Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ta av med minimalt aktivitet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 20:54   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Ta av med minimalt aktivitet?

Hvor viktig er det med mosjon når man er på ketolysekuren? I en lengre stund fremover blir jeg mer eller mindre sengeliggende, jeg kan ikke være mye i bevegelse. Vil jeg fortsatt gå ned om jeg holder meg til kuren? Eller er det helt nødvendig å være i aktivitet for at fettforbrenningen setter i gang?

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 21:05   #2
tkh
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Spydeberg
Alder: 48
Innlegg: 90
tkh er på en erverdig vei

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Hvor viktig er det med mosjon når man er på ketolysekuren? I en lengre stund fremover blir jeg mer eller mindre sengeliggende, jeg kan ikke være mye i bevegelse. Vil jeg fortsatt gå ned om jeg holder meg til kuren? Eller er det helt nødvendig å være i aktivitet for at fettforbrenningen setter i gang?

Jeg har for tiden en prolaps og har hatt det en stund og har derfor fått beveget meg minimalt. Har alikevel tatt av en del kilo, så det er mulig

__________________
Startet på nytt 25.01.11


Min rabattkode på Iherb: UDE982 - den gir $5 i rabatt ved 1. kjøp.
tkh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 21:09   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Jeg var ikke i noe særlig fysisk aktivitet den tiden jeg gikk ned i vekt... En og annen gårtur ble det, men ikke noe fast

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 09:31   #4
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

hei, jeg trener ikke. er litt aktiv på jobben da. har ikke akkurat en kontor jobb. men jeg går ned . det bli bedre når snøeen bli borte. da kan jeg gå turer og opp på fjellet i helgene...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:06   #5
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Husk at alle har godt av trening/fysisk aktivitet!! Vi trener ikke KUN for å gå ned i vekt :-)

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 14:18   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av sirib, her.

Husk at alle har godt av trening/fysisk aktivitet!! Vi trener ikke KUN for å gå ned i vekt :-)

Riktig - men det er heller ikke alle som kan trene. Som jo er det trådstarters spørsmål handler om...

Jeg har gått ned i vekt selv om jeg pga nevrologisk sykdom ikke kan trene noe særlig (og attpåtil har hatt en bastant akillessenebetennelse i flere måneder, så jeg ikke engang kan gå de distansene jeg pleide).

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:34   #7
Iskald
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 19
Iskald er på en erverdig vei

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Hvor viktig er det med mosjon når man er på ketolysekuren? I en lengre stund fremover blir jeg mer eller mindre sengeliggende, jeg kan ikke være mye i bevegelse. Vil jeg fortsatt gå ned om jeg holder meg til kuren? Eller er det helt nødvendig å være i aktivitet for at fettforbrenningen setter i gang?


Jeg kan selv ikke trene, har betennelse i begge kne, håper at vekten blir endel lavere når jeg blir bra, så blir det trening også. Siden jeg ikke kan trene har jeg lagt meg litt lavere på totalt kaloriinntak, og vil regulere dette om nedgangen stopper eller går for fort. Jeg har lagt meg på totalt 1800 kcal. i døgnet.

__________________


Iskald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:41   #8
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Bra kosthold for formen.
Bra trening for helsa.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:46   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg på krykker fra før og opererte i tillegg i foten januar, så jeg har ikke trent, før nå nylig da. Fra jeg startet til jeg begynte med trening tok jeg av 15 kg, så det er ikke absolutt nødvendig for å gå ned i vekt, men vel å anbefale.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:53   #10
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

-----


Sist redigert av Etherena : 03-11-11 kl 10:58.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 00:41   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Hvor viktig er det med mosjon når man er på ketolysekuren? I en lengre stund fremover blir jeg mer eller mindre sengeliggende, jeg kan ikke være mye i bevegelse. Vil jeg fortsatt gå ned om jeg holder meg til kuren? Eller er det helt nødvendig å være i aktivitet for at fettforbrenningen setter i gang?

Hold deg til kuren - tren når du får det til

Noen går faktisk ikke ned en gang NÅR de trener - så ikke stress med dette Det er fravær av karbo som setter i gang fettforbrenningen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 00:43   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av tkh, her.

Jeg har for tiden en prolaps og har hatt det en stund og har derfor fått beveget meg minimalt. Har alikevel tatt av en del kilo, så det er mulig

Du har min fulle sympati... 8.mai 2007 til 1.oktober 2007 sengeliggende og full av painkillers i påvente av operasjon... bra nå da heldigvis Hold ut!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 00:45   #13
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Ta av med minimalt aktivitet?

Så bra å høre at det er mulig å ta av selv om man ikke har mulighet for å være i mye aktivitet. Takk for svar

__________________
Dogs like bones, men like meat.
Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fysisk aktivitet *Thilie* Ketolysekuren 3 01-10-10 14:01
Fysisk aktivitet for type A smosje Type A 7 02-06-10 10:55
Økt aktivitet? smellen Atkins kosthold 6 12-11-06 20:54
Aktivitet på sidene her Summer Generell diskusjon 0 17-08-05 19:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no