Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 11:46   #76
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

God morgen

I dag har jeg veiet meg og gleden var stor da vekta viste -300gram. Det er ikke mye, men jeg har faktisk i løpet av kun 3 uker gått ned 2.5kg. Hvis jeg ser på alle anbefalinger så sier de jo ca 500gram i uka er bra. Jeg har gått ned 833gram per uke hvis jeg deler de 2.5kg på 3! Kjempe fornøyd! (ja jeg måtte dele det opp slik for å overbevise meg selv om at det var bra).

Hurra!!! Gratulerer!!! NYT den gode følelsen. Du er kjempeflink!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:48   #77
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Pernella, her.

Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi er bedt bort på middag i dag, så jammen om jeg vet hvordan det blir med spising. Har hørt rykter om laks, så om det er det som serveres på fatene så er det jo ok. Utover det har jeg bestemt meg for at jeg ikke spiser noe som kan ødelegge det fantastisk samarbeidsvillige blodsukkeret jeg har pådratt meg, så hvis jeg risikerer å virke sær og utakknemlig så tar jeg faktisk sjansen på akkurat det!

Lykke til med ny, frisk start Pernella! Håper du hadde det riktig hyggelig i helgen!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:52   #78
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hurra!!! Gratulerer!!! NYT den gode følelsen. Du er kjempeflink!


Takk

  Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:52   #79
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Naxos70, her.

ja jeg har hørt om at det bakes et brød, men det er litt forvirrende å finne frem her inne enda, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal evt. finne oppskrift. Noen skriver at de bruker fiberrik, men jeg finner ikke noe sted hvor mye kh det er i de. Og hva med havregrøt?? Havregryn har jo i utgangspunktet mye kh?

Så flott at du fikk oppskrift på proteinbrød av LadyLike.

Jeg har bakt Nannahs knekkebrød som du finner oppskriften på her inne under oppskrifter - bakst. De er veldig, veldig gode og anbefales varmt.

Havregrøt bør du nok holde deg unna. For mye karbohydrater i havre hvis du er streng på karbohydratene. Fiberrik er det ikke så mye karbohydrat i, så du kan velge det om du skal spise brøderstatninger. Les på pakken når du finner den i butikken. Varianten med solsikkekjerner har minst karbohydrater hvis jeg ikke husker feil.

Jeg sitter nå med min frokost og den består av to bakte knekkebrød med majones, roastbeef og purreløk. Nam nam. Jeg blir mett av dette. Drikker i tillegg en halv liter vann og te.

Ellers har jeg spist mye egg og bacon til frokost.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:58   #80
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Jeg var halvt død da vekkerklokken kimte i morges. Hjelpes meg.... synes egentlig at 10 timer med søvn skal holde!

Unnet meg å ligge litt lenger, men fikk etterhvert treningstøyet på. Har nemlig en avtale med meg selv om å starte formiddagen med en treningsøkt på treningssenteret. Nytter ikke å ta den økten utendørs i dette øspøs regnet.

Blir en time på sykkel og gjennomføring av et styrketreningsprogram på vibrasjonsmaskin før jeg gjennomgår alle mine hundre strekkeøvelser.... Ihverfall føles det som om det er hundre av dem...

Her er det ingen større planer for dagen annet enn at vi er bedt bort til middag. Litt spennende er det selvsagt med serveringen, men jeg har hode klart i forhold til hvilke valg jeg er villig til å ta.

Jeg har nå holdt på med ketogen kost i 4 uker og søtbehov er bortevekk. Jeg blir heller ikke særlig sulten. Må faktisk nærmest spise etter klokka.

Vekta mi står helt stille nå. Av en eller annen grunn. Må passe meg så ikke hode begynner å tulle veldig og "fettfobien" får lov til å gripe tak i meg.... Jeg tror jeg skal sørge for en stille lesestund i løpet av dagen hvor jeg griper fatt i lavkarbobøkene mine og fyller på med riktige tanker.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:05   #81
ingerann
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sør- Trøndelag
Innlegg: 3
ingerann er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Kan jeg henge meg på her?
Har holdt på i snart 2 uker og skal ned 15 kg. 2 kilo er borte, og jeg skjenner at dette er livstilen min framover. Ingen oppblåst mage, og jeg har fått mer energi samtidlig som humøret er såååååå mye bedre. Jeg har 3 måltider fordelt på hele dagen og jeg går aldri sulten lengre. Start vekta var 80 kilo og i dag veier jeg 78 kilo:-) Det er over 10 år siden jeg så 70tallet og er strålende fornøyd:-)

ingerann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:07   #82
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg var halvt død da vekkerklokken kimte i morges. Hjelpes meg.... synes egentlig at 10 timer med søvn skal holde!

