Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

ED-historier??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 23:10   #1
~Buble~
Juniormedlem
 
~Buble~ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo-traktene
Innlegg: 45
~Buble~ er på en erverdig vei
Red face

ED-historier??

Må bare få starte med å si; for et herlig forum med mange flotte mennesker.
Har brukt et par dager på å pløye igjennom tråder her, og finner god trøst og motivasjon av å lese om de erfaringer dere har gjort dere rundt ED.

Sliter litt med å holde meg kort, men litt om meg: 31 år. Skal ned tilsvarende kilo - helst litt mer. Begynte på ED fase 1 - mandag 3. januar 2011. Skal gå på fase 1 i 30 dager og spise 6 måltider. Gikk ned 4,8 kilo første uken, vel og bra, men tror noe av grunnen er fordi jeg slet voldsomt med å få i meg produktene. Synes rett og slett de smakte fryktelig.
Fikk nye produkter nå sist mandag, og klarer ihvertfall å spise, men ser at jeg slurver en del....dvs spiser litt "mat" som rent kyllingkjøtt og skinke osv. Er ikke spes glad i grønnsaker, så har store utfordringer der
Resultat: etter en sniktitt på vekta - minimalt med nedgang denne uken - kanske 200 gram. Trøster meg litt med at det kan komme av at jeg gikk så voldsomt ned første uken + at jeg ikke spiste nok og kroppen derved har streiket litt.... Totalt sett er vel 5 kilo ok de to første ukene? Eller?


SÅ, til poenget (Sa jo at jeg har problemer med å holde meg kort ). Hvordan er deres ED historie???? Alle har jo knall resultater:

1. Når begynte du?
2. Hvor mye gikk du ned i fase 1? For dere som begynte direkte i fase 2 - hvor stor vektnedgang?
3. "Sprakk" dere noen gang under noen av fasene......(prøver å finne livbøyer her på at jeg ikke har ødelagt alt nå under fase 1)

Hilsen frøken Buble

__________________
1. Delmål - 105 kg NÅDD 26.8. 2. Delmål - 99,9 kg



~Buble~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.... Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:32   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: ED-historier??

Hei og velkommen på forumet frk Buble - og gratulere med et fantastisk resultat etter 2 uker

Ja - noen av produktene kan være direkte usmaklige, men vi har alle funnet noen vi enten liker eller i alle fall greier å leve med.
Krydder er vår beste venn, og ikke glem salt!
Dessuten endrer faktisk smaken seg etter hvert, og produkter du kanskje ikke liker nå kan bli helt ok etter noen uker
Grønnsaker spiser jeg 2 ganger pr dag, men mengden varierer veldig.
Lager ofte grønnsakssuppe som jeg spiser ved siden av ED-produktene, ellers går det mye i salat, agurk og paprika....

Når begynte jeg ja.... jo første gang var i 2005, men måtte velge mellom tannbehandling og ED i 2006 og da ble det tannbehandling (må jo nesten ha tenner liksom ).
Gikk da ned 25kg, men de kom tilbake pga at jeg måtte holde meg til myk mat i de 2,5 årene jeg gikk til tannlegen.
Så i februar 2009 var det ny oppstart, og har holdt det gående siden da - kun med et lite opphold i fjor sommer.

I fase 1 (i februar/mars 2009) gikk jeg ned 9 kg. Hadde også en runde med fase 1 i fjor, da gikk jeg ned 5kg - i denne runden med fase 1 har jeg 3kg som mål


Sprekk???!!! Ja da, det har jeg hatt - flere!
De ødelegger kun i øyeblikket så lenge du ikke lar det hele gli ut fullstendig.
For meg er det viktig å ta en dag av gangen, og skulle jeg sprekke en dag så har jeg som mål å komme meg tilbake på ED umiddelbart.

Vi er forøvrig en liten gjeng her inne som følger ED, og vi har også en felles tråd som vi stort sett poster i http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530
Håper du finner deg tilrette sammen med oss

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:34   #3
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: ED-historier??

hei! Håper også du blir med i den store ed-tråden. masse støtte å finne

Jeg begynte på ED i slutten av oktober i fjor, og hadde 30 dager fase 1. da gikk jeg ned ti kilo, noe jeg tror er veldig mye. Jeg hadde tre avvik fra dette, to planlagte og en uplanlagt. En dag spiste jeg tapas og drakk noen glass rødvin (alt lavkarbo), en dag (bursdag) spiste jeg sushi (uten ris) og drakk et galss vin, og en dag var jeg på fest og plutselig var den ene hvitvinsflasken til venninnen min borte (så susete har jeg ikke blitt av en flaske vin på en stund). Tross dette gikk jeg altså ned ti kilo i fase en.

