Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hobbytråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-12, 08:27   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Hobbytråden!

Inspirert av "Håndarbeid" tråden, starter jeg en generell hobby tråd. Kanskje noen driver med fiske, RC-biler, hunde/katt utstilling, etc.

Selv har jeg siden jeg var 15 vært uhyre fasinert av fotografering. Å jeg startet med et 3.2 pixel digitalkamera. Har oppgradert i løpet av årene, å sitter nå med et Canon EOS 60 D. Bildene blir som regel behandlet i PS. (Photoshop). Jeg har også laget en del hjemmesider for hånd, fra bunnen av. Men de jeg har laget er dessverre ikke "oppe og går".

Nå har jeg nettopp gått til innkjøp av ny PC. Så de fleste bildene er på den eksterne harddisken. (en eller to d ´er?)

Men her er en liten smakebit i alle fall



Dette er min søster og samboer! Bildene ble tatt for snaue 2 uker siden. Bildene er tatt i stuen min.







En venninne av meg, stilte opp som modell. Bildene ble tatt sommer, for 2 år siden.

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 08:29   #2
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobby tråden!







__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:19   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hobby tråden!

Abonnerer

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:55   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hobby tråden!

Så fine bilder Fancy!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:14   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hobby tråden!

Se der ja, hobbytråd!

Så flink du er, Fancy! Det sort/hvite av jenta med blomsterkransen likte jeg spesielt godt. Herlig uttrykk!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:33   #6
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hobby tråden!

Fine bilder. Og den lille søtingen på siste bildet da!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:11   #7
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobby tråden!

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Fine bilder. Og den lille søtingen på siste bildet da!

Kneleren Hans! (vi døpte han Hans) Tok bilde av han i Thailand! Søteste insektet jeg har sett på år og dag

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 19:20   #8
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!













I dag har min vakre datter vært modell ute i hagen! 32 grader i sola, å over 20 i skyggen.

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 20:48   #9
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Super nydelige bilder!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 20:53   #10
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Tusen takk

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 21:21   #11
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hobbytråden!

Wow, jeg elsker bildene dine, du er veldig dyktig!

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:02   #12
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Wow, jeg elsker bildene dine, du er veldig dyktig!

Tusen takk! Veldig koselig å få høre

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 20:46   #13
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Oh, så spennende! Jeg har blitt spurt om å ta bryllups bilder i morgen! Jeg takket nesten nei, for jeg selv mener de heller burde tatt en profesjonell fotograf, er tross alt av brud og brudgom! Men de ville jeg skulle ta.. Jeg får betalt i en musematte å en tørr chabli. :P (vil ikke kreve penger, da jeg er redd de ikke skal bli fornøyd) :/

Spennende! Da er det bare å lade batteriet, å finne frem filterene.

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 14:32   #14
mayliss1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 34
mayliss1979 er på en erverdig vei

Sv: Hobbytråden!

Nydelige bilder! Elsker å ta bilder selv men kan ikke måle meg med deg hehe Vil gjerne se flere fra deg!

mayliss1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 16:15   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hobbytråden!

Å ta bilder i naturen

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 10:24   #16
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

I går hadde jeg shoot av ei gravid venninne Mange flotte bilder!











__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 10:47   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hobbytråden!

Veldig flotte bilder generelt. Mye bedre enn det jeg får til. Men det er en ting jeg legger merke til som trekker bittelitt ned for min del - det er at du har et veldig kort fokusområde på neon av bildene - spesielt knelerbildet og barnebildene (jeg regner med de siste magebildene var tenkt sånn) hadde nok i mitt hode hatt godt av bittelitt mer dybde?

Håper du ikke tar det ille opp at jeg sier det jeg synes, altså!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 11:00   #18
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Veldig flotte bilder generelt. Mye bedre enn det jeg får til. Men det er en ting jeg legger merke til som trekker bittelitt ned for min del - det er at du har et veldig kort fokusområde på neon av bildene - spesielt knelerbildet og barnebildene (jeg regner med de siste magebildene var tenkt sånn) hadde nok i mitt hode hatt godt av bittelitt mer dybde?

Håper du ikke tar det ille opp at jeg sier det jeg synes, altså!

Neida neida

Jeg er veldig glad i bilder som har diffus bakgrunn der personen eller "tingen" kun er i fokus, det er noe som ofte går igjen på bildene mine!