Unnet meg å ligge litt lenger, men fikk etterhvert treningstøyet på. Har nemlig en avtale med meg selv om å starte formiddagen med en treningsøkt på treningssenteret. Nytter ikke å ta den økten utendørs i dette øspøs regnet.

Blir en time på sykkel og gjennomføring av et styrketreningsprogram på vibrasjonsmaskin før jeg gjennomgår alle mine hundre strekkeøvelser.... Ihverfall føles det som om det er hundre av dem...

Her er det ingen større planer for dagen annet enn at vi er bedt bort til middag. Litt spennende er det selvsagt med serveringen, men jeg har hode klart i forhold til hvilke valg jeg er villig til å ta.

Jeg har nå holdt på med ketogen kost i 4 uker og søtbehov er bortevekk. Jeg blir heller ikke særlig sulten. Må faktisk nærmest spise etter klokka.

Vekta mi står helt stille nå. Av en eller annen grunn. Må passe meg så ikke hode begynner å tulle veldig og "fettfobien" får lov til å gripe tak i meg.... Jeg tror jeg skal sørge for en stille lesestund i løpet av dagen hvor jeg griper fatt i lavkarbobøkene mine og fyller på med riktige tanker.

Jeg er også på min 4.uke og det er først denne uken jeg har gått litt ned igjen. Var 2 uker med stillstand....hvis du er veldig trøtt er nok kroppen ikke helt omstilt på matvanene enda. Ellers har jeg opplevd at jeg blir mindre trøtt hvis jeg får i meg nok fett

  Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:13   #83
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Jeg er også på min 4.uke og det er først denne uken jeg har gått litt ned igjen. Var 2 uker med stillstand....hvis du er veldig trøtt er nok kroppen ikke helt omstilt på matvanene enda. Ellers har jeg opplevd at jeg blir mindre trøtt hvis jeg får i meg nok fett

Veldig fint å høre om dine erfaringer! Greit å vite at det er flere i samme båt i forhold til å stå stille. Skal innrømme at jeg ikke er helt motivert for å gjøre nettopp det. Ikke akkurat nå. Ikke enda.

Det kan være noe i at kroppen ikke er helt omstilt enda. Det kan jo selvsagt ta noe lenger tid. Når det er sagt, så har jeg vært plaget av en utmattet følelse over en lang stund og dette har blitt mye bedre. Jeg er nå oppegående en hel dag uten å "måtte" ha meg en lur på ettermiddagen. Det er deilig å kjenne på!

Jeg må se litt nærmere på hvor mye fett jeg får i meg, men jeg tror at det er nok. I følge Diett.no skal det være nok. Jeg håper også at det er nok for fetere enn jeg spiser nå tror jeg faktisk at jeg får vansker med å gjøre...hehe.

Ønsker deg, og dere andre her inne, en riktig fin mandag! Ny dag og nye muligheter! Hurra!!!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:17   #84
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Veldig fint å høre om dine erfaringer! Greit å vite at det er flere i samme båt i forhold til å stå stille. Skal innrømme at jeg ikke er helt motivert for å gjøre nettopp det. Ikke akkurat nå. Ikke enda.

Det kan være noe i at kroppen ikke er helt omstilt enda. Det kan jo selvsagt ta noe lenger tid. Når det er sagt, så har jeg vært plaget av en utmattet følelse over en lang stund og dette har blitt mye bedre. Jeg er nå oppegående en hel dag uten å "måtte" ha meg en lur på ettermiddagen. Det er deilig å kjenne på!

Jeg må se litt nærmere på hvor mye fett jeg får i meg, men jeg tror at det er nok. I følge Diett.no skal det være nok. Jeg håper også at det er nok for fetere enn jeg spiser nå tror jeg faktisk at jeg får vansker med å gjøre...hehe.

Ønsker deg, og dere andre her inne, en riktig fin mandag! Ny dag og nye muligheter! Hurra!!!

