortgang på porsessene igjen. Problemet kan derimot være at man ikke klarer å styre inntaket, og så husker hvor digg pizza egentlig er. Da kan det fort ryke. Personlig dropper jeg heller å spise slik mat helt - og karbomåltidet mitt hver uke er stort sett fra havregrøt med treige karber.

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 19:33   #39
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pizza

Opprinnelig lagt inn av Opiat, her.

Det er ikke noe problem å spise ett pizzastykke på ketolyse. Ofte er det en fordel med ett karbomåltid i uka - sånn for å fortgang på porsessene igjen. Problemet kan derimot være at man ikke klarer å styre inntaket, og så husker hvor digg pizza egentlig er. Da kan det fort ryke. Personlig dropper jeg heller å spise slik mat helt - og karbomåltidet mitt hver uke er stort sett fra havregrøt med treige karber.

Kanskje ikke et problem for deg nei, men noen av oss går opp flere kilo med vann og får stillestand i vektnedgangen i en uke eller to etter inntak av slik mat. Jeg har ikke sett et sted Torkil anbefaler å spise høykarbo en gang i uka. Jeg får vann i kroppen av havregryn også

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:02   #40
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Sv: Pizza

Selvsagt er det forskjell fra person til person, men normalt sett er det folk med insulinresistens som får vann ved inntak av alle slags karbohydrater. Ikke alle overvektige kan skryte på seg dette. Det beste er å prøve seg frem - se hva kroppen tåler og ikke. Stanser f.eks vektnedgangen, så fungerer det for meg å spise mer karber i ett eller to måltid. Det samme ser jeg hos endel kompiser som også har testet dette. Både ifbm deffing, og vektnedgang generellt. Man trenger ikke gå fra 20 til 500 gram karber på en dag, men f.eks fra 20 til 60-100. Igjen er det individuellt selvsagt.

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:37   #41
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Pizza

Nå ser jeg at det ikke er hensiktsmessig å komme med noe videre for den originale problemstillingen, men om noen f.eks serverer pizza og spør hvorfor jeg ikke vil ha, svarer jeg enkelt og greit med godt humør at jeg blir dårlig av det, men at det går helt greit fordi jeg ikke er sulten. Om noen da har litt korte antenner og spør hva jeg ikke tåler, pleier jeg bare kort og godt å svare at jeg blir dårlig av å spise mye karbohydrater. Det går bare fint, er helt ærlig, og det er ikke mange som er frekke nok til å begynne å diskutere med deg da, altså!

På den annen side skal det sies at jeg la inn en planlagt pause da jeg var på en ukes ferie hos svigers i sommer, så jeg skjønner den opprinnelige problemstillingen godt også

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:07   #42
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Pizza

Nå er jo hovedinnlegger ganske ny på dette. Jeg hadde nok valgt den lette veien første gang jeg prøvde det å

Her jeg bor virker det nesten som om det er direkte uhøfli å takke nei til noe som blir servert!! man ønsker ikke å bli stemplet som uhøfli/frekk?? Nå vet de fleste rund meg at jeg spiser lavkarbo,så enten får de servere meg noe jeg spiser eller takle ett nei

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! Ziggy Optimal Ernæring 42 02-09-10 11:33
Pizza susasa_s Middag 8 25-02-09 17:22
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08
Min pizza, er den ok? Kanonada Ketolysekuren 17 17-12-08 12:37
Pizza vri sjokoman Middag 0 24-01-08 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no