Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-12, 15:04   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Hvordan veier du opp maten for eksempel på kafe eller hvis du spiser middag hos venner/familie?? Har du med deg en matvekt i veska da eller?? Var det jeg stussa på når jeg skulle veie å måle, alt blei bare aaaalt for komplisert for meg..... for eksempel om du har laget en hel gryterett til hele familien, hvordan får du målt og veid opp nøyaktig det du får i deg av gryteretten???

jeg måler opp hver ting jeg tar opp i gryta, men jeg spiser alt selv, lager til meg for seg, og til andre annen mat. jeg måler opp på forhånd om jeg spiser andre steder, tar mat med meg hjemmefra.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 16:31   #27
Elisajojo
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg skriver opp karber og kalorier til alle måltid hver dag, men jeg gjør det etter jeg har laget måltidet vel og merke. Jeg planlegger ikke hvor mye det skal være i et måltid, eller på en dag, jeg gjør det for å ha oversikt og fordi jeg synes det interessant å følge med på jeg skriver også opp vekta en gang i uka. Jeg stresser ikke med slankingen nå, men jeg har lyst til ha det som skjer med kroppen dokumentert, så jeg kan se om det har forbindelse med karbo eller kalorier

Men så har jeg en stor interesse for helse, kosthold osv da, så jeg synes det er spennende og faktisk ganske gøy å forske litt..

__________________
- I love my sixpack so much- I protect it with a layer of fat.
Min Journal


Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 16:38   #28
Elisajojo
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

sånn er jeg også, på en prikk lik. Skriver 49 og ikke 50, ikke nok med det, jeg kan skrive 4, 9 også da jeg fikk ødelagt vekta mi løp jeg og kjøpte en selv om jeg ikke hadde råd, det var første prioritet skriver inn hver tyggis jeg putter i munnen, hver halve dl med soyamelk jeg bruker i teen, hver dæsj med kanel.

Regneer du ut innhold i kanelen også? Eller skriver du bare ned at du har spist kanel?
Er det noe særlig kalorier og karbo og slikt i kanel? Krydder og slikt bruker ikke jeg forske så mye på, men jeg bruker STORE mengder av forskjellige krydder i maten min, så vet egentlig ikke om jeg vil vite det om innholdet har noe å si

__________________
- I love my sixpack so much- I protect it with a layer of fat.
Min Journal


Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:59   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Elisajojo, her.

Regneer du ut innhold i kanelen også? Eller skriver du bare ned at du har spist kanel?
Er det noe særlig kalorier og karbo og slikt i kanel? Krydder og slikt bruker ikke jeg forske så mye på, men jeg bruker STORE mengder av forskjellige krydder i maten min, så vet egentlig ikke om jeg vil vite det om innholdet har noe å si

når jeg baker noe med kanel oppgir jeg gram,ja. Jeg gidder ikke oppgi urter og karri, men sennep skriver jeg opp. Så, jeg er ikke helt nazi det er karbo i kanel, urter og karri og sånn

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 13:37   #30
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Ang. Å spise ute, så finnes det noen generelle regler du kan følge. Bl.a. På Jillian Michaels side men sikkert andre steder også.

Eks. 3 ounces of meat is the sice of a deck of cards.

Vet jeg har lest slike tips andre steder og.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:05   #31
Elisajojo
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

når jeg baker noe med kanel oppgir jeg gram,ja. Jeg gidder ikke oppgi urter og karri, men sennep skriver jeg opp. Så, jeg er ikke helt nazi det er karbo i kanel, urter og karri og sånn

Jeg sjekka det opp, og til min store forskrekkelse fant jeg ut at det er jo 80 GRAM KARBO I KANEL Dette var jeg ikke klar over! Brukte veldig mye kanel for ikke lenge siden i det hele tatt! Men har fått lavt blodtrykk, og kanel er dermed ikke bra, så heeldigvis skrenka inn på den nå
Men fikk meg virkelig en overraskelse nå, er det muulig....!

__________________
- I love my sixpack so much- I protect it with a layer of fat.
Min Journal


Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 20:51   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

de fleste krydder og urter innholder mest karbo

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 19:33   #33
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Skriver du ned hva du spiser og hvor mye karber?

Jeg ble helt psyko av å skrive ned hva jeg spiste. Jeg gjorde det en periode etter råd fra legen min. ALT, t.o.m vann.
Men jeg ble helt besatt om at det skulle stå mindre dag for dag, så var nede i 300 kcalorier om dagen og sånn.
Så, nei. Jeg skriver ikke ned hva jeg spiser.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? Jente 1980 Ketolysekuren 4 16-03-11 21:53
Hvis jeg spiser for lite karber? Addict Spørsmål og svar 51 01-04-09 12:15
For få karber pr dag, hva spiser dere? Skippy Ketolysekuren 16 16-12-08 00:38
Spiller det noen rolle hvor mange karber jeg spiser ... Karro Generell diskusjon 4 08-02-08 20:41
Går man ned mer om men spiser mindre karber? Dolly Ketolysekuren 24 21-04-07 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no