Folk er jo forskjellige og det kan jo hende at jeg ikke har fått i meg nok fett, derfor sier jeg: får i meg NOK fett, ikke øke fettet til uante mengder. Det klarer ikke jeg heller

Jeg har ekstremt lave jernlagre, så jeg har vært trøtt og sliten hele tiden. Har ikke blitt noe verre ved å gå over til Lavkarbo men merker sakte men sikkert at det blir bedre

Lykke til videre, plutselig løsner det igjen! (anbefaler også veldig å måle for å se at cm forsvinner. Det gjorde de hos meg, i de 2 ukene vekta stod stille/gikk litt opp)!

  Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:18   #85
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg var halvt død da vekkerklokken kimte i morges. Hjelpes meg.... synes egentlig at 10 timer med søvn skal holde!

Unnet meg å ligge litt lenger, men fikk etterhvert treningstøyet på. Har nemlig en avtale med meg selv om å starte formiddagen med en treningsøkt på treningssenteret. Nytter ikke å ta den økten utendørs i dette øspøs regnet.

Blir en time på sykkel og gjennomføring av et styrketreningsprogram på vibrasjonsmaskin før jeg gjennomgår alle mine hundre strekkeøvelser.... Ihverfall føles det som om det er hundre av dem...

Her er det ingen større planer for dagen annet enn at vi er bedt bort til middag. Litt spennende er det selvsagt med serveringen, men jeg har hode klart i forhold til hvilke valg jeg er villig til å ta.

Jeg har nå holdt på med ketogen kost i 4 uker og søtbehov er bortevekk. Jeg blir heller ikke særlig sulten. Må faktisk nærmest spise etter klokka.

Vekta mi står helt stille nå. Av en eller annen grunn. Må passe meg så ikke hode begynner å tulle veldig og "fettfobien" får lov til å gripe tak i meg.... Jeg tror jeg skal sørge for en stille lesestund i løpet av dagen hvor jeg griper fatt i lavkarbobøkene mine og fyller på med riktige tanker.


Jeg våknet faktisk før vekkerklokken idag med en hund som var blitt dårlig i mavet iløpet av natten, så gjelder det å følge hannes klokke hehe.. Og siden jeg alikevell var våken kunne jeg jo bare fortsette å være det

Så flink du er Blir ikke masse treningen på meg, men øsker og komme igang da. Så fåreløbig er den "eneste" trimmen jeg får turer med hundene, funker det å.

Krever stor vilje til å takke nei til mat/dessert når man er bedt bort til noen, så vær stålt av det

Riktige tanker er det beste ja!. Det er jo normalt at vekten vil stå stille litt innimellom, min sto stille i flere uker, og skal innrømme at jeg holdt på å gji opp hele ketolysekuren Men nå har det løsnet igjen, heldigvis.

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:20   #86
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Lykke til videre, plutselig løsner det igjen! (anbefaler også veldig å måle for å se at cm forsvinner. Det gjorde de hos meg, i de 2 ukene vekta stod stille/gikk litt opp)!

Jeg har lett desperat etter målebåndet mitt, men ikke funnet. Må få kjøpt meg et nytt! Jeg kan SE med det blotte øyet at her skjer det noe med kroppen. Jeg kan også kjenne det på klærne og jeg får på meg klær som passet da jeg var endel kilo lettere enn jeg er nå, så egentlig har jeg jo ingenting å "sutre" for!

I skrivende stund har jeg treningsklær på og den overdelen jeg i dag bærer var ganske så mye trangere enn den er i dag. Faktisk så slenger den noe rundt livet!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:30   #87
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg har lett desperat etter målebåndet mitt, men ikke funnet. Må få kjøpt meg et nytt! Jeg kan SE med det blotte øyet at her skjer det noe med kroppen. Jeg kan også kjenne det på klærne og jeg får på meg klær som passet da jeg var endel kilo lettere enn jeg er nå, så egentlig har jeg jo ingenting å "sutre" for!

I skrivende stund har jeg treningsklær på og den overdelen jeg i dag bærer var ganske så mye trangere enn den er i dag. Faktisk så slenger den noe rundt livet!