I overgangen til fase to ble det litt vannskelig synes jeg. holdt på i to uker men holdt meg nesten aldri til opplegget 100% (lot ost her, litt ekstra kjøtt der) og da jeg dro på jentetur falt jeg helt av. Har hele tiden spist lavkarbo, og holdt meg nesten stabil på vekten frem til nå.

På tirsdag begynte jeg på fase en igjen. To uker med det og så 30 dager med fase to og så skal jeg møte legen igjen. =) Lykke til! Og gratulerer med fantastisk resultat så langt

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:35   #4
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: ED-historier??

Hei og velkommen!

Så flott at du har bestemt deg for å endre livsstil og trives i bikini

Jeg startet i september 2010, har holdt på i litt over 16 uker og gått ned snart 15 kilo. det går fryktelig i rykk og napp. Det er lett å føle at det ikke funker, men ikke gi opp, plutselig raser det av igjen!!!!!

Jeg har aldri vært en jojo slanker, men alltid vært kraftig...etter 2 barn og lite trening (...bekkenløsning...) ble jeg ennå litt større. Har egentlig vært helt oppe i 97 kilo. Men klarte å gå ned noen før jeg startet ED. Så jeg skal nå ned til sammen 24,6 kg.
Det har gått veldig fint! Jeg har vært så klar og gira at de første månedene gikk veldig greit. Hadde ikke en stor utskeielse før rett etter jul....men det kommer! Alle har det litt forskjellig. men i forhold til før blir det mye mindre og det er å hente seg inn i gjen så fort som mulig. ikke la dagene gå..... Men når vi er slanke handler det om å spise sunt, de gangene man ikke gjør det så henter man seg inn igjen fort etterpå. Før gav jeg opp meg selv og gav opp i fler måneder! Det er over nå.

Med ED tvinges man inn i passe måltider, spiser mye mer grønnsaker og sakte bringes inn i et sunt lavkarbo kosthold. Bonusene er mange. Masse små ting hele tiden med kroppen som endrer seg og føles bedre. Ting som har plaget en blir borte...bare gled deg!

Jeg laget masse grønnsaker i wok, med litt buljong vann og masse karri. Det var min favoritt! Håper du får til noe som smaker godt for deg.

På posene til omelett står det at du kan tilsette litt skinke, cottage cheese eller ost. Varier så godt som mulig men vær nøkteren i fase 1. Lønnen er stor. jeg gikk ned litt over 8 kilo!
Nå har jeg gått ned 3 str. i klær og det er helt fantastisk. Jeg har 10 kilo igjen, jeg føler meg heller ikke i mål. Har fortsatt litt valker og for mye både her og der, men jammen nærmer jeg meg.....

Lykke til! Kom å skravle på Felles-ED tråden.... der er det masse oppmuntring og et sted man kan lette på trykket

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:15   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: ED-historier??

Dette klarer du Buble. Det er er verst den første uka.

Prøve å svare på spørsmålene dine her jeg også:


1. Når begynte du?
Jeg begynte i sept 2010 (jojoslanker halve livet, gikk på denne dietten i 2007 også, da gikk jeg ned 9 kilo, men da hadde jeg mindre å ta av).

2. Hvor mye gikk du ned i fase 1? For dere som begynte direkte i fase 2 - hvor stor vektnedgang?
Jeg tror det var ca 6 kilo


3. "Sprakk" dere noen gang under noen av fasene......(prøver å finne livbøyer her på at jeg ikke har ødelagt alt nå under fase 1)

Jada, det tror jeg vi alle har gjort, men når det er planlagt kaller vi det kos (Monica er streng der) og ikke sprekk/utskeielse. Men vi er flinke til å back hverandre opp og hente oss inn igjen.

Lykke til.
Bli med inn i felles-tråden, der vi skravler mest.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har gått ned mye, bilder og historier JoGeIrEmIL Mer enn 30 kg overvekt 42 27-07-10 00:57
solskinns historier Fridolina Nyheter / media 1 16-07-06 12:24
Utrolige historier! mofe Generell diskusjon 5 03-05-05 23:13
Atkins før-og-etter-bilder og historier: Iset Atkins kosthold 4 08-03-05 10:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no