Kneleren, skulle jeg selv gjerne hatt i mer fokus enn bare ansiktet/fjeset, men den var ytterst veldig bevegelig når jeg tok bilde av den, å mtp at det var et uhyre nærbilde, å denne kneleren var usedvanlig !liten!
Var det så godt som umulig å få til! Har sikkert 300 bilder av kneleren, der den er ute av fokus å veggen bak er i fokus :P Bilde er også tatt sidelengs og rotert. Den stod slik rett ut fra veggen. :P Et av de mest vanskelige bildene jeg har prøvd å ta! (skulle sett hvordan jeg stod for å få det til...)

Jeg skal forske litt mer på dybde i bildene, alle tips og kritikk tar jeg til meg

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 11:02   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hobbytråden!

Huff, ja - dyr og insekter er ikke akkurat samarbeidsvillige.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 11:04   #20
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Nå har jeg sett kjapt gjennom mange av bildene mine, å det er veldig sant som du sier! Veldig lite dybde i mange av dem! At jeg ikke har lagt merke til det før. :P Men som sagt, noe som går igjen i nesten alt.. Å jeg syns det er stilig selv, men skal absolutt prøve å ta bilder med mer dybde

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 11:06   #21
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Huff, ja - dyr og insekter er ikke akkurat samarbeidsvillige.

Svært lite! Har også rundt 100-150 bilder av en frosk jeg fant i hagen.. Den hoppet jo hver gang jeg knipset bildet.. Å da lå jeg i "fosterstilling" på plena med linsa trykket i fjeset til den stakkars frosken..

Resultatet ble:

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 11:09   #22
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!



Her har vi jo litt dybde Jeg fant jeg fant! Blandt mange tusen...

Nei! Nå inspirerte du meg til å ta bilder med større fokus! Tusen takk

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 15:51   #23
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hobbytråden!

Så gøy!

Froskebildet synes jeg var kjempefint. Det siste også, men jeg er litt naturfreak og VET hvor vanskelig det er med motiver som rett og slett ikke hører etter og flytter på seg i tide og utide.

Her er forresten bloggen til en annen hobbyfotograf som jeg synes har veldig stor variasjon i bildene. Det hjelper også godt at han har underfundige tekster til.

http://bandanders.org/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 17:33   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hobbytråden!

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

Neida neida

Jeg er veldig glad i bilder som har diffus bakgrunn der personen eller "tingen" kun er i fokus, det er noe som ofte går igjen på bildene mine!

Kneleren, skulle jeg selv gjerne hatt i mer fokus enn bare ansiktet/fjeset, men den var ytterst veldig bevegelig når jeg tok bilde av den, å mtp at det var et uhyre nærbilde, å denne kneleren var usedvanlig !liten!
Var det så godt som umulig å få til! Har sikkert 300 bilder av kneleren, der den er ute av fokus å veggen bak er i fokus :P Bilde er også tatt sidelengs og rotert. Den stod slik rett ut fra veggen. :P Et av de mest vanskelige bildene jeg har prøvd å ta! (skulle sett hvordan jeg stod for å få det til...)

Jeg skal forske litt mer på dybde i bildene, alle tips og kritikk tar jeg til meg

Nyyydelige bilder!!!!


Men er det noe ala dette som menes med dybde??

Bildet er tatt av stedattera mi, jeg synes hun er fabelaktig til å ta bilder, men så er jeg inhabil da.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kveldssol.jpg (448,4 KB, 18 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 20:26   #25
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Hobbytråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nyyydelige bilder!!!!


Men er det noe ala dette som menes med dybde??

Bildet er tatt av stedattera mi, jeg synes hun er fabelaktig til å ta bilder, men så er jeg inhabil da.


Det er vel det som kvalifiseres som et bilde med dybde ja! Det er alfa omega å ha en "linje" som går "innover" å gjerne ha flere "gjenstander" som er bak hverandre, for å få det til å se ut som flere lag, eller en aldri så lite 3D effekt! Nyyyyydelig bilde!!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hobby fra Nidar Bonus Kake/dessert og snacks 6 10-11-11 21:43
Må finne meg en hobby ... Nerthus Generell diskusjon 3 19-08-10 11:24
Hva er din hobby, utenom maten? hoppetussa Generell diskusjon 51 29-03-10 13:04
Hobby Blåveispiken Generell diskusjon 20 01-07-05 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no