Kjempebra!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg la merke til det samme i dag, har på meg en bukse som jeg kjøpte når jeg hadde gått ned 6kg (for 4mnd siden, men så gikk jeg alt opp igjen i løpet av 1 mnd pga flytting +++). Da gikk jeg kun på lavkalori + masse trening. Nå har jeg kun gått ned 2.5kg men allikevel sitter buksa bedre nå enn han gjorde når jeg kjøpte den og var lettere!!

Uansett føler jeg meg bedre

Kos deg på trening, skal ta en runde med vekter i kveld jeg og!

  Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 12:40   #88
Pernella
Juniormedlem
 
Pernella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 16
Pernella er på en erverdig vei
Smile

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Jeg har lett desperat etter målebåndet mitt, men ikke funnet. Må få kjøpt meg et nytt! Jeg kan SE med det blotte øyet at her skjer det noe med kroppen. Jeg kan også kjenne det på klærne og jeg får på meg klær som passet da jeg var endel kilo lettere enn jeg er nå, så egentlig har jeg jo ingenting å "sutre" for!

I skrivende stund har jeg treningsklær på og den overdelen jeg i dag bærer var ganske så mye trangere enn den er i dag. Faktisk så slenger den noe rundt livet!

Det finnes vel ikke en deiligere følelse enn når klær som satt litt for trangt her og der, faktisk sitter løsere på kroppen.
Jeg skal reise på ferie i slutten av August og har som mål å få på meg klær som fremhever mine flotte former
Jeg syns ikke damer skal bli helt planke tynne, men ha både hofter, rumpe og byste.
Jeg føler meg mye mer sexy når jeg ser de tynne damene med ei lita tøyfille på seg Men samtidig er det vel det mannfolka er så glad i, damer i alle fasonger altså!
Har heldigvis et godt selvbilde, men merker at irritasjonen over snevert klesutvalg og følelsen av å se 'tjukk' ut har gjort meg mer obs på hvordan jeg sitter og står... merkelig følelse det der.. å "skjule" kroppen sin på en måte.. men alikevell ikke..? hvis dere skjønner...

Nå er det lunsj og en deilig salat med kullig og kokt egg roper

God lunsj!

__________________


Pernella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:39   #89
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Juhu... Jeg har veid meg for første gang på tre uker og hadde mistet 3 kg. Gratulerer til alle som har mistet noen gram eller kilo. Moro og ikke minst motiverende lese om dere som får på dere klær som har vært for små. Vi er flinke! Jeg har ikke målt meg, men synes kroppen ser litt annerledes ut spesielt rundt midjen. Eller så er det kanskje ønsketenkning. Tror jeg får finne meg et målebånd.
Jeg gikk på en liten smell i ettermiddag med bursdagsfeiring, og bløtkake med krem og jordbær samt vafler, men i morgen er det havrelefse og striskjorte igjen. Jeg merket faktisk på eksemen at jeg hadde fått i meg hvitt sukker. Det er motivasjon til å holde opp det!

Jeg har laget lavkarbois i dag, men ikke smakt på den. Gleder meg, men må finne en anledning synes jeg.

Middagen i dag var restene fra i går. Kjøttdeig stekt og gratinert i form. Den kunne jeg visstnok servert til hele familien, for de nærmest siklet over maten min.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:43   #90
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Jeg lagde meg forresten frokostshake i dag. Tror jeg har funnet oppskriften her inne.
1 dl fløte
3 egg
1 dl bringebær
1 dl blåbær

Kanskje litt mange karber totalt, men utrolig godt, og jeg var mett i flere timer.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:51   #91
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Plinoto, her.

Juhu... Jeg har veid meg for første gang på tre uker og hadde mistet 3 kg. Gratulerer til alle som har mistet noen gram eller kilo. Moro og ikke minst motiverende lese om dere som får på dere klær som har vært for små. Vi er flinke! Jeg har ikke målt meg, men synes kroppen ser litt annerledes ut spesielt rundt midjen. Eller så er det kanskje ønsketenkning. Tror jeg får finne meg et målebånd.
Jeg gikk på en liten smell i ettermiddag med bursdagsfeiring, og bløtkake med krem og jordbær samt vafler, men i morgen er det havrelefse og striskjorte igjen. Jeg merket faktisk på eksemen at jeg hadde fått i meg hvitt sukker. Det er motivasjon til å holde opp det!

Jeg har laget lavkarbois i dag, men ikke smakt på den. Gleder meg, men må finne en anledning synes jeg.

