Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Syltet Ingefær fra "En sunn familie". Noen som har oppskrift?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-12, 15:08   #1
Polaris
Juniormedlem
 
Polaris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 45
Innlegg: 21
Polaris er på en erverdig vei

Syltet Ingefær fra "En sunn familie". Noen som har oppskrift?

Laget med stort hell syltet ingefær til sushien for noen måneder siden, nå er glasset tomt og jeg trenger sårt påfyll. Jeg brukte sist oppskriften fra "En sunn familie", denne bloggen/nettstedet kommer jeg nå ikke lenger inn på (lagt ned? http://sunnfamilie.net/2011/01/24/syltet-ingefaer/ ). Jeg vil aller helst lage dette fra bunnen og ikke kjøpe glass fra butikken, er det noen som husker denne oppskriften eller som har den liggende? Jeg husker ingrediensene var hvitvinseddik, ingefær, sukrin...kanskje mer, og jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det eller målene


Gjett om jeg skal begynne å skrive ned heretter...

Polaris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto / LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:17   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Syltet Ingefær fra "En sunn familie". Noen som har oppskrift?

Google det og velg cache i stedet for å åpne linken.

Syltet ingefær!

Sukrinen krystalliserte seg etter at glasset har stått i kjøleskapet, men det gjorde det bare enda bedre. Dette kan jeg ta en bit av som godteri også…hehe. Lignet på kandisert ingefær! Husk at jo tykkere ingefærskivene er jo sterkere blir smaken.

Oppskrift:

100 g frisk ingefær
5 dl vann
1 dl riseddik (bruk en med minst mulig karbo)
1 dl sukrin
1 ts salt

Skrell ingefæren og skjær i så tynne skiver som mulig. Jeg brukte en potetskreller i begynnelsen men måtte gå over til kniv.

Kok opp vannet og legg i ingefæren. Rør om og sett til siden i 20 min. Tøm av vannet og legg ingefæren på et glass (lurt å koke glasset).

Varm opp eddik, sukrin og salt og rør til sukrinen er oppløst. Hell det over inefæren. La det avkjøles. La trekke i et døgn før bruk. Oppbevares i kjøleskap.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 15:20   #3
Polaris
Juniormedlem
 
Polaris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 45
Innlegg: 21
Polaris er på en erverdig vei

Sv: Syltet Ingefær fra "En sunn familie". Noen som har oppskrift?

Åh, du er vel helt nydelig vel! Tusen takk! (Våger ikke si hvor lenge jeg googlet... *host* )



*lagre for livet*

Polaris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto / LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
sushi, syltet ingefær


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Vanskelig å få "sunn" sjokolade ut på markedet? pijussau Lavkarbo generelt 17 28-02-10 11:51
Soyasaus og wasabi og syltet ingefær Hot Mama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 02-02-10 11:28
Mauritson, "Kjernesunn familie" Sophie Bøker om ernæring og helse 5 22-08-09 16:21
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no