Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kalorier pr dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 12:13   #51
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Fant ikke noen mer passende plass å spørre om dette, men kan vektnedgangen faktisk stoppe opp fordi man får i seg for lite fett? Jeg sliter som rakkern for tia. Går ikke ned, og klarer nesten ikke få i meg mat. Fet mat byr meg iallefall i mot.

Ja vektnedgangen kan stanse opp om man spiser for lite fett. Prøv og lur inn fett blandet i maten din og se om det hjelper.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 23:47   #52
Elisajojo
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

*dytter på denne*


Hvordan ser en dagsplan ut for dere andre som ikke kommer opp i det antallet? jeg ser at egg, majones, fløte og til og med ribba jeg hadde igår,gir store utslag kcal messig,

Noen som vil dele en dagsplan på mindre kcal, men allikevel fet mat?


Jeg kan godt komme med en grov dagsplan for hvordan jeg spiser:-) Men først vil jeg bare dele en ting jeg har lest, som virker ganske logisk for meg egentlig - variert kcal-inntakk fra dag til dag skal kunne øke forbrenningen din! Ikke hold deg på samme tallet hver dag, kan godt spise 1300 en dag og 2300 en annen dag. Nå har ikke jeg fått eksperimentert så mye med dette, er ikke så lenge siden jeg leste det (husker ikke hvor...:S), men jeg har begynt å forske litt på saken på den måten at jeg skriver ned i kalorier OG karbo hvert måltid, hver dag, og vekten en gang i uka. Men jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle virke bra for forbrenningen, så jeg holder en knapp på den teorien:-)
Men så er det dette med at alle er forskjellige da, det må vi ikke glemme.. =)


Her er et par dagsmenyer fra min hverdag:

Nr 1

Frokost: Frokost med fløte, skinke og kremost (ca 250 kcal og 0,5-1 g karbo)

Lunsj: Lavkarbo-knekkebrød med majones og morrpølse og/eller fårepølse (ca 200 kcal og 1,5 g karbo)

Middag: Karrigryte med kokosmelk, rømme og kylling + et lite knekkebrød med kremost som tilbehør (ca 500 kcal og 6,5 g karbo)

Kveldsmat: 1 stor kopp te med suketter og fløte (ca 150 kcal og 1-1,5g karbo)

Totalt: CA 1100 kcal og 10 g karbo

Nå spiser ikke jeg så mye kveldsmat, for d frister sjeldent.. Men evt en kopp te med fløte i, eller litt middagsrester er jo ideelt om du vil ha opp fettnivået.

Nr 2

Frokost: En stor smoothie med linfrø, bringebær, spinat, avokado (rik på sunt fett!) og kokosmelk/fløte (ca 450 kcal og 5 g karbo)

Lunsj: 1 lavkarbo brødskive med pepperoni og ost-smelta i mikro (ca 500 kcal og 2 g karbo)

Middag: Fiskesuppe med torsk, sei og laks laget med fløte/rømme (ca 300 kcal og 4 g karbo)

Kvelds: 100 g svinesteik (ca 112 kcal og ingen karbo)

Totalt: CA 1362 kcal og 11 g karbo

Slenger på en til - med ekstra mye fett:

Frokost: 2 Speilegg og stekt bacon (ca 350 kcal og 0,3 g karbo)

Mellom: 1 kopp kaffe med fløte (ca 100 kcal og 1 g karbo)

Lunsj: Lavkarbo knekkebrød med reker og majones (ca 350 kcal og 2 g karbo)

Middag: Foliebakt laks med spinatioli og smørdampede grønnsaker (ca 400 kcal og 2-3g karbo)

Kvelds: Squash med avokado-dip av avokado og rømme (ca 300 kcal og 1,5 g karbo)

Totalt: CA 1500 kcal og 7,5 g karbo


Dette var grovt regnet, og grovt plukket, og har dessverre ikke regnet ut fettinnholdet, men som du ser så blir det jo en god del fløte, rømme, kokosmelk og avokado. Avokado er en fin måte å få i seg mer og riktig fett på uten at kalori-innholdet stiger så veldig, og godt er det også!

__________________
- I love my sixpack so much- I protect it with a layer of fat.
Min Journal


Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 23:51   #53
Elisajojo
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Elisajojo, her.



Her er et par dagsmenyer fra min hverdag:

Nr 1

Frokost: Frokost med fløte, skinke og kremost (ca 250 kcal og 0,5-1 g karbo)


eh, her skulle det da stå OMELETT og ikke frokost.. Tjihi, litt seint for et trøtt hode merker jeg..:-)

__________________
- I love my sixpack so much- I protect it with a layer of fat.
Min Journal


Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med kalorier? Betty00boop Lavkarbo generelt 21 18-06-10 12:48
Kalorier sofie77 Ketolysekuren 3 05-03-10 15:31
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no