Middagen i dag var restene fra i går. Kjøttdeig stekt og gratinert i form. Den kunne jeg visstnok servert til hele familien, for de nærmest siklet over maten min.

Grattis, 3kg på 3 uker er jo kjempebra

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 01:23   #92
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Har tidligere i en annen tråd sagt at jeg var skeiv i kroppen! større på venstre side! Vel, det har retta på seg, kroppen ser faktisk bra ut nå

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 01:31   #93
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har tidligere i en annen tråd sagt at jeg var skeiv i kroppen! større på venstre side! Vel, det har retta på seg, kroppen ser faktisk bra ut nå

Så bra
Jeg er også litt "skeiv" i kroppen, men det skyldes en hofteopprasjon, så kroppen forandrer seg annerledes på den siden Håper det jevner seg ut når jeg får operer den andre også

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 01:58   #94
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Så godt å høre at 5 kg på 4 uker er normalt. Jeg gikk ned 10 kg på tre uker sist, og ble litt skuffa over -6 kg på fire uker, men det er jo bra det, eller hva?? Puh.. da slipper jeg å være så sur på meg selv for mine utskeielser med sukkerfri sjokolade... Hehe. Men nå har jeg gått ned til ca 15 karber pr dag (ble 9 i går og 20 i dag, for jeg har vært på farten og glemt å telle riktig), og ingen maltinol, og svært lite annen kunstig søtning, for jeg skal liksom inn i en kjole om 12 dager. Tror ikke jeg klarer det, for det er snakk om minst 5 cm før den går igjen!!! Men jeg har en i backup som passet for noen uker siden, og hvert gram som forsvinner fra dobbelthaken gjør at jeg føler meg mer vel ihvertfall

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 02:55   #95
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Insyga, her.

Så godt å høre at 5 kg på 4 uker er normalt. Jeg gikk ned 10 kg på tre uker sist, og ble litt skuffa over -6 kg på fire uker, men det er jo bra det, eller hva?? Puh.. da slipper jeg å være så sur på meg selv for mine utskeielser med sukkerfri sjokolade... Hehe. Men nå har jeg gått ned til ca 15 karber pr dag (ble 9 i går og 20 i dag, for jeg har vært på farten og glemt å telle riktig), og ingen maltinol, og svært lite annen kunstig søtning, for jeg skal liksom inn i en kjole om 12 dager. Tror ikke jeg klarer det, for det er snakk om minst 5 cm før den går igjen!!! Men jeg har en i backup som passet for noen uker siden, og hvert gram som forsvinner fra dobbelthaken gjør at jeg føler meg mer vel ihvertfall

Syns ikke du skal være sur på deg selv nei, syns du har vert flink jeg

Jeg fikk litt hakeslepp her tidligere idag, satt å regnet sammens hvor mange cm totalt jeg har mistet, måler på 4 plasser og tilsammens har jeg gått ned hele 66cm Jeg er kjempefornøyd med det, og jeg har ikke holdt på så lenge heller.. begynte 5juni.
Derimot har jeg ikke gått ned så mange kg, ca 7. men er fornøyd med det også. Så er det jo veiedag på onsdag, så får se hva vekten viser da.

Så det kan jo godt hende du klarer å komme inn i den kjølen, selv om noen cm. fremdeles mangler. Jeg krysser fingree for deg iallefall

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 09:00   #96
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Chalos, her.

Syns ikke du skal være sur på deg selv nei, syns du har vert flink jeg

Jeg fikk litt hakeslepp her tidligere idag, satt å regnet sammens hvor mange cm totalt jeg har mistet, måler på 4 plasser og tilsammens har jeg gått ned hele 66cm Jeg er kjempefornøyd med det, og jeg har ikke holdt på så lenge heller.. begynte 5juni.
Derimot har jeg ikke gått ned så mange kg, ca 7. men er fornøyd med det også. Så er det jo veiedag på onsdag, så får se hva vekten viser da.

Så det kan jo godt hende du klarer å komme inn i den kjølen, selv om noen cm. fremdeles mangler. Jeg krysser fingree for deg iallefall

Dere er kjempe flinke!!

Jeg synes at man må huske på at dette er en prosess og om man skeier ut med litt lavkarbo sjokolade osv. men alikevel klarer å fortsette med denne livsstilsendringen, så er det ikke noe problem. Man må være stolt over at man greier å endre sine tanker rundt mat uansett hvor mye eller lite man går ned.

