Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

PCOS og antall gram karbo?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 22:23   #1
JaneFonda007
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 41
Innlegg: 27
JaneFonda007 er på en erverdig vei

PCOS og antall gram karbo?

Jeg har PCOS, skulle vært medisinert men gynekologen og jeg fant ut at vi skulle la være. Flere grunner til det: jeg trener minst 4 ganger i uken, er villig til å gjøre en innsats på kostholdet, er ikke overvektig, ikke noe ønske om barn enda etc. Greit å slippe metformin synes jeg, men blir litt for usikker på kosten. Noen med erfaring som har kjent på kroppen, eller hørt noe tall, på hvor mange gram med karbo som er optmialt? Til nå har jeg ligget på rundt 100-150 gram karbo, og migrenen forsvant i alle fall. (Ikke at migrenen har noe med PCOSen å gjøre men greit med et problem mindre). Føler jeg burde ligge lavere pga PCOS men er som sagt usikker. "Bedre uten brød" sier 72 gram karbo om dagen for å holde blodsukkeret stabilt. Lener meg litt i denne retningen, men vet ikke hvor riktig og relevant det er for meg. Blir utrolig glad hvis noen har noe som helst å si på dette! Liker ikke å gamble med helsa slik jeg føler jeg gjør nå.

JaneFonda007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Maksimum 72 gram karbohydrat daglig Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:54   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCOS og antall gram karbo?

Lindbergketose sier vel rundt 40 gram karbo tror jeg, men de hjelper deg evt med å rekne på proteiner og fett også...

Ønsker du å prøve andre ketogene dietter, så kan du se på Atkins (20 pr dag) eller ketolyse (15 pr dag)

siden du er normalvektig, så er kanskje rundt 100 ok. Jeg har liksom bare erfaring som overvektig PCOS-er

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye protein? Bridget Lavkarbo generelt 27 25-05-11 23:33
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Finn antall gram karber ved SMS! mofe Lavkarbo generelt 1 09-03-05 19:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no