Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-12-05, 12:58   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Enig ang Fedon, synd å si det men jeg liker mannen mindre og mindre.

Hehe satt og humret for meg selv da jeg så ansiktsuttrykket til hu dama når SSS sa det om brødskiva (kaste brødet under). Hihii. Og det rett etter at hun hadde sittet der og sagt at det ikke var brødet som var fetende, men smøret og det fete pålegget oppå. :glis:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 14:12   #27
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Må dere ikke snakke stygt om Fedon, da

Neida, skjønner hva dere mener og er delvis enig men jeg forguder han litt for det om for hadde det ikke vært for han (og Fedon-kurset og ikke minst kurslederen min) så hadde jeg aldri skjønt hva lavkarbo-kost var for noe (trodde det var bare bacon og egg) og ikke minst hadde jeg ikke hatt det så fantastisk bra som jeg har det nå. Hadde det ikke vært for Fedon hadde jeg vært sur, hatt hodepine, hjertebank, vondt i muskler og sittet og kjedespist kjeks og chips hele dagen lang.

Bare en liten digresjon, måtte bare forsvare "helten" min :-) Mente ikke å spore helt av her... sorry!

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 14:16   #28
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

jeg mente ikke å snakke stykt om fedon egnetlig.. men mange tror at lavkarbo bare er teite fedon og farlige atkins.. og egg og bacon. Det er så utrloig mange forskjellige.. og gode dietter

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 14:27   #29
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Helene

jeg mente ikke å snakke stykt om fedon egnetlig.. men mange tror at lavkarbo bare er teite fedon og farlige atkins.. og egg og bacon. Det er så utrloig mange forskjellige.. og gode dietter

Det er bare å snakke i vei :-))

Det var akkurat det jeg trodde også (ref: teite fedon og farlige atkins) og hadde det ikke vært for at en venninne dro meg med på kurs så hadde jeg aldri oppdaget hvor interessant lavkarbo-temaet er - og ikke minst hvor mange variasjoner det finnes! Etter at jeg har opplevd hvor godt dette kostholdet virker på kroppen så har jeg blitt mer nysgjerrig på (alle) andre former for lavkarbo og leser alt jeg kommer over om/av lavkarbo generelt, OE, Atkins, DVP, SSS, Ketolyse, Lutz. En helt ny verden har åpnet seg. Jeg har nok vært veldig heldig med kurslederen min som er ganske liberal i forhold til fett og siden jeg ofte bruker bladsalat og grønnsaker i stedet for linser så spiser jeg vel et sted mellom Lindberg og et eller annet.

Akkurat derfor det kunne vært greit om DVP og SSS hadde sluppet mer til i debatten i går også, for siden de ikke sa så mye så kan det være litt vanskelig å oppfatte budskapet for de som ikke kjenner så godt dette kostholdet. Å leve på smør med ost på kan høres veldig dramatisk ut for en som er vant til å spise skiver med syltetøy for å sette det litt på spissen. Kunne ønske meg et program som kun fokuserte på å forklare litt om de ulike teoriene innen lavkarbo for å åpne øynene til folk rundt i de tusen hjem om hva dette virkelig er for noe. Det hadde vært noe, det!!

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 14:44   #30
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Hehe! Er ikke ofte jeg ler høyt når jeg ser på tv alene, men Skaldeman er jo helt konge! Knallbra.
Litt synd at "vitenskapsgjengen" bare overser DVP og SSS. De skjønner tydeligvis ikke hva de snakker
om engang, så da har de vel ikke noe godt argument imot.

Han landbruksforskeren var jo helt ute på jordet... (mye jordbruk ute på Ås).

Energi? "Du legger på deg hvis du kommer i positiv energibalanse, uansett hvilke matvarer du spiser."
HELLOOOO! Hvordan forklarer de da at Skaldeman gikk ned i vekt? Skulle likt å høre det.

Nå tror jeg at jeg skal gå å ta meg en skive med masse smør og ost og kjøtt... og så kaster jeg skiva.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle

Sist redigert av themonk : 22-12-05 kl 15:09.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 15:04   #31
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Opprinnelig lagt inn av burberry

Må dere ikke snakke stygt om Fedon, da

Neida, skjønner hva dere mener og er delvis enig men jeg forguder han litt for det om for hadde det ikke vært for han (og Fedon-kurset og ikke minst kurslederen min) så hadde jeg aldri skjønt hva lavkarbo-kost var for noe (trodde det var bare bacon og egg) og ikke minst hadde jeg ikke hatt det så fantastisk bra som jeg har det nå. Hadde det ikke vært for Fedon hadde jeg vært sur, hatt hodepine, hjertebank, vondt i muskler og sittet og kjedespist kjeks og chips hele dagen lang.

Bare en liten digresjon, måtte bare forsvare "helten" min :-) Mente ikke å spore helt av her... sorry!

Hehe du skulle sett hvordan jeg forsvarer ham i diskusjoner på andre fora, der folk rakker ned på ham. Jeg mente ikke å si noe stygt, jeg har alltid elsket mannen og er SÅÅ takknemlig overfor ham pga at han har vært den største (eller, egentlig den mest synlige er vel heller riktig å si) sukker-motstanderen i Norge de siste årene, det er mye pga ham at sukker-"hysteriet" er kommet.

MEN det som gjør at jeg har begynt å mislike ham litt det siste året, er fordi han åpenlyst har rakket ned på Atkins i flere artikler, og virker en smule hånlig overfor høyfett-filosofier. Han burde vel være den første til å sjekke fakta om mettet fett, til å sette seg mer inn i akkurat det. Men men, det kommer vel etterhvert.

Ellers er jeg helt enig med dere i at budskapet ikke kom frem, eller det kom vagt/feil frem! Det ble for mye fokus på brød og kalorier, og for enkelte kunne nok DVP og SSS nesten virke spik spenna gærne. Håper debatten blir mer saklig neste gang, og at de ikke har med BAKERE, for guds skyld!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no