Mitt mål er å klare -10kg innen oktober. Da har vi reunion med ungdomsskolen og jeg har litt lyst til å se smæsjing ut

Rart hvor viktig det er for meg egentlig, har aldri brydd meg om hva andre synes men mest sannsynlig er det fordi jeg har dårlig selvtillit nå og aldri har vært en av de "kule" jentene

Så -10 kg på 2 mnd. Det skal vel være mulig å gjennomføre?!

Snikveide meg i dag, etter hard trening i går og er ned -300gram til. Jeg lurer på om jeg skal skrive opp hver gang jeg veier meg, for å se hvordan kroppen forholder seg?

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:22   #97
*Hilde*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Larvik
Innlegg: 24
*Hilde* er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Nå har jeg bestilt kokos olje fra iherb. Utrolig billig der.
DEW154 er koden dere kan bruke ved første handel og få 5 dollar i rabatt.

__________________


*Hilde* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:51   #98
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av Plinoto, her.

Jeg lagde meg forresten frokostshake i dag. Tror jeg har funnet oppskriften her inne.
1 dl fløte
3 egg
1 dl bringebær
1 dl blåbær

Kanskje litt mange karber totalt, men utrolig godt, og jeg var mett i flere timer.

Den er sååååååå gooooood, enda bedre med litt cocosa oppi,synes jeg da

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 11:26   #99
Naxos70
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 19
Naxos70 er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

hmmm... den frokostshaken hørtes god ut ja! Kan ikke denne også fryses og brukes som is (elsker is...:-( ) ? Eller må man ha sukker i når man fryser den?

Det ble ikke noe baking på meg i går, har så altfor mye å gjøre for tiden. Handlet inn MASSE grønnsaker i går, så i dag blir det gratinerte brokkoli/blomkål med bacon :-) Har funnet ut at det er kjempelurt å lage stor form så har vi to dager. Bare å varme opp igjen dagen etterpå!

Det er så hærlig å se dere som har gått ned så mye. Vi skal på en liten ferietur til neste helg, og det hadde vært kjekt å kjent det på klærne, kanskje fått bort litt mage... Er uten unger de neste ukene så vi har funnet ut at vi skal gjøre om de to rommene de har (fire unger) til fire mindre rom, i tillegg holder vi på å male hus, og vi har lånt ei campingvogn som vi absolutt må vaske (har ikke vært brukt på over et år). Men her regner det jo så det blir mest innejobbing. Sitter iallefall ikke mye på rompa (bortsett fra på jobb da). Håper dere får en fin dag alle sammen!

Naxos70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 12:36   #100
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med

Opprinnelig lagt inn av LadyLike, her.

Dere er kjempe flinke!!

Jeg synes at man må huske på at dette er en prosess og om man skeier ut med litt lavkarbo sjokolade osv. men alikevel klarer å fortsette med denne livsstilsendringen, så er det ikke noe problem. Man må være stolt over at man greier å endre sine tanker rundt mat uansett hvor mye eller lite man går ned.

Mitt mål er å klare -10kg innen oktober. Da har vi reunion med ungdomsskolen og jeg har litt lyst til å se smæsjing ut

Rart hvor viktig det er for meg egentlig, har aldri brydd meg om hva andre synes men mest sannsynlig er det fordi jeg har dårlig selvtillit nå og aldri har vært en av de "kule" jentene

Så -10 kg på 2 mnd. Det skal vel være mulig å gjennomføre?!

Snikveide meg i dag, etter hard trening i går og er ned -300gram til. Jeg lurer på om jeg skal skrive opp hver gang jeg veier meg, for å se hvordan kroppen forholder seg?

Ja, jeg trur du skal klare 10kg på 2mnd. Stå på

Jeg ville ikke skrevet opp hvergang, innimellom kan kroppen variere litt, så om du i ene øyeblikket har gått ned 1kg og neste har du gått den opp + litt til vil du muligens iste litt motivasjon? var slik til meg i begynnelsen iallefall!.
Jeg "snikveier" meg også (ganske ofte) men noterer det ikke, og jeg kjenner at jeg blir veldig demotivert de gangene jeg ser vekta går opp litt altså :/

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Venninner på besøk Henriksen Spørsmål og svar 5 03-09-10 20:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no