Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 19:27   #26
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Jeg har ikke helt fulgt med på Fedons krumspring de siste årene, men leste boka "kost i balanse" når den kom. Og jeg må si jeg var imponert over å finne en bok som ikke bare sa at man skulle spise slik og slik, men også nevnte et og annet om hvorfor. Nå er jeg hverken helsefagutdannet eller har mer enn vanlig greie på ernæring, men jeg liker også å få litt bakgrunn for påstander. Og jeg må si jeg synes han er tøff som har stått i mot det etablerte helse-Norge i årevis, han ble jo periodevis uthengt og latterliggjort i diverse paneldebatter og kronikker for noen år tilbake.

Jeg opplever at Dag Viljen Polezynski møter akkurat samme motbør som Lindberg - et steilt helse-Norge, døv og blind for annet enn etablerte "sannheter". At Lindberg tjener penger på å hjelpe overvektige er helt greit for meg - det gjør ikke hans begrunnelser for hvorfor lavkarbo virker gunstig på blodsukkeret/insulinutskillelse mindre valide. Jeg håper virkelig VOF opplever braksuksess (også økonomisk) i tiden framover. Slik kan de kanskje nå enda fler med budskapet sitt - og vi andre kan slippe å bli uglesett i lunsjen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:24   #27
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Opprinnelig lagt inn av Mat er min medisin, her.

Nå kjente jeg faktisk at jeg ble litt provosert.

VOF selger ikke slankekurer.

De driver Davids kamp mot Goliat i det etablerte helseNorge, og å sammenligne dem med VGs slankeklubb, Nutrilett eller Roedekurs er lavmåls og direkte tåpelig.

Jeg er temmelig sikker på at ingen av dem tjener spesielt godt på VOF, og at de gjør veldig mye gratis for en god sak.

Du snakker om dem i panelet. Det er flere av dem i panelet som tjener godt på lavkarbo. Kenn og Hexeberg feks! Kenn reklamerer jo for sin egen side i det bladet også.

Jeg vil da presisere at jeg ikke er mot at dem tjener penger på det. Skal man jobbe med noe, så må man jo tjene penger på det. Jeg blir bare oppgitt når du mener dem gjør det, uten å tjene penger på det... Det meste i denne verden handler jo om penger nå, og ikke kan man leve uten dem.

Kenn tjener masse penger på at jeg er medlem på siden hans, og kostholdskurset hans.. Men jeg ser ikke at det er galt? Jeg hjelper han, han hjelper meg :-)

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:


Sist redigert av senorita : 28-02-11 kl 20:37.
senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:27   #28
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Og en kan da vitterlig ikke bare se på skattelistene. Deres firmaer står jo ikke oppført der... Og har man mange lure måter å trekke fra på, så kommer ikke inntekten der.

Onkelen min tjener godt over en halv mill iåret, men av en eller annen grunn står han oppført med nada på skattelistene.. Fint å kunne trikse og mikse når man kan reglene.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:49   #29
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Jeg forstår at min formulering i det opprinnelige innlegget ikke var god nok, jeg skulle ordlagt meg annerledes.
Det er en selvfølge at å tjene penger til livets opphold ved å drive innen kosthold, enten du er forfatter eller produsent av slankemidler, er like greit som alt annet.

Spørsmålet var : Hvilke eksperter kan du stole på ?

Jeg stoler Mye mer på http://vof.no/ enn på http://www.ketolyse.no/ og http://www.vektklubb.no/ av grunner som burde være helt innlysende ved første blikk på disse sidene.

Alle 3 tjener penger på kosthold og helse, Det er måten det gjøres på.

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 20:51   #30
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Opprinnelig lagt inn av Mat er min medisin, her.

Jeg forstår at min formulering i det opprinnelige innlegget ikke var god nok, jeg skulle ordlagt meg annerledes.
Det er en selvfølge at å tjene penger til livets opphold ved å drive innen kosthold, enten du er forfatter eller produsent av slankemidler, er like greit som alt annet.

Spørsmålet var : Hvilke eksperter kan du stole på ?

Jeg stoler Mye mer på http://vof.no/ enn på http://www.ketolyse.no/ og http://www.vektklubb.no/ av grunner som burde være helt innlysende ved første blikk på disse sidene.

Alle 3 tjener penger på kosthold og helse, Det er måten det gjøres på.

Hva med Eatclub til Kenn da, er det like ille som ketolyse mener du? Han tjener jo penger på oss.. Men han selger ingenting da, utenom råd, menyer etc.. Hverken piller eller bakemikser..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:36   #31
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Ser at Drevon ble bombardert med lavkarbospørsmål, og svarte dårlig for seg.
Artig

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 00:06   #32
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Ser at Drevon ble bombardert med lavkarbospørsmål, og svarte dårlig for seg.
Artig

Derfor de kaller det "TETT på nett"?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 01:04   #33
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Derfor de kaller det "TETT på nett"?

Fnis... Jeg leser det og kjenner jeg blir litt engasjert hver gang... greit å bruke TETT på nett for å få i gang litt sirkulasjon i kroppen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:16   #34
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

http://forum.lavkarbo.no/showthread....30#post1047230

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:33   #35
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Hvilke eksperter kan du stole på? VG

Kan ikke se jeg fant noen lenke til selve artikkelen her, så da poster jeg den.
VG Nett - Tett på nett - Hvilke eksperter kan du stole på?

__________________
Start: 17. Oktober, 2010.
Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett-eksperter Anwell Spørsmål og svar 1 11-09-10 00:14
Er det noen ribbe-eksperter her? Michellina Middag 7 24-04-09 11:27
Kan vi stole på dama ?? Nille Lavkarbo generelt 7 08-11-06 09:03
Kan vi stole på mattilsynet? Fjonken Nyheter / media 2 23-03-06 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no